home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Za godinu dana, od kada je novi Zakon o saobraćaju počeo da se primenjuje, broj poginulih i povređenih značajno je smanjen, dok je broj nesreća smanjen za 20.000. Ipak, uprkos obećanjima nadležnih i posle godinu dana zakon se ne primenjuje u potpunosti, jer mnogi pravilnici još nisu usvojeni, a nije zaživeo ni sistem kažnjavanja preko video nadzora.

- Statistika pokazuje da je smanjen broj žrtava, ali je ključna reč kada se govori o novom zakonu koji je trebao da omogući sistemske promene sporost. Primera radi, nema koordinacionog tela, Agencija za bezbednost saobraćaja je tek nedavno počela sa radom, još nema obuke vozača po savremenom sistemu, a odatle se stvara baza budućih kvalitetnih vozača - kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja. 

On podseća da se na usvajanje zakona čekalo pune četiri godine i da mnogo toga što je obećano nije ispunjeno.

- Kod građana je zato nestao strah od kazni, što pokazuje veći broj saobraćajnih nesreća i svest kod vozača se nije promenila. Ta sporost se plaća ljudskim životima - jasan je Okanović.

Demir Hadžić iz Sektora za drumski saobraćaj Ministarstva infrastrukture i jedan od autora zakona kaže za “Blic” da je najbitniji rezultat činjenica da je broj saobraćajnih nesreća prepolovljen.

- Bilo je i propusta. Napravljen je tek prvi korak u jednom dugotrajnom procesu - navodi Hadžić.

Autor : P. Z. Veličković  



čitanja : 1040



Komentari

Nije tacno nego jednostavno ljudi ne mogu da mile po putu pa makar i placali kazne.
U Beogradu je vec bila katastrofa i pre novog zakona a sad je jos 100 puta gore.
Ko je iz BG-a zna o cemu pricam.
Na Brankovom mostu niko ne vozi 50 a stvaraju se guzve.
Kao ni pored SIV-a sa obe strane.
Dve trake,pravac kao autoput a ogranicenje 60km/h?!
Uglavnom svi idu 80.
Po gradu takodje,minimalno ljudi idu 60,bar iz navike,a 50 je stvarno smesno.
Jos one zute trake na sve to da pogorsaju stvari.
Ima mnogo mesta gde zuta traka uopste ne treba da stoji,samo pravi guzvu.
Kao kod semafora prema Brankovom mostu,ceka se po 6-7 semafora da dodjes na red,a zuta traka zvrji prazna.

Autor PITBULL 13 Dec 2010, 00:39

Tesko da je stvarno prepolovljen broj nesreca, ako se pogledaju rezultati da je prodato za 30 posto manje benzina u ovoj godini

Autor miki 13 Dec 2010, 07:35

Pa kad nema ko da ih sprovodi zasto bi se plasili.Danima vidjam divljake na ulicama,a od policije ni traga ni glasa.

Autor milan 13 Dec 2010, 21:06

kad ce malo da srede saobracaj, a ne samo da nas kaznjavaju.semafori esto ne regulisani, manjak saobracjnih znakova, brda ljudi nesposbni za voznju...
i dalj cu preticati kolne, ubacivati se bezobrazno voziti preko ogranicenja... pa nek me uhvate...
tenutno sam u nemackoj i ove kad se upali zeleno skripe ume, a ne da neko cita novine ili da se sminka ili da je saobrcaj krjnje kretenski regulisan.

Autor djura 13 Dec 2010, 23:25

NE RAZUMEM ZAKON SLUZI DA UTERUJE STAH U KOSTI???? KAKVA KORIST OD PRESTRASIVANJA VOZACA?? znaci na znakovima treba da su mrtvacke glave a po banderama okolo lesevi ili sta????? koji idiot je mislio da se tako postize bilo sta. po toj matematici ako se kazne povecaju tacno 20000 puta nestace povredjenih u saobracaju!! pa sto se to jednostavno ne uradi i rasen problem nema udesa nema povredjenih...
KAZNE NE SMANJUJU BROJ NEZGODA NEGO SAOBRACAJNO TEHNICKA RESENJA TO JE U SVETU DOKAZANO!!!!!A KOD NAS KAZNE SLUZE DA SE PUNI BUDZET I KRAJ .

Autor JA 18 Dec 2010, 20:22