
Kao i svake godine, svetska kompanija "J.D. Power and Associates" koja se bavi uslugama servisiranja informacija i različitim istraživanjima tržišta, anketama i projekcijama, ponovo je sprovela svoje veliko godišnje istraživanje "JD Power 2010 Customer Retention Study" koje je obuhvatilo 123.601 vlasnika tj. kupaca novih automobila od kojih je 81.350 zamenilo svoje staro vozilo koje je prvobitno kupljeno kao novo.
U
istraživanju su anketirani vlasnici 34 različitih brendova automobila, a
sprovedeno je u periodu Februar – Maj 2010. i Avgust - Oktobar 2010.
Osnovni cilj ovog poznatog istraživanja je da se utvrdi u kojoj meri pojedini
kupci tj. vlasnici automobila ostaju verni svom brendu i koji su razlozi za to.
Rezultati ovogodišnejg istraživanja su pokazali da je brend Hyundai ostvario
stopu zadržavanja postojećih kupaca tj. vlasnika od 60% što predstavlja
najbolji rezultat ovog automobilskog brenda u osam godina dugoj tradiciji
sprovođenja ovog detaljnog i prestižnog istraživanja.
Posebno treba istaći da je Hyundai u periodu od samo godinu dana ostvario
najveći napredak od svih brendova koji se ogleda u poboljšanju za 8 pozicija
tj. skoku sa 11 pozicije iz 2009 godini na poziciju broj 3 u 2010. godini.
Takođe, rezultati nam govore da su vlasnici Hyundai automobila kao glavne
razloge svoje vernosti naveli sledeće : Uživanje u vožnji ( Fun to drive ),
Ekonomičnost potrošnje ( Fuel Economy) i Bezbednost (Safety).
Hyundai Motor Company je već postavio sebi cilj da u narednim godinama ostvari
još i bolji rezultat bazirajući svoj uspeh na budućim novim modelima koje će
lansirati na svetsko tržište u narednih dve godine .
Izvor : Hyundai.rs
Mislim stvarno, kakvi stručnjaci rade ova istraživanja, zadnjih dana smo se naslušali i načitali svega i svačega!
pa nista eto vas dvojica zovite sve silne ispitane vlasnike svapskih auta i pitajte ih kako su mogli reci da bi pre opet kupili ford, hondu i hyundai, a ne veliki mercedes, bmw i volkswagen.
izgleda da je jd powers (inace najcenjenija kompanija) kriva sto su ISPITANI VLASNICI nezadovoljni sa svojim autima i nebi opet kupili auto iz te kompanije
Jeste malo cudno da na 10. mestu bude BMW jer obicno vlasnici istih nemaju namere da menjaju istog.
@Tataratira,
americko trziste je u pitanju, a ovde niko ne kupuje nov bmw, svi rade lease. tako da niko od tih vlasnika bmw-a nije imao auto duze od 2-3 godine kad je sve pokriveno pod garancijom
mile antena
"a ovde niko ne kupuje nov bmw, svi rade lease".
I lizing je za nove!?
Hvata li ta "antena" domace kanale. :)
@ mile antena
Smaraš! Nije ti ovo zemlja u kojoj sve što je u reklami ljudi trče da kupe. Vama čovek pusti reklamu za i-pod , sutradan tuča oko i-pod-a, puste vam reklamu za go*na, vi potrčite odma da jedete ista.
Ovde se ljudi ne primaju na razne tekstove iz štampe i reklame.
Blago marketing menadžerima dok je Amerikanaca (nacije opterećene reklamom).
Čim se nešto pojavi u reklami, ako nemaš nisi IN, a ako imaš onda si neko Mu*o.
Tako to tamo kod vas ide
Uopste ne sumnjam u JD ankete, ali ova lista nema veze sa samim kvalitetom marki, vec kao sto naslov kaze retention tj. zadrzljivost poverenja kupaca.
Evo na licnom primeru da objasnim sta to znaci... od poslednjih 5 autmobila u porodici 3 su Skode, 1 Toyota i 1 Opel. To nikako ne znaci da je Skoda najkvalitetnija, ali eto unazad par godina zaista nudi najvise za pare (bar po meni, inace ih ne bih kupovao), ali da imam vise para rado bih posedovao nesto od BMW-a, Mercedesa ili Lexusa.. :)
Recesija se svakako oseti, mozda napolju cak i vise nego ovde jer su navikli na mnogo veci standard nego mi, otuda i ovakvi rezultati ankete.
@Tataratira
Zato sto niko od vlasnika BMW-a ne menja auto vec vozi jedan isti dok se ne raspadne.
@Dejan L,
s obzirom da zivim u americi mislim da ipak znam samo malo vise od tebe sta ameri rade. tako da mi nemoj molim te pricati neke price koje su nacuo ili procitao po internet forumima.
ako nisi znao, a vidim da nisi, jd powers je agencija koja donosi rezultate NA OSNOVU ISPITANIH VLASNIKA. sto znaci da nazovu odredjeni broj ljudi i pitaju ih misljenje o autu koji poseduju i da li bi ga opet kupiti.
i drugo, ova lista ne govori bas nista o kvalitetu, lista je samo koliki procenat kupaca bi opet kupio auto iz iste kompanije.
tako da zaista smaras sa tim teorijama zavere svaki put kad svapski auto nije prvi u necemu
milan
Bas si duhovit, evo duhovi izlaze...
Jos nesaznah da je neko platezno sposoban,te kupi BMW a da za nekoliko godina pazari Renault.
lok
Putpuno si u pravu za logiku( ne bas i za brendove ali to je do ukusa).
@mile antena a ko bi to radije kupio npr. kiu,opel,hyundai nego mercedes/bmw/audi?? to bi jedino izjavio onaj ko nema para za mecku/audi/bmw... i neka budala.
Vidim koliko se američkih automobila vozi po evropskim drumovima, ne mogu da prodju potrebnu homologaciju u Evropi, lakše ih reciklirati , nego registrovati, a evropski automobili su za ceo svet i svuda se prodaju.
@Dejan L,
mrzim da te razocaram, ali ford eu i opel su americki auti u onoj meri u kojoj su toyota i honda japanski auti na americkom trzistu.
@hh,
to i dalje ne menja sliku da vlasnici hyundai imaju bolje iskustv sa svojim autom nego vlasnici mercedesa, bmw-a i audija.
jer ovo nije prica "jel bi pre vozili hyundai ili bmw" vec "ako ste jednom kupili hyundai/bmw, da li bi ga opet kupili ili bi presli na neku drugu marku"
@hh
ja prvi ne bih kupio nista od "nemacke trojke" zbog njihovog prepotentnog misljenja da su iznad svih - njihovi cenovnici to govore. Ne smatram da toliko vrede jer i japanci pa i ostatak Sveta sada zna ad napravi odlican automobil. Sto se istorijskih verdnosti jednog brenda tice, mene to ne zanima. Mozda je nekad pobedjivao (brend) u nekim takmicenjima ali kad treba da zavucem ruku u dzep dublje zbog necijih lovorovih venaca ja to ne vidim kao vrlinu. Posebno akcenat stavljam tu VW koji je toboze narodni auto, samo nemam pojma sta je tu jos narodno, a da ne pricam o SUVovima iz Nemacke, ne zna se koji je veca bezsmislica: imaju brodske motore i nikakve vrline osim sto karoserije od preko dve tone ubrzavaju za oko 7sekundi. Mogu ovako da nabrajam do sutra....
@Chedomir,
slazem se. ovde u americi volkswagen nema ni ime ni reputaciju kao u evropi i zato ne mogu da nabijaju cene, a veoma mnogo gube na cenama. moj dobar drug je letos kupio 2008 passat 2.0l turbo sa 50,000 milja (80,000 km) na satu za $12,000. nije lose za auto koji je novi bio $27,000.
Nekad imam utisak da ljudi dozivljavaju kupovinu automobila kao zenidbu ili muvanje ribe na odredjeno vreme: te mora da bude zgodna(eksterijer),da ima dusu (enterijer), da je laka za odrzavanje (servis), da je bezbedna (sex), da je ekoloski podobna (ovo ne treba da objasnjavam) i da zna da kuva (upotrebljivost),pouzdanost se podrazumeva.
Zanima me kako zene gledaju na kupovinu automobila i da li bi zadrzale isti tip....