
BMW i "Pežo - Sitroen" udruženim snagama rade na unapređenju štedljivih i ekološki prihvatljivih modela.
Nemački BMW i francuski "Pežo-Sitroen" (PSA) formiraće zajedničko
preduzeće za razvoj i proizvodnju delova za hibridna vozila i softvera u
nastojanjima da smanje troškove štedljivih i ekološki prihvatljivih vozila.
Partnerska kompanija koja se osniva po principu "pola-pola" zvaće se
"BMW-PSA Elektrifikejšn" trebalo bi počne da radi u drugom tromesečju
ove godine i da obezbeđuje delove za obe autokompanije počev od 2014. godine,
stoji u zajedničkom saopštenju.

Projektom će upravljati Volfgang Gvelik, šef stategije BMW prodaje i Žan
Leflor, predstavnik "Pežoa".
"Zajedničko preduzeće će omogućiti da postignemo zanačajan ekonomski
napredak na polju elektrifikacije", izjavio je izvršni direktor BMW-a
Norbert Rejthofer i dodao da je to značajan korak na putu razvoja održive
mobilnosti.
BMW, sa sedištem u Minhenu, još od 2006. godine sarađuje sa PSA, drugim
evropskim proizvođačem automobila, na razvoju motora, podsećaju agencije. U
februaru prošle godine, dve kompanije su objavile da će razvijati benzinski
motor sa četiri cilindra, koji je usklađen sa najnovijim ekološkim pravilima
Evropske unije. Oktobra 2010, dve firme su potpisale memorandum o razumevaju o
razvoju hibridne tehnologije.
Firma "BMW-Pežo-Sitroen Elektrifikejšn" će uključiti snabdevače u
proces razvoja delova za hibridnu tehnolgiju i eventualno prodavati drugim
proizvođačima.
BMW i PSA grupa, koju čiine "Pežo" i "Sitroen" već sarađuju
na motorima koji se ugrađuju u "BMW mini", "Pežo" i
"Sitroen", u pokušaju da smanje troškove i standarnizuju ključne
komponente koje će ugrađivati u buduće modele.
"Pežo" je lane, u godini kada je proslavio 200. godišnjicu na salonu
automobila u Parizu u oktobru, najavio pravu ofanzivu. Predstavljeni su novi
modeli "pežo 508", električni automobil "iOn", model SR1,
koncepte vozila HR1 i BB1.
BMW, kao i ostali evropski proizvodajči luksuznih kola, "Dajmler" i
"Audi", planira proširenje fabrika i povećanje kapaciteta kako bi se
zadovoljila sve vaće potražnja. BMW je uložio 1,5 milijardi evra u nemačke
pogone od 2009. Kompanija, koja predviđa rekordnu prodaju više od 1,5 miliona
robnih marki BMW, "Mini" i "Rols-Rojs", uložio je 400
miliona evra u fabriku u Lajpcigu, u okviru priprema za proizvodnju električnog
gradskog vozila do 2013.
Kompanija je 2010. završila 750 miliona dolara vredno proširenje američkog
pogona u Spartanburgu, za izradu obnovljenog sportsko-terenskog vozila X3. BMW
takođe širi kapacitete u Kini, Indiji i Južnoj Africi, izjavio je portparol
kompanije Danijel Kamerer.
Grupa PSA je ostvarila prihod u poslednjem tromesečju prošle godine od 13
milijardi evra, 10 odsto više nego godinu ranije. Izvršni direktor
"Pežoa" Filip Varen je uspeo da proširi poslovanje kompanije u Kini,
Rusiji, Brazilu i Argentini, obećavajući da će do 2015. godine polovina prodaje
biti ostvarivana izvan Evrope, u poređenju sa sadašnjom jednom trećinom.
Varen se takođe zalaže za širenje udruživanja sa drugim proizvođačima
automobila, uključujući i nedavni ugovor o izradi motora sa nemačkim BMW-om.
Robne marke "Pežo" i "Sitroen" povećale su zajednički udeo
na evropskom tržištu za 0,6 procenata, na 13,5 odsto za devet meseci minule
godine, zahvaljujući delom vladinim podsticajnim merama za kupovinu manjih
automobila, što je podiglo potražnju za minivanom "C3 pikaso" i malim
automobilom "pežo 207".
Autor : Tanjug.rs
Piše grupacija PSA (Peugeot-Citroen) drugi proizvodjač u Evropi.
Mercedes i Reno-Nissan-Smart
BMW i Peugeot-Citroen-Mitsubishi
Francuzi sa nemačkim genima