
“Toyota smatra da su nalazi koji se tiču našeg sistema kontrole elektronskih ventila sa inteligencijom (ETCS-i) do kojih su došle NASA i NHTSA dobrodošli i poštujemo iscrpnost njihovog izveštaja. Verujemo da ova stroga naučna analiza koju su sproveli vrhunski inžinjeri Amerike treba još više da učvrsti poverenje u bezbednost Toyota i Lexus vozila. Nadamo se da će ova važna studija pomoći da se zaustave neosnovana nagađanja o Toyotinom ETCS-i koji je dobro dizajniran i dobro testiran kako bi se obezbedilo da ne dođe do realne situacije ubrzavanja bez date komande.
„Nastavićemo da razvijamo i opremamo Toyota i Lexus vozila bezbednosnom tehnologijom koja je vodeća u industriji, uključujući mnoga dostignuća zasnovana na prekretnicama u sofisticiranim elektronskim sistemima. Takođe ćemo nastaviti da u potpunosti sarađujemo sa NHTSA i cenjenim spoljnim stručnjacima kako bi svojim kupcima obezbedili maksimalno poverenje u sigurnost i pouzdanost naših vozila. Svi u Toyoti – svih 30000 članova našeg tima u SAD i nekoliko hiljada Amerikanaca naših dilera i snabdevača u celoj zemlji – usredsređeni su na potrebe naših kupaca i stalno poboljšanje naših proizvoda i usluga.”
Što se tiče bezbednosti i pouzdanosti Toyota vozila sa ETCS-i, kompanija je takođe naglasila:
- sistemi kontrole elektronskih ventila su već dugo standardna oprema u automobilskoj industriji i pružaju veliku pogodnost kupcima.
- Toyotin ETCS-i pouzdano funkcioniše u preko 40 miliona vozila i kamiona prodatih u celom svetu, uključujući preko 16 miliona u SAD.
- ovaj sistem je takođe omogućio značajne napretke u smislu bezbednosti kao što je kontrola stabilnosti vozila i kontrola proklizavanja, koji su među pet sofisticiranih tehnologija izbegavanja nesrećnih slučajeva u Toyotinom Star bezbednosnom sistemu.
- ova poboljšanja, uz Toyotinu tehnologiju inteligentnog zaustavljanja (Smart Stop), sada su standardna na svim novim vozilima koja Toyota proizvodi za tržište Severne Amerike.
SAD nije pronašla nedostatke na Toyotinim elektronskim ventilima
Odsek za transport SAD danas je objavio da električni sistemi i elektromagnetna interferencija ne igraju ulogu u pojavi neželjenog ubrzanja koja je uključivala vozila Toyota Motor Corp.
To je velika pobeda za Toyotu, koja se oporavljala od krize opoziva i nesrećnih slučajeva navodno povezanih sa nenamernim ubrzavanje u nekim od njenih najprodavanijih modela.
„Nema uzroka nenamernog jakog ubrzanja koji se zasniva na elektronici u Toyotinim vozilima," rekao je sekretar za transport SAD Ray LaHood u izjavi za Reuters.
Nacionalna uprava za bezbednost u saobraćaju na autoputevima lansirala je studiju pre 10 meseci na insistiranje Kongresa. Uz pomoć NASA inžinjera studija je imala za cilj da odredi da li su nenamerna ubrzavanja u Toyota i Lexus vozilima uzrokovana nečim drugim osim zaglavljivanjem papučice gasa i patosnice.
U avgustu je vlada izjavila da nisu nađeni uzroci u elektronskim sistemima koje pokreće softver u Toyota vozilima tokom prvih šest meseci studije.
Toyota, koja u svojim vozilima ima ventile sa elektronskom kontrolom od 2002.godine, izjavila je da su interni testovi isključili elektronsku interferenciju kao mogući uzrok.
Globalni opoziv
Toyota je opozvala preko 18 miliona vozila u celom svetu od jeseni 2009. – uključujući preko pet miliona patosnica i preko četiri miliona papučica gasa.
Japanski proizvođač automobila je već platio 48,8 miliona dolara u kaznama za tri zasebna disciplinska postupka i suočio se sa stotinama sudskih procesa. Najveća kazna koju je platio proizvođač automobila pre toga bila je 1 milion dolara i to General Motors Corp. za otkaz brisača vetrobrana na vozilima proizvedenim 2002.-2003.
Nadzorna tela proučavaju 89 smrtnih slučajeva koji se mogu povezati sa nenamernim ubrzanjem Toyota i Lexus vozila, ali su za sada povezali samo nekolicinu sa problemom zaglavljene patosnice.
Iako istraga nije došla do nedostataka koji bi izazvali još jedan masovni opoziv, Toyota je i dalje suočena sa velikim rizikom od ishoda građanskih parnica koje proističu iz opoziva.
Ovi slučajevi u saveznim i državnim sudovima, koji mogu da se odraze na obelodanjivanje već ustanovljenih nedostataka nadzornim telima, imaju procenjenu potencijalnu odgovornost i izdatak koji iz toga proizlazi od čak 10 milijardi dolara.
PR Toyota Srbija
čitanja : 827