
U jeku svetske ekonomske krize, koja se najsnažnije manifestovala u automobilskoj industriji, u Hrvatskoj će se uskoro graditi prva fabrika automobila.
Taj plan kompanije Dok-ing poznat je već mesecima, ali malo
je ko iskreno verovao u njegovu ostvarivost najviše zbog brojki koje su ga
pratile.
Da li su potencijalni partneri spremni da ulože baš toliko, još nije poznato,
ali u Dok-ingu su potvrdili da su na korak do potpisivanja ugovora s stranim
investitorom, pa bi već 2011. godine mogla da počne gradnja fabrike u
šibeničkoj industrijskoj zoni Podi.

"Istina je da smo pred finalizacijom dogovora sa stranim investitorom i da ćemo krajem sledeće nedelje javnost upoznati s detaljima naših planova, vrednošću investicije i kapacitetima fabrike. Sada mogu da kažem samo da se nadamo da će prvi automobil iz te fabrike izaći u maju 2012. godine", otkrio nam je Tomislav Boško, direktor Dok-inga.

Šibenički Podi odabrani su kao mesto buduće fabrike jer je reč o jedinoj zoni
koja ispunjava "norme nula CO2".
"Budući da se bavimo proizvodnjom ekološki čistog automobila, besmisleno
je da za takav proizvod vežemo neku industrijsku zonu koja zagađuje okolinu. U
Podima već postoje obnovljivi izvori energije — vetrenjače, i to je ona
pozadinska priča koja će naš proizvod učiniti prepoznatljivim na tržištu",
dodao je Boško.
XD je ekonomičan gradski automobil koji ima dva elektromotora od po 45 kilovata
koja pokreću dva zadnja toćka. Punjenje baterije, koja garantuje autonomiju 250
kilometara, koštaće samo 15-ak kuna (oko 2 evra).
Takođe, za razliku od automobila sličnih dimenzija, koji su svi redom dvosedi,
ovde će pored vozača moći da se smestite još dva putnika. U proizvodnji
ograničenih serija od 30 do 40 vozila godišnje cena bi im iznosila oko 25.000
evra. U slučaju serijske proizvodnje s više od hiljadu vozila godišnje, cena bi
mogla da se spusti i na 19.000 evra.
Izvor : Autobrief.com
Foto : Autosport.hr
U medijima se uveliko prica o predvidjanjima ekonomista iz EU da je Hrvatska sledeca "Grcka"...Nek im je "sretnje!"