
Preuzeto sa : Blic.rs
Vozači će tek 1. januara saznati da li će im liberalizacija uvoza motornih benzina doneti i pojeftinjenje. Neizvesnosti prilično kumuje država jer još nije donela novu Uredbu o cenama derivate nafte.
Od početka 2011. godine bezolovni motorni benzin firme će moći da kupuju u inostranstvu. Ali još nisu poznata sva pravila za uvoz, kao ni Uredba o cenama derivata nafte. Vlasnici benzinskih stanica i udruženja pumpadžija negoduju zbog kašnjenja, dok velike kompanije ćute. Grčki “Helenik”, austrijski OMV, mađarski “Mol”, ruski “Lukoil” , ne otkrivaju kakve će cene biti na njihovim pumpama. U NIS- u tvrde da su niže cene malo verovatne.
- Teško da možemo očekivati nagli pad cena posle otvaranja tržišta.
Evrodizel se uvozi već nekoliko godina, pa nije bilo drastičnijeg pojeftinjenja
- kaže Jurij Masijanski, zamenik generalnog direktora NIS-a za razvoj biznisa i
spoljne veze.
U većini naftnih kompanija se nezvanično može čuti da će od januara biti
interesantno na tržištu.
- Pokušaji većih igrača, NIS-a i Lukojla, da snize cene evrodizela kada je krajem 2005. godine liberalizovan uvoz nisu bile uspešne. Dobrim delom jer su pojedini vlasnici pumpi, kojih u Srbiji ima 1.450, odmah digli buku da neko hoće da ih uništi damping cenama. A zarada na evrodizelu više je nego dobra i ima prostora za nižu cenu - kaže sagovornik iz naftaških krugova.
Autor : V. Spasić
Pa normalno.
Kako moze da pjeftini ako se ne spuste akcize?!
Jos ce ovi da povecaju akcize.
Jer malo je 50 din po litru za akcizu (plus pdv) nego jos deri stoku.
Dok cena akcize ne dostigne cenu benzina u okolnim zemljama samo guraj napred. Posle mogu da nam prodaju i same akcize da ih skupljamo kao slicice i igramo pola-cela, a umesto benzina neka toce vodu, da budemo ekoloska zemlja :D