
Preuzeto sa : Novosti.rs
Pet najprodavanijih automobila u svetu svih vremena: „Japanca“ pazarilo 35 miliona ljudi. Slede „Folksvagen“ i „Ford“
Juseinu Boltu bilo je dovoljno 9.58 sekundi da pretrči 100 metara i da postane najbrži čovek na planeti, Šumaheru sedam titula da bi njegovo ime predvodilo listu najboljih vozača Formule 1... A „Tojoti koroli“ „svega“ 35 miliona prodatih primeraka da bi na bestseler listi svih vremena suvereno držala pol poziciju.
Kao što su nabrojani sportisti na putu do trona imali oštru konkurenciju, tako je i „Japanca“ uvek u stopu pratila „ljuta“ družina četvorotočkaša. Na listi koja sledi, predstavljamo pet najprodavanijih automobila svih vremena.
„Korola“
Zvuči neverovatno, ali u vreme najveće „Tojotine“ slave, sredinom devedesetih godina, na svakih četrdeset sekundi širom planete po jedna „korola“ je dobijala novog vlasnika. Ovaj model se proizvodi još od 1966. godine.
„Ford F pik ap“
Na drugom mestu najprodavanijih četvorotočkaša svih vremena našao se „ford“ F serija pik-ap, koji se na automobilsku scenu popeo još davne 1948. godine. Doživeo je 12 izdanja, a prodat je u 34 miliona primeraka. Ovaj „ford“ je bio čak 28 godina najprodavaniji model na tržištu SAD.
„Golf“
Treće mesto rezervisano je za „folksvagen golf“, koji je dosad proizveden u skoro 28 miliona primeraka. Prva generacija ovog automobila izašla je sa fabričkih traka 1974. godine, i to u žutoj, beloj, bordo, plavoj i zelenoj boji.
„Buba“
Četvrto mesto je zauzeo još jedan „Folksvagenov“ model, a ovoga puta reč je o legendarnoj „bubi“, koja je doživela 23 miliona prodatih primeraka. Ona se tokom decenija prodavala u praktično neizmenjenom izdanju. Napravljena je po Hitlerovom nalogu, a njen izgled osmislio je Ferdinand Porše.
„Ford eskort“
Za kraj, peto mesto na listi najprodavanijih zauzeo je „ford eskort“, sa
preko 16,5 miliona prodatih primeraka. Odlična prihvaćenost na evropskom i
američkom tržištu lansirala ga je među elitu, pa je sa lakoćom pretekao još
jedan „Fordov“ bestseler - „model T“.
Ne znam samo zasto Ford nije nastavio sa imenom Eskort, ipak je to bilo vec izgradjeno ime
E, da, jos nesto je zanimljivo, svih 5 modela sa ove liste nisu neki lepotani, vec su dizajnirani konzervativno... To je verovatno jedan od razloga uspeha
koliko ja znam, escort je prodat u priblizno 20 miliona primeraka globalno. steta sto ford nije nastavio da koristi "escort" oznaku na focusu jer bi do sada escort/focus prestigao golfa po prodaji.
inace, ford f-series nije samo bio 28 godina za redom najprodavanije vozilo u americi vec jos uvek jeste.
@STrider 20 Apr 2011, 13:20
zbog loseg imidza, isto kao Kadett/Astra...
Corolla je izasla iz hatchback klase i otisla u seda-only varijantu, tako da nece jos dugo da bude na prvom mestu, tj. primat ce da preuzme golf.
Ni dan danas mi nije jasan taj potez Toyote da hatch varijanti da ime Auris, a Corollu da prodaje kao sedan kji je osudjen na malu prodaju u toj klasi.