
Italijanski "Fijat", japanska "Tojota" i američki "Ford" predvode grupu autokompanija koje osmi uzastopni mesec beleže pad prodaje u Evropi, posle ukidanja subvencija koje su vlade mnogih zemalja uvele lane, kako bi podstakle potražnju za vozilima u periodu krize.
Italijansko tržište automobila zabeležilo je najveći pad od
21 odsto, pri čemu su isporuke "Fijata" smanjene 24 odsto, prema
podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Italijanski primer najbolje pokazuje koliko na prodaju utiču vladine
subvencije, tako da je "Fijat" u novembru 2009. zabeležio skok
isporuka od čak 28 odsto.
Zanimljivo je da je, nasuprot tome, ovog novembra porasla prodaja proizvođača
luksuznih kola kao što je BMW, zahvaljujući državnom programu i pridobijanjem
kupaca za kompaktno sportsko terensko vozilo X1 i obnovljenu BMW seriju-5.
Evropska prodaja BMW, najvećeg proizvođača luksuznih automobila na svetu,
skočila je 19 procenata prošlog meseca, na oko 66.000 komada.
Na drugom mestu se našla "Dajmlerova" filijala
"Mercedes-Benc", proizvođač kupea CLS i sedana E-klase, sa prodajom
oko 60.000 jedinica prošlog meseca, što je za 2,5 odsto više nego lane.
"Tojota" je zabeležila drugi najveći pad prodaje posle
"Fijata", s manjkom od 20 procenata, na oko 45.000 registracija.
"Ford" se našao na trećem mestu sa padom prodaje od 15 procenata, na
oko 86.000 vozila, dok je "Folksvagen", najveći proizvođač kola u
Evropi, zabeležio pad od 5,2 odsto, nešto više od 235.000 komada.
Do pada registracije novih automobila najviše je došlo u zemljama u kojima su
ukinute subvencije za podsticanje isporuka kako bi se smanjile posledice
recesije iz 2009. godine.
Oporavak tržišta zemalja istočne Evrope pomogao je "Hjundaiju" i
"Dženeral motorsu" (GM) da ostvare rast u novembru. Južnokorejski
proizvođač imao je povećanje od 6,4 odsto, na oko 30.000 kola, dok je američki
GM unapredio isporuke 4,2 odsto, na oko 98.000 komada.
Evropska ukupna prodaja
automobila smanjena je od januara do novembra 5,7 odsto, a minulog meseca
isporuke su pale 7,1 odsto, zbog ekonomskih neprilika i oštrih mera koje su
ugrozile potražnju za novim vozilima, pokazali su podaci ACEA.
Prodaja vozila u Evropi je već osam meseci ispod nivoa postignutog u istom
periodu minule godine.
Zemlje istočne Evrope zabeležile su rast prodaje od 22 odsto sa 12 procenata, a
blaže povehanje isporuka zabeleženo je i u Belgiji, Holandiji, Portugaliji i
Finskoj.
U zemljama zapadne Evrope (15 članica Evropske unije) prodaja je smanjena 8,9
odsto, a u oktobru 18,2 procenta. Među velikim zemljama evro zone, registracija
u Nemačkoj je opala za 6,2 odsto na godišnjem nivou, što je prvi jednocifreni
pad od januara.
Foto : Fiat
Kako je to fiat zabeležio pad prodaje kad glavni evropski konkurenti imaju konstantan porast proizvodnje? Pa naši znalci sa bloga, smatraju žabo industriju vrhunskom po dizajnu i kvalitetu. Pored toga dodajem fiat ima jako neske cene. Ko ne voli tako niske cene ima istu tehnologiju za veće pare (alfa - lanca).
Pa šta je onda problem? Izgleda da Evropa vodi inat Urošu srculencetu Loganskom, Deju L, carobnjaku, to jeste upornim glasačima Alfe julije.
Kako to svet ne priznaje alfa-žabo dostignuća?
PS
A uzgred fiat je jeftin, osim fiće, koju ozbiljan čovek i onako ne bi kupio. Za one neozbiljne cena ionako nije bitna...