home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Samo od početka ove godine u saobraćajnim udesima poginule su 153 osobe, dok je broj povređenih višestruko veći. Prema podacima MUP-a, tokom nedavnih praznika zabeležena su 302 saobraćajna udesa u kojima je poginulo 10 osoba, dok je čak 569 vozača kažnjeno zbog vožnje pod dejstvom alkohola.

Da Srbija nije bezbedna pokazala je prošlogodišnja studija koja je zabeležila čak 262 opasne deonice na magistralnim i regionalnim putevima.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je za "Blic" da se svake godine oko praznika i tokom godišnjih odmora poveća broj saobraćajnih udesa i da su za takve situacije, pored nebezbednih puteva, glavni krivci neodgovorni vozači.

- Osim rupa na kolovozu, saobraćajna signalizacija na velikom broju deonica je veoma loša. Cela istočna Srbija je jedna velika crna tačka. Tako na primer kada se krene prema Zaječaru, Knjaževcu i drugim delovima istočne Srbije kolovoz je loš, saobraćajno opterećenje je veliko, signalizacija nije odgovarajuća, a preglednost saobraćaja je loša. Međutim, osim ovoga, najčešći problem je nepoštovanje saobraćajnih propisa. Neretko se događa da na nekoj deonici na kojoj je postojao problem zbog krivine ili uskog puta, nakon što putari isprave krivinu i prošire kolovoz, vozači to iskoriste da povećaju brzinu i počnu da pretiču. Tako, umesto da bolji put postane bezbedniji, on zapravo bude mnogo opasniji - smatra Božović.

On dodaje da vozači posebno treba da obrate pažnju na dugačkim ravnim deonicama puta.

- Na svako mesto pored puta gde se zaustavljaju kamioni, autobusi i putnički automobili treba posebno paziti, jer ima veliki broj pešaka koji često neoprezno izlaze na kolovoz. Opasnost je još veća u noćnim uslovima. Takođe, zbog viših temperatura i zagrejanih pneumatika, vozači moraju da budu oprezni ukoliko padne kiša jer dolazi do proklizavanja - objašnjava Božović.

Tokom prvomajskih praznika pokazalo se da su navedene crne tačke i dalje riskantne. U tri saobraćajne nesreće koje su se dogodile na području Beograda dve osobe su poginule, dok je jedna teže povređena.

Nesrećni dvadesetogodišnji mladić se nalazio na motoru nad kojim je izgubio kontrolu krećući se iz pravca Umke ka Beogradu. Tada se sudario s automobilom marke „mercedes“, koji je išao iz suprotnog pravca. Motociklista je poginuo na licu mesta, pa je Hitna pomoć, kada je stigla na teren, mogla samo da konstatuje smrt.

I kod Orlovače, na Ibarskoj magistrali, dogodila se još jedna saobraćajna nesreća u kojoj je jedna osoba teže povređena. 

Više od 50 opasnih lokacija

Javno preduzeće “Putevi Srbije” tokom prošle i ove godine saniralo je više od 50 opasnih lokacija među kojima su skretanje za Ripanj, deonica Ljig - Adamovića krivina, opasno mesto Kadina Luka, Diči, Pančevački put, kanal Sibnica, Gornje Zubče, Slatina, Međuvršje, Brđane, raskrsnice za Ovčar Banju i Jarčujak, most na Jovanovačkoj reci, deonica kod mosta na Dunavu kod Beške, Begaljičko Brdo...



čitanja : 2705



Komentari

@ Auto
Kako da vam pošaljem sliku sa Ibarske, da vidite šta je udes veka? Auto na krovu, saobraćaj ide, niko da stane.
Ili recimo još gori slučaj, vraćam se busom pre 2 godine, pogledam askonu koja se zabila ispod kamiona, pa se odbila, sedi čovek bez glave, ruke na volanu, askona postaa kabriolet.
U Lipovici uvek dođe do zagušenja, a mesta ima za 5 traka, a ne za 2 bedne. U Vrbovnu kod Stepojevca ima mesta za 6 traka, ladno može autoput da bude, jok ima samo 2, a plus ograničenje 50, na nekim mestima i 40. Vozim drugom i auto urla, a imam utisak da stojim u mestu. Tamo gde može da se pretiče, dozvoljeno preticanje u dužini od 40m. I onda što ljudi gube živce i pretiču? Pa zbog ograničenja od 40km/h

Autor Dejan L 05 Maj 2011, 12:23

Ajmo još o Ibarskoj.
Ibarska magistarala potez Rušanj i Ripanj, 3 trake, prevoj, pa to samo mozak može da uradi, na sred prevoja 1 traka više, do pola možeš da šretičeš, pa se naglo vraćaš u desnu traku, isto i kad se ide iz Beograda. Uključenje/isključenje za Ripanj, takoreći kod motela Šarić, ugao skretanja 30°, drvo i znak, ne vidiš ni levo ni desno. Isključenje iz Lazarevca na Ibarsku magistralu, improvizovano ostrvo, sam izlazak rupa (bara) treba da paziš na branik, vratiš u 1. , pa izlaziš na magistralu. Inače Lazarevac ima najviše automobila po Glavi stanovnika u SRBIJI!
Izlazak iz Petke ka Ćelijama, prevoj i krivina, rizik 100% od vozila koja dolaze od Beograda! I tako dalje...

Autor Dejan L 05 Maj 2011, 12:31

Ovo nije tacno za Ibarsku. Ovo samo iskoriscavaju ljudi bliski Velji Ilicu, da bi mu izgradili autoput do Cacka i tako ispunili san za koji se toliko borio dok je bio ministar.

Autor Meda 05 Maj 2011, 13:30

@ Meda
Ti ćeš da me učiš? Ti koji si izgleda 2x prošao Ibarskom! Valjda ja znam, 5 godina sam studirao u BG-u, najmanje 5x mesečno kolima ili busom idem za BG otkad sam apslvent.
Sve što sam naveo je čista istina. Ako ima neko, može da potvrdi.
A dotični Velja je pokrao 3 Ibarske magistrale, njega ne smatram čovekom (ljudskim bićem), njemu od Jadranske magistrale treba samo procenat od koncesije koji će da uzme za sebe, pošto njegova Mečka ML lepo upija rupe. On će da zamera nekom stanje Ibarske? Što je nije popravio makar parama s kojima je napravio privatnu kliniku i 3 placa automobila?

Autor Dejan L 05 Maj 2011, 13:47

Ibarska magistrala nije magistrala, to i nije asfaltirani put koliko ima rupa posle ove zime,a nikom ne pada napamet ni da ih zakrpi. Na uzbrdici kod stepojevca ne moze ni da se prodje,a da ne razmisljas koji deo automobila ces da ostavis.
Ranije su barem krpili,a sad nemaju ni za to,jer treba njihovim dzepovima..........

Autor Pedja 05 Maj 2011, 19:59

@ Pedja
Tako je, našao se neki tu da priča meni, a nije ni prošao ibarskom

Autor Dejan L 05 Maj 2011, 21:18

Ali se zato u VOjvodinu i koridor 10 ulaze non stop, a ibarsku i sumadiju ko shisha!
A sto se Velje tice, bolje i on seljak nego gospoda iz kruga dvojke u belim rukavicama..

Autor krle 05 Maj 2011, 21:28

@ krle
Nije on seljak, on je prostak i lopov, ništa manji od onih u belim rukavicama!
Jel dotični sa Šarančićem pokrao Železnicu? Jeste!
Jel ima 3 placa automobila? Ima!
Jel ima privatnu kliniku koju je sagradio sa Milanom Bekom? Ima!
Ima li džip Mercedes ML koji je dobio na poklon od lazarevačkog lopova Keneta Savatijevića, što je pokrao Kolubaru i EPS!
Molim te nemoj o poštenju Veljinom i Palminom.

Autor Dejan L 05 Maj 2011, 21:41

@krle
davno si ti bio u Vojvodinu!
Pozivam te da prodjes samo najbitnijim "autoputem" Novi Sad-Subotica pa ce da vidis...

Autor carobnjak 05 Maj 2011, 22:01