
Na posebnoj svečanosti održanoj u pariskom paviljonu Gabriel, Carlosu Ghosnu, predsedniku i glavnom izvršnom direktoru Nissana, uručena je nagrada povodom proglašenja Nissan Leafa za najbolji evropski automobil 2011. (CotY).
Vodeći automobilistički novinari iz 23 evropske zemlje, ukupno njih 58,
svrstali su Nissan Leaf ispred šest novih klasičnih automobila na spisku
kandidata. To je prvi put u 48 godina otkako se dodeljuje, da je nagradu za
evropski automobil godine osvojilo jedno električno vozilo.
"Uveren sam da će u budućnosti i drugi električni automobili osvojiti
titulu automobila godine. A kad se to bude dogodilo, uvek moramo da se setimo
da je samo jedan mogao da bude prvi. I zato proglašenje Nissan Leafa za
najbolji automobil 2011. jeste i ostaće – veoma posebno", rekao je Hakan
Matson, predsednik žirija u govoru na svečanosti.
"Velika je čast što je Nissan Leaf proglašen Evropskim automobilom godine
– to je prvi električni automobil nagrađen tim priznanjem. Poput prethodnih
pobednika, Nissan Leaf privlačan je, konkurentan automobil bez kompromisa u
stilu, mogućnostima, bezbednosti, performansama ili upravljanju. A ipak se
izdvaja kao inovativan automobil koji odražava jasnu viziju budućnosti prevoza,
viziju održive mobilnosti", rekao je Ghosn posle preuzimanja nagrade.
Leaf ima pogon na prednje točkove, a pokreću ga kompaktni elektromotor i
inverter, razvijeni u Nissanu. Motor na naizmeničnu struju razvija snagu od 80
kW i obrtni moment od 280 Nm, dovoljno za najveću brzinu od 145 km/h.
Elektromotor se napaja iz pločastog litijum-jonskog akumulatora snage veće od
90 kW. Inovativni akumulator, razvijen u AESC-u (Automotive Energy Supply
Corporation), zajedničkoj kompaniji Nissana i elektronskog diva NEC-a, ima
dvostruko veći kapacitet čuvanja energije od prethodne generacije.
Inače bez štetnih izduvnih emisija, Leaf je potpuno opremljen – tu su
regenerativno kočenje, klima-uređaj, satelitska navigacija, parkirna kamera.
Inovativne mogućnosti povezivanja s pametnim telefonima vlasniku omogućuju da
daljinski, na primer, zagreje ili rashladi unutrašnjost automobila. Jedina
dodatna mogućnost je i ugradnja solarne ploče u zadnji spojler.
Širom sveta unapred je naručeno više od 27.000 Leafova. Automobil se
trenutno proizvodi u Japanu, ali kad krajem 2012., odnosno početkom 2013. budu
završene fabrike u SAD, odnosno Velikoj Britaniji, proizvodiće se i tamo.
Isporuke u Japanu i SAD počele su u decembru. U Evropi će uskoro početi u
Portugaliji, Republici Irskoj, Velikoj Britaniji i Holandiji. Tokom godine na
red će doći i druga tržišta.
Alijansa Renault-Nissan nastoji da postane svetski predvodnik pokretljivosti
bez štetnih emisija celovitim pristupom koji obuhvata sâm proizvod i
infrastrukturu koja podržava masovnu prodaju električnih vozila. Kako bi
električna vozila bila uspešno prihvaćena, Alijansa je do danas sklopila više
od 90 partnerstava s vladama, lokalnim upravama i kompanijama širom sveta.
Sadašnju verziju mermernog trofeja, koji je uveden 2004., napravio je Emmanuel
Zurini, francuski vajar poznat po skulpturama automobila. Pre nego što se 1975.
okrenuo vajarstvu, Zurini je 1960-ih bio jedan od najboljih fotografa Formule
1. To je treći trofej posebno oblikovan za nagradu Automobil godine u njenoj
istoriji.
Nissan je jednom već osvojio evropsku nagradu za automobil godine. Nissan Micra
postala je 1993. prvi automobil nekog japanskog proizvođača koji se okitio tom
titulom, započevši tako uzajamnu ljubav Evrope i malog automobila koja traje i
danas.
Znamo da ovde nije mesto ali cenimo da ce ovde biti dosta komentara shodno tome
PREDLOG
-Hajde malo da zivne forum bar mi koji komentarisemo redovno da se registrujemo i da predstavimo svoje automobile u garazi..Ko je za?????-
*Izvinjenje za trol unapred*
A sta je sa nama koji imamo samo jedan automobil u garazi? :D Nije losa ideja,samo koliko je moguca... Ja sam vise za to da se uvede neka stalna tema kao sto je neki klasik,neki kultni auto nase mladosti. Neka licnost koja je obelezila auto industriju, moto sport...Hobi vezan za male modele itd.
Pa ni mi nemamo vise od po 1og :)))
Raska boys nick koristimo nas 4ica drugara iz Raske...
A ovaj predlog za klasik
bice i toga uskoro verujte :) u planu je...DMC i ja Araska(ja tenutno pisem) jedan od clanova grupe Raska boys upravo na tome i radimo..Cim bude lepse vreme uvodi se i ta rublika...Automobile cemo licno testirati i utiske ostavljati ovde na vasu i nasu radost..Strepljenja
u planu test:
-merceedes w201 190
-mercedes w124,w126
-bmw e30,e34,e36
-celica,crx,manta,alfa33,pug205, dakle ta fora kultni automobili iz 80ih bar je to bila neka ideja,ali neka za sada ostane tajna :)
POZZ svima!
Pozrdav "bojsima",:D
Ok,mada je sam mislio i nesto starije ali dobro i ovo je pocetak.Srecno!
P.S. U citanju nika sam prevideo to malo "s" za mnozinu :D
Ja sam odavno registrovan, ali dzabe kao forum ostali "komentatori" bojkotuju :D
moze se napraviti nesto kao sto autocar ima (http://www.autocar.co.uk/), gde ako zelis da ostavis komentar prebaci te direktno na forum cim kliknes na komentar
Mislim da je suvisno praviti forum kad vec ima jakih foruma koji se bave automobilizmom. Sada imamo polovican blog i polovican forum. Potrebno je prvo navuci sto vise posetioca i komentatora, pa tek onda da se radi forum . DA sam ja vlasnik auto.blog sajta prvo bih uradio totalni redizajn, digao wordpress i nabudzio blog kako treba po svim standardima modernog weba. Obezbedio bih vise mesta za reklame, clanaka ne nedostaje koliko vidim :-) uradio bih jasniju kategorizaciju, izbacio vise informacija na home page. Dalje ne moze galerija da bude u drugoj aplikaciji, mora da se ubaci u sajt. Komentari da se odrade puno bolje to bar nije problem, da se ne razvlacim sada sa komentarom ovde previse, voleo bih kad bi momci iz auto bloga seli i odradili ovo kako treba :-) jer svakog dana su sve popularniji