
Kada bi morali da izaberete najlepši automobil svih vremena iz Volvoa, koji bi to model bio ? Prema mišljenju mnogih, titulu bez ikakve konkurencije osvaja model P1800. Ovaj model, dizajniran od strane Pelle Petterssona, je kao prototip trebao da se proizvodi u pogonima nemačkog karoseriste Karmanna, ali je pod uticajem Volkswagena ceo projekat bio skoro pred gašenjem.
Uz kasnije
obezbeđenu finansijsku podršku i ugovorenu proizvodnju u pogonima Jensena u
Velikoj Britaniji, Volvo P1800 je konačno mogao da se predstavi javnosti, na
salonu automobila u Briselu januara 1960. godine. Septembra 1960. godine (model
za 1961. godinu) je isporučen prvi primerak, sa benzinskim agregatom od 1.778
cm ³ i 100 KS. 1963. godine proizvodnja se seli u Švedsku, a P1800 zbog
razlikovanja sa prvom verzijom dobija dodatnu oznaku S. Već sledeće godine se
slovo P izbacuje iz upotrebe. U međuvremenu snaga agregata se povećava, prvo na
106, zatim na 115 KS, da bi 1969. godine bio predstavljen 2.0-litarski agregat
sa 118 KS. 1966. godine za američko tržište je predstavljena ograničena serija
kabrioleta pod imenom 1800S Volvoville. 1971. godine je predstavljen 1800E,
model sa benzinskim agregatom koji je posedovao Bosch D-Jetronic ubrizgavanje
goriva i snagu od 130 KS, dovoljnih za maksimalnu brzinu od 190 Km/h. Kao
dodatak za ovaj model su ugrađivane disk kočnice na sva četiri točka.

Pred kraj
svog tržišnog života je predstavljena poslednja shooting-brake verzija, pod
oznakom 1800ES. Za ovu verziju snaga agregata je smanjena na 125 KS, dok je kao
novitet predstavljen Borg-Warnerov trostepeni automatski menjač.

Do kraja proizvodnje 1973. godine je kupcima isporučeno ukupno 47.492 primeraka, od kojih je 39.407 kupea i 8.077 karavana.
Iako je
predstavljen u isto vreme kao i Jaguar E Type, švedski model nije uspeo da
nadmaši svog britanskog konkurenta, delom zbog visoke cene, a delom i zbog
nedovoljno snažnih agregata. Volvo P1800 je ipak uspeo da na neki način dobije
veću marketinšku podršku, i to pojavljivanjem u britanskoj TV seriji Svetac, u
kojoj je glavni glumac bio Roger Moore.

Kao ilustracija kvaliteta ovog modela može da posluži primerak u vlasništvu Irva Gordona iz SAD, koji je do danas prešao preko 4.500.000 Km, što ga je uvrstilo u Ginisovu knjigu svetskih rekorda.
Preuzeto sa : NSautomobili.com
Prelep u kupe varijanti! Secam se i serije, samo ne znam na kom kanalu je isla beshe... Mogli bi vise ovakvih automobila da stavljate, ne moraju godisnjice i jubileji da budu vezani uvek.