
Prvi čovek Fiata Sergio Marchionne, koji upravlja Chryslerom (po ranijim najavama, Fiat će tokom 2011. povećati udeo u Chrysleru sa sadašnjih 20 na 35 odsto), izjavio je, prilikom predstavljanja finansijskih rezultata Chrysler Groupe za treći kvartal ove godine, da se razmatra korišćenje platforme novog Jeepa Grand Cherokee za više novih modela, među kojima su i Fiat, Alfa Romeo i Maserati SUV.
Platforma je razvijena u saradnji sa Chryslerovim bivšim partnerom Mercedesom, a i 2011 Dodge Durango se bazira na novom Grand Cherokeeju.
Ako ovi novi modeli dobiju zeleno svetlo, njihovo
pojavljivanje na tržištu se navodno može očekivati već tokom 2012. godine, dok
bi se proizvodnja najverovatnije odvijala u Jefferson North fabrici u Detroitu.
Prave lanciu thesis na platformi 300C, sad ce da prave ove SUV modele na bazi GC, kad ce nesto da urade za chrysler, osim sto koriste njihove platforme?
@Damko,
Dace im motore male litraze, Twin air tehnologiju, JTD, platorme za manje modele za proboj na evropsko trziste...
Uostalom imali su vremena da od Mercedesa nauce nesto o velikim automobilima i komercijalnim vozilima,sad od Fiata i o malim.Ako sad nesto ne urade,ko ce im pomoci..
@Uros Cuore Sportivo
Prema najavama chrysler se nece vise prodavati u Evropi, tu ce svoje mesto prenaci lancia sa svojim modelima baziram na chrysleru, a chrysler za americko trziste nece razvijati neke male automobile tako da nece imati gde da stavi motor od 1000 cm3. Pa nece ga valjda u 300C?
JTD kod americkih kupaca ne predstavlja neku bitnu stvar, malo je onih koji ce se odluciti za dizel motor u USA, misljenja sam da ce fiat vrlo brzo da gurne chrysler u provaliju nad kojom se vec jedno vreme nadvio.
Razumem ja kad kazes: "Ako sad nesto ne urade,ko ce im pomoci..", ali mislim da je fiat u ovaj posao usao cisto da iskoristi sve sto moze od chryslera (platforme, motore velike kubikaze, dilersku mrezu), a da zauzvrat ne ponudi nista.
Ali eto,prakticno ce svoju veliku limuzinu prodavati u Evropi pod Lancijinim znakom,ima tu interesa za obe strane(Lancia od Theme i saradnje sa Fiat/Alfa/SAAB nije imala srece sa segmentom vise srednje klase,a Krajsler ce uzeti vec svoj deo kolaca).Dalje,sigurno ce imati pristup dilerskoj mrezi i servisima Fiat grupacije u Evropi,prilikom distribucije svojih modela. Ni Mitsubishi I-Miev nije niko mogao da zamisli u Americi pa su ga sad povecali za siroke americke zadnjice,sto ne bi mogao i mali ekonomicni benzinac kao prelazno resenje.JTD ugradis u Chirokija i ostale modele pa prebacis ovde,kad je valjao Opelu sto ne bi i njima. Kapiram ja tebe,ali ako se i oni sami ne iscimaju da nadju sebi interes i korist od Fiat-a,sta da im radim.
@Damko
I ne ocekuje se da Amerikanci budu zainteresovani za FIAT-ovu dizel tehnologiju vec da se ta tehnologija nadje u Chryslerovim modelima za Evropu.