
Oko 20 miliona vozila opozvano je 2010. godine sa tržišta SAD, pokazuje analiza podataka američkih saveznih vlasti.
Agencija AP na osnovu te analize predviđa da je to najveći broj povučenih
vozila od 2004. godine, kada je povučeno rekordnih 30,8 miliona vozila.
Tojota je ove godine opozvala oko 7,1 milion vozila da bi popravila neispravne
papučice za gas, podne prostirke, kočnice i motore.
Dženeral motors je opozvao oko četiri miliona vozila, dok su japanski proizvođači
Honda i Nisan povukli sa tržišta više od dva miliona automobila i kamiona.
Objavljivanje konačnih podataka očekuje se početkom 2011. godine.
Autor : Beta.rs
Foto : Toyota
Da li se i u Evropi i kod nas procentualno opoziva ovoliko vozila, ili je ovo karakteristično samo za USA i njihove zakone? Da li to zaštita potrošača kod nas nije dovoljno dobra?
Ne nego su modeli za americko trziste losije napravljeni,zato su jeftiniji.
@hh,
naprotiv, americki standardi za aute su mnogo jaci od evropskih i ocekivanja su mnogo veca od automobila. zbog cega mislis da od evropskih proizvodjaca su ostali samo oni najjaci (bmw, mercedes, vw, ford eu) dok su opel, citroen, fiat i slicni odavno propali? nekada su vecina evropskih proizvodjaca prodavala vozila u americi, ali do kasnih 1980ih gotovo svi su propali, osim, kao sto rekoh, onih bas najjacih i najboljih.
poslednji primer propadanja opela na americkom trzistu posle svega 6 meseci najbolje potvrdjuje koliko su ocekivanja i standardi jaki u americi
Znači imaju i kvalitetnije i jeftinije od evropljana? Gde li grešimo? Možda i mi da pooštrimo standarde, možda će biti jeftinije? ;)
@miki,
gresite u drzavama koje ubijaju auto kompanije sa porezima i auto kompanije to moraju da nadoknade od kupaca. jedan obican chrysler 300, identican za oba trzista, u americi je $35000, a u evropi 50000 evra. zbog cega mislis da je tolika razlika u ceni iako su modeli isti?
pazi ovako: ko pravi kvalitetnije aute i cije trziste ima vece zahteve? - recu ti samo da u americi niti ima vozila kao sto su dacia i lada, niti ima auta gde je recimo klima opiona oprema, a sve evropske kompanije koje prodaju vozila u americi nude samo svoje najbolje modele (recimo golf je dostupan samo sa 2.5 170 hp motorom, osnovni 3-series je 328i sa 3.0 230 hp motorom ... mislim, shvatas poentu).
@mile antena
Tu si u pravu.
Svi "Evropljani" ugadjaju Amercikom trzistu.
Em su opremljenije verzije,em su jeftiniji za USA nego za EU.
Secam se jos prvog ML-a,kod nas npr je bio solidno opremljen,a onda sam video jedan za Americko trziste (kod nas) koji je bio totalno full opremljen (krem koza,navigacija,telefon,sve)
A za Evropsko trziste tad nije bila dostupna velika navigacija.
Tek kasnije.
Bas se videla razlika izmedju ta dva "zemljaka".
Amer je bio total full,a ovaj je izgledao kao siromah spram njega.
jos nesto sam zaboravio spomenuti: nekada je vazilo pravilo da se placa ekstra za ekstra snagu. sad su toliko preterali da cenama goriva i registracije u evropi da sad izgleda kompanije naplacuju ekstra za sto manje motore sa sto manje snage. nisam mogao da verujem kad sam procitao da ovaj novi fiat 500 sa 2-cyl motorom je jedan od najskupljih verzija u 500 liniji. mislim da je zaista smesno dati 12000 evra za auto tih dimenzija sa 64 hp pa makar i trosio samo 3.5 litra. na zalost, toliko ubijaju sa cenama goriva da jadni ljudi nemaju izbora