
BMW Grupa je na posebnoj svečanosti u Terezijenhohe u Minhenu, 30 novembra 2010., proslavila svoju nezavisnost i neprekidni uspeh nakon što je njen plan za restruktuiranje usvojen 30. novembra 1960.
“Poslovni instinkt Herberta Kvanta i njegova sposobnost da donese smele odluke u tom trenutku doveli su do novog kursa naše firme i omogućile BMW-u da kontroliše sopstvenu budućnost,” izjavio je tom prilikom predsednik Nadzornog odbora BMW AG, Prof. Dr. Ing. Joahim Milberg, pre ceremonije u Minhenu.
Nakoj odbijanja ponude za preuzimanjem Dajmler-Benc 1959. i usvajanja plana
za spasavanje firme novembra 1960., BMW je ostvario uspeh koji skoro da nema
presedana.
Nakon 2004., BMW Grupa je postala vodeći svetski proizvođač luksuznih
automobila. Broj zaposlenih je porastao od 6.900 u 1959. do preko 96.000 danas.
Istovremeno, broj prodatih vozila je porastao sa 42.000 u to vreme do
predviđenih 1,4 miliona automobila (BMW, MINI i Rols-Rojs) ove godine.
Na svoj jedinstveni način, Grupa BMW predstavlja dugoročne poslovne odluke i
smelu akciju orijentisanu ka budućnosti.
„Izuzetnu korist imamo od vlasničke strukture u kojoj je glavni akcionar
porodica preduzetnika. Ovo je bio stabilizujući faktor sve do danas.“ dodao je
Milberg.
Pravac za budućnost je postavljen 2007. „Strategijom broj JEDAN“. „Ova
strategija je predstavljena mnogo pre finansijske i ekonomske krize i
sistematski je primenjivana i poslednje tri godine. Postavila je temelje za
uspon koji trenutno proživljavamo“ izjavio je Predsednik nadzornog odbora BMW
AG. Proizvodnja novih modela koji danas uživaju značajne uspehe, kao što su BMW
X1 i MINI Countryman, takođe je bila odlučena 2007. godine.
Slogan „Čisto zadovoljstvo u vožnji“ potiče iz 1964. godine i istinski se može
primeniti na sve modele marke BMW. „Danas je BMW marka koja kombinuje dimanične
performanse i efikasnost kao nijedna druga. Zadovoljstvo u vožnji će biti
primenjivano i ubuduće, bez obzira na tip pogonske grupe koji će se nalaziti
ispod poklopca motora,” prokomentariosao je Rajthofer. „To takođe ima i veze sa
ljudima koji rade u BMW-u. Pored visokog nivoa obučenosti i predanosti, oni se
i snažno identifikuju sa firmom,” istakao je Milberg.
Svečanost u Terezijenhohe održava se na istom mestu na kome su akcionari 9
decembra 1959. odbili ponudu Dajmler - Benca za preuzimanje BMW-a.
BMW Grupa
Grupa BMW je jedan od najuspešnijih proizvođača automobila i motocikala na
svetu sa svojim robnim markama BMW, MINI i Rols - Rojs. Kao firma svetskih
razmera, Grupa BMW vodi 24 proizvodna pogona u 13 zemalja i ima prodajnu mrežu
razvijenu u preko 140 zemalja sveta.
Grupa BMW je dostigla prodaju od približno 1,29 miliona automobila i preko
87.000 motocikala u fiskalnoj 2009. godini. Ukupan prihod je iznosio 50,68
milijardi evra. Na dan 31. decembra 2009, firma je zapošljavala približno
96.000 saradnika u celom svetu.
Uspeh Grupe BMW je oduvek zasnovan na dugoročnom razmišljanju i odgovornom
delovanju. Kompanija je stoga uspostavila ekološku i društvenu održivost kroz
lanac vrednosti, sveobuhvatnu odgovornost proizvodnje, kao i jasnu
opredeljenost za očuvanje prirodnih resursa kao integralnog dela strategije.
Kao rezultat ovih napora, Grupa BMW je u poslednjih šest godina rangirana kao
lider u industriji, prema Dou Džonsovim indeksima održivosti.
@Gagiba
Ne moras da brines,bez Bangla brzo ce se oni vratiti na 2 a ja mislim i na trece mesto,iza Audija.
hehe Pitbull, pravi odgovor. Kamo srece da ih je Daimler preuzeo, mozda bi bili bolji. Danas su samo "car for pricks and drug dealer"
1. bmw, 2. merc... ma ko je drugi, treci i tako dalje nije ni vazno. Da ti koji su drugi i treci dodju ponovo na prvo mesto treba da se dogodi neka teska svetska kriza i da pogodi samo, zna se koga, pa tek onda vlazni snovi nekih bi mozda mogli da se ostvare. Ovako, sorry guys:)
@PITBULL&McLaren
Vazda su mi bili zanimljivi sagovornici koji mi imputiraju razmisljanje i onda ga tako nametnutog svim silama napadnu!!! :))
Nit ja brinem nit razloga imam. Licno bih voleo da BMW ne drzi tako cvrsto lidersku poziciju jer bi u manjoj produkciji jos vise dobio na eksluzivnosti i prestiznosti ali moje zelje su jedno a ekonomska utakmica drugo. E sad, kad se utakmica igra onda nije ni nebitno ko je prvi. Dakle...Taj vas MB i Folcika bi trebalo jace da duvaju inace ce uskoro gledati kako ostaju sami u borbi za drugo mesto! I kad sam napisao "duvaju", mislio sam metaforicki! :) (cisto da me ne obrisu usled nerazumevanja) :))
@Gagiba
Bas si zagrizen fan Bmw-a...Ne znam cemu ovolikoooo hvalisanja i stavljanje Mercedesa i Audija iza Bmw-a...Komentar ti je smesan stvarno...Bmw nikad nece biti prestizan i nikad nece biti ispred Mercedesa,eee,audi je zadnjih godina toliko jak,da ako nastavi ovako,za par godina ce Bmw biti iza Audija...Ako se gledaju najnoviji modeli uopsteno,Audi u par segmenta tuce Bmw,Q5-A8-A3 pa i A4...Ja sam fan celokupne nemacke auto industrije,volim takodje i Bmw,aliii nova 7-ica je po meni iza novog A8 i S klase,nova 5-ica mi je razocaranje stvarno,uopste me nije odusevila,a prethodna je VRH...Gore sam naveo ove automobile audija posto Bmw ima konkurenciju tu,Audi takodje ima dobru prodaju R8-ice,A1-ca,Q7-ice(ali Bmw nema tu konkurenta pa ih nisam naveo)...A7 je fantastican,jako smeo dizajn koji me je odusevio,Bmw opet ni tu nema konkurenta.Po meni je vec npr Bmw iza Audija...
@dusan
Procitaj braticu prvo clanak ispod koga si ostavio komentar pa onda ponovo procitaj to sto si napisao pa ukoliko ocenis da ima nekih nelogicnosti ukazi mi na njih, a ukoliko mislis da je sve u redu onda "skidam kapu" i pozdravljam... :)
Usput...gotivim i ja svapsku auto industriju...al Benga bezi za nijansu ostalima! :))
@dusan
Pod jedan. Q5 se prodaje toliko slabije od x3, da prosto ne znam da li da ti se smejem ili da te zalim.
Pod dva. Q7 kazes nema konkurenta u BMW ponudi. Tacno. Veci je po dimenzijama, kao da je neki zamisljeni x7, a 3000 evra jeftinije se prodaje od x5. To bi bilo kao da se serija 5 prodaje za nekoliko hiljada evra jeftinije od recimo A4. Pa ti vidi. Taj Q7 je toliko pozeljan od kupaca da mora da se prodaje po nizoj ceni nego konkurent iz nize klase. Da sam fan audija trudio bih se da nikad ni u jednoj komparaciji sa BMW-om ne pomenem Q7. Taj kovceg na tockovima je sramota ne za audi, vec za nemacku auto industriju. Pogledaj mu profil. Ne lici na terenca vec na uvecani i podignuti karavan. Strasno.