
Mitsubishi Motors je objavio finansijske i rezultate prodaje za prva tri kvartala fiskalne 2010. godine koja se završava 31. marta 2011., uz svoju prognozu za punu fiskalnu godinu.
Pregled učinka
Mitsubishi Motors objavio je udruženu neto prodaju u iznosu od 1.390,9 milijardi
jena u prva tri kvartala fiskalne 2010.(od 01. aprila do 31. decembra 2010.,
što predstavlja porast od 38% ili 358,8 milijardi jena u odnosu na isti period
prošle godine. Imajući u vidu negativan uticaj rasta vrednosti jena, ovaj
porast proizašao je iz većeg obima prodaje kao posledice oporavka tržišta i
predstavljanja novih modela.
Mitsubishi Motors objavio je i operativni profit od 13 milijardi jena,
poboljšanje od 32,8 milijardi u odnosu na isti period prošle fiskalne godine.
Povećan obim prodaje zajedno sa faktorima kao što su redukcija materijala i
drugih troškova više su nego nadoknadili negativni uticaj povećane vrednosti
jena.
Mitsubishi Motors objavio je redovni profit od 11,4 milijardi jena, poboljšanje
od 32,6 milijardi kao i ukupan gubitak od 2,2 milijarde jena, što predstavlja
poboljšanje u iznosu od 23,5 milijardi u odnosu na isti period u protekloj
fiskalnoj godini.
Obim prodaje
Ukupan obim maloprodaje u prva tri kvartala fiskalne 2010. godine iznosio je
807.000 vozila, što predstavlja porast 17% ili 118.000 u odnosu na isti period
protekle godine. Obim prodaje po regionima je sledeći:
U Japanu, Mitsubishi Motors je postigao totalni obim prodaje od 119.000 vozila,
porast od 5% ili 5.000 vozila u odnosu na prošlu godinu. Ovaj porast ostvaren
je uprkos padu u trećem kvartalu u poređenju sa prošlom godinom koji se desio
zbog smanjene potražnje na tržištu nastale završetkom programa podsticaja za
eko vozila u septembru. U Severnoj Americi, izbacivanje novog Outlander
Sport-a (RVR u Japanu) u oktobru pomoglo je MMC-u da ostvari godišnji porast u
Sjedinjenim Državama, ali je obim regiona u celini ostao na 66.000 jedinica,
odnosno na istom nivou kao prošle godine.
U Evropi, MMC je ostvario obim prodaje od 158.000 vozila, porast od 20% ili
27.000 jedinica u odnosu na prošlu godinu. Faktori koji su doprineli porastu
uključuju kontinuirano snažnu prodaju ASX-a (RVR u Japanu) koji je postepeno predstavljan na
tržištu od juna kao i prodaji u Rusiji gde je kompanija otpočela proizvodnju
Outlandera.
U Aziji i drugim regionima, Mitsubishi Motors je dostigao obim prodaje od
464.000 vozila, porast od 23% ili 86.000 jedinica u odnosu na isti period
prošle godine. Porast je nastao zahvaljujući Kini, gde ukupna potražnja
nastavlja da raste, zatim povećanoj prodaji u glavnom ASEAN bloku zemalja
uključujući Tajland, Indoneziju, Maleziju i Filipine kao i povećanoj prodaji u
Brazilu, na najvećem tržištu u Latinskoj Americi.
Potpuna prognoza za fiskalnu 2010.
Nakon pažljivog pregleda, a u svetlu rezultata za prva tri kvartala fiskalne
2010 i skorašnjih tržišnih trendova, uprkos porastima i padovima u pojedinim
regionima, MMC je odlučio da ostane pri svojom planu obima proizvodnje od
1.124.000 jedinica objavljenom 28. oktobra 2010. Kompanija je takođe odlučila da
svoju prognozu za celu godinu (neto prodaja od 1.9 hiljada milijardi
jena, operativni profit od 45 milijardi, redovni profit od 30 milijardi
jena i neto profit od 15 milijardi jena) objavljenu početkom fisklane godine,
ostavi nepromenjenu.