
Serđo Markione, šef industrijskog giganta "Fijata", izjavio je da bi za kompaniju bilo najbolje da izmesti svu svoju proizvodnju iz zemlje, pošto se "nijedan cent profita ne obezbeđuje u Italiji."
"Nijedan cent od dve milijarde evra profita, koji se očekuje u 2010.
godini, neće se stvoriti u Italiji," rekao je Markione u televizijskom
intervjuju agenciji Ansa, koji je sinoć prenela državna TV RAI.
Markione je tom izjavom ponovo rizikovao da će izazvati oštre reakcije među
sindikatima, nakon nedavnog otpora njegovim predlozima za povećanje
produktivnosti kompanije.
Šef najvećeg italijanskog sindikata CGIL Đjuliermo Epifani je odmah reagovao i
kazao da je "Markione veoma skeptičan povodom budućnosti 'Fijata' u
Italiji" i da je "istina da Markione želi da napusti Italiju."
Roko Palombla, predstavnik sindikata metalskih radnika Uilm bio je dosta
oštriji i zatražio je da "Markione prestane da ponižava radnike."
"Fijat" je 21. oktobra podigao cilj zarade kompanije u 2010. godini
na najmanje dve milijarde evra, pre isplate kamata, poreza i drugih
jednokratnih troškova. "Ništa od te zarade neće biti ostvareno u Italiji.
Mi (tu) još imamo gubitke," rekao je Markione. "'Fijat' ne može
nastaviti poslovanje u fabrikama koje su uvek na gubitku," dodao je
direktor jednog od najvećih evropskih proizvođača kola i industrijske opreme.
Grupa "Fijat" ima 188 fabrika u svetu u kojima je zaposleno oko
190.000 radnika, od čega samo u Italiji 80.000, što ga čini najvećim
poslodavcem u zemlji. "Za 'Fijat' bi bilo bolje ako napusti Italiju.
Italija se nalazi na 118-tom mestu od 139 zemlja po efikasnosti i na 48-om
mestu po industrijskoj konkurentnosti," rekao je Markione, ne navodeći
izvor tih podataka. Već dugo italijanski sistem iz godine u godinu gubi
konkurentnost i u poslednjih 10 godina nije mogao da zadrži korak sa drugim
zemlja, ali to nije greška radnika, smara Markione, koji je, istovremeno, i šef
američkog "Krajslera."
Autor : Tanjug.rs
Foto : arhiva Autoblog.rsVrlo realan covek, iako mnogima se ne svidja sto to malo ne upakuje u celofan ;)
Za Fiat verovatno jeste bolje,pogotovo u ovakvim banana zemljama gde te drzava izdrzava.
Ali ne verujem da je to bolje za Italiju,zbog radnih mesta i svega ostalog.
Za one koji ne razumeju da objasnim.
Fiat dodje u Srbiju malo zakiti dzepove glavonjama a drzava za uzvrat daje Fiatu sakom i kapom.
Naravno,to ne ide iz dzepa tih glavonja nego iz budzeta,odnosno nasih dzepova.
Pa sta briga glavonje sto cemo mi finansirati i subvencionisati Fiat.
Oni uzmu svoj deo i bas ih briga.
P.S. To ne vazi samo za Fiat vec i za sve ostale.
To je oprobani recept.
Kao sto je ovde firma Ball packaging dobila zemlju po 20 puta nizoj ceni od privatnih ponudjaca a drzava im je za uzvrat lepo asfaltirala put,da moze lepo da se pridje fabrici.
Vise je kostalo to asfaltiranje nego sto su platili zemljiste.
Pitam se koliko su glavonje uzele na ovako "bajnom" poslu.
Zaboravih da dodam,na javnom tenderu.
Pa je drzava rekla Ne moze i dodelili su zemljiste pomenutoj firmi za budzasto.
@PITBULL
Vec su me neki prozivali da kao branim Fiat sto muze drzavu, ali ja bih voleo da nam dodje jos par "Fiat projekata" da nam ozive industriju i daju radna mesta. Bar znamo zasto nas muzu - radna mesta, podruzne kompanije, trziste, porezi, izvoz, imidz Srbije da je vise ne zovu banana drzavom i sl.
Nemoj misliti da pre Fiata lova nije "negde" oticala, samo eto sad otice ali narod dobije neke mrvice.
@Pitbull
Ya razliku od svega ostalog u ovoj zemlji, upucen sam u tu firmu, i veruj mi.. da bog da sve firme u Srbiji radile kao Ball.
@Dragan
Trebao je BMW da dodje.
Ja sam za to da bude kao u Madjarskoj.
Audi,Mercedes a sad i Opel.
I to sve green-field investicije.
Vredne preko 2.5 milijarde ukupno.
Ali bez drzave,sami ulazu!
E to je investicija.
I to jos kakve firme odnosno brendovi.
Najbolji na svetu.
@lok
Ne sumnjam ja da oni rade dobro.
Nego kazem nacin na koji su dosli do zemlje.
Oni uglavnom rade izvoz.
Snabdevaju skoro celu Evropu.
Pa zar tolika firma nije mogla legalno odnosno cisto da kupi zemljiste,toliki gigant.
Nego su morali putem "kicanovica".
To je moja jedina zamerka.
Zasto toliki gigant mora ispod zita da kupi zemljiste za fabriku?!
Pa valjda je njima lakse da plate zemljiste nego nekim privatnicima?!
@PITBULL
Veoma lepo si rekao za Madjarsku, i ja sam je navodio kao je*eno dobar primer.
Ali! Razmisli kako je uredjena Madjarska, kako Srbija. I jos nesto, potrazi po netu kada je prva investicija vecih razmera ubacena u Madjarsku - kako su i tada bili spremni da ponude fantasticne uslove, institucionalnu podrsku i jednostavnost i narvno konstrantnu politicku stabilnost koja je najbitnija. A kao sto vidis, pogledaj kada je nama dosla takva prva investicija i koliko nam jos treba da budemo kao Madjarska.
Nista ne pada sa neba, velike su to pare, niko nece da ulaze. Teska je tema, ali vidis sta se kod nas desava-Kosovo, navijaci, neredi, razne afere. Ljudima koji zive industrije takvi dogadjaju su vrlo "odbijajuci"
U tim fabrikama posao će dobiti oko 2.800 radnika, a Budimpešta najavljuje značajne subvencije za otvaranje novih radnih mesta.
Vlada u Budimpešti se nada da će novac uložen u subvencije nadoknaditi u nerednih nekoliko godina kroz povećanje poreskih prihoda i jačanjem kupovne moći stanovništva. ......
Bizmis je bizmis, ako im je povoljnije da rade na Mauricijusu tako ce i da bidne.
Kao sto u Italiji ne moze nista da se radi jer je preskupo; tako i kod nas sve moze da se radi jer je sve super jevtino: od politicke podrske do zemljista i radne snage. Ima samo mali rizik od ratovanja u regionu ali to moze da se ofsetuje minimalnim ulaganjem u zastarelu proizvodnju zastarelog modela.
Budimo realni - niko ne brani citaocima ovoga bloga da pokrenu proizvodnju
delova za punta - italijan bi verovatno skako od srece da ne mora da tera bas svih 2,000 pozicija u Kragujevac.
Ajd neka je sa srecom