
O projektu oživljavanja legendarnog (istočno)nemačkog Trabanta je već bilo dosta reči, ali kako stvari sada stoje, od najavljene proizvodnje novog Trabanta nT (koji je u formi prototipa sa elektropogonom predstavljen u septembru 2009. na Salonu u Frankfurtu), za sada nema ništa.
Podsećanja radi, firma Herpa Miniaturmodelle GmbH (poznata po proizvodnji kolekcionarskih modela Trabanta u razmeri 1:87) je, u nameri da upozna javnost sa svojim planovima (i naravno čuje reakcije i privuče investitore), na Salonu automobila u Frankfurtu 2007. godine predstavila publici maketu novog Trabanta (u razmeri 1:10).
Reakcije su bile izuzetno pozitivne (više od 90 odsto anketiranih je bilo za pokretanje proizvodnje ovakvog Trabanta), pa je Herpa angažovala nemačku karoserijsku kompaniju IndiKar za razvoj modernog Trabanta.


Tako je za prošlogodišnji Salon u Frankfurtu pripremljen prototip Trabanta nT (new Trabi), koji je izgledom veran svima nama poznatom originalu ali koji nema dvotaktni, već elektromotor.


U Frankfurtu se prošle godine govorilo da će Trabant nT ući
u serijsku proizvodnju tokom 2012. godine (mada u ograničenoj seriji), ali od
toga za sada nema ništa jer, uprkos velikom interesovanju koje je vladalo za
Trabant nT, za završetak razvoja automobila nedostaje investitor koji bi
obezbedio još oko 30 miliona evra. Ipak, projekat oživljavanja Trabanta nije
otkazan, a kada se (i ako) pojavi u prodaji, njegova cena bi trebalo da iznosi
oko 20.000 evra.

Elektromotor inače ima 45 kW/61KS, najveća brzina je skromnih 130 km/h, dok autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija iznosi do 160 km.
Što se dimenzija tiče, Trabant nT je dugačak 3950 mm, širok 1690 mm, visok 1500 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2450 mm, dok je težina 1050 kg.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
1. ko god da je hteo da investira svestan je da je tržište prebukirano rimejk modelima.
vw buba, mini, fiat 500...
2. uradjen je kao mini samo malo četvrtastiji i duži 28cm od minija, još kad se doda 1.asocijacija na pojam trabant...
Za pasionirane ljubitelje Trabanta :)
hahaha.
Promasaj cist.
Mislim da mu je glavni problem sto je na struju, jer bas u ovom periodu, se svi suocavaju sa problemima ovakvih automobila.
@Dejan
Slazem se, mislim da bi morao da se ponudi u verziji sa "normalnim" motorom.
Ne bi ovo lose proslo na trzistu.
Steta.
Za iste pare umesto da familija kupi 1 Mini, mogla bi 3 Trabanta!
Mozda je i ova elektrika baksuz bila, jer nema one cuvene mesavine ulja i benzina.
Ako je Mini uspeo, uz odgovarajući marketing možda bi i ovo uspelo... Ali ne zaboravite, iza Mini-ja je stao BMW...
Retro izgled uvek pali kod starijih ljudi...
Zar vam ne bi krenule suze na oci kada bi videli restilizovanog Tristaca ili Stojadina.
Mislim da je Trabant čist promašaj. Automobili poput Minija, Fiata 500 i Bube su uspeli zato što su stari modeli bili kvalitetni i odlično prodavani. Ljudi su nostalgični prema tim modelima.
Mislim da skoro niko nije nostalgičan prema Trabantu jer je to oduvek bio teški krš.
Mislim da čovečanstvo nikad nije videlo lošji automobil od Trabanta.
Ljudi su ga kupovali jer su bili skoro prisiljeni na to a ne zato što su ga želeli.