
Kao što je bilo i najavljeno, danas je objavljeno ko je pobednik u izboru za evropski Automobil godine 2011 (2011 Car of the Year). To je Nissanov elektroautomobil Leaf, koji je od žirija dobio 257 bodova.
9 bodova manje je dobio drugoplasirani Alfa Romeo Giulietta (248), treća je Opel Meriva (244), četvrti je Ford C-Max/Grand C-Max (224), peto mesto zauzimaju Citroeni C3/DS3 (175), šesti je Volvo S60/V60 (145), a poslednje mesto među ovim finalistima je zauzela Dacia Duster sa 132 boda.
U izboru je inače učestvovalo 59 automobilskih novinara iz 23 evropske zemlje.
Nissanu je ovo druga titula u izboru za evropski Auto godine
(Micra je osvojila titulu 1993.), a ovo je prvi put da je jedan
elektroautomobil dobio ovo priznanje.
Tabela svih dosadašnjih pobednika:
1964 Rover 2000 1965 Austin 1800 1966 Renault 16 1967 Fiat 124 1968 NSU Ro80 1969 Peugeot 504 1970 Fiat 128 1971 Citroën GS 1972 Fiat 127 1973 Audi 80 1974 Mercedes-Benz 450 1975 Citroën CX 1976 Simca 1307-1308 1977 Rover SD1 1978 Porsche 928 1979 Simca Horizon 1980 Lancia Delta 1981 Ford Escort 1982 Renault 9 1983 Audi 100 1984 Fiat Uno 1985 Opel Kadett 1986 Ford Scorpio 1987 Opel Omega 1988 Peugeot 405 1989 Fiat Tipo 1990 Citroën XM 1991 Renault Clio 1992 Volkswagen Golf 1993 Nissan Micra 1994 Ford Mondeo 1995 Fiat Punto 1996 Fiat Bravo 1997 Renault Scenic 1998 Alfa Romeo 156 1999 Ford Focus 2000 Toyota Yaris 2001 Alfa Romeo 147 2002 Peugeot 307 2003 Renault Mégane 2004 Fiat Panda (nuova) 2005 Toyota Prius 2006 Renault Clio 2007 Ford S-MAX 2008 Fiat 500 2009 Opel Insignia i 2010 Volkswagen Polo.
Ivan Mitić - Autoblog.rsauuuu...
kako je ružan...
sad se vidi koliko ovo priznanje ne vredi...
kao ni titule dosadašnjih pobednika...
1989 Fiat Tipo ..... 1993 Nissan Micra ..... 1996 Fiat Bravo .....2003 Renault Mégane..... 2011 Nissan Leaf
auuuuu.....
pa dobro alfa i jeste pobedila u klasi "normalnih" automobila :-)
Leaf je sasvim opravdano poneo titulu, jer je uveo inovacije i napravio elektromobil za masovnu proizvodnju.To je trend koji prati cela evropa, inovacije ispred dizajna, inovacije se uvek nagrađuju.
Ovo je veliki uspeh, pogledajte koliko je Giuletta dobila poena!
A ovaj Leaf, pa to se ni ne moze nazvati autom, cista promocija hibrida od kojih nece biti nista, barem ne skoro...
Tako da je za mene Alfa pobednik, kao sto sam i ocekivao i prezadovoljan sam! :)
@lok
srecom, ne bavim se hirurgijom! :)))
@uzaludni energeticar
Kao sto vidis, moj uticaj je ogroman i u evropskom ziriju, pa sam "nastimao" rezultat isto kao i u anketi ovoga bloga (nebuloza godine 2010.), tako da mozes samo da ga duvas! :)))
@ carobnjak
Sve je rečeno u mom komentaru 7 dana opela
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2010/11/26/pretpraznicna-akcija-sedam-dana-opela#625137
ma da, najbitnije je kako automobil izgleda.... lol braćo
Ovo je pobednik? Očigledno su "ekolozi" presudili. Sreća pa i bicikli nisu učestvovali.
nissan leaf, svaka cast!! to je bre prava inovacija!!! nisam ekolog ali je ovo korak napred!!
"What makes a Car of the Year?
The object of Car of the Year is to find a single, decisive winner. The voting process is designed for that purpose, and not to provide a scale of merit of all competing cars. There are no categories, sub-divisions or class winners.
Obviously this requires the Jury to assess cars of very different types and price, which means assessing them against their market rivals. The 59 members of the Car of the Year Jury all test cars as part of their journalistic work. In selecting the car of the year they use the following criteria: design, comfort, safety, economy, handling, performance, functionality, environmental requirements, driver satisfaction, and price. Technical innovation and value for money are particularly important factors.
In September, the Jury Committee draws up a list of eligible cars from all the newcomers presented over the previous 12 months. Eligible cars must be essentially new models, not simply changed cosmetically or by the installation of new engine or a transmission. They are considered irrespective of their country of origin but must be available in at least five European countries at the time of voting and have an expected sales volume of 5,000 a year.
The Jury then elects a short list of seven cars in a simple vote. For the second stage, each Jury member has 25 points to apportion to at least five cars, with a maximum of 10 points for any one of them, and produces a statement of justification for the vote, which is published at the time of the award presentation."
http://www.caroftheyear.org/auto/our-spirit
@carobnjak
Šta to bi sa Julijom, šta bi, šta bi?
Od muke si i engleski propisao, mašala!
Važno je da tvoj cirkus, ovde, ide dalje!
@ Energy saver
Kako si ograničen jbt.
Svestka kampanja na svim auto sajmovima i car expo manifestacijama ide ka tome da se promoviše elektro, hibridni i pogon na vodonik.
Zar misliš da sve ovo nije smisleno? Ovaj nissan nemaš gde da napuniš sem kod kuće ili eventualno da zamoliš nekog tamo gde ti se potroše baterije da ti ustupi utičnicu. Još nisu ni napravili elektro stanice (tzv. podstanice) duž puteva, a prodaju ga! Ni najmodernije zemlje još nisu u korak sa električnim vozilima, a kamoli srednje i siromašne zemlje. Očigledna nameštaljka
P.S. zamisli samo kreneš od Nemačke na crnogorsko primorje, dodješ do Švice, baterije još malo gotove, predješ u Sloveniju, baterije prazne, a da ne pričam o Hrvatskoj, Bosni, Srbiji, Albaniji, Rumuniji i Bugarskoj (koliko su tek one razvijene). Mislim crkli da Bog da ovi iz žirija, kreteni nevidjeni da nemam reči.
@ Dejan L
Samo nemoj plakati, rastužiće se carobnjak!
Da je Julija pobedila, kako bi druge pesme pevali o odluci žirija !!
Pa i struja se proizvodi u elektranama,a oni ne zagađuju okolinu!??????
Struju proizvode u elektranama to si dobro rekao ali termoelektrane imaju filtere hidroelektrane ne zagadjuju da ne spominjem ostale izvore sa 0 % zagadjenja. A ovi obicni auti prde i smrde. Svaka cast, samo je pitanje kada ce naftasi da dozvole normalnu proizvodnju i razvoj ovih auta.
Istina je verovatno negde na sredini između naftaša i struje. Hibridi su za sada najbolji.
Pozdrav za sve ljubitelje Guilete koji su verovali u njenu pobedu, ali ko gubi ima pravo da se ljuti.Pozdrav i za fanove DS3!
P.S Jos uvek mozete da glasate na ovom sajtu za pobedu Alfe pa ce njihov PR to verovatno iskoristiti u promociji
Pobogu ljudi auto na baterije;
Nema auspuh nema motor nema karburator; Ima samo elektromotor koji koristi i za pogon i za kocenje i eto.
Puni se uvece a trosi se danju.
Kud ces bolje zezanje.
Ja klikno na reklame adsensa,
momci nek je sa srecom;
Bice valjda za pivo!
Kad smo kod struje EPS elektroprivredasrbije najavljuje 50 miliona € će biti uloženo u daljinsko očitavanje brojila, eto u čemu je caka i zašto će struja poskupeti!
Bolje da kupe elektro vetrenjače, jer je jedna vetrenjača 100.000€, znači za 50.000.000 € mogu da kupe 500 vetrenjača
@ Mile
Sus motor ima 100 delova i treba ga dobro i precizno sastaviti, a elektromotor samo rotor, stator, namotaje i kondenzator, eventualno regulator napona. Znači proizvodnja elektromotora je 10x isplativija, nema hladnjaka, vodenih pumpi kaiševa, brizgaljki, i sijaset složenih komponenti.
Šta je sporno, kako je onda cena električnih vozila tako velika? Pa zbog baterija koje koštaju djavo i po. A misliš li ti da su te baterije večne, pa kad budeš trebao da ih menjaš, koštaće te ko 5 generalnih popravki sus motora! Pa ćeš još da platiš i reciklažu bateria! Nimalo nije naivno, sve je to odlično smisleno
Inace EPS planira, u toku je projektovanje nekih 60 vetrenjaca u okolini Vrsca tako da....ce i to uskoro.
@ bk
Planira? Takav projekat mogu ja sa srednjom elektrotehničkom da uradim za sat vremena. Redno vezani generatori koji napajaju trafostanice, jak mi projekat u pm. Joj što ne ostadoh na ETF-u nego gulim ovu ekonomiju ko ludak
Posto ljudi kazu da odelo ne cini coveka tesko je razumeti po cemu je to bravo u odelu alfe zasluzio drugo mesto. Meriva barem ima vrata po kojima ce je pamtiti oni sto ih prezive
@Energy saver
moji gornji komentari su posveceni specijalno TEBI! :)))
@druk lager
to nije istina, pomesao si je sa Deltom! Giulietta ima potpuno novu platformu!
@carobnjak
Nerazumem se mnogo u auta i nekada zgresim. Dali se na primeru odela moze objasniti sta ja "platforma" odela, da covek shvati po cemu se to ova alfa bitno razlikuje od brava. Mozda onda providim gresku oko alfe akoje u mene
@druk lager
evo pokusacu ovako: nemaju nista zajednicko osim palete motora!
Slicnost je ista kao kod Superba i recimo Audi A6...
@carobnjak
Važno je da tvoj cirkus traje i potraje štooo duže!
Da se slađe smejem, da mi ulepšaš dan.
Za tebe je pobednik punto 2, mk1.
Šteta što žiriju nisu rekli da i on postoji, inače bi pobedio.
Mada je i ovako kod carobnjaka u njegovoj ECU, punto večiti pobednik!
@ carobnjak
Što gubiš Energy na Energy-ja?
:))))))))))))))
Od normalnih automobila Đulijeta je pobednik, to što je njemu krivo zaboli te utikač
@Energy saver
greska, mk2a, ako znas sta to znaci...
@Dejan L
gde cu biti ako necu kod "italijana"?
Ne gubim ja energiju, nego on, samo sto to ne shvata, neki drugi nik mu bolje stoji, recimo onaj koji sam mu ja dodelio: "uzaludni energeticar"! :)))
carobnjak
Nisam shvatio ali uredu, smarati necu, cudan je ovde vokabular nekih, ne bih postati manje kultiran nego sam.Jer da ljudska glupost uzdize, siguran sam da bi neki ovde leteli kao golubice
@druk lager
shvatices ako ti kazem da je tvoja teorija na mestu ali u slucaju Bravo/Delta...Giulietta je vec neka druga/nova prica...
@carobnjak
Da li je Julija normalan auto?
Ružan, nepouzdan, skup, italijanski.
Šta je tu normalno? Nenormalan je Dešo L, koji je krstio Juliju u normalna kola.
A moj nick je u skladu sa ovogodišnjim pobednikom Nissan Leaf.
Zahvaljujući carobnjaki i Dešu L ovaj blog je postao Bela Lađa.
Analogija je jasna, carobnjak:Dešo L=Šojić:Špic
@Energy saver
voleo bih da mi definises pojam "normalan automobil" ako je moguce...
P.S. a zasto nema nijednog traktora medju takmicarima?
@carobnjak
Često viđam vlasnike Alfi na miler kanalu (podešavavanje trapa). Pitanja su:
I to crklo? Koliko košta? Auuu... Neka do proleća.
Kad bi je nekom udomio ali neće niko. E gde mi bi pamet. E oćeš Alfu, evo ti sad na!
I mogu ti reći obično su to ili neznalice (koji su mislili da znaju) ili nekakve umetničke duše, sa kosicom, minđušama, tj. neozbiljni ljudi. E to su bolidi, umetniče moj a i ti sa njima!
@Energy saver
naravno, ti sve najbolje znas, kao i koje su gume najbolje...
Uz malu ispravku, ne mozes nikako da ih vidjas CESTO kad Alfi skoro i da nema, na tvoju srecu...
@carobnjak
Alfe stalno kubure sa trapovima, a cene Brrrr...
Na neviđene ti kažem da ova samo može biti gora, jer su sva nova kola iz ove krize, jeftinija i gora.
U mome gradu ima 30etak Alfista i svi su mi mušterije.
Jednom alfista i obično nikad više.
@Energy saver
pazi kad sam ti poverovao...Jadni ti "alfisti" kad su na tebe spali, nije ni cudo da se raspadaju!
Kad budes video Giluettu , onda se javi, mozda ti i poverujemo!
Do tada, preostaje ti samo da hvalis "traktore" i montiras Trayal (vrhunske) gume...
@Energy saver
a sta bi to bio "neozbiljan argument" ako postoji i ozbiljan?!? Al se ti naprosipa veceras, svaka ti vulkanizerska cast!
@carobnjak
Vulkanizer je nekakav auto stručnjak, nekakav.
Koji si ti faktor ovde?
Kakvu blesu glumiš? Nekakav performans? Možda cirkus?
@ Energy
Ko je Šojić, a ko je Špic?
Mislim da si ti Tankosava Tasić.
Djulijeta je normalna ,a ti nisi čak ni kada stojiš pod pravim uglom u odnosu na tlo
Auu moram da priskocim carobnjaku u pomoc...
I dalje ima likova koji tvrde da je giulietta i bravo gotovo jedna te ista stvar...eeej pa valjda ovaj sajt sluzi da ljudi nesto nauce da prevazidju predrasude....
A jos da je giulietta nepouzdana? a ja tek video jednu u bg-u na ulici
Ali alfa je po defaultu nepouzdana i italijanski krs
Pa valjda je dobra stvar po imidz alfi sto ih voze umetnici, a ne raznorazni mediokriteti. Ove drge uglavnom vidjam u nemackim automobilima,ali necu sad da generalizujem
I na kraju, svakako je razocarenje sto nije giulietta auto godine,ja sam bio gotovo siguran,ali marketing je to, moraju nesto ekoloski da proguraju,jelte...
Sve sam mogao da ocekujem, da pobedi, ds3,volvo,meriva... ali ovaj fensi budjavi hibrid svakao ne
Alfisti & Fiatisti
Uporno tvrdite da je Skoda, VW, Audi jedno te isto, samo da je VW a posebno Audi, mamac za neznalice ...
Šta je sad problem kad se kaže, da u poređenju Julije i Brava, koji su slični kao jaje jajetu, a ovaj prvi je samo namenjem za neznalice?
@Dejan L
Bez ikakvog razloga,ti upadas i napadas Energy-ja,zasto?Zato sto on ima raspravu sa carobnjakom...E,tugo...Na kraju ce carobnjak ubediti da je Audi krs,iako ga ti volis...
@Energy saver
Ko kaze da su Skoda,VW i audi jedno isto,taj pojma nema...Onaj ko kaze da je svaki Audi isti,on je onda slep i ne vidi razlike u modelima koje su lepo i jako uocljive...
@carobnjak
Alfa je nepouzdan automobil,a ti mozes ovde i 2000 komentara da napises kako nije,samo ce te podrzati jos 2 coveka,30 njih nece...Znam par ljudi koji su vozili Alfu,neki 156-icu,neki 147-icu,oni koji su je vozili,tvde da su nepouzdane,da su hteli da je prodaju sto pre,a nisu uspevali,posto niko nece da je kupi...Uz to,na netu mozes naci,na forumima teme o Alfama koje pisu ljudi koji su ih vozili,i mozes lepo da vidis sta kazu!Ti,koji je nisi vozio i imao mozes da pricas i pricas...Ali dzabe.
@dusan
Znam ja šta je Audi, VW...
Jednostavno im remetim njihove postavke u glavama. Dešo L je bezličan lik. To je senka, senka jednog carobnjaka.
@dusan
ti tek nemas veze sa zivotom! Okani se tudjih rasprava, stedi energiju...
Električna vozila su budućnost,sasvim opravdano dodeljena nagrada,5 puta su jeftinija za vožnju od onih na benzin kod nas i više,istina mnogo zaostaju za konvencionalnim vozilima zbog još nedovoljno dobrih baterija(i za sada skupih i teških),ali realno gledano ovo je ne evoluicioni već revolucioni pomak u automobilskoj industriji,električni motor iskorištava 90%posto snagu pogona i tek će budućnost pokazati u kojoj meri su bolji od benzinskih motora