home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kao da nije dovoljno što će se pod haubom BMW-a M5, prvi put od predstavljanja ove superlimuzine, naći turbo motor umesto atmosferskog motora, iz Minhena nam stiže još jedno iznenađenje.

Novi M5 nudiće se sa pogonom na sva četiri točka, što su britanskom Autocaru zvanično potvrdili izvori iz BMW-a. U Minhenu za sada brižljivo kriju detalje, ali insajderi tvrde da bi ovo trebalo da bude  poslednje iznenađenje kada je u pitanju sportska krstarica. Takođe, u BMW-u nemaju planove da naprave i verziju sa produženim međuosovinskim rastojanjem za kinesko tržište, kako se nagađalo.

Koncept BMW M5, koji će se od serijskog modela razlikovati tek po nekim detaljima, predstavljen je na nedavnom Salonu automobila u Šangaju. Svetska premijera najavljena je za septembarski Salon automobila u Frankfurtu, a automobil bi u prodaji trebalo da se nađe početkom drugog kvartala 2012. Za sada nije poznato kada na tržištu možemo očekivati verziju sa integralnim pogonom.

Novi M5 bi trebalo da pokreće 4,4 litarski V8 motor koji razvija čak 578KS i 690 Nm obrtnog momenta, što bi trebalo da bude dovoljno za tri desetinke kraće ubrzanje do stotke i čak 30 odsto nižu potrošnju od prethodnika – atmosferskog V10.

Nova generacija M5 navodno će biti sposobna da bez elektronske blokade dostigne brzinu od 300 km/h.

Izvor : Tportal.hr

Foto : BMW



čitanja : 2494



Komentari

Ako je to kao dodatna opcija onda ok. Ali ako su ukinuli zadnji pogon...

Autor PITBULL™ 03 Maj 2011, 17:43

Znaci bio sam u pravu za performanse. :) Ali im X drive na ovom automobilu nista ne treba.

Autor McLaren 03 Maj 2011, 17:46

Ništa bez QUATTRO pogona :)))

Autor Dejan L 03 Maj 2011, 18:11

Dobra je to opcija,samo da ne ukidaju zadnji pogon. Ima dosta predela gde je 4x4 neophodan. Ali ipak,najzabavniji je zadnji. :)

Autor PITBULL™ 03 Maj 2011, 18:18

Pa naravno da je xDrive samo opcija. Kod M1,M3,M5 i M6 ce uvek biti glavni modeli sa zadnjom vucom. Ali ako vec ima ljudi koji zele takav auto sa 4x4 pogonom sto da ne. Ako nista drugo imace za 2-3 desetinke bolje ubrzanje do stotke.
Quttro je samo marketinski izvikan. Ko je jos osim samog Audija rekao i dokazao da je quatro superioran u odnosu na xDrive ili 4matic. Oni se tim quattrom hvale na svakom koraku. Eto skoro su se hvalili kako su prodali nesto preko 400.000 quattro automobila u 2010. Pa sta. BMW je samo SUV vozila sa xDrive-om u 2010. prodao skoro 300.000. A gde su tu trojke, petice i sedmice sa xDrive-om.
Sto se tice M5-tice, negde sam procitao da nece biti standardan xDrive...

Autor toma 03 Maj 2011, 18:20

Bice zanimljivo videti okrsaj izmedju RS6, E63 i M5. :) Odmah vidim bolji obrtni moment kod Mercedesa sa malo manjom ks, i sto je najbitnije ima najbolje ubrzanje. Samo se zna da su Nemci tata za automobile. Ne bi me sad zacudilo da dodje Mile i prica nam o CTS-V. :D

Autor McLaren 03 Maj 2011, 18:52

@toma
" Ako nista drugo imace za 2-3 desetinke bolje ubrzanje do stotke."
Nema šanse,imaće u najboljem slučaju desetinku sporije ubrzanje.
Uvek je auto sa pogonom na svim točkovima sporiji od onog na zadnje. jer je tezi i gubi malo na prenosu.
Dok je na mokrom brzi,a o snegu da ne govorimo.

Autor PITBULL™ 03 Maj 2011, 19:25

@pitbull
zvanicni podaci:
550i..........5.0 sec
550iX.........4.8 sec

Autor toma 03 Maj 2011, 20:10

Nije loš potez ovaj kvatro. Uz sofisticiranu elektroniku neće mnogo uticati na zabavu a zasigurno će povećati sigurnost. Verovatno žele da preotmu deo kupaca Audijevog RS6... :)

Autor Gagiba 03 Maj 2011, 20:15

XDrive model ce imati za nijansu bolje ubrzanje iako ce biti malo tezi. Slabiji automobili sa integralnim pogonom imaju malo losije ubrzanje od onih sa zadnjim, ali kod ovako velikih teskih limuzina sa ekstremno jakim motorima je obrnuto - integralni pogon donosi bolje ubrzanje. Npr. razlika izmedju 530d i 530xd je 0,2 sec u korist xd-a.

Autor Marko 03 Maj 2011, 20:17

@McLaren
Kakav bre okrsaj...Opet ce RS6 i M5 razbiti na stazi E63 i cao-zdravo ;)
A,RS6 ce naravno opet da zasedne mesto br.1 ;)
Sada Bmw fanovima(onim najvecim) je 4x4 pogon odlican sto ce biti,a dok nije bio ni u mislima kod Bmw-a,tada su govorili da je 4x4 glupost kod brzih automobila,bla,bla,bla...Ccc..Kako ste smesni!Realno!
@Gagiba
Samo sto ce RS6 opet biti jedno 20-25.000 e skuplji,i uzece Bmw deo,al znas koji,samo tamo u Americi,posto Audi tamo ne prodaje RS modele :D :D Ne zele da previse uniste konkurente iz svoje zemlje,pa polako idu...Kad budu krenuli,BUM :D

Autor dusan 03 Maj 2011, 20:26

ma mnogo pitbull nesto pa zna:))

Autor toma 03 Maj 2011, 20:27

@ dusan
RS6 je uvek bio bolji

Autor Dejan L 03 Maj 2011, 20:34

@dusan
jedna stvar sto se tice tog RS6 modela i njegove cene. Ta cena je bila toliko visoka zbog jednog prostog razloga: da bi rekli kako su najjaci uzeli su motor iz R8 (pretpostavljam) i nasvirali ga 580ks uz pomoc turbina. Ali toliko im je bilo tesko da naprave taj motor sa tolikom snagom, da su morali da rade veoma ogranicenu kolicinu, a uz takve ogranicene serije idu i pomalo neprirodno visoke cene. Da li se zapitas zbog cega se taj auto proizvodio samo nekih godinu i po-dve. Pa je opet bio tu negde na Ringu izmedju M5 i M6 (malo brzi od M5 i malo sporiji od M6), i to sa 74ks vise. Sta mislis sta ce biti kad budu imali slicnu snagu, ili +-20-tak KS? Dokazano je da je zadnji pogon na stazi bolji i brzi od 4x4.
Drugo niko ovde ne likuje zbog xDrive-a u M5-tici, tim pre sto kao glavni produkt ce i dalje biti model sa RWD, a ovo je samo opcija kao odgovor na trzisne trendove. Ima ljudi koji zele takvu snagu, a nije im bas imperativ da imaju sve one prednosti koje ima RWD. Zive npr. u Kanadi, ili skandinaviji gde je dobar deo godine sve pod snegom. Tako da nemaoj da mesas Audijev Quattro kod RS modela koji tu mora da postoji, jer ne moze drugacije, i xDrive OPCIJU kod BMW-a. Inace Marko je onima koji su u zabludi dobro objasnio neke stvari vezano za ubrzanje kod 4x4 modela.

Autor toma 03 Maj 2011, 20:42

a audi r8 uzeo od lambudzinija motor..i nemogu se porediti babe i zabe..bmw je auto a sve ostalo prevozna srestva..

Autor ivan 03 Maj 2011, 21:36

Ne trčite pred rudu. Zapamtite šta sam rekao,M5 sa X drive-om će imati slabije ubrzanje do 100km/h.
Živi bili pa videli.

Autor PITBULL™ 03 Maj 2011, 22:41

zapamtite sta sam rekao u 20:27!

Autor toma 04 Maj 2011, 00:04

Za BMW-a nisam gledao,za Mercedesa znam da 4-matic ima nešto slabije ubrzanje nego sa zadnjim pogonom. Obično je jedna desetinka u pitanju.
Sumnjam da će M5 X drive da bude brži od onog sa zadnjim pogonom,pogotovo ne kao što toma laik kaže 3 desetinke.
4x4 pogon povećeva masu.

Autor PITBULL™ 04 Maj 2011, 00:54

@pitbull
nisam znao da se na jeziku pitbull-ova doktor(za neke) kaze laik:)(ili si mozda hteo da me lajkusjes na fejsu:))
Kod BMW-a se masa sa 4x4 poveca samo 90KG u odnosu na RWD. E sad ako kod modela 550i sa 407KS to iznosi 2 desetinke, onda ce sa motorom od skoro 600ks to da bude barem toliko, dakle 2-3 desetinke kao sto sam rekao.

Autor toma 04 Maj 2011, 01:00

@toma
Tebi bi bilo bolje da se pokriješ ušima jer nisi znao neke stvari vezane za BMW.
Što se Mercedesa tiće,to meni ne može da se desi. O ostalima znam onoliko koliko me interesuje odredjeni model.
Izgleda da BMW onda ne prenosi dobro snagu na zadnje točkove kad sa 90 kg više ubrzava bolje (po suvom).
Kod Mercedesa je ta razlika oko 70 kg.
Kako god,zapamti šta sam ti rekao,zadnji pogon će imati bolje ubrzanje nego X drive. Sem ako se ne bude vrteo u prazno kao onaj G power. :)
Pa šta ti očekuješ,da M5 X ide 3,9 do 100km/h ? Hahaha.
Vidiš da će ići 4,3 do 100km/h. Možda 4,2 u najboljem slučaju kao E63 AMG sa 30 konja manje. :)

Autor PITBULL™ 04 Maj 2011, 01:06

@pitbull
to za tezinu ustvari dosta zavisi od modela do modela, kod e klase jeste razlika 70kg, ali je kod cl-a npr. razlika 150kg. Kod 550 je razlika takodje 70kg, dok je kod 750 razlika 85kg.
Da li ti zaista mislis da ce M5 xDrive sa tezinom od 1950kg, snagom od oko 580ks i mnogo boljom aerodinamikom i mnogo brzim DTC menjacem da ubrzava samo 0.3-0.4sec. bolje od X5M sa 555ks i 2580KG?!?! Za adaptiv drive i dinamyc drive sam ti objasnio i to uz sliku na kojoj je bila ilustracija a pored veoma detaljno objasnjenje za sve pismene. I veruj mi, internet mozes da iskoristis za jos nesto osim za skidanje mob.video snimaka sa youtuba... Npr. mozes u google da ukucas bmw dinamyc drive ili adaptiv drive...zar mislis da ne bih mogao da za 20 sec. saznam o tome preko googla cak i kad ne bih znao, i onda da kao ti prosipam pamet ovde, o presafe(mada sam siguran da ti nemas pojma sta je to) i slicnim temama.

Autor toma 04 Maj 2011, 01:28

@toma
Da zavisi od modela. Kod CL-a je razlika samo 50 kg. Gore si pogrešio,hteo si vrv da napišeš 2180 kg.
Za adaptiv drive odnosno dinamik drajv nisi odgovorio. Pitao sam te kad je ubačen?
Koja je razlika?

Autor PITBULL™ 04 Maj 2011, 01:35

Sve sam ti odgovorio, a ono sto nisam imao si u linku ka slici gde je sve bilo objasnjeno kroz reci i sliku. Ali nagovesticu ti nesto: adaptiv drive u novijim modelima je paket u kojem se izmedju ostalog nalazi i dinamyc drive.
Da pogresio sam u kucanju trebalo je 2380kg, sto je skoro pola tone vise od onog sto ce imati M5, plus sto x6m ima obican sestostepeni automatik sa jednim kvacilom, a M5 ima sedmostepeni DCT, a o aerodinamici i da ne trosimo reci.

Autor toma 04 Maj 2011, 02:03

@toma
Ma video sam kako funkcioniše.
Nego me zanima koja je razlika izmedju DD i AD?
AD sam video u novim modelima imaš taster pored menjača i biraš sport/comfort itd.
Ali za DD ne znam kako funkcioniše,tj ima li taj taster (mislim da nema) i u kojim modelima ga ima.
Valjda ga ima u 7-ci prošloj i E60. U novom X5 i X6 se ugradjuje od početka DD ili AD?

Autor PITBULL™ 04 Maj 2011, 02:13

adaptiv drive = dinamyc drive + dinamyc dampfer control. Moze? I u ovom ili onom obliku ugradjuje se od 2001. Nema taster za DD. Nema ga samo u jedinici, trojci i X1. Taj taster na koji mislis je nesto drugo, tj. sa njim se kontrolise tvrdoca amortizera, volan, papucica gasa i menjac.

Autor toma 04 Maj 2011, 02:25

@toma
Znači DD ima onu polugu ili šta već a AD ima modove jel?
Sa AD možeš da biraš modove vožnje a sa dd ne možeš?
Kako možeš da vidiš ima li auto DD? 5-ca stara npr ili 7-ca? U X5 novom je onda AD jel?
Mislim vrv je AD i DD opcija?
Jedino mozda 7-ca nova nudi AD kao standard.

Autor PITBULL™ 04 Maj 2011, 02:39

@ivan
Taj motor sto kazes da je Lamboov,je ustvari Audijev!Audi kada ih je uzeo,unapredio je i doneo neke nove motore!!Taj Lambo je otisao par nivoa vislje od kad je pod Audijem!
@toma
Ti si covek koji je izjavio jednom prilikom da Audi ne zna da napravi auto sa zadnjim pogonom(Lada ima zadnji pogon),dakle jedna od vecih gluposti na ovom blogu.Dakle,Audi jos nece automobil sa zadnjim pogonom.Koliko ks ima RS4,koliko ima M3?RS4 je brzi na Ringu,brzi je bio u rukama Stiga na Top Gear stazi...
Glupo je ocekivati da jedan karavan(rs6) bude brzi od M6,ali je taj karavan bio brzi od M5 limuzine na Ringu.Koliko se proizvodio M5?Rs6 je morao da bude skup,pogotovo Avant,najjaci karavan na svetu.Izasao Audi,podelio lekcije i otisao.Cao,zdravo. ;)

Autor dusan 04 Maj 2011, 02:40

P.S
Ne znam cemu tolika mrznja prema Audiju,zasto ga toliko mrzis...Mada,ok je...Ti volis samo Bmw i ostali su nista,sto je lose po tebe,dobijas komplekse.Mislim da kada vidis R8 samo na slici,lomis monitor...

Autor dusan 04 Maj 2011, 02:41

@dusan
ja ne mrzim audi, naprotiv. Ali u nekim raspravama mora da se zna ko kosi a ko vodu nosi. R8 ne tangiram ni najmanje. Kad su supersportski automobili u pitanju trenutno mi je Ferrari Italia No1. Supersportska limuzina M5. Kompaktni sportista 1M, a ako Z2 bude imao 1000kg, onda ce on preuzeti taj primat, i to je to. Neki ovde bas sve primaju k srcu. Ja ako kazem da je BMW serije 5 bolji od A6-ice, to ne znaci da pljujem A6, vec da vise volim 5-icu. Zar je to toliko komplikovano za shvatiti. Kad sam rekao da audi ne moze dovoljno motora za rs6 da proizvede po normalnim cenama, nisam pljuvao po audiju vec rekao nesto sto je opste poznato, i tako funkcionise u svim firmama i u svim oblastima. Napravis nesto sto je iznad mogucnosti velikoserijske proizvodnje, i moras da ga prodajes po paprenoj ceni da bi ti se isplatilo. Kad se radi R&D za neki proizvod i kad procenis troskove R&D onda moras da predvidis koliko ces primeraka tog proizvoda prodati da bi mogao da formiras njegovu cenu. Sta mislis zasto Q7 3.0tdi kosta 58000, a isti taj auto sa v12tdi motorom kosta 150000? I jos se ne bih iznenadio da i na toj ceni imaju gubitke. Da li si znao da po inicijalnim Audijevim prognozama R8 treba da udje u "plus" sto se tice profita tek 2012., ili 2011. ne secam se tacno.

Autor toma 04 Maj 2011, 03:26

dusane ..procitaj malo o tom motoru u r 8..pa pricaj...uzet od lambudzinija...ali ima manje konja..audi nikad nije napravio auto..da je savrsin uvek ima mane..od menjaca..pa nadalje...imas test a6..i bmw 5..u auto bildu ..pa procitaj...bmw.u nisu nasli ni jednu manu..a audiju 10..i to auto...veruj mi imao sam a6..s8..i jednom i drugom riknuli menjaci..poz...

Autor ivan 04 Maj 2011, 17:44

koja je najbrza limuzina na svetu..da nije audi..mecka..itd..poredite babe i zabe...koji je suv..dzip..najbrzi...audiju ce trebati par godina da iskopira sta bmw ..sad ima..

Autor ivan 04 Maj 2011, 18:53

@ivan
Ne lupaj majke ti!
Sta ti pricas...najbrza limuzina je Panamera.
Dalje,Audi nema konkurenta X6-ici,eto,tu nema...A,Bmw nema konkurenta R8-ici,A7-ici,Q7-ici...Nemoj da se palis,prvo obrati paznju na to kako pises,pa dodji. ;)
O kom ti testu pricas?Pogledaj testove Auto expresa,trenda,pobednik izlazi A6...Pricas o auto koji kosta preko 40.000e da ima preko 10 mana,da bre,paljevino. ;)

Autor dusan 04 Maj 2011, 19:07

a za mane a6..procitaj auto bild..test u nemackoj..pa vidi mane

Autor ivan 04 Maj 2011, 19:59

alo bre sta brises..bmw gt5..je sa a7..ako nisi znao..a najbrza limuzina na svetu je bmw.....procitaj malo bolje..x5.m najbrzi dzip..a mane audija su svima vec poznate...

Autor ivan.. 04 Maj 2011, 20:22

@ivan..
Realno,pojma nemas...
A6 je najbolji u klasi,imas test ovde par vesti na gore...
Gt5 nije u klasi sa A7...
E,moj ti ;)

Autor dusan 04 Maj 2011, 20:24

http://www.presretac.com/zanimljivo/ostalo/francuz-slupao-g-power-hurricane-1250.html

Autor ivan.. 04 Maj 2011, 20:29

e..vidis to ti je najbrza limuzina na svetu tako malo da te naucim..

Autor ivan 04 Maj 2011, 20:30

vidim koliko znas gt 5..je sa a 7..jos si ti mlad ..naucices nesto..

Autor ivan 04 Maj 2011, 20:32

http://www.presretac.com/automobili/noviteti/i-slubeno-predstavljen-audi-a7-sportback-1078.html

Autor ivan 04 Maj 2011, 20:45

kad nesto neznas nije sramota pitati a ne da se pravis da sve znas..a kasnije vidis da nisi u pravu..

Autor ivan 04 Maj 2011, 20:49

Ja razumem da ti decko volis Audi,ali da se pozivas na onog hostaplera iz TopGir emisije je smesno.Gledao sam jednom kada je testirao BMW 325 i Vauxal i rece da je Vauxal bolji,ta krntija ti se proizvodi u Australiji,inace se nekad proizvodio u Engleskoj u saradnji sa Opelom.Drugo,sto se motora tice i voznje na putu tu je od serijski proizvedenih automobila BMW tata.Za vasu informaciju,prosle godine je u Americi testireno 10 razlicitih motora,8 pobeda je odneo BMW,1 Audi i 1 Mercedes.I na kraju,koji god BMW da kupis vredi pare sto se za Audi ne moze reci.Pogledajte u nemackoj ko drzi cenu kod polovnih automobila i videcete da Audi pada vise u ceni od BMW-a.Inace imao sam i Audi i Mercedes pre BMW-a i poslednjih 20 godina vozim samo BMW-e i to jake modele.Ima jedno nepisano pravilo koje kaze "ko jednom kupi BMW,vise ne kupuje drugi auto"ciji sam i ja primer.I jos nesto,da je zadnja vuca pouzdanija od prednje,potvrdjuje vam i formula 1,da ne objasnjavam zasto.Tu je sve receno,ko razume shvatice.

Autor Dragan BG 22 Maj 2011, 03:49