home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mazda Motor Corporation predstavila je najnoviju generaciju pogonskih tehnologija. Pod oznakom SKYACTIV, od 2011. godine će se proizvoditi potpuno novi motori, menjači, karoserije i platforme, koji znatno doprinose smanjenju emisije CO2 i smanjenju potrošnje goriva kod svih Mazdinih modela.

Proizvođač se kod nove tehnologije koncentriše na smanjenje težine vozila, kao i optimizaciju postojećih pogonskih tehnologija.

U narednim koracima uvodiće se i drugi elementi efikasnijih tehnologija kao što su regenerativni kočni sistem ili hibridni sistemi. Mazdin cilj je da se potrošnja kod svih modela do 2015. godine smanji za 30 odsto u odnosu na nivo iz 2008. godine.

SKYACTIV-G benzinski motor sada radi sa odnosom kompresije 14,0:1 – ovo je najveći stepen kompresije koji je jedan benzinski motor ikada dostigao kod automobila u serijskoj proizvodnji. Rezultat je smanjenje potrošnje goriva za 15 odsto, kao i rast obrtnog momenta za 15 odsto. Veći obrtni momenat u donjem i srednjem segmentu sada dozvoljava optimalniju vožnju i smanjenje potrošnje goriva u svakodnevnom korišćenju.

I SKYACTIV-D dizel-motor postavio je novi rekord u svojoj oblasti: uz odnos 14,0:1, ovo je najniža kompresija ikada dostignuta kada je reč o dizel-motorima, sa potrošnjom goriva smanjenom za 20 odsto i naglašeno čistim sagorevanjem: Mazda SKYACTIV-D ispunjava najstrože granične vrednosti budućeg Euro6 standarda. Uz ovo, turbo punjenje zaduženo je za visok stepen obrtnog momenta, koji dostiže 5.200 obrtaja u minutu.

U okviru nove SKYACTIV tehnologije Mazda je razvila i novi SKYACTIV-Drive automatski menjač koji kombinuje prednosti standardnog automatskog menjača, CVT menjača i menjača sa duplim kvačilom. Prenos obrtnog momenta kod ovog menjača vozaču ostavlja utisak koji se može porediti sa vožnjom sa manuelnim menjačem. Novi SKYACTIV-Drive doprinosi smanjenju potrošnje do sedam odsto.

SKYACTIV-MT je potpuno lak i kompaktan manuelni menjač koji takođe doprinosi smanjenju potrošnje goriva usled smanjenog unutrašnjeg otpora trenja. Kompaktna veličina omogućava efikasniju ugradnju u vozilo, a lako menjanje stepena prenosa podseća na vožnju sportskih automobila.  

Jedna od ključnih stavki kada je reč o smanjenju potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova, po mišljenju stručnjaka iz Mazde, predstavlja smanjenje ukupne težine vozila. Odlučujuću ulogu u ovome igraju nova struktura karoserije SKYACTIV-Body i platforma SKYACTIV-Chassis.

Nova karoserija je lakša za osam odsto i za oko 30 odsto čvršća, a visok stepen bezbednosti kombinovan je sa izrazito agilnim upravljanjem. Kod nove SKYACTIV-šasije unapređeno je vešanje točkova,  a sama šasija je za 14 odsto lakša od dosadašnje i kombinuje precizno upravljanje sa vrlo visokim stepenom komfora u vožnji.

PR Mazda 



čitanja : 3667



Komentari

Da je neko pre 10-20 godina rekao da će dizel i bezinac jednog dana imati isti stepen kompresije, bio bi proglašen ludim ...
Ovaj dizel će da bude super, ako ne bude imao cenu kao da je od "suvog zlata"

Autor Moron 21 Okt 2010, 18:45

JAPANACI su NAJACI

Autor neko 21 Okt 2010, 19:06

Opet su izkopali nešto.:)

Autor Polovni delovi 21 Okt 2010, 21:10

"izkopali"?

Autor Rakija i volan 22 Okt 2010, 01:16

I Mitsubishi ima dizel motor sa niskim kompresionim odnosom-14,9:1 u modelu ASX.

Autor milan 22 Okt 2010, 11:05

Od svega ovoga sam video samo smanjenje emisije, potrosnje i tezine...
Toliko o mojoj strucnosti!!!
:-(

Autor Dejan 22 Okt 2010, 15:31