
Prva Audi reklama sa sloganom ‘Vorsprung durch Technik’ (Napredak kroz tehniku) prvi put se pojavila pre 40 godina, 1971. godine. Ako se osvrnemo unazad za 40 godina naići ćemo na DKW, jednu od kompanija koja je kasnije postala Audi, predstavljajući svoj F1 model na Međunarodnoj izložbi automobila 1931. godine u Berlinu – prvi serijski automobil na svetu sa pogonom na prednje točkove.
Jergen Skafte Rasmusen (Jörgen Skafte Rasmussen) je stekao većinu akcija u Audi
Werke AG u Cvikauu (Zwickau), Nemačka, u avgustu 1928. On je planirao da
stimuliše prodaju ugradnjom njegovih motora sa osam cilindara u velike Audi
modele, ali konkurencija iz Amerike je bila jaka i za vreme svetske ekonomske
krize od kraja 1929. Audi se suočio sa sve većim ozbiljnim finansijskim problemima.
Bio je hitno potreban novi proizvod sa većim pojavljivanjem na tržištu koji bi
obezbedio opstanak kompanije.
Oktobra 1930. Rasmussen je odlučio da bi trebalo napraviti potpuno novi mali
automobil u što kraćem vremenu. Njegov dizajn je trebalo da bude baziran na DKW
duplom cilindru motora sa hlađenjem na vodu, sa pogonom na prednje točkove i
šasijom od lakog čelika. Rasmusen je dizajnerima odredio samo šest nedelja da
završe posao. Projekat 'F1' je bio uspešan, a novi model DKW sa pogonom na
prednje točkove je prvi put bio testiran krajem novembra 1930. DKW ga je
izložio na Međunarodnoj izložbi automobila 1931. godine u Berlinu i on je ubrzo
ostvario uspeh u prodaji. Prodavali su se različiti modeli, a F1 je uskoro
postao najprodavaniji model Auto Union-a. Do 1942. oko 270,000 vozila je sišlo
sa montažne linije.
DKW vozila sa pogonom na prednje točkove su takođe predstavljala osnovu za
rekonstrukciju Auto Union-a u Zapadnoj Nemačkoj nakon Drugog Svetskog rata. U
periodu od 1949. do 1966. u fabrikama u Ingolštatu i Diseldorfu (Diseldorf do
1962) je proizvedeno 887,000 DKW putničkih vozila pre nego što se prešlo na
proizvodnju nove Audi game modela koji su prvi put prikazani javnosti u leto
1965. godine.
Poslednji DKW putnički automobili su ugledali svetlost dana daleko od svoje
zemlje porekla. Modeli iz Auto Union-a su nastavili da se proizvode pod
licencom u Argentini i Brazilu sve do 1968. godine.
Izvor : Audi.rs
Prvi automobil sa pogonom na prednjoj osovini je Citroen Traction Avant...
@Noir
Taj Citroen je poceo da se proizvodi 3 godine posle ovog auta, tako da nikako nije mogao da bude prvi
@Dejan L
Prvi auto sa samonosecom karoserijom je Mercedes 180D iz 1951 godine.
@JA
Oldsmobile je tek 66te ubacio pogon na prednje tockove, i bio prvi uspesan model sa takvim pogonom u Americi. Bilo je nekih eksperimenata i pre ovog DKW-a, ali nijedan od njih nije bio komercionalno uspesan, i zato se smatra da je DKW prvi auto sa pogonom na prednjoj osovini