
Nemački ADAC svake godine objavljuje statistiku kvarova automobila razvrstanih po klasama na nemačkim putevima. Predstavljamo statističke rezultate kvarova za 2010. godinu po klasama – Gradski automobili, Mali automobili, Niža srednja klasa, Srednja klasa, Viša srednja klasa/Viša klasa i Dostavna vozila.
Generalno se može zaključiti da su nemački automobili vrlo pouzdani. Čak u pet od šest kategorija vozila nemački automobili zauzimaju sam vrh. Nemački proizvođači su ispred ostalih, a samo među najmanjim automobilima su nemački proizvođači manje uspešni od konkurencije.
Najviše problema vozači imaju s akumulatorom i električnim kvarovima
(54 odsto od svih prijavljenih kvarova)
Bavarski proizvođač automobila može biti najzadovoljniji u odnosu na druge nemačke
proizvođače. BMW serije 1 odneo je prvo mesto ispred drugoplasiranog Audija A3
u nižoj srednjoj klasi, BMW X3 je prvi ispred drugog Mercedesa C klase i trećeg
BMW serije 3 u srednjoj klasi, kod Malih automobila Mini je prvi ispred
Peugeota 207, a uspeh bavarskog proizvođača upotpunjuje drugo mesto BMW serije
5 iza prvoplasiranog Audija A5 u Višoj srednjoj klasi/Viša klasa. Zato u
najmanjoj klasi, Gradski automobili, nemačkim automobilima ni traga u samom
vrhu. U ovoj klasi prva je Toyota Aygo, a slede Fiat 500, Peugeot 107, Fiat
Panda, Renault Twingo, Citroen C1 i Hyundai i10… Prvi nemački automobil u klasi
Gradski automobili je VW Fox, koji je tek na osmom mestu.
ADAC-ova statistika kvarova na automobilima pokazala je da je tokom 2010. godine bilo najviše električnih kvarova, čak 53,7% od svih kvarova, a najviše su se kvarili akumulatori, što pokazuje da se današnji akumulatori u automobilima sve teže nose sa sve većom potrošnjom struje koju "pije" sve veći broj električnih i elektronskih potrošača (uređaja i sistema). Taj problem je sve izraženiji sa većom starošću automobila. Drugi najčešći uzroci kvarova su kvarovi na upravljanju rada motora (23,4%), a slede kvar motora (9%), sistem dovoda goriva (6,6%), kvarovi hlađenja motora, grejanja kabine i klima uređaja (5,4%) i kvarovi izduvnog sistema, dizelskog filtera i katalizatora (1,9%)
ADAC je pružio pomoć na putu u 913.445 slučajeva (+11,3%). Čak u 687.833 slučajeva kvar je bio prazan i pokvareni akumulator, alternator, remen i nestručno popravljanje električne automobilske instalacije. Zbog problema sa gumama ADAC je zabeležio 143.215 poziva vozača (+6,8%), a 97.053 (+2,2%) vozača su ključeve zaključali u vozilu. Zbog praznih rezervoara goriva ADAC je primio 24.958 poziva (+2,0%). ADAC-ova statistika kvarova na automobilima za 2010. godinu obuhvatila je ocene od 500.000 kvarova od ukupno zabeleženih 4,25 miliona kvarova koji su prijavljeni ADAC-ovim službama.
U ADAC statistiku su uključeni samo automobili na nemačkom tržištu koji su do 6 godina starosti, tri uzastopne godine nisu doživeli velike promene i u jednoj godini moraju biti prodati u najmanje 10.000 primeraka u Nemačkoj.
ADAC statistika kvarova 2010 predstavljena je u klasama: Gradski automobili, Mali automobili, Niža srednja klasa, Srednja klasa, Viša srednja klasa/Visoka klasa i Dostavna vozila. Originalni članak možete pročitati na linku ADAC STATISTIKA KVAROVA 2010, a tablicu svih rezultata pogledajte na linku ADAC TABLICA KVAROVA 2010.
ADAC statistika kvarova automobila na nemačkim putevima u 2010. godini
Gradski automobili
1 Toyota Aygo
2 Fiat 500
3 Peugeot 107
4 Fiat Panda
5 Renault Twingo
6 Citroen C1
7 Hyundai i10
8 VW Fox
9 Citroen C2
10 Ford Ka
11 KIA Picanto
12 smart fortwo
13 Chevrolet Matiz
Mali automobili
1 BMW Mini (uklj. Cabrio)
2 Peugeot 207
3 Mitsubishi Colt
4 Opel Meriva
5 Nissan Note
6 Skoda Roomster
7 Dacia Sandero
8 Ford Fusion
9 Mazda 2
10 VW Polo
11 Opel Corsa
12 Renault Clio
13 Ford Fiesta
14 Citroen C3
15 Nissan Micra
16 Skoda Fabia
17 Toyota Yaris
18 Suzuki Swift
19 Renault Modus
20 Honda Jazz
21 Fiat Punto
22 Seat Ibiza/Cordoba
23 Hyundai Getz
Niža srednja klasa
1 BMW 1 (uklj. Cabrio)
2 Audi A3 (uklj. Cabrio)
3 Peugeot 308
4 Mercedes B-Klasse
5 Mercedes A-Klasse
6 Toyota Auris
7 VW Golf/Bora
8 Seat Leon/Toledo
9 VW Eos
10 VW Caddy
11 Renault Scénic
12 VW Touran
13 Mazda 3
14 Toyota Verso
15 Renault Mégane/Mégane CC
16 Opel Astra (uklj. Cabrio)
17 Mazda 5
18 Ford C-MAX
19 Ford Focus (uklj. Cabrio)
20 Citroen Berlingo
21 KIA Ceed
22 Honda Civic
23 Hyundai i30
24 Dacia Logan
25 Opel Zafira
26 Toyota Corolla
27 Citroen C4
28 Peugeot 307
29 Renault Kangoo
Srednja klasa
1 BMW X3
2 Mercedes C-Klasse
3 BMW 3 (uklj. Cabrio)
4 Mercedes SLK
5 Audi A4 (uklj. Cabrio)
6 Nissan Qashqai
7 VW Tiguan
8 Mercedes CLK
9 Skoda Octavia
10 Ford Kuga
11 VW Passat
12 Toyota RAV4
13 Toyota Avensis
14 Hyundai Tucson
15 Mazda 6
16 VW Sharan
17 Volvo S40/V50
18 Renault Laguna
19 Peugeot 407
20 Ford Mondeo
21 Ford S-MAX
22 Opel Vectra
Viša srednja klasa/Visoka klasa
1 Audi A5 (uklj. Cabrio)
2 BMW 5 (uklj. GT)
3 Audi A6
4 Mercedes E-Klasse
5 Volvo S60/S70/S80/V70
6 Mercedes M-Klasse
7 BMW X5
8 VW Touareg
Dostavna vozila
1 VW Transporter T5
2 Mercedes Vito/Viano
3 Fiat Ducato
Izvor : Autoportal.hrGde god da se covek okrene, sve dokaz do dokaza, onoga o cemu ja i jos neki ovde pricamo. Autoindustrija vs. Skolske radionice za obuku djaka:)
'ebiga, kad na americkom testu kao najbolji zavrsi domaci auto onda je namesteno i teorija zavere protiv importa. kad na nemackom testu kao najbolji zavrsi domaci auto je sve fer i realno bez i najmanjog razloga za sumnju.
Sta je bre ovo, kao Fiat 500 i Panda tako dobri... A Fiat je beshe krsh auto? :D
@toma,
Na stranu tabela, ovaj kec na slici u ovoj boji izgleda super kul.
Nemci su tate ! Procitao sam negde zanimljiv citat,kaze "zena moze da je sa sela ali auto mora da je iz nemacku" :D
P.S. Kad smo vec kod price o kvalitetu i pouzdanosti,u novom Auto-bildu ima test A klase. Za koju su pojedini laici rekli da je plastikaner i sta jos sve. Sto automatski znaci da nikad nisu seli u nju. A klasa ima najkvalitetniji enterijer u klasi. A na testu je dobila odlicne ocene bez nedostataka. Nista nisu pronasli da ne valja,toliko.
Nije bitno to sto su najbolje prosli nemacki proizvodjaci, vec je zanimljiv redosled nemackih proizvodjaca. Cisto da se razjasni ono gagibino "jedna je autoind..........."
Pežo 107 u vrhu, 3.mesto
Pežo 207 u vrhu, 2. mesto
Pežo 308 u vrhu, 3. mesto, Pežo u rangu Audija, BMW-a, Mercedesa i Toyote.
Anketu je platio BMW a Peugeot se dobro kotira jer sarađuje sa BMW-om
@ gagiNBG
Lupetaš
Pežo 107 je toyota aygo, 207 ima je plod saradnje sa Citroenom. Saradnja sa BMW-om je počela možda kada i proizvodnja 308-ice. Takođe saradnja sa BMW-om se odnosi na 1.6 benzinski i 2.0 HDI motor novije generacije.
Moj 307 se ni jednom nije pokvario za 3 godine, 2.0 HDI 110KS motor je projektovan još 2001.
@auto
pogresno ste preneli vest, ova lista se ne odnosi na 2010. nego je ukupan poredak za period 2005-2010. !
Sto se tice B segmenta (da je uzmem za primer) lista za 2010. ide ovako:
-Ocena "++" ili ti odlican:
Mini, 207, Colt, Meriva, Note, Fusion, Mazda 2, Corsa, Clio, Fiseta, C3, Micra, Fabia i Punto!
-Ocena "+" ili ti vrlodobar:
Roomster, Sandero, Polo, Yaris, Swift, Jazz, Ibiza (ovde se najbolje vidi "objektivnost" prema japancima!)
-Bez ocene:
Modus, Getz (prestanak proizvodnje).
Zbrka oko pojedinih modela:
Logan nije predstavnik nize srednje klase, nego nize jer je to isto sto i Sandero, tj. njegova limuzinska izvedba.
Octavia nije srednja nego niza srednja klasa jer je osnova za Golf/Bora/Jetta/Octavia/Leon ISTA i svi su isti segment!
A sad cestitka za ADAC (sto sam dugo cekao da napisem a da ne budem obrisan, sta ces drzim se teme...)
"Frizirana statistika
Vise od 2 decenije japanski automobili uverljivo su pobedjivali u statistikama kvarova na nemackim putevima, napravljenim na temelju intervencija ADAC-a, najveceg i najorganizovanijeg evropskog autokluba. Bio je to snazan marketinski adut Toyote, Mazde, Honde, Nisssana, Suzukija, Subarua..., koji je pomogao njihovom uspehu na evropskom trzistu.
Nove statistike pokazuju kako se stanje promenilo iz temelja, pa su nemacke marke cvrsto zasele na vrh. To sigurno pokazuje da je povecana pouzdanost evropskih automobila ali mnogi tvrde da su te statistike frizirane i neverodostojne.
Veliki je biznis u igri, u kojem se vrte MILIJARDE evra, da bi sve bilo "cisto". Naime, pored ADAC-a, na teren izlaze i slep-sluzbe odredjenih marki, u okviru mobilnih garancija, a to NE ULAZI u ADAC-ove statistike. a takve sluzbe su najbrojnije za nemacke marke!
Uz to mobilne garancije cesto angazuju ADAC-ovu sluzbu, sto se takodje NE racuna u ADAC-ove statistike, jer se ubrajaju samo direktni pozivi."
(Tekst objavljen u dodatku "Auto" od "Kurir-a" od 16.oktobra 2010., str.12)
Eto, sad znate sta je istina...
P.S. jos da napomenem idiotizam da su ista klasa (srednja) Tiguan, Sharan, X3,Octavia i Mercedes SLK i CLK ?!?
@ carobnjak
Izgleda da su kao parametar uzimali samo dimenzije. Logan u klasi Golfa, hahahahaha
@Dejan L
ako se u statistiku razumeju kao u segmente, onda ti je jasno...
@toma
Ne primecujes Audi?
@PITBULL
Ne,ima jos bolja recenica...Auto nije auto ako kad otvoris haubu nema okruglog znaka,a da sa unutrasnje strane haube ne pise Achtung :D
mile antena
Nisi dobro obavesten amerikanci ne prikazuju da su njihovi automobili najbolji vec japanski a ovo sto je ovde napisano je smesno, honde nema nigde sem jeza koji je na 20mestu a u americu,japanu,britan. Na prvom mestu sa najmanje kvarova. Oni su testirali samo nemacke proizvodjace i poneki evropski heehe smesni su
@carobnjak
Da,jeste malo cudna kategorizacija,tj nelogicna.
I nije iskljuceno da su pristrasni. Ali realno su Nemci najbolji. :)
Malo mi je cudno da je Toyota Yaris na 17-om mestu !
Kao i generalno osrednji plasman Toyote. U svakom slucaju,pouzdanost i kvalitet treba meriti drugacije a ne kome crkne sijalica i isprazni se akumulator.
Treba videti koja vozila ce najvise ziveti a ne zavrsiti na otpadu sto kaze McLaren. :)
@PITBULL
Ok nemacka su najkvalitetnija ! Ali isto tako dokazano je da fiat nije nekvalitetan auto , vec je u gornjem delu ! Pezo fantasticni rezultati ! vw se nije bas nesto proslavio , cak je daleko iza pezoa , citroena pa cak i iza fiata ! To je ono sto ja pricam godinama , audi , mecka i bmw njima skidam kapu i uvek cu priznati da su extra automobili , ali da mi neko govori kako je vw najbolji i simbol kvaliteta , zao mi je ali to nikad necu prihvatiti ! Ovaj post se ne odnosi na tebe , samo sam se nadovezao na tvoju pricu :))
@djene
Mene samo taj trojac interesuje. :)
I posebno jedan iz te trojke. :)
Ostali su sekundarni. :)
Nemci su svakako na prvom mestu, Mercedes, BMW, Audi, najbolji auto ima nisan na haubi! Francuzi su dokazano odlicni, od svih Peugeot se pokazao najbolje i po kvalitetu, udobnosti i pouzdanosti, samo poznata boljka Peugeota je slaba elektronika, kod svih novijih modela! Fiata da ne spominjemo, italijani su uvek bili u klasi malih automobila i to im je bilo glavno trziste, Bravo, Linea itd. su solidni ali Punto je najveci promasaj u istoriji, slab kvalitet, losa obrada plastika skripi ,generalka na 180.000-200.000km, los enterijer koji smara, plava krpa izgleda kao iz 70-ih, ko golf 1 samo jos gore, debilno glup auto, a bilo je i prica sa lose postavljenim sarkama pa ti vrata ostanu u rukama ili otpadnu, jedina prednost punta je cena i cena delova, a kad crkne bolje menjaj ceo auto!Pozdrav
@PITBULL
nemacka trojka mora biti prva s obzirom na cenu i sam naziv- premijum ali ne priznajem izraz "nemci"!
@Lee
lupetas da ne mozes bolje!
Sta znaci "plava krpa izgleda kao iz 70-ih" ?
"bmw je auto..sve ostalo su prevozna srestva..."
Autor ivan 29 Apr 2011, 14:51
Ovo je toma naravno,al svejedno.
Haha,kopiraju izreke vezane za Mercedesa. Samo zamene ime Mercedes za ono koje bi voleli da je tako. :)
Ima tu jos izreka,"bog na nebu,Mercedes na zemlji"
"Postoje 2 vrste automobila,Mercedes i ostali."
"Mercedes pa ostali" itd.
Eto pa kopiraj. :)
@PITBULL™,
A ima i ona ciganska:
"Dobar je Mercedes ali nema Opelov motor." :D
@Uros CS
Hahah,ili jedan ciga "namazan" sto kaze : "Kume,,fali Mercedes vozi Opel" . :)))
Hahaha,"namazan" kao,zna. :D
@carobnjak
Generalno Nemci prave najbolja kola,kvalitet i "svapska" preciznost su neumoljivi. Mentalitet im je takav. Nisu oni ko Srbi,parola "teraj". :)
VW je kvalitetan,ma sta ko pricao. Voze se vageni koliko hoces. I kad se kupuju polovnjaci,uglavnom se kupuje VW,Passat,Golf..
@PITBULL
Ti rece da te vw ne zanima pa sad opet spominjes ! Ja ti opet kazem vw je ok , ali je izvikana bez potrebe i po mom misljenju bas zbo gore navedene nemacke trojke (znaci ako su mecka , bmw i audi najkvalitetniji ona mora biti tu i vw jer je on takodje nemac ! To veze sa mozgom nema , zna se ko je ko ! o tome ti ja pricam , daleko od toga da je npr. golf nekvalitetan auto ! ) Ako sami nemci kazu da je alfa djulijeta kvalitetan auto i da je u klasi bmw1 i audi a3 , kako onda mogu da se pomirim sa cinjenicom da mi ovde neko lupeta da je alfa smesan auto za golf ! U tome je poenta , sve neke prazne price i generalizovanje stvari ! )
Ja nagovaram brata da uzme bilokoji od ova dva i da nece da pogresi:
C1 ili Aygo.
"Alo bro burazere, C1 je maskirani japanac :)"
Do one stvari kada se njihova statistika kvarova zasniva ( i ) na "intervenciji" kada se čoveku isprazni akumulator ili kada vozilo ostane bez goriva. Baš dobri pokazatelji kvaliteta, nema šta
@djene
ima u novom SAT plusu uporedni test Giuliette QV i Golfa GTI, milina! :)))
@Dejan L & carobnjak
Imate na ovoj vesti neke linkove:
https://autoblog.rs/blog/auto/top-secret/2011/04/25/skoda-rapid#725459
:))
uuuuuu tek sam sad primetio ovaj članak......auuuuuuuuu
Idemo sad za one retke koji ovo još nisu čuli.....:
"Samo BMW je autoindustrija, sve su ostalo radionice!!!!!!"
Ajmo sad pitajte zašto je BMW autoindustrija a zašto su svi ostali radionice!!!!! :))))
Jos jedan dibidus! Pogledajte kako je kotiran Hyundai i30, ispade najgori u segmentu, a na drugim mestima proglasavan za najkvalitetnijeg!?!