home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mitsubishi i-MiEV predstavlja pravi izazov za inženjere koji su zaduženi za pasivnu bezbednost. Ipak, pri jakom sudaru, električno gradsko vozilo se ne ponaša lošije od svojih klasičnih konkurenata, na osnovu prvih rezultata iz automobilskog kluba ADAC.

U klubu su ga zaleteli u barijeru koja može da se deformiše na osnovu kriterijuma  EuroNCAP i nije pronašla nikakvu veću neispravnost (anomaliju). Deformacije na nivou poda su osetljive i komandna tabla se lako pomera, ali putnička ćelija ostaje nedodirnuta. Uspeh je postignut delimično zahvaljujući inženjerima Peugeota i Citroena, koji su prilagodili ovo japansko vozilo evropskom tržištu pomoću 70 kg ojačanja.

Vazdušni jastuci se pravilno otvaraju, a pack batterije se automatski isključuje čime se izbegao bilo kakav kratak spoj. Zaštita akumulatora je oštećena pri sudaru, ali litijum-jonske ćelije nisu dodirnute i na taj način je izbegnut rizik od vatre (paljenja). Ali, stradanja ovog zamorčeta nisu još uvek završena ovim frontalnim sudarom. Oštećeno vozilo je imalo još jedan sudar, inspirisan američkim crash-testovima, koji se sastoji slanja pokretnog tega od 1.400 kg, koji je lansiran brzinom od 80 km/h, prema zadnjem delu vozila. Ovo malo gradsko vozilo je izgubilo još nekoliko centimetara, baterija se pomerila, ali ostala je netaknuta.
 
Ovi rezultati bi trebalo da uvere buduće klijente Mitsubishija i-MiEV, Peugeota iOn i Citroena C-Zero, kao i vatrogasce koji su zaduženi da intervenišu na mestu nesreće. Ostaju da se sačekaju svi rezultati za naprednije (detaljnije) poređenje. Za sada, ADAC je preskočio bočne udare i sudar sa pešakom kako se ne bi ukrštali sa zvaničnim testovima EuroNCAP, koji su planirani za februar. Ako ovo malo japansko vozilo osvoji četiri ili više zvezdica, ono će otkloniti strahove od "električnih bombi" koje se množe da našim putevima u budućim godinama.

PR Inoto



čitanja : 957



Komentari