home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanska "Tojota" (Toyota) je najavila opoziv za više od dva miliona i stotinu hiljada vozila u Sjedinjenim Državama, zbog opasnosti da se papučica za gas zakači za podni pokrivač ili otirač i zaglavi.

Japanska kompanija time je proširila listu prethodno opozvanih vozila zbog istog problema sa zaglavljivanjem papučice za gas i nekontrolisanog ubrzanja, sa još šest modela proizvedenih od 2003. do 2010., prenele su agencije.

"Tojota" je od 2009. povukla više od 14 miliona vozila u svetu zbog različitih bezbednosnih problema. Kompanija je saopštila da nije upoznata sa bilo kakvim nesrećama ili povredama povezanim sa juče povučenim modelima.

Administracija SAD je nedavno zaključila da nesreće povezane sa naglim, nenamernim ubrzanjem "Tojotinih" vozila, nisu izazvane elektronskim kvarovima.

Najnoviji opoziv 2,2 miliona kola usledio je posle višemesečne rasprave sa američkim regulatornim telima o mogućem riziku vlasnika vozila zbog problema sa pomeranjem podne prostirke i usporavanja pedale. "Tojota" je u četvrtak proširila opoziv objavljen krajem 2009. godine na još 1,4 miliona vozila, među kojima su modeli "leksus LX" i sportski terenac RAV4.

U SAD je "Tojoata" povukla sedam miliona vozila zbog problema sa pedalom za gas i ukupno više od 14 miliona vozila u poslednjih 16 meseci. Predstavnici "Tojote" očekuju da će najnovije povlačenje kola na tehnički pregled zadovoljiti zahteve američkog ministarstva saobraćaja koje je upozoravalo na sve moguće bezbednosne rizike.

"Tojota" je do sada platila američkoj vladi 48,8 miliona dolara kazni zbog neblagovremenog reagovanja na tri opoziva koja su prijavljena posle rokova utvrđenih amaričkim propisima.

Kompanija je najnovijom odlukom pridodala tri modela opozivu iz 2009. godine koji se odnose na iznenadno ubrzanje vozila i probleme sa podnom prostirkom - oko 600.000 sportsko-terenskih vozila "4raner", modele 2003. do 2009. godine, 761.000 kompaktnih terenaca RAV4 iz 2006. do 2010. godine i 17.000 vozila tipa "leksus 570" izrađenih od 2008. do 2011. godine.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Toyota



čitanja : 937



Komentari

E sad su ga ugasili skroz.
Toyota će izgleda morati da obara cene samo tako, možda i Hyundai postane skuplji od Toyote, kako je sve krenulo nizbrdo.

Autor Dejan L 25 Feb 2011, 16:27

Interesantno da im nije mnogo bio poljuljan polozaj u svetskoj autoindustriji tako da su i dalje proizvodjac broj 1 po prodaji.Ali to je sve zbog njihovog dobrog imidza koji su gradili godinama tako da Ameri koji su pokusali da ga slome, zbog svoje posrnule autoindustrije, nisu uspeli.Nisam neki Toyotin fan ali ih postujem zbog toga

Autor Orlo 25 Feb 2011, 18:15

@Orlo,
toyota je prosle godine imale opozive u celom svetu tako da prica da je ameri pokusavaju slomiti nema smisla. ameri mogu naterati toyotu da uradi opoziv u americi, ali je ne mogu naterati da uradi opoziv u evropi ili japanu. a kao sto sam ranije spominjao, toyota radi vecinu vozila za americko trziste upravo u americi tako da ameri bi samo sebe ostetili.
razlika u prodaji izmedju toyote i gm-a je bila preko milion primeraka u 2009 godini. u 2010 godinu je pala na samo 30,000 vozila zahvaljujuci odlicnom poslavanju gm-a u kini. toyota je jedna od retkih kompanija koja je imala pad prodaje u 2010 godini. jedan vw je imao rast prodaje za preko milion vozila u 2010 godini tako da sam siguran da ce toyotu ili vw ili gm skinuti sa vrha u narednih nekoliko godina, ako ne vec u 2011 godini.
nista protiv toyote, ja je i vozim, ali u zadnje vreme njihov kvalitet je drasticno opao. kad se pri tom doda da nemaju (niti su ikada imali) dizajn ... sa takvom politikom mogu samo na dole da idu

Autor mile antena 25 Feb 2011, 18:32

@mile antena
Slezem se donekle sa tobom ali vrlo malo se pricalo o opozivima pre one afere sa pedalom gasa.Dogadjali su se opozivi i ranije i Toyoti i drugim proizvodjacima ali od kad su Ameri na sva zvona razglasili o kvarovima svi su poceli da gledaju na te opozive kao da je to ne znam kakav dokaz o nekvalitetu. Danasnja vozila imaju par hiljada delova i gomilu elktronike i sasvim je normalno da se nesto previdi.A upravo taj rast GM je dokaz da su samo zbog posustale autoindustrije oni pokrenuli takvu hajku jer su sva tri proizvodjaca bila pred slomom a moralo je nekako da se spasi ono sto je preostalo jer je Toyota u Americi ozbiljan igrac kao i njihova Detroit trojka!

Autor Orlo 25 Feb 2011, 20:01

@Orlo,
znas kako, ja ne mislim da su mediji uradili toyoti ista drugo sto ranije nisu uradili gm-u, fordu i chrysleru.
mediji su ti koji govore ono sto ljudi zele da cuju. toyota je i ranije imala gomilu problema - to naravno nisi mogao da procitas u glavnim medijima, ali ako posecujes forume i blogove sigurno si cuo. kao sto rekoh, mediji igraju svoju ulogu, za njih je toyota u zadnjih 10-ak godina bila bez greske (sto je daleko od istine). evo dacu ti odlican primer: 2007 godine u prodaju izlazi nova toyota tundra. 100% novi model, bas nista ne deli sa prethodnikom. i consumer reports (inace biblija za amere) odmah preporucuje. na osnovu cega - to svi znamo - to je toyota, ne kvari se to. proslo jedno tri meseca i po internet blogovima kruzi prica o silnim vlasnicima tundre kako ima problema sa ball joints. toyota, naravno, pravi se luda, a consumer reports ne reaguje. tek kad su najveci i najpoznatiji blogovi poceli da objavljuju price consumer reports reaguje i skida tundru sa liste preporucljivih vozila, a toyota radi recall. to je jedan primer, a ima ih gomila takvih. taj isti consumer reports koji je sada kao krivac sto kruzi neistinite price je glavni razlog zasto je toyota uopste postala #1 u svetu. i dan danas im toliko pomaze da ni oni sami nisu svesni toga. pa evo pre neki dan citam kako taj consumer reports ne preporucuje novije fordove zbog "komplikovanog myford sistema" (nesto slicno kao bmw idrive). znaci nema veze sto je auto odlicno uradjen, oni ga ne preporucuju. to sto tek svaki 10.-ti ford ima tu opciju i sto je opcija kao opcija tj. nije obavezna - to ne igra nikakvu ulogu.
tako da na kraju toyota je prosla vise nego odlicno kad se zna sta su sve zasluzili. ameri su platili svoje racune za katastrofalne aute koje su pravili tokom 1980ih i dobrog dela 1990ih. sad je red i na toyotu. evo ja sam ove sedmice isao na chicago auto show i imao sam priliku da sedim u svim vozilima koji se prodaju na americkom trzistu. prosto je neverovatno koliko su novi americki auti kvalitetni unutra, cak i chrysler verovao ili ne. americke kompanije su uradile odlican posao sa novijim autima, to nisu izmisljene price. ako nista drugo, samo sedi u nove 2011 modele i primetices razliku

Autor mile antena 25 Feb 2011, 20:54