9 Feb 2011 - 11:59
Vesti Link
Mitsubishi i-MiEV predstavlja pravi izazov za inženjere koji su zaduženi za
pasivnu bezbednost. Ipak, pri jakom sudaru, električno gradsko vozilo se ne
ponaša lošije od svojih klasičnih konkurenata, na osnovu prvih rezultata iz
automobilskog kluba ADAC.
U klubu su ga zaleteli u barijeru koja može da se deformiše na osnovu
kriterijuma EuroNCAP i nije pronašla nikakvu veću neispravnost
(anomaliju). Deformacije na nivou poda su osetljive i komandna tabla se lako
pomera, ali putnička ćelija ostaje nedodirnuta. Uspeh je postignut delimično
zahvaljujući inženjerima Peugeota i Citroena, koji su prilagodili ovo japansko
vozilo evropskom tržištu pomoću 70 kg ojačanja.
Vazdušni jastuci se pravilno otvaraju, a pack batterije se
automatski isključuje čime se izbegao bilo kakav kratak spoj. Zaštita
akumulatora je oštećena pri sudaru, ali litijum-jonske ćelije nisu dodirnute i
na taj način je izbegnut rizik od vatre (paljenja). Ali, stradanja ovog
zamorčeta nisu još uvek završena ovim frontalnim sudarom. Oštećeno vozilo je
imalo još jedan sudar, inspirisan američkim crash-testovima, koji se sastoji
slanja pokretnog tega od 1.400 kg, koji je lansiran brzinom od 80 km/h,
prema zadnjem delu vozila. Ovo malo gradsko vozilo je izgubilo još nekoliko
centimetara, baterija se pomerila, ali ostala je netaknuta.
Ovi rezultati bi trebalo da uvere buduće klijente Mitsubishija i-MiEV, Peugeota
iOn i Citroena C-Zero, kao i vatrogasce koji su zaduženi da intervenišu na
mestu nesreće. Ostaju da se sačekaju svi rezultati za naprednije (detaljnije)
poređenje. Za sada, ADAC je preskočio bočne udare i sudar sa pešakom kako se ne
bi ukrštali sa zvaničnim testovima EuroNCAP, koji su planirani za februar. Ako
ovo malo japansko vozilo osvoji četiri ili više zvezdica, ono će otkloniti
strahove od "električnih bombi" koje se množe da našim putevima u
budućim godinama.
PR Inoto