home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Džejms Mjur, izvršni direktor španskog "Seata", jedne od filijala nemačkog "Folksvagena" (VW), izjavio je internet portalu "Automotiv njuz" za Evropu da kompanija "stalno jača" i da se može očekivati značajniji rast prodaje novih modela.

Sa sadašnjim modelima "Seat" nastoji da poveća prodaju ove godine za osam do 10 odsto, u odnosu na 340.000 isporučenih kola u 2010. Kompanija želi da proda 45.000 modela "ibica ST" (stejšn vagon) i 20.000 jedinica modela "alhambra" ove godine.

Mjur je naglasio da su to dobar znak da je španska filijala nemačkog VW stabilizovala poslovanje bez obzira na gubitke. Ali, cilj "Seata" jeste da poveća prodaju u 2012, kada budu lansirani novi modeli.

Nova linija uključuje novi "leon", model sa četvoro vrata i sa značajnijim promenama na šasiji osnovnog modela.

Da bi zadovoljila povećanu potražnju kompanija namerava da zaposli veći broj radnika, kazao je Mjur, navodeći da se sada zaposleno 13.500 radnika, ali će do kraja godine broj radnika porasti za 800. Imajući u vidu da je stopa nezaposlenosti u Španiji 20 odsto, to je dobra vest, ocenio je Mjur.

U okviru strategije grupacije VW-a, matične kompanije "Seata", do 2018. godine se planira duplo veća prodaja, 800.000 jedinica, zbog čega će se povećati ulaganja za 15 odsto. "Seat" je u 2010. godini poslovao sa gubitkom od 311 miliona evra.

Predsednik "Seata" Francisko Havijer Garsija izjavio je da će "Seat" ponovo početi da posluje sa profitom u 2013. godini.

"Seat" je sredinom 2010 usvojio plan kresanja gubitaka u narednih pet godina i zaustavljanje "preleta" kupaca ka konkurenciji. To je bio poslednji pokušaj opstanka "Seata"' kao robne marke, ocenio je Mjur, koga je VW 2009. godine imenovao za šefa španske filijale umesto Erika Šmita koji za tri godine nije uspeo da stabilizuje poslovanje prezadužene firme.

Operativni gubitak u prvom tromesečju minule godine dostigao je 110 miliona evra (135 miliona dolara) i bio je duplo je vehi nego u dve druge VW tada neprofitabilne jedinice, "Bentliju" i filijali za izradu komercijalnih vozila.

Bez preokreta u poslovanju, "Seat", sa sedištem u Martorelu u Španiji, mogao bi da ugrozi planove matične kompanije VW da postane najveći proizvođač kola na svetu do 2018. godine, smatraju stručnjaci.

Isporuke "Seatovih" vozila, kao što su kompaktna "ibica" i minivan "alhambra", smanjena je 8,5 odsto na 337.000 vozila 2009. godine, kada je španska prodaja kola pala 21 odsto, prema podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila u Briselu.

"Seat", koji obezbeđuje 56 procenata prodaje od isporuka modela "ibica", mora da proširi ponudu modela, kao što je kompaktni "leon" i da smanji oslanjanje na špansko tržište, smatra Mjur.

Rešavanje problema "Seata" je ključni plan matične grupacije VW-a.

Nemački auto-gigant planira da nadmaši "Tojotu" po profitabilnosti i isporukama u 2018. godini. U okviru toga plana Mjur je ponovio cilj VW-a da više nego udvostruči prodaju "Seata" na 800.000 vozila.

Uprava VW-a usvojila je "sveobuhvatan program" kresanja troškova na putu profitabilnosti "Seata" koji je zebeležio gubitak u 2009. godini od 339 miliona evra, a jedan od glavnih zadataka je da se poveća korišćenje kapaciteta u španskom pogonu.

Od ove godine "Folksvagen" će izrađivati "Audijev" novi Q3, kompaktno sportsko-terensko vozilo u glavnoj "Seatovoj" fabrici u Martoreli u blizini Barselone.

Taj pogon može da tržištu isporuči 500.000 vozila godišnje, ali je stepen korišćenja kapaciteta svega 60 odsto, upozorio je Mjur i dodao da je cilj da se taj procenat podigne na 90 odsto, što bi garantovalo poslovanje sa profitom.

Izvor : Biznisnovine.com

Foto : seat
 



čitanja : 1025



Komentari