
Korporacija Kia Motors postala je dvostruki pobednik nakon objave dobitnika prestižne iF nagrade za dizajn proizvoda u 2011. godini za novi Sportage, kompaktni SUV, i novu Optimu, limuzinu D- segmenta.
Uz kvalitet dizajna, žiri je uključio i niz drugih kriterija, kao što su
izrada, stepen inovativnosti, ekološka osveštenost, ergonomija i sigurnost.
Jedan od glavnih faktora za dobivanje nagrade ove godine bio je imidž brenda.
Od 1953. godine iF nagrada za dizajn proizvoda jedna je od najvažnijih svetskih
nagrada za izvrsnost u dizajnu. iF nagrada je nastala pod okriljem hanoverskog
Sajma tehnike i tehnologije gde su se prikazivali proizvodi dobrog
industrijskog dizajna. Za dobivanje nagrade u 2011. godini prijavilo se 2.756
kandidata iz 43 zemlje za proizvode razvrstane u 16 kategorija. Kia Sportage i
Kia Optima pobedile su u kategoriji dizajna prevoznih sredstava (Transportation
Design).
Zvanično predstavljanje i ceremonija iF nagrada za dizajn proizvoda
tradicionalno će se održati 1. marta 2011. godine, prvog dana CeBIT-a (najvećeg
svetskog sajma informatike i telekomunikacijskih tehnologija). Isti dan će biti
otvorenje posebne izložbe svih nagrađenih proizvoda u hanoverskom izložbenom
centru. Izložba će trajati do avgusta 2011. godine, a očekuje se nekoliko
stotina hiljada posetilaca.
Nagrađena 3. generacija Kia Sportaga beleži značajan pomak u dizajnu kompaktnih
SUV vozila. Novi Sportage uspešno predstavlja novu vizuelnu dinamičnost
spajajući ključne elemente SUV-a (povišen položaj sedenja, pojačani osećaj
sigurnosti i odignutost od tla) i atraktivnost urbanog automobila. Osećaj
sigurnosti potvrđuje činjenica da je novi Sportage dobio maksimalnih 5 zvezdica
na Euro NCAP testiranju. Isti rejting imaju svi Kijini modeli proizvedeni od
2007. godine.
Dinamična i moderna Kia Optima predstavila se u Evropi na septembarskom
pariškom salonu automobila. Na domaćem korejskom tržištu sportska limuzina
odmah je zauzela sami vrh u D- segmentu i prva je Kia koja je to uspela
postići. Kia Optima je sasvim novi model, koji predstavlja upravo ono što Kijin
glavni dizajner Peter Schreyer razume pod pojmom hrabrog, sportskog i energično
vizuelnog identiteta.

Kiji ovo nisu prve velike nagrade. Prošle godine je Kia Venga dobila iF nagradu za dizajn i prestižnu red dot nagradu, čiji dobitnik je i Kia Soul.
I dalje tvrdim da je Sportidz najbolja kupovina trenutno ali kad procitam PR literarne sastave (usput za konstruktora ovog hvalospeva: gramaticki ispravno je "dobijanje" a ne "dobivanje"), ne mogu a da se ne nasmejem. :)
Znam da su sve to reklame ali toliko superlativa ce poceti da zbunjuju kupce. I sto je zanimljivo svako PR saopstenje je na istu foru...
Nego...na onoj limuzini D segmenta su dizajneri kreirali najgigantskiji C stub koji sam do sada video. Bas me zanima kakav li je pogled pri voznji unazad. :)