home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prva Audi reklama sa sloganom ‘Vorsprung durch Technik’ (Napredak kroz tehniku) prvi put se pojavila pre 40 godina, 1971. godine. Ako se osvrnemo unazad za 40 godina naići ćemo na DKW, jednu od kompanija koja je kasnije postala Audi, predstavljajući svoj F1 model na Međunarodnoj izložbi automobila 1931. godine u Berlinu – prvi serijski automobil na svetu sa pogonom na prednje točkove.

Jergen Skafte Rasmusen (Jörgen Skafte Rasmussen) je stekao većinu akcija u Audi Werke AG u Cvikauu (Zwickau), Nemačka, u avgustu 1928. On je planirao da stimuliše prodaju ugradnjom njegovih motora sa osam cilindara u velike Audi modele, ali konkurencija iz Amerike je bila jaka i za vreme svetske ekonomske krize od kraja 1929. Audi se suočio sa sve većim ozbiljnim finansijskim problemima. Bio je hitno potreban novi proizvod sa većim pojavljivanjem na tržištu koji bi obezbedio opstanak kompanije.

Oktobra 1930. Rasmussen je odlučio da bi trebalo napraviti potpuno novi mali automobil u što kraćem vremenu. Njegov dizajn je trebalo da bude baziran na DKW duplom cilindru motora sa hlađenjem na vodu, sa pogonom na prednje točkove i šasijom od lakog čelika. Rasmusen je dizajnerima odredio samo šest nedelja da završe posao. Projekat 'F1' je bio uspešan, a novi model DKW sa pogonom na prednje točkove je prvi put bio testiran krajem novembra 1930. DKW ga je izložio na Međunarodnoj izložbi automobila 1931. godine u Berlinu i on je ubrzo ostvario uspeh u prodaji. Prodavali su se različiti modeli, a F1 je uskoro postao najprodavaniji model Auto Union-a. Do 1942. oko 270,000 vozila je sišlo sa montažne linije.

DKW vozila sa pogonom na prednje točkove su takođe predstavljala osnovu za rekonstrukciju Auto Union-a u Zapadnoj Nemačkoj nakon Drugog Svetskog rata. U periodu od 1949. do 1966. u fabrikama u Ingolštatu i Diseldorfu (Diseldorf do 1962) je proizvedeno 887,000 DKW putničkih vozila pre nego što se prešlo na proizvodnju nove Audi game modela koji su prvi put prikazani javnosti u leto 1965. godine.

Poslednji DKW putnički automobili su ugledali svetlost dana daleko od svoje zemlje porekla. Modeli iz Auto Union-a su nastavili da se proizvode pod licencom u Argentini i Brazilu sve do 1968. godine.

Izvor : Audi.rs



čitanja : 1732



Komentari

@auto

Svaka čast na ovoj temi.
Lepo je pročitati nešto iz istorije.

Autor cvele 21 Feb 2011, 20:39

@cvele

apsolutno se slazem

Autor Nemanja 21 Feb 2011, 20:54

Prvi automobil sa pogonom na prednjoj osovini je Citroen Traction Avant...

Autor Noir 21 Feb 2011, 21:23

@Noir
Taj Citroen je poceo da se proizvodi 3 godine posle ovog auta, tako da nikako nije mogao da bude prvi

Autor STrider 21 Feb 2011, 22:43

Ja sam mislio da je prvi bio neki Oldsmobile...

Autor JA 22 Feb 2011, 00:03

Jeste, a Lancia je prva napravila samonoseću karoseriju.

Autor Dejan L 22 Feb 2011, 10:46

@Dejan L
Prvi auto sa samonosecom karoserijom je Mercedes 180D iz 1951 godine.

Autor PITBULL™ 22 Feb 2011, 10:55

@JA
Oldsmobile je tek 66te ubacio pogon na prednje tockove, i bio prvi uspesan model sa takvim pogonom u Americi. Bilo je nekih eksperimenata i pre ovog DKW-a, ali nijedan od njih nije bio komercionalno uspesan, i zato se smatra da je DKW prvi auto sa pogonom na prednjoj osovini

Autor STrider 22 Feb 2011, 13:03