
Prošlog meseca ukupna prodaja najnovije generacije Ford Fieste u Evropi dostigla je milion jedinica. Rekord je postignut 28 meseci od kako je popularni Fordov mali automobil – ujedno i najprodavanije vozilo ove marke – prikazan u prodajnim salonima Forda širom Evrope.
Već kada je prvo vozilo stiglo u izložbeno-prodajne salone, u oktobru 2008, nagrađivana Ford Fiesta je proglašena začetnikom nove ere u dizajnu, performansama i funkcionalnosti malih automobila. Hečbek /hatchback – kombi lumuzina/ karoserija, dostupna sa troja i petora vrata i širok izbor pogonskih grupa sa ekonomičnom potrošnjom goriva, omogućili su skokovit rast prodaje, čime je Fiesta početkom 2009. postala drugi najprodavaniji automobil u Evropi. Takvu poziciju je zadržala do danas.
"Želim da zahvalim našim kupcima širom Evrope što su doprineli da Ford Fiesta postigne tako veliki uspeh", kaže Stefan Odel /Stephen Odell/, predsednik i glavni izvršni direktor Ford Evropa. "Njen inovativni dizajn, kombinovan sa najmodernijom tehnologijo, i dalje je veliki hit."
"Značajno je dostignuće da dođete do milion prodatih vozila, ali je važno, mnogo važnije da Fiesta kontinuirano privlači kupce i da stalno jača svoju poziciju širom Evrope."
U Evropi se Ford Fiesta proizvodi u Fordovim najmodernijim montažnim fabrikama u Kelnu, u Nemačkoj i Valensiji, u Španiji. Ona je najuspešniji mali automobil proizveden i prodavan u Evropi, sa ukupnom prodajom od 14 miliona jedinica od kada je predstavljena prva generacija istoimenog modela, 1976. godine.
U proteklih 35 godina Ford Fiesta je postala sinonim za ekonomičan, praktičan i pouzdan automobil. Danas ona i dalje privlači nove generacije vozača, a istraživanja pokazuju da je posebno aktartivna mlađim, bogatijim kupcima, koji biraju viši nivo unutrašnjeg uređenja sa više dodataka i opcija.
Ford Fiesta: činjenice
• Nova Fiesta RS World Rally Car je postigla impresivne rezultate na prošlonedeljnom Rally Sweden, na svom prvom takmičarskom pojavljivanju
• Ford Fiesta je stekla pet zvezdica za bezbednost u Kini, što je slično maksimalnim rezultatima u Evropi i Australiji/Novom Zelandu
• Više od 55 odsto Fiestine karoserijske strukture je napravljeno do ultra čvrstog čelika
• Ključna evropska tržišta za Ford Fiestu su Francuska, Nemačka, Velika Britanija, Italija, Španija, Belgija, Holandija i Turska
• Prošle godine Ford Fiesta je bila najprpodavaniji automobil u Grčkoj i Velikoj Britaniji
• Ford Fiesta se proizvodi u Fordovim fabrikama u Kelnu, Nemačka; Valensija, Španija; Nanking /Nanjing/, Kina; Raiong /Rayong/, Tajland and Cuautitlán, Meksiko, a prodaje na više od 100 tržišta u svetu.
• Fiesta ECOnetic verzija postiže ultar nisku potrošnju od 3,7 l/100 km (76.2 mpg*) i emisiju od 98 g/km ugljen dioksida (CO2)
* Napomena: Podaci o potrošnji goriva se zasnivaju na evropskoj direktivi European Fuel economy Directive EU 80/1268/EEC i različiti su od rezultata ciklusa ekonomične vožnje u drugim regionima sveta.
Ko kupuje Ford Fiestu?
• Oko 45 odsto svih kupca su oni koji su ranije posedlovali automobil Fordu konkurentskih marki
• Pol: muškarci 50%; žene 50%
• Ključne opcije / cenovni razredi: 42% verzije sa više opreme; 35%/65% dizel/benzinski motori; 25%/75% troja vrata/petora vrata
PR Grand Motors
Kod nas mu smeta upravo to sto ga zastupa Grand, odnosno ljudi koji tamo rade, a koji nisu ni prisli poslovnosti. U par reci: zelenasi, nestrucni, bezobrazni, neljubazni - sve ono sto bi trebalo da je obrnuto.
Smeta to, i sto su ljudi shvatili da je Skoda Fabija najbolji auto na svetu, pa ne moraju da se zamlacuju sa ovakvim kantama kao sto je Fiesta.
@ UnGrand
Komšije imaju 2 fokusa, kažu da su u Grand motorsu nadr*ani i lenji. Da iako si zakazao pregled i servis, ostaneš neprimećen ukoliko neko dodje sa jačim i većim autom, a njima su govorili, strpite se, sačekajte, možete popiti kafu dok ne završimo. I tako ceo dan
@Dejan L
Vozio Ford, vrlo zadovoljan kolima. Sto se servisa tice, direktno mi je trazeno da podmitim da prime kola na servis, tipa kao nemaju narednih mesec dana termina, mnoge firme dovoze citav vozni park, ali mozda moze nesto da se uradi ako podmazemo majstore?!... Onda ti kazu, nemamo deo (konkretno lajsna plasticna) ali narucicemo, ti odes na kasu platis, a tek posle toga ti kazu da se ceka za deo tipa lajsne 45 dana. Pa ja bih ga sam napravio za to vreme. Sad vozim Hyundai za klasu veci. Opet zadovoljan kolima glede dobijeno-ulozeno. Ljudi koji rade u Hyundai-u, na odrzavanju su kao i na zapadu (odgovorno tvrdim jer sam Forda vozio na servis i u Nemackoj). Sto se prodaje Hyundai tice, opet pohvale ali imaju onaj "domacinski nastup" kojim pocnu, ali ako vide da ti ta zvaka ne prija, odmah o'lade i razgovaraju civilizovano i konvencionalno. Servisu Hyundai na NBG sve pohvale! Grand-u na NBG sve obratno!
@ Dejan L i UnGrand
Ne shvatam zasto se ovde iznose ovakve stvari i komentari. Ovo sve prosto ne odgovara istini, a ovo kazem da ne bih upotrebio neku goru rec za izneto.
S druge strane Un Grand (voleo bih da postoji mogucnost da se proveri sa koje adrese saljes komentar) ako si ti neko ko tebe tako navodno forta po servisu, a da ti to progutas samo tako servirano pa da umesto sve ovo sto si ovde napisao da kazes recimo sefu servisa ili direktoru postprodaje u Grandu pa i generalnom direktoru na kraju.
Ja sam licno vec evo 3cu godinu ponosni i zadovoljni vlasnik Focusa 1.6 TDCi i mogu sve da kazem i potpisem suprotno od UnGranda. Nikad nijedan problem, niko mi nikad nije trazio pare da mi da termin u servisu (za sada su to samo bili redovni servisi). Jednom sam imao problem zbog limarije i sitnih ogrebotina koje sam napravio, probili su dva dana termin ali sam tada otisao kod direktora postprodaje i dobio auto to isto popodne.
Dakle ako se to zanemari Grand ima sve pohvale od mene. A ako cu da kontriram Dejanu L sa rekla kazala onda mogu da napisem da moj komsija ima Mondea i Fiestu, drugi komsija Focusa i oni svi nemaju nikakve zamerke na servis.
@ProGrand
Dragi ProGrand, nije uopste bitno sa koje adrese pisem. Trenutno pisem iz inostranstva, inace zivim preko puta GrandMotros. Bitno je da nisam zadovoljan klijent, ne brendom ili vozilom, vec onima koji imaju licencu, a ne zasluzuju je ako svojom poslovnoscu predstavljaju taj brend. Jedino merilo treba da bude zadovoljni klijent, i tu je tacka. Ja nisam od onih koji idu da se zale, jednostavno me vise nemaju za klijenta i trziste treba da funkcionise tako pa ce onda i da se popravljaju, ako zele vise posla. To vazi za sve, ne samo za GrandMotors. Sve sto sam napisao je apsolutna istina (namerno nisam naveo ime coveka, mislim da nema smisla, ako nema prijave). Iznosim svoje iskustvo sa GrandMotorsom (ne jednom nego vise puta). Ovo ovde sluzi da ljudi procitaju i prosude sami. Iskustvo iz drugih Fordovih servisa (izmedju ostalih i u Keln-u u Nemackoj) mi dozvoljava da poredim. Toliko od mene, bez dalje diskusije.
@ UnGrand
Na tvoju zalost posto pises na blogu onda ces tesko nekome zabraniti da vise ne diskutuje.
Super je to sto imas tako plemenitu zelju da ljudima ponudis mogucnost da sami procene. Upravo sam i ja to isto uradio sa svojim komentarom.
Mada i dalje mi oci para tvoja recenica ...Ja nisam od onih sto se zale... Ako mislis da si u pravu zasto to neces da kulturno i civilizovano podelis sa nekim ko problem moze da resi?
Tu ne vidim nista lose i to je jos jedan vidova unapradjenja odnosa sa klijentima.
Naravno, svako od nas ima svoje misljenje koje treba da obrazlozi ako ga javno iznosi. Citiracu te TOLIKO OD MENE BEZ DALJE DISKUSIJE.
@ ProGrand
Vidi se da si neko iz grand motorsa.
Ako te baš zanima ovo nije rekla.kazala, već čovek 2 kuće od mene priča šta je doživeo u Grand Motorsu. Ima 2 focusa 1 je sa ghia opremom, oba su focus 1. Oba silver metalic. Jedan kupljen na placu 2006. , a drugi uvezao iz Nemačke 2008. (ghia)
1. Put je otišao zakazali mu za narednu nedelju, otišao u 9:00h , prijavio vozilo, a onda su skinuli vozilo sa dizalice i držali ga po strani satima, primali ljude preko reda, a kad bi besan pitao o čemu se radi, samo su mu govorili da se strpi, da sedne da popije piće, kad je skoro došao kraj smene u servisu, njegovog focusa su isterali napolje i rekli da dodje sutra ujutro oko 11h. A sve što je trebalo je da zamene ulje, filtere i da dopune kompresor klime. Da nnije tražio direktora, taj dan bi busom morao kući, pa opet sutradan za BG.
@ Dejan L
Ja sam svoju jedinu i direktnu vezu sa Grand Motorsom objasnio (vozim Focus 1.6 TDCi) a ti koliko vidim je u opeste nemas (osim sto prenosis iskustva komsija) tako da smatram da mogu vise da kazem o njima od tebe. Ne kazem da je tamo sve sjajno, kao sto sam i rekao i sam sam imao problem ali nije ni onako kako si ti "cuo" niti kako je UnGrand opisao.
nick Progrand je iskljucivo bio zbog kontre UnGrandu
Zar Grand jedini odrzava kola u Srbiji...ima drugih ovlascenihdilera kod kojih ce usluga sigurno da bude mnogo bolja nego kod granda