home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iako je veliki broj vlasnika automobila "Dačija Logan" nezadovoljan kvalitetom limarije, posebno na rubovima točkova, o čemu svedoči sve češća pojava korozije na tom delu karoserije kod modela iz 2005. godine, auto kuće i ovlašćeni serviseri, ipak, poručuju da nije u pitanju fabrička greška.

Reč je automobilima iz prve serije kod kojih je nešto lošija izrada uzrokovala pojavljivanje korozije na rubovima točkova, a ostali modeli "sandero" i noviji modeli "logana" nemaju tih problema, rečeno je Tanjugu u Auto kući "Kompresor", koja je jedan od ovlašćenih servisera i prodavaca vozila marke "Reno", "Dačija" i "Fijat".

Prijemni referent na odeljenju karoserijskih opravki te auto kuće Goran Borjan rekao je da je fabrika odmah reagovala, primenila dodatnu zaštitu od korozije (OTS) i pozvala sve da oštećene delove voskiraju.

"Da je fabrička greška ona bi se pojavljivala masovno, a ne sporadično, kao što je to ovde slučaj. Većina novih kola farbana je bojom na bazi vode, koje su osetljive na ptičiji izmet, varnice sa trole i tramvajske mreže i zbog toga dolazi do sitnog oštećenja laka", objasnio je Borjan.

On je dodao da vlasnici "logana", koji su auto redovno održavali kod ovlašćenih servisera, imaju garanciju na karoseriju u trajanju od šest godina, kao i da OTS pregled podrazumeva unutrašnje punjenje rubova voskom i stavljanje zaštitnih lajsni.

Iz Auto centra "Macura", koji se bavi prodajom originalnih auto delova za modele "Renoa" i "Dačije", rečeno je Tanjugu da do korozije na spornom delu karoserije ne dolazi zbog lošeg materijala, već da je reč o spoljašnjem oštećenju.

"Točak nanosi rizlu, kamenčiće i so, posebno sad u zimskom periodu i to nagriza lim. Takva je aerodinamika napravljena, a nije stavljena zaštita", rekao je vlasnik limarsko - farbarske radnje "Macura" Dragan Macura.

Prema njegovim rečima, problem se ne može rešiti samo farbanjem, jer se za godinu ili dve može ponovo pojaviti oštećnje, već se moraju staviti zaštitne lajsne.

Macura je dodao da, posle montiranje te dodatne opreme, kamen i ostali predmeti ne udaraju u lim, a vlasnici "logana" iz 2005. godine za tu zaštitu treba da izdvoje oko 5.600 dinara.

Tvrdnju da se korozija može javiti kada točak tokom vožnje baca kamenčiće, druge tvrde predmete ili se na bilo koji drugi način ošteti lim, potvrdio je urednik časopisa "SAT revija" Mirko Alvirović i dodao da se to može desiti kako na najjeftinijim, tako i najskupljim vozilima.

"Logan je više puta bio na našem testu, od toga i na Supertestu, koji traje šest meseci i za to vreme nikakvih primedbi na limariju nismo imali. Auto samo podvrgli brojnim ispitima, vozili smo ga u svakakvim uslovima i izlagali različitim meteorološkim prilikama", rekao je Tanjugu Alvirović.

On je dodao da pojava korozija na nekom automobilu zavisi od kvaliteta limarije, zaštite automobila i boje, ali u velikoj meri i od uslova vožnje i brige vlasnika.

Asocijacija automobilskih novinara Srbije i Crne Gore, među kojima je bio i Alvirović, izabrala je 2005. godine "dačiju logan" za "Automobil godine" u našoj zemlji, a ponos rumunske autoindustrije iza sebe je ostavio "tojotu prijus", "ford fokus", "opel astru", "sitroen C4" i ostale modele poznatih svetskih proizvođača.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Dacia



čitanja : 8898



Komentari

Budalastina na kilo.

I dalje tvrdim da je bolje uzeti polovan Punto ili slican auto, nego ovaj krsh i to za gotovo duplo manje para.
Da ne pricam o prilikama, kojih ima na pretek, kada neko prodaje relativno dobar auto star godinu dana sa malom kilometrazom za par hiljada eura manje, sto opet cesto ispada jeftinije od gore prikazane kante!

Cesto se vozim taksijem do centra i uvem mi se place kad sednem u tu jezivo tesnu i neudobnu konzervu od auta!

Autor Gagi 12 Feb 2011, 17:14

Da i mom komšiji varnica od Lazarevačkog trolejbusa oštetila koševe i rubove.
Da i druge automobile inače ne udaraju kamenčići, samo Dačiju.
Mislim koji je ovo lik izjavio.
Što nisu fabrički stavili plastike kad je to samo 50€ troška?
Ma daj, prava istina je da je tek krajem 2006. otklonjen problem sa kvalitetnijim limom i debljim slojem zaštite iznad točkova

Autor Dejan L 12 Feb 2011, 19:09

Gagi, cisto da te pitam, koliko si visok i tezak?

Autor Nemanja 12 Feb 2011, 19:17

Nemanja, odlicno pitanje, ja sam visok 192 i imam 90 kila, pa sam se zapanjio koliko mesta ima u Loganu na zadnjem sedistu. Mogao bih sa sesirom da udjem i prekrstim noge, al necu :)
Gagi je dakleM neki opako krupan lik.

Autor Stefan 12 Feb 2011, 20:14

Gagi možda ne zna kako izgleda Dacija. Sigurno je pobrkao Daciju sa kočijom.
I ovo što voli više izanđale krševe od novih automobilia je pobrkao sa vinom i rakijom, pa misli da što je starije to je bolje.

Autor Energy saver 12 Feb 2011, 21:23

Ljudi vozio sam Logana 2005.god do pre par meseci i mogu da vam kazem da je auto odlican. Presao sam sa njime 160.000 za 5 godina i nisam imao nikakve vece kvarove. Zastita za rubove koja se spominje u tekstu mi je bisplatno ugradjena u ovlascenom servisu sredinom 2008. godine prilikom redovnog servisa. Auto je udoba, ne trosi mnogo i na zadnjoj klupi moze da sedi covek od dva metra i da mu ne bude tesno. Jeste da sam imao problema sa farbom kada ga ptica usere ali jbg, sta vi ocekujete od vozila za te pare?

Autor Bane 12 Feb 2011, 21:39

Mozda je Gagi ustvari Shejkil Onil?? Ali koristi ovaj sajt kako ga ne bi proganjali novinari na americkom sajtu.

Ne shvatam kako nekome moze Logan da bude tesan...

Autor Student 12 Feb 2011, 21:41

I Logan i Sandero su i previse prostrani...
Jedino sto se meni uopste nije dopalo je prekratka zadnja klupa.
Znaci, ima puno mesta za noge ali su one vecim delom u vazduhu...:)))

Autor carobnjak 12 Feb 2011, 22:23

Macura uvoznik delova za Renault i Daciu! Daj, ne lupetajte bre

Autor Ja 12 Feb 2011, 22:24

Polozaj sedenja je uspravan tako da mesta ima. Da l' je udoban...ne bi znao da procenim.Sigurno ima boljih. Moj posle 73 000 km sljaka ko zmaj.

Autor Uros Cuore Sportivo 12 Feb 2011, 22:28

P.S. Limarija moze biti i bolja...

Autor Uros Cuore Sportivo 12 Feb 2011, 22:30

Evo kako je Dacia popravila antikorozionu zaštitu:

https://www.youtube.com/watch?v=06zAuLdgSQc

Samo je zadnja trećina bočne strane napravljena od jednostrano pocinkovanog (vidi se na 0:33)! Isto je i kod Logana i kod Sandera.

Čak je i Yugo (poslednje serije), a naročito Florida, imala veći udeo pocinkovanog lima.

Ako već prave automobile za loše puteve i uslove, ne bi bilo loše da ih naprave od malo više pocinkovanih delova.

Logan je prostran i napred i nazad, ali ima kratke sedalne delove...

Sandero bi mogao da ima prostraniju unutrašnjost...

Gluplji mehanizam za podešavanje visine sedišta, nisam video u životu...

Autor Predrag 12 Feb 2011, 22:49

Kažu da je 2005.Logan bio AUTO GODINE!Koja je to budalaština(vidi ko su bili konkurenti-poređenje baba i žaba)!
To može samo da prođe kod tog Alvirovića i ostale slične družine,kvazi eksperata za automobilizam.
Zapitajte se kako taj Alvirović funkcioniše u svim sistemima i to uvek na RTS-u?

Autor Zocky,Beograd 13 Feb 2011, 03:42

Nikada mi nece biti jasno zasto likovi koji nemaju ovaj auto i niti ih ko tera da ga kupe, toliko mrze ovu masinu. Ponavljam masinu, ne coveka, osobu, lik...

Autor Logandzija 13 Feb 2011, 08:32

Kada korozija nezasticenog lima jednň krene, tu ni tona voska ili bitumena naknadno ne pomaze. A ako mu je 'aerodinamika' zadnjih obrva takva da je lupaju kamencici, za 100 dinara uzmes providnu samolepljivu foliju i resis problem. Inace, kod logana je zadnja klupa sira nego kod 307 - 2 decija sedista i 3. putnik se lako smeste u logana.

Autor Moron 13 Feb 2011, 13:20

http://f.imagehost.org/0463/Dacia-Logan-Tuning.jpg

Autor Dejan L 13 Feb 2011, 14:30

Novu Floridu In L sam uzeo 2006. godine. Dan danas farba (met. siva) sjaji kao da je auto tek izašao iz fabrike. Ipak 55 godine iskustva u proizvodnji nešto znači.

A i dalje tvrdim da je rešenje oslanjanja kod Floride bolji od Loganov, tj. Florida je upravljivija.

https://www.youtube.com/watch?v=JzzrSuoT-M4

Francuzi su iz Dačijeve fabrike prvo izbacili inženjere, nisu im bili potrebni. Isto kao što je Fijat uradio sa Zastavinim Institut za Razvoj.

Danas plata u Dačiji ne prelazi 280 evra, bila je ispod 250 pa radnici 2008. godine štrajkovali.

Da ima red u ovoj državi nadležni iz vlade koji su tako lako primili Fijat trebali su dobro studirati situaciju u rumuniji, tj. šta se desi kada evropski proizvođač dobije domaću industriju na poklon.

Autor CaMIRO 13 Feb 2011, 19:48

@CaMIRO
Al' ga vozi majstor, svaka mu cast. :)

Autor loshmi89 13 Feb 2011, 19:55

@loshmi89

Tu Floridu vozi Milan Marković zvani Jeja. Upoznao sam ga kada sam bio u Zastavi. Poklonio mi je i svoju knjigu "Profesija test vozač", koja mi se raspala od listanja ;)

Autor Predrag 13 Feb 2011, 20:12

Florida je bila primer neuravljivog vozila. Ljuljala se kao na talasima. Sedišta nisu držala telo.
Jedan surogat, koji je sramota pomenuti.
Bolje vozilo bi sklepali u mojoj radionici.
I kakav projekt biro je imala Zastava? Šta su oni to napravili, osim što suiz godine u godinu, činili fiatove zamisli još gorim?
E zbog takvih smo tu gde jesmo. Bolje ovce da su čuvali. Bilo bi jagnjića i dobre klope.

Autor Energy saver 13 Feb 2011, 21:06

Za komentar da se Florida "ljulja kao na talasima", mogu samo da kažem da si vozio izuzetno loš primerak. Moj se ne ljulja sve do 185 (prikazani 193, 194), nakon kojeg, istina je, auto krene da pliva.

Ali tako je i sa mnogo skupljim automobilima.

Florida je inače neuporedljivo neutralnija u krivini od Logana. Ko tvrdi drugčije ta kola nije vozio. Još i podatak da su "In" modeli Floride spušteni za 20-22 mm, što je itekako pomoglo stabilnosti jednog auta koji je inače projektovan da učestvuje u jednu celu klasu iznad Logana. Zbog rata i sankcija je osiromašena kabina, ali to veze nema sa vožnim karakteristikama (a i Dačija koristi užasno jeftinu plastiku ...)

Što se tiče Zastavinog Instituta za Razvoj, od EURO 5 verzija 1,1 i 1,3 motora do Floride dizel kao i trenažeri brze vožnje (Zastava drži patent za najbrži trenažer na svetu) - veruj da je tu bilo dosta projekata koji narod nikada nije video, najviše zbog aljkavost čelnika drage naše banana države.

A što se tiče same Zastave, bitno se setiti da je ta fabrika više automobila za 5,5 godina prodala u Americi (tj. najzahtevnije tržište u to vreme) nego Fijat za 25 godina.

Da skratim priču -

Jugo je do samog kraja proizvodnje u novembru 2008. bio najprodavaniji auto u Srbiji. Ponekad bi ga Punto premašio za koji mesec, ali se Jugo dobro držao i ostao je pri samom vrhu popularnosti među novim automobilima. Kec se redovno plasirao na 3, 4 mesto.

Britanski Mini i "Sitroen" 2CV pravljeni su punih 40 godina (u sred evrope), "Reno" 4 se proizvodio 30 godina. Prva generacija "Fijat" Pande pravila se skoro 25 godina. Amerikanci nisu "Model T" menjali više od 20 godina. Bubu, ruska "Lada" Riva, kao i indijska modela "Premijer" Padmini, Ambasador i "Maruti" 800, da ne pominjem.

Sve pomenute modele su motorizovali publiku na poznati način, "malo traži, mnogo pruža".

Nije Srbija posebna po pitanju "Juga" i nije joj smelo biti sram što je taj auto i dalje proizveden i tražen.

Iako oni koji su predali fabriku nisu mogli da predvide krizu, nije bilo teško predvideti da će narod žaliti odluku da se ugasi proizvodnja Juga i Keca (inače 2 najpristupačnjia automobila u zemlji).

A tek kako će žaliti odluku da se prebacimo sa proizvodnje na sklapanje ...

Autor CaMIRO 13 Feb 2011, 23:20

@CaMIRO

Nemam šta da dodam ;)

P.S. Imam i Yuga L i Floridu L, i sa oba sam prezadovoljan. Florida je vrlo stabilna, komforna, pregledna, prostrana i udobna. Kočnice sam joj sam doradio (stavio sam servo od Punta 1), a da joj je Zastava doradila zvučnu izolaciju, povećaja krutost i čvrstoću karoserije, poboljšala materijale i izgled unutrašnjosti... da ne nabrajam, ona ne bi mogla da se poredi sa Loganom, pošto bi od njega, u tom slučaju bila daleko bolja. Da ne pominjem da je dizajnerski ispred njega, iako je nastala 20 godina ranije...

Zastavini inženjeri su svašta mogli da urade, ali im to nije omogućeno...

Kada pogledam na netu kako svu opremu prodaju na kilo, dođe mi da...

Autor Predrag 13 Feb 2011, 23:35

@Predrag
Je l' to Florida sa Pezoovim 1.6 motorom(oko 100 ks). Takvu sam probao,extra ubrzava(ili mi se samo cini zbog lose zvucne izolacije:)). Znas li koliko joj treba do 100km i max. brzinu.

Autor Bagzi 13 Feb 2011, 23:42

Bagzi
Jeste, ta je ;) 1.6 95 KS.

Maksimalno (prema pokazivaču) sam je vozio 195 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 10,8 s.

Autor Predrag 13 Feb 2011, 23:48

@Predrag
10,8s !!! Bas dobro.

Autor Bagzi 13 Feb 2011, 23:52

Predrag
Sa "odgovarajucim" pneumaticima...
Licno doziveh da nisi isao preko 30km/h...
:)))

Autor Panchev9 13 Feb 2011, 23:52

Panchev9
:)))

Aj no ;)

Kada te budem provozao u ovako slupanoj 195 km/h, zaboravićeš tih 30 km/h ;)

Autor Predrag 13 Feb 2011, 23:56

-Takva je aerodinamika napravljena, a nije stavljena zaštita.-
Dokazano da Logan ima "neku" aerodinamiku...

Predrag
Probaj to "zadovoljstvo" sam, pa da vidimo...

Autor Panchev9 14 Feb 2011, 00:01

Panchev9
Probao sam to zadovoljstvo kada nije bila slupana, i imao sam osećaj kao da idem 300 km/h ;)

Jel ti to čekaš da se popravi pa onda?

Autor Predrag 14 Feb 2011, 00:07

@Predrag
kad si slupao Floridu?!?

Autor carobnjak 14 Feb 2011, 00:09

Predrag
Jok...
Florida mi nije nikad bila "bliska"... Vozio sam 1.3 EFI ili kako vec, i sasvim je Ok uz sve "nabrojane" mane...

Autor Panchev9 14 Feb 2011, 00:10

@carobnjak
No, udario je kamion u nju dok je bila parkirana. Tačnije, dok je bio na uzbrdici, popustila mu je ručna, i jedno 5 m se zaletao dok nije udario u Floridinu levu stranu. Polomljena su joj oba bočna stakla, retrovizor, obe lajsne, ulubljena su joj zadnja vrata, a ramovi vrata su u nivou B stuba i sredine prozora prelomljeni (nisu presečeni, već su od siline udarca promenili ugao, tako da su vrata u nivou krova "zinula" oko 5 cm). Ulublen joj je i B stub (oko 2cm). Ide sutra kod limara.

:((((

Autor Predrag 14 Feb 2011, 00:20

@Predrag
Servo od Punta 1 ... moraću da se raspitam.

Floridine mane su otprilike kočnice (zakočićeš dobro jednom, možda dvaput od 180 km/h, ali nakon toga neventilirajući diskovi lako se pregrejavaju), auspuh i sijalice u instrument tabli.

Tako mi je nabrajao baš svaki taksista kada sam se raspitivao oko kupovine i tako sam se i uverio.

Inače nakon 65.000 pređenih kilometara sem kočione pločice, plovak za gorivo i redovno održavanje, nikakvih troškova. Ubrzava odlično, troši u proseku 8,2 litara/ 100 km godišnje (vozim prilično oštro). A i klima svakog leta odlično hladi ... fabrika koristila je američki kompresor ... :)

Autor CaMIRO 14 Feb 2011, 00:23

@Predrag
ok, mislio sam da je kriv tvoj stil voznje...

A da je prepravis u kabrio? :)))

Autor carobnjak 14 Feb 2011, 00:25

@Predrag
Samo polako, sve se to da srediti. Izaberi dobrog limara i redovno prati radove.

Autor CaMIRO 14 Feb 2011, 00:25

CaMIRO

Veruj mi ;) Sam sam to provalio. Čak sam i Milanu Popoviću, direktoru sada već ukunutog Instituta, predložio da i Zastava to uradi na serijskim Floridama. Posle toga mi je rekao da su na jednu Floridu stavili servo od Palio, i da su primetili ogromnu razliku.

Od Punta 1, odgovara u milimetar. Sam sam otišao na otpad i kupuio sam za 20 eura servo za kočnice, pa sam zatim otišao do mog majstora koji mi ga je zamenio.

Florida od tada koči mnogo bolje, i potrebna je mnogo manja sila na pedali. To je zbog toga, što je Puntov servo za kočnice većeg prečnika, pa ima veće "servo dejstvo" (za isti podpritisak, zbog veće površine membrane, proizvodi veću silu).

Ali pazi, posle zamene serva, mora da se podesi korektor za kočenje!

P.S. Zovi ako ti nešto treba ;) Floridu i Yuga poznajem u "šraf". Inače, u Zastavi sam bio više puta, a posle 3. godine fakulteta sam tamo išao i na praksu.

Autor Predrag 14 Feb 2011, 00:33