
Pre godinu i po dana, "Krajsler" (Chrysler) samo što nije propao. Danas, nova verzija džipa "grand čiroki" (Jeep Grand Cherokee) pomaže trećem najvećem američkom proizvođaču automobila da preokrene sudbinu.
Kompanija je smanjila gubitke i do kraja godine će ponuditi kupcima čak
deset novih modela.
"Krajsler" je bio opterećen dugom, gubicima u milijardama dolara i
lošim ugledom zbog kvaliteta, kada je aprila 2009. godine zatražio zašitu u
bankrotstvu iz koga je izašao sa novim rukovodećim timom i agresivnim planovima
preporoda svojih automobila i kamiona.
Kompanija je sada saopštila da je upola smanjila gubitke između drugog i trećeg
kvartala, na 84 miliona dolara. Takođe je utrostručila procenu ovogodišnjeg
operativnog profita na 500 miliona dolara.
Novi džip je najzaslužniji za dobre rezulate. "Grand čiroki" je
debitovao u junu praćen i pohvalama i kritikama, a kupcima se dopala poboljšana
unutrašnjost i hidraulični sistem koji podiže automobil pri vožnji van puteva.
Prodaja se više nego udvostručila u drugom i trećem kvartalu, na 23.000 vozila.
"Grand čiroki" se pokazao do te mere uspešnim da
"Krajsler", koji je pod upravom italijanskog "Fiata",
planira da korisiti njegovu osnovu za nova sportsko-rekreativna (SUV) vozila u
drugim Fiatovim modelima.
Da bi održao preokret, Krajzler mora da izvuče sličan uspeh iz deset novih i
preuređenih modela, uključujući nove verzije "dodža durango", kao i
"fiat 500" koji je nov na tržištu SAD.
Stari "sebring", bledog oblika i pun jeftine plastike, tako se loše
prodavao da je sad dobio novo ime - "krajsler 200".
Kompanija kaže da je povećala svoj udeo na američkom tržištu u petom uzastopnom
kvartalu. Sad "Krajsler" ima 9,6 odsto u prodaji automobila u SAD, u
odnosu na 7 proceneta prošlog leta posle izlaska iz bankrotstva, ali i dalje
manje od gotovo 13 odsto koliko je imao pre tri godine.
U prvih devet meseci ove godine, "Krajsler je u SAD prodao 820.000 vozila,
15 odsto više nego 2009. godine kada je američka automobilska industrija
uknjižila najmanju prodaju za 30 godina.
"Krajsler" je već otplatio 4 milijade dolara duga državi od 15,5
milijardi koje dobio za spasavanje.
Autor : Beta/AP
Foto : Jeep
od svega navedenog i predstavljnih novih modela jedino Cherokee zavredjuje neku paznju, mada ni 200 nije los. Ostalo ima sumnjivu buducnost na trzistu a tu prvenstveno mislim na 300C koji je blago razocarenje i nece moci parirati konkurenciji iz Evrope i Azije.
Grand cheerokee je postojao kada većina premijum marki nije imala suv vozilo.
Neki su samo šminka, neki stvarno umeju da sidju sa asfalta, a neki to rade uz pomoć elektronskih pomagala, neki su bolji, neki su lošiji, neka prodaja pokaže
@Dejan L
Tacno je to sto si napisao.
A Jeep je jedan od tih koji su stvarno namenjeni za off-road.
Za razliku od ML-a,X5,Q7...
Njihova prvenstvena namena je asfalt a mogu i da sidju sa puta ako treba,ali im to nije bas omiljen teren.
Meni se bas svidja kod Cherokee-ja sto su zadrzali taj macho fazon,a ne fancy kao ostali.
Uostalom o njegovom uspehu najbolje govori podatak da svi "dzipovi" nose ime po njemu (Jeep).
Kad jedan auto postane sinonim za tu kategoriju,jasno je sve...
Ako sve terence kod nas zovu po Jeep-u, ne mora da znači da je to i na ostalim govornim područjima. To može eventualno da govori o njegovom uspehu na našem tržištu, što i opet nije relevantan pokazatelj uspešnosti, a i da jeste baš je strašan uspeh biti #1 u Srbiji.
Kako god, Grand Cherokee jeste medju sposobnijim terencima (modernim terencima). Prethodni model je bio odličan, jedino mu je enterijer bio očajan! Bilo bi dobro da su se malo pozabavili time, i jedva čekam da vidim uživo nekog. Spolja mi se baš dopada!