
Američki Kongres je došao do zaključka da je potrebno povećati buku elektromobila i hibridnih vozila, jer ovako tihi kakvi su sada, predstavljaju opasnost za pešake koji ne čuju da se približavaju.
Predstavnički dom je usvojio zakon na osnovu koga će regulaciona tela
utvrditi minimalnu jačinu zvuka tih vozila. Senat je svoju verziju zakona
usaglasio prošle sedmice.
Trend povećanja broja ekoloških vozila na putevima nenamerno je ugrozio
bezbednost pešaka, pre svega slepih, ukazano je u američkom kongresu.
Novi zakon, koji treba da zaštiti decu, džogere i pešake od automobila, još
treba da potpiše američki predsednik Barak Obama.
Organizacije slepih već duže vreme ukazuju na nedostatak zvuka elektromobila i
hibridnih vozila.
Rezultati prošlogodišnje studije američke Nacionalne agencije za bezbednost na
putevima pokazali su da je verovatnoća sudara s pešakom kod hibridnih vozila u
nekim situacijama dvostruko veća nego kod običnih automobila.
Hibridna vozila, kao što je na primer "tojota prijus", prebacuju se,
pre svega pri manjim brzinama u gradu, samo na elektromotor i praktično su
bezvučna. Studija se uglavnom bavila situacijama kada auto usporava, ide u
nazad, ulazi i izlazi sa parkirališta i sličnim.
Vozilo je, prema studiji, gotovo nečujno pri brzinama manjim od 30 kilometara
na sat, dok se pri većim brzinama čuje zbog trenja koje nastaje između
pneumatika i kolovoza.
Prošle godine je u SAD u automobilskim nesrećama smrtno stradalo 4.000
pešaka, a 59.000 je bilo povređeno.
Nakon upozorenja, proizvođači automobila su podržali plan da razvijaju veštačke
zvuke koje bi elektromobili i hibridna vozila mogla da proizvode.
Japanska kompanija "Tojota" je ove godine već počela da prodaje
uređaje koji simuliraju zvuk motora za svoja hibridna vozila
"prijus".
Autor : Tanjug.rs
Foto : arhiva Autoblog.rs
Lepo snime zvuk ferarija i stave je na nissan leaf... možete li da zamislite. :)