
Ambiciozan projekat izvršnog direktora italijanske kompanije "Fijat", Serđa Markionea, o proizvodnji šest miliona automobila godišnje do 2014. u saradnji sa američkim "Krajslerom", je naišao na otpor sindikata u Italiji, nespremnih da se prilagode novim radnim uslovima, ali su zato na to spremni da pristanu radnici u Kragujevcu, ističe agencija Asošijeted pres (AP), u opširnom tekstu o budućim planovima kragujevačke filijale torinske fabrike.
Američka agencija navodi da rukovodstvo "Fijata" proširuje planove za
fabriku u Kragujevcu, obećavši da će uložiti 700 miliona dolara u projekat
uklanjanja opasnog otpada i izgradnju novih montaznih traka, na kojima će
uskoro biti zaposleno novih 3.000 ljudi.
Markione je letos izjavio da će radnici u Srbiji proizvoditi manje modele
"minivena", za koje je ranije bilo planirano da se sklapaju u
italijanskoj fabrici. Prvi čovek "Fijata" je istakao da, ako
sindikati u Italiji ne pristanu na fleksibilnije uslove rada, u inostranstvu će
se realizovati još veća ulaganja nego dosad, što je znak odlučnosti Markionea
da, ako je to potrebno, zaobidje "Fijatovu" italijansku bazu u
potrazi za efikasnošću i saradnjom koje su kompaniji potrebne, naglašava AP.
Ti planovi su gorko-slatki za srpske radnike, ali oni ipak nisu rekli
"ne", piše amrička agencija. Čelnik sindikata "Zastave",
Zoran Mihajlović, izjavio je za AP da je "svako radno mesto koje se otvori
kod nas dobrodošlo." Stopa nezaposlenosti u Srbiji je najviša u Evropi,
tvrdi AP, uz opasku da strana ulaganja u našu zemlju sporo pristižu, a izvoz je
slab.
Savetnik srpske vlade u zajedničkom preduzeću koje je "Fijat" osnovao
u Srbiji Aleksandar Ljubić izjavio je da će se otvoriti novih četiri do pet
radnih mesta u srodnim sektorima na svako postojeće radno mesto u kragujevačkim
pogonima "Fijatove" fabrike. Postrojenje u Kragujevcu će, osim toga,
biti važan izvor deviznih prihoda kao što je nakratko bilo u fabrici
"Zastava" pre 20 godina, kad su se modeli "jugo" izvozili u
SAD, ističe AP.
Američka agencija prenosi i procenu Ljubića da će izvoz srpske fabrike
"Fijata" porasti na milijardu evra, što je jednako jednoj šestini
trenutne vrednosti srpskog eksporta od ukupno 6,5 milijardi evra. "Uvek
smo želeli da budemo u pobedničkom timu", citira reči Ljubića agencija AP.
Autor : Tanjug.rs
Foto : arhiva Autoblog.rs
Fiat se okrece Srbiji - tu je odnos "ulozeno/dobijeno" bolji nego bilo gde drugde - iako se prodaje jedan od najjeftinijih (necemo sad o kvalitetu) modela u Evropi.
Svakoj iole razumnoj osobi je sve jasno, osim Hariju Poteru, princu Hrebeljanovicu i ostalim juacima iz bajke.
Italija nije Srbija!Da se taj Markione pita,odavno bi ceo fiat bio prebacen u Srbiju,ali nemoze,tu su sindikati,vlada!Sta bi bilo kad bi svi ti radnici ostali bez posla?Nije to Srbija da jedan covek (Dinkic) resva sudbinu svima kao da je bogom dan!
Samo polako. Ako Markone realizuje pola od ovoga sto prica (uz otpor vlade, sindikata Italije...), Srbija bi mogla lagano da udje u konkurenciju poput Madjarske. Privalcno i sigurno mesto za velike proizvodne planove. A, realno, to nam treba i jedino sa Fiatom (mega planovi) mozemo da skinemo ljagu sa sebe i da se industrija ponovo digne - u svim sektorima.
dragane,
O kakvoj ti ljagi pricas?
Stvarno, ili koristi cinjenice ili precizniji jezik.
Ako su kojim slucajem u pitanju neke licne projekcije, postedi nas toga.
Prepali se talijani od Ivana Groznog Bogdanova, pa rešili da budu fini :))
@Rakija
Sve sam ja lepo objasnio u postu pre tvog. Kao sto sam rekao, samo uporedi Madjarsku i nas, pa ces razumeti o cemu pricam (i ne mislim nista politicki, cisto industrijske prilike i realizacije)
Ajde da vidimo 1. tu novu lakirnicu, pa da idemo dalje sa obećanjima!