
Opel je pokrenuo dizajnersko takmičenje sa temom "Lounge" u kome će se tražiti od učesnika da koriste društvene medije kao alat za razvoj dizajna budućih automobila.
Opel se obraća studentima sa pitanjem "Šta mislite da je odlika našeg lounge-stila?" kao deo interaktivnog takmičenja koje je pokrenuto u saradnji sa Car Design News.
Takmičenje je namenjeno studentima koji pohađaju visoke škole dizajna u
Evropi, a uključuje dizajn enterijera, te dizajn eksterijera u drugoj fazi
takmičenja. Pokrenuto danas, takmičenje će dostići vrhunac prikazom radova
finalista te proglašenjem pobednika na Sajmu automobila u Ženevi u martu 2011.
godine.
U prvoj fazi takmičenja, vezanoj za dizajn enterijera, studenti dizajna u
Evropi se pozivaju da osmisle enterijer automobila koji će predstavljati
"lounge u pokretu". Od njih će se tražiti da naglase i emotivni
i racionalni aspekt brenda Opel/Vauxhall i njegov dizajnerski jezik, a
koji kompanija opisuje kao "spoj vajarskog umeća i nemačke
preciznosti".
Liz Vecel, direktorka odeljenja za dizajn enterijera kompanije Opel/Vauxhall,
osmislila je projekat i biće jedan od članova žirija. "Ono do čega mi je
stalo jeste da studenti razumeju naš brend", ona naglašava, "pošto je
on u pokretu – postaje mnogo dinamičniji, mnogo strastveniji, a naša jasna
vizija može se videti na našim prethodnim proizvodima u završnoj obradi i
eksterijera i enterijera. Ono što sada tražimo od studenata nije samo
dizajniranje, nego prenošenje iskustva", ističe Vecel.
I Opel/Vauxhall i tim Car Design veruju da će digitalni alati i onlajn
zajednica igrati ulogu u vezi sa dizajnom automobila u budućnosti. Zbog
toga svaki student koji studira dizajn (Bilo koja disciplina, ne samo
automobilski dizajn) može da učestvuje dok bilo ko iz Evrope može da
komentariše njihove radove. Individualne prijave se potom mogu revidirati ili
čak podneti kao potpuno novi dizajn, kroz interaktivan proces.
"Interaktivnost je ključna stvar," napominje Džo Simpson, urednik u
Car Design News. "Podstičemo studente da dostave svoje ideje počev od
prvog dana, nakon čega bilo ko može da ih komentariše. Članovi žirija će
tražiti razvoj dizajna i učešće zajednice. Što pre podnesete sopstveni rad,
dobićete više povratnih informacija, bićete u stanju da vršite više prepravki
te će vaš podnesak biti potpuniji".
Članovi žirija iz Opel/Vauxhall-a i drugi poznavaoci dizajna će pružati
povratne informacije tokom trajanja takmičenja te unapređenja dizajna. Deo takmičenja
koji se odnosi na dizajn enterijera završava sa 10. decembra, nakon čega se
radovi ne mogu menjati. Tri najbolja rada izabrana od članova žirija će se
potom koristiti kao brif za drugi deo nademetanja, koje će startovati početkom
2011. godine.
Nagrada za studenta pobednika takmičenja za dizajn enterijera biće plaćeno
stažiranje u centru za dizajn kompanije Opel/Vauxhall u Riselshajmu u Nemačkoj.
Za podatke o takmičenju pogledajte www.cardesigncontest.com gde je moguće i prijaviti
se za učešće. Škole učesnici iz Srbije:
Fakultet primenjenih umetnosti
Akademija lepih umetnosti
Politehniča škola
"Mi u Opel/Vauxhall-u smo veoma uzbuđeni i unapred se radujemo radovima
koje će podneti mladi kreativni umovi iz cele Evrope. Oformili smo tim sa Car
Design News za ovaj projekat obzirom da uistinu verujemo u podršku mladim
talentima. Pored toga, unapred se radujemo prilici da vidimo kako će biti
prihvaćena saradnja sa evropskom dizajnerskom zajednicom kroz društvene medije,
a u ovakvoj vrsti nadmetanja" napominje Mark Adams Potpredsednik kompanije
Opel/Vauxhall zadužen za dizajn.
Car Design News je vodeći onlajn medij za profesionalne dizajnere automobila,
koji pokriva proizvodna kao i koncepte novih vozila, razvoj dizajna, razgovore
sa vodećim direktorima dizajna, te vesti iz čitave globalne dizajnerske
zajednice, sve uz podršku arhive od 50.000 slika u visokoj rezoluciji.
Takmičenje podržava CAD softver provajder Dassault Systèmes, te firma Miko,
proizvođač ekološkog mikrofibera Dinamica.
PR Opel