
Francuski prodavci automobila imaju pune ruke posla - kupci su požurili da nabave nova vozila pre nego što se 31. decembra obustave subvencije.
Uprava kompanije "Reno" procenjuje da će porudžbine nadmašiti
300.000 jedinica u decembru, od čega će robna marka "Dacija" u
ukupnoj prodaji učestvovati sa 100.000 vozila. Računa se da će u odnosu na
decembar 2009. godine prodaja u ovom mesecu porasti između 10 do 15 procenata.
Auto-kuće su takođe pojačale marketing da bi privukle što više kupaca. Slogan
"Pežoa" je: "Kasnije će biti kasno", a "Fijat"
naglašava: "Bonus se ukida". Među autokompanijama je takođe započeo
"rat cena" i vlada poplava različtih pogodnosti za nabavku novih
automobila.
Ukupna prodaja automobila u Francuskoj smanjena je 11 odsto u novembru, ali se
očekuje rast u ovom mesecu, pošto kupci do kraja godine mogu da računaju na
nabavku po sistemu "staro za novo." Raniji bonus za nabavku
energetski efikasnih kola u Francuskoj je bio 1.000 evra, ali je sada smanjen
na 500 evra i važi do kraja 2010.
Francuska grupa "Reno" ranije je predvidela rekordnu prodaju
automobila u 2010. godini, zahvaljujući vladinim subvencijama koje su povećale
potražnju za manjim modelima kompanije i njene robne marke "dačija".
Portparol "Renoa" Karolin de Gazel je ocenila da će prodaja u ovoj
godini nadmašiti raniji najbolji rezultat od 2,5 miliona prodatih vozila,
ostvaren 2005. godine. De Gazel je kazala da "Reno" takođe očekuje
rekordan neto prihod, kao i visok rast zarade.
"Reno" će ove godine uspeti da poveća profit za 8,7 odsto i očekuje
se da će prihod kompanije dostići 38 milijardi evra (50,3 milijarde dolara), u
poređenju sa tri milijarde evra gubitaka u prethodnoj godini.
Francuski magazin "Figaro" tvrdi, pozivajući se na izjavu izvršnog
direktora "Renoa" Karlosa Gona, da će kompanija prodati 2,6 miliona
vozila u ovoj godini, ali da će se profit obezbediti uglavnom od prodaje akcija
u švedskom proizvođaču kamiona "Volvo" i partnerskoj kompaniji
"Nisan."
"Reno" je, prema podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila
(ACEA), smanjio je isporuke prošlog meseca za 12,5 odsto, od čega je robna
marka "Reno" imala pad od 16,3, ali je njena filijala
"Dačija", koja prodaje jeftine automobile, zabeležila povećanje
isporuka od 5,5 odsto.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Renault