
Koliko vredi najpoznatiji svetski proizvođač sportskih automobila? Upravo to pitanje poslednjih meseci postavljaju mnogi analitičari, biznismeni i razni investicioni fondovi koji bi se rado dočepali učešća u Ferrariju.
Naime, već duže vreme kruže glasine da bi Fiat zbog udruživanja sa Chryslerom i prikupljanja dodatnih finansijskih sredstava mogao da proda deo Ferrarija.
Krajem prošle godine nagađalo se da marka iz Maranella vredi 3,3 milijarde dolara, ali je nedavno glavni gazda Sergio Marchionne izjavio da Ferrari vredi najmanje 7,3 milijarde dolara. Čak štaviše, Marchionne je objasnio da je Ferrari svetinja koja ima dodatnu vrednost koja nije merljiva u novcu. To je tačno 3 milijarde više nego što analitičari smatraju da Ferrari zaista vredi i 63% od kompletne vrednosti Fiat grupacije. Iako bi mnogi želeli da se dočepaju italijanske dragocenosti čini se da od toga na kraju neće biti ništa, a Ferrari i ovako više nego solidno zarađuje.
U osnovi, Ferrari je Fiatov najprofitabilniji brend koji je samo prošle godine zaradio 443 miliona dolara, a u narednim godinama planiraju da podignu prodaju na 8.000 jedinica godišnje. U prošloj godini je prodato 6.573 Ferrarija, a za ovu je plan između 6.800 i 7.000 komada. Optimizam u Ferrariju baziraju na rastu velikih tržišta poput Kine, Indije i Latinske Amerike.
Izvor : Autosport.hr
Foto : Ferrari
"da bi Fiat zbog udruživanja sa Chryslerom i prikupljanja dodatnih finansijskih sredstava mogao da proda deo Ferrarija."
Ovo zvuci kao horor.
Ferarri najvise cenim zbog toga sto je ostao jedini "cistunac". Tj jedini je ostao svoj,nije otkupljen ni od jedne firme.
On je danas iz tog razloga usamljeni biser. Bila bi steta da i on ode u "necije" ruke.
Bilo bi lepo da ostane barem jedan cist "Italijan".
Pa nek i pravi "izlete" kao FF,ali da ostane bar jedan cistunac u kolevci superautomobila.
Uvek u osnovna sredstva treba uračunati i KONWN HOW, tj. znanje i iskustvo majstora koje dobija kupac.
@ Auto
Čak šta više je pleonazam (prenagomilavanje reči)
Ferrari vredi onoliko koliko je jaka necija zelja da poseduje Ferrari.Da li Ronaldo vredi 94 miliona evra,da li bilo ko vredi toliko....sto nas narod kaze,"plati pa se klati"
@PITBULL™
"Ferarri najvise cenim zbog toga sto je ostao jedini "cistunac". Tj jedini je ostao svoj,nije otkupljen ni od jedne firme."
Pa nece biti, zar je moguce da ne znas da je Ferrari u vlasnistvu Fiata?!?
Drzi 85%!
Spisak marki u Fiatovom carstvu:
http://www.fiatspa.com/en-US/Pages/Home.aspx
@carobnjak
On je valjda odavno pod Fiatom,ali Italijanu su mu vlasnici,to je sustina. I Fiat se ne mesa u njihov rad. mislim nemaju sanse,sta da se umesaju. :)
Mislio sam na to sto Ferarri nije otisao u ruke VW-a ili sl.
@carobnjak
Znam da nije menjao vlasnika,to je sustina. Dok je Lambo dosao pod Audijevu kapu,Bugati pod VW,Bentley takodje. Rolls pod BMW-om,Mini takodje. Jaguar-Tata motors itd. Jedino Ferarri nije dobio "tatu" :)
@PITBULL™
Ferrari-jev tata je Fiat, licno! Na vreme ga je usvojio... :)))
n 1969 Fiat purchased 50% of the company, the remainder being purchased in 1988 after Enzo passed away.
@carobnjak
Pa sto si se onda bunio? :)
Znaci vlasnistvo konjica miruje vec godinama. Enco je poceo da pravi kola samo da bi mogao da finansira trke !
Njega je samo zanimala staza i trke.
Konjic je jedini ostao Italijanski.
@carobnjak
Ne,video sam samo na onoj listi "BMW Mini" :)))
Ja mislio da je Mini Moris. :)
@PITBULL™
pazi, radi se o 1974.godini!
http://roadcars.net/lamborghini/bravo/lamborghini_bravo_01.jpg
http://www.carstyling.ru/resources/studio/large/74bertone_lamborghini_p114_bravo_01.jpg
@carobnjak
Al je dobar !!!
Pa neki ni sad ne bi znali da naprave tako nesto. :)
@PITBULL™
zato se ja ljutim kad ga ubrajaju u nemacke marke i odaju "postu" Audiju!
Lambo je uvek bio vrh, uz Ferrari!
@carobnjak
Naravno da nije Nemacka marka.
Kao sto ni Rolls nije Nemacki,samo je otkupljen. Mini,Bentley,Bugati itd.
Nemac jedini koji je legenda je Merc. :)
Imao oduvek luksuzna kola (Maybach) pored S klase.
Ima sportake (300 SL ) itd. Nikog nije kupio. :)
A sto se tice Audija,sigurno da ima svoj doprinos. Ja licno sumnjam da bi danas gledali Aventadora da ih Audi nije kupio. Kao i Murcie-a i Gallarda. To je moje misljenje. Jer je vec bio spreman i odobren "Canto" kao naslednik Diabla.