
Kia Motors je za prva tri meseca 2011. ostvarila novi kvartalni prodajni rekord.
Za prva tri meseca je naime širom sveta prodato 565.365 Kia, što je za 20 odsto više nego u istom periodu 2010. godine. Od tog broja, 125.631 automobil je prodat na domaćem, korejskom tržištu.
U SAD-u je prodaja iznosila 104.774 vozila, u Evropi 101.921, u Kini 95.451...
Takođe, prvi put je globalno tržišno učešće Kia Motorsa iznosilo više od 3%.
2007. godine učešće je iznosilo 1,9%, zatim je 2008. poraslo na 2,1%, pa u 2009. na 2,6% i na 2,9% u 2010. godini.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Nakon voznje Sportagea i i30 ove godine,shvatio sam da su Koreanci zaista "next big thing" u autoindustriji. Ono sto me je najvice brinulo, motor, pokazalo se kao najjaca stavka. Vozio sam 1.6 GDi sa 136KS (cini mi se da je ta oznaka, mozda i gresim, ali svakako je dizel). Auto vuce bolje od ocekivanog, naravno za motor te snage i masu vozila. Vozio sam ga pet dana, i nikad me toliko ljudi nije pitalo "kakav je?". Ipak, imam dve zamerke, prva je na udobnost, sto je donekle posledica velikih točkova i koncepcije terenca, a druga na jako skup servis. Oko 25.000 za redovno odrzavanje je prosto previse. Imam iskustva i sa aktuelnom Mazdom 6 gde je redovan servis bukvalno duplo manji, odnosno 12.000 dinara sa uračunatom pomoći na putu.
Gresis sigurno,jer nepostoji 1,6 dizel vec samo benzinac.
GDI su benzinski motori. Oznaka za dizele je CRDi.
1,6 GDI sa 135 konja je benzinac. Dizel ima 1,7 i 2,0 CRDi. dizel od 2 000ccm ima 136 konja,a ovaj od 1 700 ima 116 konja.
Burgija
Ne može se baš objektivno suditi o troškovima održavanja na osnovu cene jednog redovnog servisa, to je nužno ( ako je moguće ) sagledati ( sračunati ) na jedno 100 ili 150.000 km i tek onda reći koliko to zaista košta, jer u tom periodu imaš više "nivoa" ( redovnih ) servisnih intervencija ( sa raznim cenama ). Ne kažem da je održavanje KIA vozila "džabe" ( i meni su rekli da je "redovan" servis za tog dizela oko 200 EUR-a, sa intervalom 15.000 km ), ali ne verujem ni da je za ostala vozila ( kada sve sabereš ) baš sve tako jeftino. Čak i za mazdu 6 na sajtu B92 si pre par meseci medju komentarima mogao da nadješ i "ispovesti" ( navodnih) vlasnika dizel verzija mazde 6 koje pitanje cene održavanja bitno drugačije prikazuju od toga što ti kažeš ( ali ne kažem ni da nije onako kako navodiš ).
Ja sam prošli "redovan servis" ( "eco" ulje + filter ) za 1.6 HDI ( u ovlašćenom servisu ) platio nešto preko 70 EUR-a, ali to ne znači da je održavanje tog vozila u uobičajenom periodu eksploatacije baš bagatelno. Daleko od toga.
Zato i kažem da treba "uzeti" barem 100 do 150.000 km ( bolje 200.000 km ) i reći "cifru", a onda svako za sebe neka ceni da li mu je to puno ili malo.
Mada, mislim da će posle tog "računa" samo reći: "Dajte mi čašu vode i kocku šećera".
@ PITBULL
U pravu si, u pitanju je bio 2.0 dizel. Uzeo sam ga za primer samo, za celu pricu je bitno da je dizel, jer ne verujem da je nesto bitno skuplje odrzavanje nego za dizelasa manje kubikaze.
@ Moron
Sigurno da cena redovnog servisa nije jedini parametar, ali ja sam ga uzeo jer sam jedino njega znao. Uz to, sam kazes da su ti rekli oko 200 eur-a, a pre ce biti da je oko 250. Opet za mazdu je 120 eur, sto je duplo manje, pa mislim da je i to valjan pokazatelj. Koliko znam, Mazda je prilicno pouzdan auto, ako ne i medju najpouzdanijima, meni za godinu i po arcenja hvala bogu nista sem redovnog servisa nije zatrebalo. Sto se tice KIA-e, verujem da ona tu ipak treba jos malo da se dokaze, mada, i za konkretan Sportage citam/cujem da vrlo retko ide u servis van redovnih servisnih intervala. Na kraju, slazem se da je potrebno sacekati nekoga sa 150.000+ kilometrazom pa da sudimo o tome koliko se kvari i koji su troskovi. Koliko je kome malo ili puno, zavisi od coveka do coveka, ali je 120 eur, svakako manje od 250.
Bas sam gledao na SAT-u kad su pricali o KIA-i i ceni servisa i odrzavanja. Uopste nisu jeftini. Soferka 50 000,branik 35 000 servisi oko 20 000 itd. Sad je kod svih manje vise isto odrzavanje i cene,razlika je samo u startu (ceni) i opremi sta dobijas.
Niko vise nema jeftin servis koliko se meni cini,kad je rec o ovlascenim.
Burgija
Onda greške nema. Meni su rekli cenu 200 EUR za redovan servis dizela 1.7, a Tebi 250 EUR za servis onog sa dizel motorom 2.0 ( u čiji karter ide čak 8 litara ulja ). Jedan kolega mi ima iX35 2.0 dizel 4X4 automatik i ne kuka posebno ni na potrošnju ( "tuče" i po 10 l na otvorenom ), ni na održavanje ( ali nije ni siromašan ).
Sa druge strane, moj kum ima par godina staru mazdu 3 sa 1.6 motorom ( i predjenih blizu 80.000 km ). Redovan servis i nije tako skup ( mada ima i neki filter koji košta oko 35 EUR-a, ne sećam se koji ), ali je već na oko 40.000 km menjao komplet kvačilo, pa neke "stabilizatore" ( ili sl. ) napred, onda na oko 70.000 sve amortizere, pa potom prednje, a nedavno i zadnje diskove. I kada sve sabereš nije to onako povoljno ( ili pouzdano ) kao što je očekivao od jedne mazde. Opet, ja i dalje ne mislim loše o mazdi, a 6-ici jedino ozbiljnije zameram što je ( za moj ukus i očekivanja ) malo tesna pozadi za kola te klase i cene.
@ Pitbull
Pa nije bas, ja sam citao u vrelim gumama (koje ne smatram ni priblizno profesionalnim kao SAT ali ajde da ih navedem), da su u ovlascenim servisima najskuplja odrzavanja vozila VW i SEAT-a. Opet kazem, to treba uzeti sa rezervom, a i nisam najpazljivije citao tekst pa da mogu sad tacno da ti kazem sta su tacno poredili.
@ Moron
Da, onda je to cena. Pazi, koliko god oni bili dobri i Sportage i IX35, su cenovno nesto ispod RAV4 ili CR-V, a mislim da su u istoj klasi po gabaritimi i "nameni". Tako negde dolazim do zakljucka da iako su jeftiniji, to donekle nadoknadjuju skupim servisom. Opet, nekome skupo nekom nije, ali rekoh, mazda 6 je duplo jeftinija. Sto se tice mazde 3, sve je moguce kao i kod svakih kola, da ima i ovakvih i onakvih primeraka. Ipak, prema TUV-u, u periodu od 2005-2008 (ili do 04-07), Mazda 3 je bila vozilo sa najmanje prijavljenih kvarova u Nemackoj. Ostaje naravno ona ograda da su u pitanju podaci ovlascenih servisa, ali verujem da su to u Nemackoj svi. Sto se tice prostora u novoj sestici, mislim da gresis. Ja vozim sport odnosno hatchbek verziju, i ona ima najveci prtljaznik u klasi. Moj kolega, koji je dobio accorda, tvrdi kako je pozadi sestica najveci auto u koji je seo od nasih (u firmi imamo i jednog novog Avensisa). Takodje, ne pamtim da je u Mazdu neko seo pozadi i pozalio se na nedostatak prostora. Naravno, ostaje pitanje da li je to moj subjektivan dozivljaj, nazalost ne mogu da trazim precizne mere pa da uporedimo, ali cisto prenosim iskustva drugih ljudi. Mozda sam ja malo i neobjektivan jer ovu, "firminu" sesticu planiram da preuzmem privatno uskoro, pa mi malo ovakve zamerke remete koncepciju i plan :D
Burgija
Meni je "liftbek" verzija najpametnija ( i najlepša ), a "šesticu" volim ( i "merkao" sam je svojevremeno ). Mada to nije razlog što sam je "otpisao", mislim da je pozadi jako slab komfor za ljude od jedno 185-190 cm visine ( bez razlike da li je u pitanju accord, avensis ili mazda 6 ). Za komfor kolena je mali Wb ( nedostaje tu još par cm ), a glavu "ubija" spuštena linija krova u tom delu. Ali, da je "lepa kao slika", lepa je.
Pitanje....
Iskreno, sto vas toliko tangira prostor pozadin.
Nikada u zivotu nisam gledao velicinu prtljaznika niti seo na zadnje sediste auta!
Ako cu tu da vozim nekoga, to ce biti deca. A njima je sve dobro.
Za rodjake, prijatelje i ostale me zabole, i onako retko vozim koga.
Ako sedi zena sa detetom, pomeri se prednje sediste i pozadi desno ima mesta za kazacok...
Te mi stvarno nije jasno sta toliko dramite oko zadnje klupe?
Gagi
Kada gledaš kola sa konceptom "limuzine" i cenom "limuzine", tada ne smatram nebitnim da li za plaćeni novac u to vozilo ( "registrovano" svakako za 5 osoba ), mogu komforno da sednu 4 odrasle osobe ili ipak samo 2 odrasle osobe i najviše 3 sobe sa "statusom" deteta ( eventualno "starijeg maloletnika" ). Jer, tužno je jako, recimo, za accord, da kod njega pozadi nema više mesta nego u jednom i30 ( koji košta dva puta manje ). Accord je ipak limuzina i za svoju cenu treba da ponudi i pozadi komfor limuzine, a ne manje od jednog hečbeka. Tako ja to gledam. A može da se gleda i tako kako ti kažeš - ali samo dok ti deca ne postanu stariji maloletnici.