
Američka NHTSA agencija zadužena za bezbednost je počela istragu koja obuhvata gotovo 100.000 vozila iz VW grupacije zbog problema na TDI agregatima.
Reč je o Volkswagen i Audi modelima sa TDI agregatima, na kojima je zabeleženo gašenje agregata u vožnji. Primljeno je 160 prijava, a usled gašenja agregata zabeležena je i jedna saobraćajna nesreća.
Prema dosadašnjim informacijama, problem je u pumpi goriva, koja uzrokuje nagli gubitak snage motora i u nekim slučajevima potpuno gašenje istog. Istragom je ukupno obuhvaćeno 97.000 vozila proizvedenih 2009. i 2010. godine, a radi se o modelima VW Jetta, Golf i Audi A3.
Izvor : Automoto-portal.hr
Foto : VolkswagenMeni nedavno reče jedan vlasnik passata 2.0 TDI da "računar" gasi motor čim "crkne" ( jedna ) brizgaljka. Njemu se na oko 90.000 km "ugasio" u vožnji "samo" 3 puta
@Moron
Komon rejl je za nas Srbe zlo.
Bog da nam vrati injektore!
Energy saver
Posle 3. "gašenja" passata odmah je kupio i30 sporty i toliko je oduševljen da kaže da će da kupi "još 2 komada" ( za ostatak porodice ).
Sa jedne strane ( za jedan brend ), jako tužno. Posedovati nešto što je nesporno ( kod nas ) uobičajen predmet čežnje i statusni simbol, a onda se ( da li u očaju ) oduševiti nečim što je za prosečan "soj spostvenika" passata verovatno redovan predmet skrivenog podsmeha ...
@Moron
Svi imaju isti problem sa komon rejlom. I to što je moderniji to veći problem. VW je nov u komon rejlu, i svi koji su se smejali injektorima, smejaću se ja njima.
A sa hjundajijem će se proslaviti posebno.
Energy saver
Činjenica je da taj bazni i30 "inicijalno" ne košta mnogo, da je ralativno dobro opremljen i da motor nije tako očajan za klasu od 1,4 litra, tako da mu se po nešto u startu i može oprostiti. Kako, pak, imalac stoji sa "skundarnim" davanjima i koja je vrednost "likvidacionog viška", to već ne znam ...
@Energy saver
Je l' vw poceo komon rejl sa ovim 2.0 tdi?
Je l' ista konstrukcija i ubrizgavanje kod motora 1.9 tdi sa 101 i 130ks(mislim na ova dva motora).
Ovo jenkiji mute kako bi zaustavili nezaustavljivi prodar VW i spasili svoja smeca.
Bagzi, comon rail je počeo 2007-e, dok oni pre su bili princip pumpe brizgaljke. Do sada nisam čuo da su imali problema, osim onog 2.0 tdi od 140 ks od 2005-2007 godine.
A Peugeot-Citroen imali common-rail (HDI) još 2001. godine
Pumpa-brizgaljka by VW mnogo skup sistem, bučan motor, komplikovano održavanje.
@McLaren
Tako nesto sam i ja cuo,nego ne znam za ove 1.9 je l' to isti motor samo oslabljen? Rece mi neko da bezim od ovih sa 101 ks(gledam neke b5.5 passate)pa rekoh da se malo raspitam. Mada moze i benzinac,jos nisam siguran.
@Dejan L
Injektorski (pumpa-dizna) sitem nije skup, niti složen za održavanje, jednostavno se ne kvari.
Problem su EURO 5 norme i ograničeni pritisak goriva a samim tim i snage motora u odnosu na moderne generacije komon rejla.
Poželećemo se mi injektora.
Znao je to i VW ali nužda menja stvar.
@ Energy
Ok ajde sad ti meni objasni kako radi Common-rail! E da, kod mene na 307 sve BOSCH.
Evo pretvorio sam se u uho!
Slušam! Znači kako komon-rejl motor postiže veću snagu? Čitao sam to na netu, ali mi nije jasno, koriste neke reči, koje su nemačkog porekla, a ja učio ENG i FRA
@Dejan L
Ne bi da ti objašnjavam. Nemam račun.
Ali ću ti reći da je glavna razlika u znatno većem i ustaljenijem pritisku goriva u sistemu, samim tim motor postiže veću snagu i ima preciznije i lakše kontrolisano ubrizgavanje.
Kako koja generacija komon rejla dolazi, veći pritisci, veća snaga, poteba sa novom generacijom eurodizela ali i veći prc. za nas sa naftom jugopetrola.
Čak i Evropa ima problem sa gorivom za njih.
@ Energy saver
I sve redji i redji, bez sumpora. Bili zabranili prodaju Mečki kod nas zbog goriva. I samo jedna stvar još, a moraš se složiti sa mnom, osim dobrih puteva, tu je i bolje gorivo, pa čita jedan sa 307sw prešao 700.000km za 8 godina, ali menjao sedište, puklo od upotrebe.
Večeras u gradu vidim klinka vozi C 270 kupe, udje sede, upali, iz auspuha izađe ugalj, a onda beli dim.
Malo ga turirala i dok je semafor prebacio na zeleno, od dima ni traga, šta je to? Kondenzacija, loše gorivo ili produvao motor?
@Dejan L
Primer je taj 2.0hdi na starom 307, kao i stari sa punta motori 1.9 jtd, koji su veoma siromašni sa snagom za svoju kubikažu. Zato su i imali manje problema sa pumpom visokog protiska i diznama a sa njima su se lagano nosili injektorski 1.9 tdi a bili su za klasu pouzdaniji. Ali sad je trku 1.9 tdi izgubio na svim poljima osim pouzdanosti i odlazi u istoriju.
@ Energy
Pa logično, manje snage, manje habanja. Jel vidiš kako večeras lepo pričamo? Pametne teme bez ujedanja i rasprave.
http://www2.autoportal.hr/201001077282/Nove-tehnologije/Masivan-tehnoloski-zahtjevan-i-skup-a-tesko-se-kombinira-sa-4-ventila-po-cilindru/menu-id-72.html
Uopšte rečeno postavlja se pizanje potrebe 4 ventila po cilindru za turbo dizele sa cr.
Nešto je snage više ali i manje elastičnosti i mnogo problema.
Inače injektore (pumpa-dizna) koristili su i veliki Volvo u svojim kamionima u najboljem periodu postojanja.
@ Dejan L
Peugeot ima Siemensov CR u svim motorima. U 1.4 HDI stradaju dizne, u 1.6 HDI 110 KS dolazi do zacepljenja uljnje pumpe, 2.0 HDI je najbolji.
@ Dejan L
Zvuci kao da si video ovo
https://www.youtube.com/watch?v=ZolByxrZbUw&feature=related
Ciscenje DPF filtera kod dizela. Na snimku se radi pomocu kompjutera ali auto radi te stvari automatski na nekih 1000-1500 km koliko znam.
@djene
pa ne bi se baš reklo...
"The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland..."
"The first successful usage in production vehicle began in Japan by the mid-1990s"
"The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD,[4] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI."
izvor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
@djene
Fiat je izmislio CR kao i rupu na saksiji.
Da je bio među prvima koji su probali novotaruju nemačku,jeste jer nije mario za pouzdanost kao i dan danas.
Istina je da je Fiat prvi prilagodjavao CR ugradnji u putnička auta, ali kao i danas nisu imali novca da to zacrse, kao ni Mareli. Prodali su to Boschu i poslije je istorija.
VW je bio ispred svih sa svojim TDI motorima, kao i danas.
@Tu je svwe savwrseno
kako, kako?
ispred svih...
sa svojim 2.0tdi i 140ks?
malo, malo, pa na putu vidim neki takav sa podignutom haubom...
bilo nekad...
Jtd je bolji od konkurencije u svojoj klasi,to ce vam reci svaki mehanicar sa dosta iskustva
A svi se kvare pa i saksije za cvijece