home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izduvni gasovi koji u Nemačkoj svakodnevno iz automobilskih auspuha "truju" zrak, značajno otežavaju zaštitu klime. Zato se i političari sve više zalažu za elektro-automobile. Ali koliko Nemaca je spremno na to?

Ulica pokraj autoputa u Bonu, a takve se mogu pronaći i u svakom drugom većem gradu u Nemačkoj: jedan automobil iza drugoga; među tim redovima se nalaze i mnoge luksuzne limuzine kao i oldtajmeri. Nemci vole svoje automobile i uživaju u vožnji. A ipak, primećuju stručnjaci, sve je više Nemaca kojima za taj užitak u vožnji ne treba neki veliki i skupi automobil poznate marke.

Žaklin Ginevald je portparol pokrajinskog ogranka nemačkog auto-moto saveza ADAC u Severnoj Rajni Vestfaliji. Ona zna da se "trend kreće u smeru manjih vozila koji ispuštaju manje štetnih gasova."

Hibridna tehnologija kuca na vrata

Trenutno je u Nemačkoj registrovano 45 miliona automobila. 2009. godine je Savezna vlada, kao mere podsticaja privrede i zaštite klime, svakome ko je bio spreman da svoj stari automobil zameniti novim i manjim, a koji manje troši, plaćala 2.500 evra premije.

Grinevald navodi da su mnogi iskoristili priliku i "ubicu klime na četiri točka" zamenili manjim vozilom. Što znači da kod sve većeg broja Nemaca dolazi do promene u načinu razmišljanja - iako još uvek sa povučenom ručnom kočnicom.

"Ako imate decu i unuke, normalno je da mislite i na budućnost", kaže jedan stariji gospodin pre ulaska u svoje vozilo.

Rešenje bi mogli da budu hibridni automobili, koji imaju pogon na struju i gorivo. Doduše, trenutno se na nemačkim ulicama vozi tek 30.000 hibridnih automobila, ali ta brojka je u porastu. Automobilski proizvođači u hibridnoj tehnologiji vide svoje buduće tržište. "Gotovo da i nema proizvođača koji ne razmišlja o hibridnom vozilu", potvrđuje Grinevaldova. "Ista stvar je i sa elektro-automobilima. I to je na putu napretka. Ta tehnika se energično razvija."

Pola milijarde evra za elektrovozila

U Aziji se nove tehnologije na automobilskom tržištu već odavno ubrzano razvijaju. Ali tehnički razvoj se događa i u Nemačkoj. Na primer u kompaniji IAV u Berlinu, gde je čitav jedan odsek sa 50 saradnika zadužen za razvoj novih tehnologija, pre svega kada je reč o elektrovozilima.

Savezna vlada namerava narednih godina u razvoj elektrovozila da uloži 500 miliona evra. Volfgang Rajman, šef ovoga odeljenja u IAV-u, upozorava da ne treba biti previše euforičan, jer "vozila bez motora na gorivo ni narednih deset do 15 godina neće voziti putevima", kaže on. Rajman dodaje da će se elektrovozila tek onda probiti na tržištu, kada se pronađu efikasna rešenja za njih.

Preskupi i nedovoljno efikasni

Mnogi vozači u Nemačkoj bi želeli da voze automobil koji ne šteti klimi. Ali za tako nešto retko ko želi da izdvoji više novca. Vodeći elektro-automobil na tržištu, Tojota Prius, primera radi košta i do 30.000 evra. Elektroautomobili su često skuplji nego konvencionalna vozila na gorivo, a usto i nedovoljno efikasni.

Trenutno još nijedan elektro-automobil ne uspeva preći više od 150 kilometara, a da se ne mora ponovno napuniti - a za to opet treba vremena. To je, pored ostalog, razlog zašto se na nemačkim ulicama nalazi samo 1.600 takvih vozila.

Najjednostavnije rešenje za zaštitu klime bi jednostavno bilo - manje voziti. Ali to mnogima, koji su primorani na svakodnevnu vožnju autom, pada teško. Sve dok je tako, nemačke ulice, poput onih u Bonu, i dalje će biti zakrčene kolonama velikih automobila koji troše puno. Jer, samo ukoliko se ekološka vozila budu i ekonomski isplatila, tada će nove tehnologije zaista i doživeti uspeh u Nemačkoj.

Autori: Fridel Taube, Marina Martinović

Preuzeto sa : dw-world.de 

Foto : Autoblog.rs



čitanja : 2279



Komentari

Mogu da nađem 100 postova na blogu gde sam napisao da su previše skupi.
Samo baterije koštaju 5.000€ koje se menjaju nakon 5 godina.
A plus za A klasu električnog vozila možeš da kupiš bmw serije 3, plus za 5.000€ koliko košta nova baterija, goriva do mile volje
A TEK AUTONOMIJA...

Autor Dejan L 19 Apr 2011, 10:05

Pa baterije su i najveci problem danas, ne samo u ovakvim automobilima, vec i u spravicama poput laptopova i mobilnih telefona. Prakticno nijedan laptop ne moze da izgura vise od 3h rada, a moderni pametni telefoni vise od 24h, sto je u najmanju ruku jadno

Autor STrider 19 Apr 2011, 18:22