
Preuzeto sa : dw-world.de
Najdraže čedo Nemaca, a to se u celom svetu zna, jeste – automobil. Doduše
beše nekad. Već nekoliko godina odnos Nemaca sa autom se menja iz korena.
Za svoj rođendan odlučio je da sebi nešto pokloni – svoj prvi auto. I to odmah nakon što je dobio vozačku dozvolu. Za Heriberta Šredera život odraslih je započeo: „To je Ford Taunus 12M, napred sa malim globusom. Idem sada da malo krstarim ulicama, možda i neke devojčice uskoče.“
Međutim, ta vremena kada se jezdilo ulicama da bi se privukla pažnja devojaka, davna su prošlost. Štefan Bracel iz Centra za automobilizam u Bergiš Gladbahu veruje da su drugi statusni simboli zamenili automobil. Eplovi AjProizvodi su to što mladi podrazumevaju pod životnim stilom.
„Pogledajte društvene mreže kao što su ’Fejsbuk’, koje imaju veliki značaj kod mladih. Tamo se razgovara i održava kontakt sa prijateljima. To je sada kul, a ne auto ispred ulaza“, kaže Bracel.
„Umreženi“ automobili
Automobili danas znače mnoge probleme: nedostaju mesta za parking, glavne ulice su hronično blokirane i zagađene. Upravo su u većim nemačkim gradovima sredstva javnog prevoza postala prava alternativa. U poslednjih dvadeset godina kupovina automobila među mladima se prepolovila. Auto-industrija je već alarmirana.
„Verujem da će oni kojima ciljna grupa nisu mladi imati velike probleme. Kada oni dostignu uzrast u kome će sebi moći da priušte skupe automobile, govoriće: ’Ma ne, pre ću sebi kupiti kuću ili stan nego auto’. Opasno je kada se industrije ne bave tim promenama, jer će postati suvišne“, upozorava Bracel.
Bracel želi više električne mobilnosti, dizajna koji oduševljava, umrežavanja sa drugim automobilima – vozila u koja se opet može zaljubiti. Ali i preterana ljubav može da šteti finansijama autoindustrije. I pripadnici srednje generacije sve više se okreću onome što im poslodavci daju – službena kola – i time potreba za sopstvenim kolima jenjava.
Autori: Juta Vaserrab / Ognjen
Cvijanović
e ovo je dobro...prica se o Nemackim kolima i odma VW znak...hehe prava asocijacija :-)
ma auto je najgora investicija, i sto vise para das za toliko vise se zaj*ebes ;(
pa da...proslo je vreme kurcenja sa kolima...mada jos ima kompleksasa...
Istraživanja pokazuju da je muškarcima auto veoma bitan deo života. Do 25. god žele sportski kupe, od 25. do 35. žele auto koji je poseban, od 35. do 45. kupuju auto prema svom imovinskom staležu i u skladu sa posldvnim imidžom, a nakon 45. to je porodični auto, beubedan pre svega...
A kod nas u Srbiji...
Sto vise uložiš u auto to ćeš više izgubiti prilikom prodaje zato uzmeš neki polovnjak do 5000 evra maksimalo znači to je plafon što gore piše nije više niko budala da da pare za auto a da moze za tu istu svotu kupiti stan jer za 5 godina na autu će pasti 50-60% vrijednosti a nekretnine u najgorem slučaju zadrže istu vrijednost. Istina dosta ljudi ima da dizu kredit za auto pa Ja ne znam sta bi trebalo biti da ja uzmem kredit a kamoli kredit za automobil te ljude necu nikad shvatiti jer auto je moj poslednji izbor u zivotu znaci kad sve sredim u zivotu da ne znam vise sta cu onda bi se mogao odluciti da uzmem ne neki dobar auto vec malo bolji od postojećeg.
Dakara
Ma sta ce Ti auto uopste?
Poenta i jeste sto ces kao "ljubitelj" da se "okrenes" od nekih drugih stvari, kako bi vozio "svoj san"...
@dakara
Krajnje racionalno mada ja iako pricam jedno radim drugo, cak se suzdrzavam da trosim na automobile ali nije lako
Sto moj drugar kaze: "K**cenje kosta!" :)
Evo jedan od mojih omiljenih postera:
http://72.14.177.174/joe/joe_am/cupofweb/wp-content/uploads/2008/07/priorities.jpg
Dakara,
Sto se tice kredita...
Uzmes na kredit da ne das kes, zato ljudi uzimaju na kredit, a ostaje im likvidan kes, a kredit isplacuju od plate.
"Sto vise uložiš u auto to ćeš više izgubiti prilikom prodaje zato uzmeš neki polovnjak do 5000 evra maksimalo znači to je plafon"
Kriva nije linearna. Svasta moze da se uzme za 5000 evra. 5.000 evra, pa ako ne odmah za jedno par meseci jos 1.000, pa za manje od godinu dana jos skoro toliko itd. - mnogo gore nego kredit. :)