
Kada je Hyundai objavio da će model Hyundai i30 biti njihov prvi potpuni evropski proizvod (evropski dizajn i proizvodnja u Evropi), verovatno se ni u najoptimističkijim planovima nije razmišljalo o velikom uspehu koji je popularna "tridesetka" postigla.
Veliki broj priznanja, odlična prodaja, zadovoljni kupci, rast imidža marke Hyundai u Evropi, samo su neki od direktnih rezultata koje je Hyundai modelom i30 postigao na Starom kontinentu.
Poslednje veliko priznanje stiže od najprestižnijeg auto časopisa u Velikoj Britaniji Autoexpress, koji je u svom godišnjem Driver Power izveštaju objavio da je Hyundai i30 najbolji kompaktni automobil u Velikoj Britaniji drugu godinu zaredom. Rezultat svakako vredan pažnje je još i veći ukoliko se uzmu u obzir tradicionalnost i navike vozača u Velikoj Britaniji, ali i konkurencija u kompakt segmentu. Uz pojedinačnu nagradu za Hyundai i30, marka Hyundai je takođe napredovala, i sa šeste pozicije najboljih automobilskih marki u 2010. godini stigla na četvrtu poziciju danas.
Uz poslednje veliko priznanje još jednom je potvrđeno da model Hyundai i30, ali i drugi Hyundai modeli imaju svetlu budućnost na zahtevnom evropskom tržištu i da se u budućnosti može očekivati samo rast Hyundai-a, inače najbrže rastuće auto marke u svetu danas.
"Pomalo smo iznenađeni rezultatima izveštaja za ovu godinu koji jasno pokazuje napredak Hyundai-a. Nakon dve godine rekordnih prodaja na tržištu, kupci i vlasnici Hyundai-a su jako zadovoljni i pomalo iznenađeni kvalitetom, izdržljivošću i performansama Hyundai vozila" - izjavio je generalni direktor Hyundai UK gosp. Tony Whitehorn.
PR Hyundai Auto BH
Prosto i jednostavno, ne nudi ništa manje, već naprotiv mnogo više za manji ili isti novac.
Uloženo-dobijeno igra veliku ulogu u današnje vreme.
Svaka čast
Bravo Hyundai, a što je najzanimljivije, to ne važi samo za i30,nego i za druge modele.
Svaka čast, tako se lomi konkurencija.
Definitivno su pokazali da mogu svu potrebnu opremu( klima,elektro paket,mp3 muzika, ozvucenje), pristojnu motorizaciju(s obzirom da ovo nije auto za paljevine, za njih postoje jace masine) i 7 godina garancija strancima je to dovoljno da ne razmisljaju toliko o odrzavanju a sa druge strane Hyundai sebi stvara pozitivan imidz
@ Orlo
Ne, ispraviću te, trebao si da napišeš ovako:
Definitivno su pokazali da pojedini brendovi LAŽU da ne može da se napravi auto koji ima sve, a ne košta mnogo. Ispada da je hyundai povlašćen pa nabavlja delove za dž ili ne plaća delove dobavljačima uopšte. Pojedini se vade kako su spustili cene i da nemaju nikakvu zaradu. Ispade da je hyundai onda u gubitku, hahaha.
A najžešće je to da većina skupih automobila proizvodi delove u Kini, Tajvanu i na Tajlandu. Ali opet nabijaju cene.
@Dejan L
Neke automobile prodaju imena a ne kvalitet ili pouzdanost.Naisao sam na podatak pre jedno godinu dana da auto koji se prodaje po ceni od oko 15.000 e ima realnu cenu od 4.000 e(samo materijal, delovi, sklopovi itd. bez zarade proizvodjaca, prodavca, zarade na nazivu brenda :) ). Od tada me niko ne moze ubediti da superautomobili a i luksuzni automotili od preko 50-60 hiljada evra vrede toliko tj da su im cene napumapane
@Orlo
dusan veruje da je Bugati u minusu sa Veyronom. :D
Misli da vise kosta da se prozivede nego sto ga prodaju.
mozda nam jos nisu otkrili da je u stvari napravljen u celosti od zlata. :)
Sve super kada je na slikama ali uživo je njesra, štedi se na svemu, tapacirung najgori materijali estetika nula, zazori spolja, buka benz motora, ništa. Jedva bolji od Lade, moj stric se odlučio na polovnog Fokusa 2 dizel Titanium od ovlaštenog dilera sa garantovanom kilometražom, ostatak para je otišao na građ. materijal.
@ Orlo
Znam, ali većina se pravda kako nema šanse da se cene spuste. 4.000€ + plate radnika + zarada + transport, opet ne može da premaši 8.000€, a što ti kažeš prodaju se za 15.000€.
Ali promeniće se i to uskoro
@ bakicar
Ne lupetaj, ako si ti tako doživeo, svaka ti čast. Verovatno voziš Bentley.
Tolike nagrade i priznanja, pa čak i u Britaniji, ma jesi ti puko dečko?
@Dejan L
Nisam siguran koliko su spremni da obore cene. Mozda bi to moglo da se desi ako na scenu stupe hibridi ali sa motorom na vodonik + elektro motorom npr., ili ako cena baterija opadne a kapacitet poraste i to za dosta. Definitivno je to buducnost vodonik + elektro a i cistiji su od sus motora, jer sa ovim danas hibridima i elektro vozilima nema nekog duzeg putovanja a da ne govorimo o cenovnoj pristupacnosti. Volim sus motore ali ako nesto postize iste performanse, manje trosi, jeftinije za odrzavnje i manje je kompleksnije i manje zagadjuje onda je to prava buducnost.
Nisam imao neko misljenje o korejskim vozilima pre pojave i30/ceed. Citao sam o njima kao jeftinim i obicnim alternativama u C-segmentu. Medjutim kada sam se 2006. licno uverio koliko su to dobro napravljeni automobili bilo mi je jasno koliko se novinari izlupavaju i da njihova misljenja uzimam sa dozom rezerve.
@PITBULL
Vecina ovde za to zna ;)
Vecina je o tome citala,ili gledala na Tv-u...dusan i ta vecina ovde to nije izmislila u vezi Vejrona...Ceo se radi rucno,mnogo stvari se prave posebno za njega,pa 4 gume mu kostaju preko 40.000e,takodje posebne za njega itd,itd...
VW je prejak,moze i da gubi zarad imidza...
@dusan
On kosta da se proizvede max 200 hiljada jura.
"pa 4 gume mu kostaju preko 40.000e"
Nije nego 25 hiljada. Ali zar mislis da stvarno jedna guma kosta preko 6 000 eura da se napravi?
Oni deru sa cenema zbog imena Bugati. Resetka hladnjaka u hromu kosta 12 000 eura. Zar ti mislis da stvarno kosta toliko da se napravi? Da je to realna cena.
Ne budi smesan. Veyron kosta preko milion eura,a njih kosta da ga naprave plafon 200 hiljada. E onda tu jos dodaju rad,zaradu itd. ovo sto je Orlo rekao je tacno. Mnogo malo njih kosta da naprave nesto,ali onda ide rad,zarada,marza prodavca itd.
P.S. "Vecina je o tome citala,ili gledala na Tv-u..."
Ako ti verujes pricama sa TV-a i propagandi,svaka cast,onda mora da si mnogo inteligentan. Najbolje da ce da kazu "kosta nas 200 hiljada al prodajemo ga za milion". Pa vidi samo kako skidaju gace prodavci. Do skoro je bilo nezamislivo da daju tolike popuste. Znaci da ima "mesa",tj da se nemilosrdno ugradjuju.
@ dusan
VW nikad nije pravio model koji će mu donositi gubitak, dobro ne baš nikad, buba 2 je loše prošla, a takođe i golf 5, bio je mnogo skup za sklapanje i zahtevao je mnogo radnih sati da se proizvede.
Veyron košta oko 300.000 € da se izradi. Ne više!!!!!
P.S. baš su ludi da prodaju veyron ispod cene. Razmisli malo
@PITBULL
Cela ta prica oko Veyrona nije dovoljno precizno ispricana. Kada je pocela, planirana godisnja prodaja, nije mogla da isplati troskove razvoja i proizvodnje. Poenta sto je automobil ne razvijaji isti oni koji ga sklapaju. Isto vazi i za svaki deo ovog automobila ukljucujuci gume, koje su takodje specijalno razvijane za ovaj automobil. Tako da rad autolimara ili nekog drugog ko radi na sklapanju Veyrona ni priblizno ne kosta kao rad inzinjera mehanike, masinstva , aeronautike itd, koji su zasluzni za aerodinamku i karakteristike automobila koji je dana koliko znam najbrzi. Samo sat rada motora u vazdusnom tunelu kosta oko 10.000$. Tesko je doci do precizne racunice koliko je zaista kostao razvoj Veyrona, pocev od materijala koji su upotrebljavani za testiranje, na prototipovima itd... Najveca stavka tu je rad naucnika i strucnjaka cije ideje su inkorporirane u ovaj automobil. Ne radi se ovde samo o gumi, ili limu, pa da izracunamo nabavnu vrednost sirovina i troskove njihove prerade. Kod automobila koji se prave u tako malim serijama u principu vazi sledece, na prvih 10 - 20 vozila maticna kompanija zaista ne povrati ulozeno. Od jednog trenutka ipak, ta zarada pocinje da se vraca. Pa cak i da zarade u pocetku nije bilo, od jednog trenutka fabrika pocinje da zaradjuje enormne cifre po prodatom modelu. Na kraju, cena vozila po izradjenom primerku, moze se izracunati tek kad taj model prestane da se vozi, je cena razvoja nije ista ako prodate sto ili hiljadu automobila. Pre nego sto nekog napljujete, mozda bi mogli malo da razmislite i procitate nesto.
@Dejan L
To da ne pricam. VW da svesno ide u gubitak? Sto bi? Oni rade upravo suprotno. Jer u gubitak bi isli kad bi davali Veyrona za 200 hiljada. Ovako zveknu cenu i em zaradjuju em grade imidz.
@dusan
".Ceo se radi rucno"
A znas zasto se radi rucno?
Jer je mala serija. Znas koliko bi ih kostalo da kupuju masine za 30 primeraka ?
Uostalom,koliko ti radnici imaju platu ako ga prave sa gubitkom,milion mesecno?
Cuo sam i ja tu pricu,samo za razliku od nekih razmisljam svojom glavom i ne uzimam zdravo za gotovo ono sto cujem i vidim na TV-u,novinama itd.
Pa moj drug mi je rekao da iz Amerike dobija isti motor kao sto sam ja kupio po 4500 eura VP cena. A ovde kosta 9 400 eura. Ok,ima carina i pdv,ali ej on ga dobija iz fabrike za manje od pola cene. To je koliko njih kosta,jos sa uracunatom zaradom i svim troskovima. Znaci kosta ih jos manje da ga naprave.
Jer to je industrija,velike serije.
Pazite ciji je tekst. :-) Ovaj korejski plastikaner nikad ne bi kupio. Ko misli da je ovo bolje nego Golf, Astra, Fokus itd, treba malo da pregleda glavu. :-)
@Burgija
Bas tako,iskljucujuci poslednju recenicu. Ne pljujem ja nikog,samo kazem da sumnjam da je VW u gubitku sa njim. Jer VW je imperija !
Oni imaju svoju stazu ! Sumnjam da njih kosta isto kao Paganija npr vazdusni tunel i sve ostalo jer imaju sve svoje ! Sam auto sigurno ne kosta preko 200 hiljada,plus razvoj nek je jos 300. Ali to opet zavisi od kolicine prodatih auta. Do sad,sigurno nisu u minusu.
Ili ajde ako ste vi svi strucnjaci,nek bude da kosta 20 miliona eura a VW je crveni krst pa ga "poklanjaju" po simbolicnoj ceni od milion + eura.
A za to vreme Lamborghini pravi Aventador koji kosta 255 000 eura a procitajte malo o njemu da vidite o cemu se radi. Koja tehnologija,razvoj itd.
Mislim da se iza ovog nicka opet krije toma,jer on voli da se krije iza "tudjih" nikova,mish mali.
"Cela ta prica oko Veyrona nije dovoljno precizno ispricana."
Pa u tome i jeste fora !
Pametnome dovoljno. Da ih kosta vise,oni bi rekli kosta nas 5 miliona ali prodajemo ga po milion. Nadamo se da cemo ih sto vise prodati jer nam se isplati. Sad pravimo nov model da bi bili u jos vecem gubitku. Nadamo se da cemo prosiriti gamu i ici dalje sve do sopstvene propasti. Vas crveni krst odnosno Bugatti. jer Bugatti je oduvek bio marka za sirotinju,da ispomogne sirote bogatase.
@ Pitbull
Ispade da niko sem Bugattija ne ulaže u ispitivanja, istraživanja, u inženjere, u tehnologiju, u kvalitet i projektovanje specijalnih legura!
@ Burgija
To što si ti naveo, to svi rade (projektovanje)
Uspeh je recimo Peugeot 206, proizveden u preko 6.2 miliona primeraka x u proseku 10.000€, ispada da su uložene troškove projektovanja višestruko isplatili.
After the release of the car, it has been reported that while each Veyron is being sold for £840,000, the production costs of the car are approximately £5 million per vehicle. This is not the price to produce one vehicle, but rather the cost of the entire Veyron project divided by the number of vehicles produced at that time. As Bugatti, and therefore Volkswagen, are making such a loss, it has been likened by automotive journalist Jeremy Clarkson to Concorde; in that they are test-beds for advancements in technology and developed as exercises in engineering.
In the case of the Veyron, it will be several years before Volkswagen will be able to see if their investment in developing ground-breaking technology has paid off. One key measure is how much (if any) of the technology developed for the Veyron finds use in mass-produced cars.
Dobro se sećam kad je tim stručnjaka koji istražuju pametne metale (metale koji se nakon gužvanja, vraćaju u prvobitan oblik) izjavio kako je celokupno šestogodišnje istraživanje koštalo 120.000.000$
I kako će za 2-3 godine moći da izađu na tržište sa gotovim proizvodom.
Takođe istražianje višeslojne nehabajuće pametne boje do sada je koštalo 40.000.000€
ITD...
Veyron je auto kojim VW grupa htela da pokaze snagu da mogu da naprave (malo)serijski auto koji moze da ide preko 400 bez problema (naravno kada ima put dovoljan ispred sebe). Dozu ekskluzivnosti oni naplacuju cenom, imenom, i dobrom propagndom o delovima od par 100 do nekoliko desetina hiljada eura. Ne sporim da je definitivno ultimativni auto i bice sigurno jos dugi niz godina, ali tolika cena sigurno nije opravdana.Ali sve dok bude neko imao da kupuje bice i ovakvih automobila tako da mogu da naprave bilo koje sranje od auta i da mu daju ime poznate renomirane marke i naravno limitiranu seriju opet ce neko hteti da kupi.
@PITBULL
Ne veruje se svemu sto je na tv-u,ali nekad negde se i nadje istina ;)
Bugati Vejron se ne proizvodi u 20.000 primeraka godisnje,vec 50-tak...Do sada od kad se pravi nije napravljen u vise od 300 primeraka...Oni su njega usavrsavali i radili na njemu 7-8 godina,koliko je para otislo na sve to?Ujedno se i ime naplacuje itd...Ne stavljaj Aventadora molim te pored Vejrona,ti si vec milion puta uporedjivao nesto sto ne moze da se poredi...
@Dejan L
Pominjes neke strucnjake...Za Vejrona je VW uzeo najbolje moguce ljude da ga ozive,sve to kosta,tih 7-8 godina kostaju brale,kostaju...Bitno da ste ti i Pitbull uvek najpametniji ovde...
@dusan
Pogledaj prvo o Aventadoru malo pa onda pricaj !
https://www.youtube.com/watch?v=A8VIwXcQ1pU
Procitaj opis. A i "obicna" kola tjunirana idu 370.
Primer G-power. A kostaju 15 puta manje od Veyrona.
Ako ti zaista mislis da je Bugati crveni krst i da deli kola dzabe misli,ali nemoj drugima da prosipas pamet. Da kosta vise,oni bi ga prodavali za 5 miliona komad. I opet bi se nasao ko ce da kupi,tacka.
Mislim da je Dzeremi najbolje opisao na primeru Mercedesa CL Brabus (ako se ne varam) sa onim gigantskim obrtnim momentom koji je gotovo neupotrebljiv na podlozi. Aerodinamika, retrovizori, brisachi, gume, sve se to posebno projektuje za brzine >400 km/h ne moze se auto tek tako tjunirati a da vozach ima utisak da nesto nece krenuti po zlu. Cenim da je prokleto mnogo para otishlo na razvoj Vejrona, a sa tim i cena svakog primerka + ime marke i ekskluzivnost.
@Uros CS
Kako onda objasnjavas da G-power ide 370 ?
A nije izleteo sa puta,zapalio se itd?
@PITBULL™,
Nisam imao utisak sa probne voznje, ali cenim da bi Veyron na toj brzini pruzao totalno drugachiji utisak sigurnosti nego BMW. Ne obezvredjujem G-power ali ni ulozen trud i novac u Veyrona.
@UCS
Naravno,ali vidis da i "obican" auto moze da ide toliko. Naravno da stoji prica o ulaganju,istrazivanju itd,ali ne da ga poklanjaju. Nije Bugati crveni krst,vec najskuplja marka automobila. da kosta vise stavili bi vecu cenu i opet bi prodavali.
Zar ne mislis isto?
Bugati kupuju multi milioneri i milijarderi. Tako da im isto dodje kosta li 1 ili 5 miliona. kad za servis daje 70 hiljada,gume 25,tockovi komplet 50 hiljada (na 50 000 km se menjaju). To su basnoslovne cifre,nerealne. Nego ako oces da vozis Bugati ima da platis.
@PITBULL
Ma bre pricaj sta hoces !
'Obicna' kola,kako se ti 'obicni' snalaze u krivinama?Kakva im je ekskluzivnost?Koja su im ubrzanja?Ne budi smesan stvarno,ko zna koliko para je otislo na razvoj Vejrona,bruka mnogo para,bruka,7-8 godina razvoja,pa tek izlazak,sve kosta!Kazes razmisljas svojom glavom,izgleda ne razmisljas u pravom smeru.I to ne deli Bugati,vec DELI VW!Vw je gazda,on ga pravi,on gubi,sve to da bi rekli,'pogledajte,mi mozemo sve!'
A,sta to da gledam o Aventadoru?Uopste nije neki da bi se uporedjivao sa Vejronom,budi malo realan covece.Danas jedino sa Vejronom staje Ultimat Aero SSC,sa obicnim,sa SS Vejronom niko.Ihhh,da Bugati drzi Mercedes bilo bi,ma Mercedes je prejak,on gubi,moze mu se...Ali posto je u pitanju Vw,onda kao Vw nije glup da gubi...Zaradjuju mnogo na svojim modelima,zaradjuju mnogo u svojim drugim brendovima,tako da mogu da izgube na 50-tak primeraka godisnje od izrade Vejrona.
@PITBULL™,
Jbg, ima tu istine. Ali isto tako ne vidim razlog da je nerealno da VW tu malo ne izgubi novca "jer im se moze". Onda ni Huajra ni Kenigsegsegsegsegsegseg ne bi trebali da koshtaju koliko koshtaju.
P.S. Mislim da BMW nikad ne bi uvrstio G-power varijantu petice u svoju gamu jer bi se pitanje izdrzljivosti i garantnog roka opasno dovelo u pitanje.
@Dejan L
Ne znam što si pogođen kao da si ga ti pravio, bila je test vožnja i gledao sam iznutra najmanje 20 min, taj model košta 10500€ u Banja Luci i nagovorio sam čovjeka da odustane. Prešao bih preko slabog motora zato što je bazni model ali sve ostale stvari, ne može da se poredi sa evropskim kompaktima. Kakav ti je argument nagrade, pa pogledaj u zadnjih 10 godina najviše nagrada je pokupio Fiat i šta im to znači. Nisam te vrijeđao i nisam tvoj dečko, nemaš pojma ko se nalazi sa druge strane žice i ukaži malo poštovanja.
@UCS
Zasto bi gubili kad kupac Bugatija moze da izdvoji i 5 miliona. Zasto bi gubili?
Bugatija kupujue onaj koji hoce da bude "tata",da se zna da ne moze svako da ga vozi,kupi. Prema tome i 5 miliona bi izdvojili,razumes. nema potrebe VW da gubi na njemu,niti gubi. Jos pride sto je to VW,nema kod nemaca zezanja.
@dusan
Evo ti odgovora gore. U krivinam se mnogi bolje snalaze od Veyrona. Naravno da je kostao Veyron,ali oni to naplacuju. Milion-milion-i po nisu male pare. SS kola obicno kostaju 200-300 hiljada. Pa nije od 5 puta bolji i brzi od njih. Zar mislis da se Veyron ne bi prodavao i da kosta 2,3 ili 4 miliona??? Naravno da bi.
Opet bi sheici kupili 10 komada,Bred Pit,Jay Z,Fifti,Abramovic itd? Osh jos da nabrajam? :)
@PITBULL™,
Uz malu ispraavku da sam ovo "gube na svakom" prihvatio kao nesto sto josh uvek traje ne razmislhjajuci da je od serijske proizvodnje proslo dosta. Sad su sigurno dosli do neke rachunice pa zato i ubacuju Galibije-a u proizvodnju, proshiruju gamu.
P.S. Ocigledno Maybach 57/62 nije bio dovoljno skup pa se zato proveo tako slabo na trzistu... :D
@ bakicar
dečko?
Gde sam ja to napisao da si ti moj dečko, nepismeni stvore.
1. nauči da čitaš
Niti sam ja pogođen, niti me briga, nisam ni vlasnik hyundaija. Ali vozilo C klase sa brdom opreme košta kao mnogo manja vozila B klase bez opreme!!!!!
@ bakicar
Baki kod nas samo 1 druge nazivaju Beograđani koji žive u strogom krugu dvojke (čitaj Borče)
A car sigurno nisi. Car (američki automobil) baki car, bakin auto, hahaha
Pa i da si Milorad Dodik, briga me. Da ti to meni možda ne insinuiraš pretnju?
Ar ju toki tu mi?
CCC
@Uros
Hahah!Da,da su mu roknuli milionce,mozda bi se Majbah bolje proveo :D
@PITBULL
Ok,ti imaju kintu,ali je oni i vise cene od nas...Pazi,ti bogatasi tipa Bred Pit,Dzej Zi,Fifti,Eminem itd,bi sigurno osetili 3 miliona vise,pa kad racunaju drzanje tog automobila itd...Znaci,ni milion ipo nije malo,to su ogromne pare za automobil,gde je gorivo,osiguranje i tako dalje i tako blize :D Do sad su prodali oko 200 i nesto Vejrona,da je 4 miliona ne bi prodali ni 50,garantujem!100%.Sigurno ce se oni sto stvarno zele nesto posebno,izdvojiti pre 4,5 miliona za nekog klasika nego nekog novog Vejrona koji kosta 4-5 miliona,dakle kazem,kupovali bi i da je 4-5,ali u mnogo manjem broju...
Vidim da su ljudi ovde u komentarima pomesali babe i zabe... Kao sto je vec neko rekao gore cena svih Vejronovih delova mozda i ne prelazi nekoliko stotina hiljada evra, ali zato su troskovi za razvoj ovog automobila bili ogromni.
Slicna stvar je i sa razvojem aviona. Lep primer je americki bombarder B-2: razvoj ovog aviona je kostao 45 milijarde $, napravljeno je 21 takvih, po ceni od oko 1 miljarde $. Prostom racunicom vidimo da je realna cena svakog aviona B-2 3 milijarde, 1 milijarda za komponente + oko 2 milijarde kada se troskovi razvoja podele sa brojem proizvedenih primeraka.
Sto se ovog teksta tice, Hjundai se prodaje dobro zato sto kosta tacno onoliko koliko vredi, za razliku od drugih proizvodjaca koji vec imaju ime iza sebe
@dusan
Osetili bi mozda ali bi opet kupili. jer ko hoce da bude "br 1" mora da se isprsi koliko god to najskuplje kosta. Ocete li sad reci i da Galibije kosta vise nego milion? Arapi ne bi osetili,kao ni milijarderi koji inace kupuju taj auto.
I 100+ miliona ljudi. A neko ko ima desetine miliona,osetio bi.
@STrider
Za zadnje si u pravu...Ovi sada uzlecu,bukvalno prave ime,i zato cena je takva kakva je...
Ovaj "car" baki, kar ili šta već,kaže da bi prešao lako preko slabog mozora kod i30!!!
Alo bre čoveče, pa i30 ima najjači motor u klasi 1.4
Još ti uhvatio da ga porediš sa Fokusovih 80 konja!
Izgleda da je u tom autu koji je uzeo tvoj rođak bilo više vas "konja" pa si se malo zabrojao...
@i30
Nikome se ne sviđa moj nadimak ali šta ću nisam ga ja birao. Fino piše de je Fokus 2 dizel Titanijum 1.6 sa 110 KS 8000€ i 68000km na satu. Istina je da i30 ima varijator ali moj subjektini osjećaj je takav. Dakle nas dvojica+klima=raga. Opet kažem da motor nije toliko važan ali ostale stvari, očigledno da je u pitanju plastična šklopocija. Ti si se potpisao sa i30 vjerovatno zato što si ga kupio, istina novo je novo ali ja ipak drugačije mislim.
Probao sam i30 1.4 i mogu da kazem da me je motor najvise razocarao, mora da se potera u visoke obrtaje da bi povukao, mozda sam subjektivan ali to je za mene problem. Prvo, za to je potrebno vreme a drugo stvara neprijatan zvuk. Iako su na papiru slabiji, npr. VW i Opel 1.4 motori su, bar za mene, prijatniji za voznju. Probajte i verujte samo sebi, pustite casopise i nagrade!
@pr
U pravu si ;) i30 i Ceed sa 1.4 motorom, imaju lošija ubrzanja i elastičnost od VW-ovog i Opel-ovog 1.4 motora. Kod i30 i Ceed-a, problem, pre svega, prave loše određeni prenosni odnosi u menjačkom i glavnom prenosniku...
Motor 1.4 izvesno ne puca od snage, eleastičnosti, ugladjenosti i ekonomičnosti, tu dileme nema. Ali svakome ko želi da ga iskreno "pljune" kao "dno dna" ja preporučujem da najpre stavi "prst na čelo" i dobro razmisli šta bolje kod drugih može da dobije za onaj novac koliko košta bazni 130, a posebno mu preporučujem neka se najpre "danas" provoza bar jedno 1.000 km po putevima Srbije i sagleda gde se to ( bezbedno - u najširem smislu reči ) može "poterati" neki malo više besan automobil. Ne može skoro nigde ...
I koji će mi onda "djoka" nešto jako i tri ili pet puta skuplje. Da bih, primera radi, vozio opel insigniu OPC CDTI 4X4 sa prosekom brzine 58 km/h? A toliko ide i onaj sa dačijom ili mercedesom S klase ...
Motor 1.4 mozda nije toliko elastican, ali svakako nije losiji ni od VW-ovog, ni od fokus-ovog (od po 80KS) ni od opel-ovog (nesto jaci, 90KS). Mozda i deluje kao da nije za gradsku voznju nego su hteli da naprave kompromis - ko bi taj automobil koristio i za duza putovanja.
Drugo, postoji 1.6 motor koji je i snagom i obrtnim momentom u rangu klase (od nekih bolji, od nekih gori) - kad su u pitanju atmosferski benzinci.
Trece, cuo sam razne price o (ne)pocinkovanoj limariji, tj. pocinkovanoj, ali ne i galvanizovanoj u drugom stepenu itd. Mozda jeste, mozda nije, ali svako ko je seo u auto zna da je prica o "losoj unutrasnjosti" koju spominje bakicar lupetanje na n-ti stepen. To vazi i za prvu generaciju, ovaj restajlirani nisam vozio ali je verovatno i bolji po tom pitanju.