home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Sa početkom pristizanja nove opreme iz Nemačke i Japana za instaliranje nove fabrike automobila u Kragujevcu, ovih dana će u Šumadiju, pored stručnjaka iz Italije, doputovati i inženjeri i konstruktori iz Nemačke, Poljske i Turske, saznaju „Novosti“.

Prvi automatizovani sklopovi iz Nemačke (za Lakirnicu) već su stigli u fabriku, a na instaliranju novih robotizovanih mašina za proizvodnju dva potpuno nova modela, biće angažovani i novi „Fijatovi“ stručnjaci iz skoro svih fabrika ove grupacije - širom sveta.

Italijani kažu da je reč o novim konstrukcijama u svetskoj automobilskoj industriji gde će usmeriti „značajne stručne kapacitete“. Naime, kod konstrukcije novih modela koji će se proizvoditi u torinsko-srpskoj kompaniji, „Fijat grupa“ će primeniti najbolja rešenja svog razvojnog centra, što podrazumeva i rad na projektima iz firme „Alfa Romeo“.

Gotovo hiljadu radnika firme „Fijat Srbija“ već danima izmešta stare montažne linije i priprema teren za instaliranje nove opreme. Najbolji, prema proceni „Fijatovih“ stručnjaka, će se izdvojiti za obuku u Italiji, Poljskoj i Turskoj, koja će početi već sledećeg meseca. Višednevno usavršavanje će do septembra obuhvatiti više stotina kragujevačkih radnika.

IDU U ŠKOLU

Od 1.573 radnika „Zastavine fabrike automobila“, koji do januara nisu dobili posao u kompaniji „Fijat Srbija“, njih oko 900, će se u naredne dve godine doškolovavati za rad u ovoj ili nekoj od kooperantskih kompanija „Fijata“ koje će se graditi u Šumadiji. 



čitanja : 1304



Komentari

Cool! Izgleda će da rade i kožne enterijere čim im stižu inženjeri i konstruktori iz Turske! :D

Autor Djordje 18 Apr 2011, 01:06

Bitno je da sljaka.

Autor Barosso 18 Apr 2011, 01:06

Profi nema sta. Konkurencija je cudo. Ipak, za opstajanje na svetskoj pijaci je potrebno uklopiti jos mnogo elemenata ali najbitnije je da je uticaj ljudskog faktora (citaj: Srbskog) sveden u granice prihvatljivog rizika. Poslovni model Fiat grupacije nije isti kao kod W.A.G.-a ali je zato cilj isti - sto veca profitna margina, a Latini su se tu itekako dokazali. Naravno i Srbski privredni potencijal ce rasti proporcionalno - tu nema omaske.

Autor Nevernik11 18 Apr 2011, 01:08

@Nevernik11
Nadam se da se salis u fazonu "SrBski"

@Djordje
Pricaju da ce biti i enterijer od raznih krzna ekskluzivno uvezenih u autobuskim prtljaznicima iz Turske, npr. bice sedista od cincile u autu tipa Fiat Uno :)))

Autor Barosso 18 Apr 2011, 01:30

@Barosso
Bravo. Pravilno je SRPSKI (glasovna promena jednačenja suglasnika po zvučnosti).Zvučni suglasnik B ispred bezvučnog S prelazi u svoj bezvučni parnjak P. Ali mislim da si shvatio zasto "Srbski".

Autor Nevernik11 18 Apr 2011, 01:49

Ma ovo dolaze samo da se sprdaju. :-)

Autor McLaren 18 Apr 2011, 11:16

Napred Kragujevac!

Autor punto 18 Apr 2011, 13:49

@Nevernik

pridevi na -ski i -cki se pisu malim slovom.
To za pocetak, a ostatak ti malo pritup, ali ajde....

Nego, vest k'o vest, dobro je da se ukrsta sto vise raznih iskustava.

Autor Jaje 18 Apr 2011, 16:00