
Svetska premijera za novi korporativni dizajn i redizajnirani logotip marke, a Show Car nudi pregled budućeg dizajna Škode
Škoda Auto će na međunarodnom Salonu automobila u Ženevi predstaviti svoj novi korporativni dizajn. Novi nastup i znatno svežiji logotip vizuelno naglašavaju novo raspoloženje marke. Nakon uspešnog razvoja u proteklih 20 godina i najboljeg prodajnog rezultata u istoriji, ostvarenog u 2010. godini, proizvođač ima nameru da do 2018. godine udvostruči prodaju. Osim novog nastupa firme i aktuelne palete modela, proizvođač će u Ženevi ponuditi pregled buduće arhitekture dizajna Škode.
Dobar rezultat u novijoj istoriji proizvođač vidi kao izuzetnu osnovu za daljnji rast. Novi korporativni dizajn treba da naglasi daljnji razvoj firme. Redizajnirani logotip deluje jasnije i svežije pa će se ubuduće primenjivati u svežijim bojama i u novoj preciznoj jasnoći.
Sva interna i eksterna komunikacijska sredstva kao i oznake proizvođača, uvoznika i trgovaca u mesecima koji dolaze će se prilagoditi novom dizajnu. I arhitektura izložbenih prostora Škoda trgovaca kao i vanjski dizajn biće znatno modernizovani u skladu sa novim smernicama.
Javnost će u Ženevi prvi put videti elemente budućeg dizajna Škode. Koncept dizajna karakteriše jasna i precizna forma kao i velika brižljivost i ljubav prema detaljima. Novi logotip marke primenjivaće se na Škoda modelima od 2012. godine.
Izvor : Autoportal.hr
Foto
: Škoda
Divno. Škoda je postao poznat brend. Više nema potrebe da na znaku piše Škoda. Sada i mala deca prepoznaju logo širom Evrope.
Stari logo Skode je meni jedan od najlepsih medju automobilskim brendovima. Posle Alfe, odmah na listi!
@carobnjak,
"On December 15, 1923, two versions of registered trademarks were filed at the Office for Innovation and Model Registration in Plzen. The first depicted a winged arrow with five stylised feathers with the name Skoda in a circle; the second a winged arrow with three feathers. The arrows in both designs pointed to the right."
Neki "logoi" jednostavno ne moraju da imaju neku dublju pricu. Strela=progres, konstantno kretanje, napredak. Krila mogu istu pricu da imaju. Meni se jednostavno svidja taj odnos crne i zelene i to sto imaju slovo Š.
Izgleda da je ovo sve novo sto imaju ! Nije lose za jednu Skodu.Kakvi auti takav i logo!
@Uros Cuore Sportivo
znam, znam, samo vas proveravam...:)))
Mislio sam da ce Energy znati odgovor...
meni licu na one smesno-ruzne ribe, sa ovim okom... a i zelena boja oslikava eleganciju ove figure.
@carobnjak
Skodin znak je stilizovano indijansko pero koje poglavice nose na glavi.
@Predrag
ti kao najveci fan Skodilaka moras znati sta predstavlja njen amblem? :)))
Evo sta TACNO predstavlja Skodin logo:
"Škoda Logo (1926-1990)
The logo with the famous “winged arrow” was first used in 1926. Its origin is shrouded in mystery, sometimes the author of the idea (the stylised head of an Indian wearing a headdress with five feathers) is said to be the commercial director of Škoda Plzeň, T. Maglič. The blue and white circular logo, which is completed by a right-moving winged arrow with a stylised pinion, is currently used on some original Škoda parts (e.g. on window glass and engine blocks)."
http://new.skoda-auto.com/COM/about/tradition/logo/Pages/Logo.aspx
Na ŠKODA logotipu primećujemo da je promenjen izgled strele, a tradicionalna zelena boja je ostala dominantna. Natpis Škoda pratiće krug logotipa. U istoriji češke kompanije, koja seže do 1985. godine, ovo će biti šesti logotip po redu.
Strela na logotipu Škode puna je simbolike. Službeno objašnjenje fabrike iz Mlade Boleslave glasi ovako: crni krug simbolizuje globus, krilce je simbol napretka, vrh strele predstavlja brzinu u proizvodnji, a oko viziju i tačnost.
Postoji više legendi o streli na amblemu Škode. Jedna govori da je svojevremeno neki direktor prodaje sa putovanja doveo Indijanca kao slugu. Ukras sa glave Indijanca počinje da krasi amblem Škode samo nekoliko godina posle osnivanja kompanije. Kompanija Škoda je jedna od najstarijih fabrika automobila na svetu. Osnovali su je Laurin i Klement.
I čisto da znate i ovo:
Škoda je na početku svoje istorije, pa i kasnije tokom 20. veka izrađivala najpreciznije i najkvalitetnije alate za obradu metala, strugove, glodalice, od VRHUNSKOG čelika, kakav se do tada nije proizvodio u Nemačkoj.
Češki inženjering, znanje i tačnost, brzina donošenja odluka, stvorili su od Škode fabriku kakvu niko do tada nije imao. Nakon okupacije Nemačka preuzima dobar deo tehnologije, a Češka dobija društvenu samoupravu, koja Škodu dovodi do ivice opstanka.
@ Energy sablast
I tako dodđosmo do toga da su nemci ukrali Česima sve ono čime se danas hvale!
Škoda - das is truth
wagen - das is Plagijat
@Dejo Lazazaza
I ispade škoda bolja od VW? Bolja kopija od originala?
To što pričaš da je škoda propala, posle rata je glupost.
1964 su napravili model 1000mb, koji je za tadašnje fiate bio čudo tehnike.
U svim zapadnim magazinima je bio njen test sa svim pohvalama i pored porekla ČSSR
@Dejan L
Pljujes po Vw-u,a ta Skoda danas ne bi bila tu gde jeste da nije tog Vw-a!!Ti ljudi koji vole Skodu moraju barem da postuju Vw!!Ne volim ja Vw nesto,ali barem ga cenim...
Posto se ovde prica o auto-industrijama,da kazem nesto,Nemacka auto-industrija je najjaca na svetu!!
@ Energy
To nisam ja rekao , već Google
Čisto da te podsetim, imam novu fabiju, osnovna oprema. 3. škoda u našoj kući.
Felicia '96.
Fabija I 2001.
Fabija II 2010.
Besprekorne. Motor 1.3 u feliciji, to je tenk, mi smo je prodali sa 136.000km, sad je vozi lik iz AR , ugrađuje roletne, na brzinomeru broj 334.125km , ali je radio rubove i sajtne. Fabiju I smo prodali posle 124.000km samo sijalice, 1 zadnji lonac i levi kraj spone na letvi volana.
@carobnjak
Eto koliko znaš. Tadašnji manji auti su uglavnom bili sa motorom pozadi.
Prve male aute sa pogonom napred su pravili francuzi.
A fiat je bio na fićku i to 500.
@ dusan
Onaj tekst jasno govori ko je od koga preuzeo šta (ukrao), ni tog vw-a ne bi bilo da nisu Česima ukrali tehnologiju i znanje.
I red je da Škodi vrate ono što zaslužuje.
A Škoda bi opet prevazišla vw, da komunisti nisu upravljali njome.
Razumeš? Komunizam i neodgovorno ponašanje vodećih u Škodi je dovelo do toga da su je morali prodati wagenu!!!
@Energy saver
haha, pa ti pojma nemas! U to vreme Skoda koju pominjes je bila LUKSUZNI auto a ne mali!
Samo mi o istoriji nemoj pricati...
Da nisi mozda bio rodjen tada pa da nam preneses iz prve ruke?
@Energy saver
razumes se u istoriju jednako kao i u popravku elektronike...:)))
I znaci po tebi je Skoda 1000 mb prvi auto sa motorom pozadi ili sta je njen "vrh"?
@ Energy
Odgovori jednom na pitanje
Da VW nije ukrao Škodino umeće za vreme 2. svetskog rata, gde bi sad bio vw? Da li bi ga uopšte bilo? Razumeš? Očigledno NE
Pitanje Škodinog inženjeringa i metalske industrije, koja je bila neprikosnovena i pitanje šta je kasnije VW napravio s tim ukradenim Škodinim znanjima i pitanje šta je VW 1991. napravio od Škode je pitanje KOKOŠKE I JAJETA
Energy saver
I moji su imali novu 100-tku bele boje...
Pricali da je bila super za svoje vreme...
Meni sada izgleda cudno...
Poz
@Energy saver
Fiat 500 Nuova je legenda za razliku od te Skode koja se jedva pronalazi i na netu...
Škoda oldtajmeri
Rapid 136
http://jurajos.blog.auto.cz/files/2008/10/skoda_rapid_136_1988.jpg
Škoda Octavia
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/%C5%A0koda_Octavia.jpeg
Škoda felicia
http://www.thecartorialist.com/wp-content/uploads/2009/04/skoda_felicia_angle_front.jpg
@Dejan L
Oldtajmer je auto stariji od 40 godina.
Nemš pojma.
Škoda forman, oktavija, 1000mb, 100-110, 105-120, pa onda rapid 135...
Uči....
Kada je VW imao samo bubu, koju je redizajnirao x puta, škoda je imala oktaviju, feliciju i limuzine poput citroena
Generalno, pojam oldtajmer podrazumeva vozilo od najmanje tri decenije starosti, mada ne postoji jedinstvena definicija koji je automobil oldtajmer. Prakticno, svaki klub starovremenskih vozila ima svoje vidjenje koja su vozila istorijski primerci bez obzira na godiste. Ipak, Medjunarodna federacija starovremenskih automobila je clanica Medjunarodne automobilske asocijacije (FIA), pa njeno misljenje ima svojevrsnu „tezinu“ i najcesce se koristi da definise sedam kategorija istorijskih automobila:
• klasa A – (preci) automobili proizvedeni do 31.12.1904. godine
• klasa B – (veterani) od 01.01.1905.g. do 31.12.1918. godine
• klasa C – (staromodni) od 01.01.1919.g. do 31.12.1930. godine
• klasa D – (post-staromodni) od 01.01.1931.g. do 31.12.1945. godine
• klasa E – (posleratni) od 01.01.1946.g. do 31.12.1960. godine
• klasa F – vozila proizvedena od 01.01.1961.g. do 31.12.1970. godine
• klasa G – vozila proizvedena od 01.01.1970. godine i limita koji naknadno odredjuje FIVA
Aktuelna uredba o uvozu motornih vozila, donesena decembra 2005. godine, dozvoljava uvoz oldtajmera, odnosno vozila od istorijskog znacaja, bez ispunjavanja Euro 3 normi. Doduse, moraju biti proizvedena pre 1971. Nadanju onih koji zele da uvezu jeftinog polovnjaka ovde nije kraj. Naime stav 2 clana 3 uredbe o oldtajmerima dozvoljava da se automobil uveze iako je proizveden posle 1971. godine i ne ispunjava Euro 3 norme.
Dokaz da je rec o oldtajmeru je potvrda koju izdaje ustanova zastite kulturno-umetnickih dobara – Muzej automobila – ciji je osnivac i pokrovitelj Skupstina grada Beograda. Na misljenje se ceka, zavisno od obaveza nadleznih, par dana, a pri tom se placa taksa od oko 2.000,- dinara. Dakle, godine starosti nisu uslov za uvoz vec samo pomenuta potvrda, sto prakticno znaci da su vam kao istorijski bitnidostupni i automobile stari “tek” deset do dvadeset godina. Naravno, vozilo treba da je u ispravnom, odnosno voznom stanju i bez fizickih ostecenja. Na procenjenu vrednost vozila se placa carina po stopi od 20 odsto, a na sumu procenjene vrednosti vozila i carine racuna se i PDV od 18 odsto. Medjutim, pomalo je paradoksalno da se prilikom izvoza oldtajmera koji su proglaseni za vozila od istorijskog znacaja ne konzultuje Muzej automobila vec se misljenje trazi od Muzeja nauke i tehnike, koji je pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture.
STA KAZE UREDBA
Uredba o uvozu motornih vozila (SG RS broj 110-7637/2005-1) odredjuje, kao sto smo ranije pisali, Euro 3 kao parametar za uvoz polovnjaka. Medjutim, clan 3 jos kaze:
Ova uredba se ne primenjuje na uvoz:
1) vozila od istorijskog znacaja, kolekcionarskih primeraka i “oldtajmera”;
2) vozila koje uvoze primaoci donacije i humanitarne pomoci.
Vozila od istorijskog znacaja, kolekcionarski primerci i “oldtajmeri”, u smislu stava 1. tacke 1. ovog clana su vozila:
1) proizvedena do 31. decembra 1970. godine;
2) uvedena u proizvodnju kao model do 31. decembra 1970. godine, bez obzira na stvarnu godinu proizvodnje pojedinog primerka, ili
3) koja predstavljaju svojevrstan materijalni spomenik tehnicke culture, tradicije i drustvenog nasledja.
Dokaz da je rec o vozilu iz stava 2. tacke 2. i 3. ovog clana je potvrda koju izdaje Muzej automobile u Beogradu.”
@carobnjak
lepo sam rekao Lazizazi da uči. A on odma našao pogrešnu knjigu.
Oldtajmer kod svih takmičara se smatra završno sa 71´
Poslao sam administratoru fotografije zvanicnog redizajniranog logotipa... Videcete uskoro, nije los uopste, moderan je...
Just one thing, I have the good new logo for Skoda.
http://blogautomobile.fr/?P=101587
Friendly
Proverite malo po internetu: Porsche je ukrao projekat Tatre i napravio Bubu. 1961 godine je VW platio 3.000.000 DM odstete Tatri.
Samo u Srbiji postoji mit da nemci prave najbolje automobile na svetu?????
@ Martin
Tako je i sada se hvale kako su najbolji! Istorija je istorija, istina je istina, a ubeđenja i laži su sasvim neka treća priča.
Dobar deo automobilske industrije je nastao na "kradjama", bile one od izuzetnog znacaja ili kao "pomoc" nekom projektu...
Jednostavno nije jasna vaša priča o današnjoj škodi, o priči da je bolja od VW. Današnja Škoda je obična ekspozitura VW.
Ko priča da je škoda bolja od VW, jednostavno nije u "materiji". Poznato je da na škodi još uvek pojedini sklopovi nisu kvaliteta VW, ali sve manje u zadnje vreme.
Buba je nastala daleko pre škode 1000MB, koja je imala jedinstveno rešen zadnji trap, koji je preuzet od kamionsklog programa Tatre, odnosi se na cevasta kućišta poluosovina, zvane puške( swing axle).
Prvo korišćenje takvog vešanja potiče iz avio industrije, u periodu pre prvog sv. rata. Takav sistem škodinog vešanja je bio idelan za makadamske kolovoze, ali je bio preterano nestabilan. Takvo vešanje je zadržano sve do pojave favorit škode, krajem 80-tih godina.
"Puška" je istovremeno predstavljala i aksialni nosač, to jeste sve bočne sile na točak je prenosila na kućište menjača, odnosno diferencijala, i krz nju je cirkulisalo ulje iz diferencijala, zbog podmazivanja ležajeva točka. Prvi put su odustali od te koncepcije na modelu 135 Rapid, kupe varijanta škode 125L, i ona je po prvi put imala homokinetičke zglobove, na poluosovinama, kao i recimo VW buba 1303, zadnji modeli.
Buxaxaxaxaxaxa kakava smejurija...
Najgori brend u VW grupaciji nadam se da ce u buducnosti raskrstiti sa seatom i skodom skode imidzu.
Skoda bljak!
Imam škodu 136 rapid,jednu od 4 ili 5 koliko ih ima ukupno u Srbiji i mogu reci da onaj ko nije vozio škodu da ne zna stvarno šta je auto.Pored nje imam još i dve 120s i planiram da kupim još jednu,model 100 ili 110 l.Vešanje svih starijih škoda je još uvek po standardu Srpskih puteva,jer koliko vidim samo pojedine deonice auto puta su u odlicnom stanju a za regionalne i lokalne puteve da ne pricam.Tamo gde prodje svaki mercedes,bmw ili vw,prolazim i ja sa škodom,a gde prodje na poljskom putu ili po brdu škoda,tamo mercedes,bmw,vw i drugi nazovi bolji automobili nikad nece.I da se zna da je škoda favorit prvi škodin model sa motorom i pogonom na prednjim tockovima koji je zaziveo serijsku proizvodnju a da su to uradili 1969 sa modelom 720 Nemacki i drugi evropski proizvodjaci bi mogli da se oproste od svoje auto industrije.Bogu hvala da je internet sada lako dostupan svima pa i onima koji kazu da su nemacki auti najbolji na svetu a koji mogu da procitaju na wikipediji na koji kvaran način je nastala čuvena VW buba a na ju tjubu da pogledaju šta su drugi proizvodjači imali da ponude od automobila.Još dugo će se na putevima Srbije videti stari komunistički automobili koji će svoje ponosne vlasnike voziti na svaku planinu koja se ne zove Kopaonik ili Zlatibor i u svaki drugi ćošak ove naše zemlje