
Po najnovijoj statistici poznatog nemačkog automobilskog kluba ADAC za 2010. godinu, Renaultovi modeli su zabeležili izvrsne rezultate u pogledu broja kvarova.
Zahvaljujući tako dobrim rezultatima, modeli francuskog proizvođača dobili su
maksimalnu ocenu dvostrukog plusa za broj kvarova koji je daleko manji od
proseka. Najbolje ocene su dobili modeli Twingo (godište od 2007. do 2010.),
Clio (2008. do 2010.), Modus (2008. i 2009.), Megane (2009. i 2010.) i Laguna
(2008.).
Napredak Renaulta na polju kvaliteta je po rezultatima statistike nemačkog
ADAC-a primetan iz godine u godinu i dokumentovan eksplicitnim brojkama.
Konstatovano je da su po pitanju kvaliteta Renault modeli među najboljima na
tržištu.
Familija Megane je od stručnjaka nemačkog auto kluba dobila posebno priznanje:
„U ovoj klasi posebno je primetan izvanredan napredak na polju kvaliteta.
Zahvaljujući izuzetnoj ofanzivi na polju kvaliteta, Renault je uspeo da znatno
unapredi kvalitet svojih automobila“. Navedena tvrdnja odnosi se i na Twingo,
Clio, Modus, Scenic i Lagunu.
Poznato je da je od 2003. godine pod rukovodstvom sadašnjeg izvršnog direktora
Renaulta, Carlosa Ghosna došlo do značajnog skoka kvaliteta primenom novih
materijala, ali i proizvodnih procesa i kontrole kvaliteta na više nivoa u
proizvodnji, uz upotrebu poznatog „poke-yoke“ principa.
Izvor : Netauto.rs
Foto : RenaultZnaci sad Reno ispade kvalitetniji od nemackih i japanskih vozila? Kako da ne, svake godine neko ima da plati, Reno je bio na redu...
pfff... znam coveka - dobar prijatelj, kome su vrata na novom Meganu spala, sama od sebe!
Pošto je RENO inače proizvođen u Zastavi, pa će za 3 godine da se pokvari.
Objašnjenje: Vozila su stara samo godinu ili dve. Twingo je prešao u vr' glave 25.000 za 2 godine, smešno. Ovo su sve plaćene nagrade i istraživanja.
Nama se ni fabija nije pokvarila za 9 i po godina, a kamoli auto 2 godine
@A
Poke-yoke je princip provere kvaliteta pri cemu se proizvod bira nasumice.U ovom slucaju,kontrolor bira bilo koji od automobila i proverava kvalitet.
Ahahaha, pa pre neki dan bila vest o ADACu i sve liste lepo izbacene, i nigde renola nije bilo u prvih 10, i sada ovo?
Sta je sad ovo?
Ljudi bas ste smesni, ko da ne znate gde zivite.Da vama svima neko ponudi lovu samo da ga izreklamirate, sta biste uradili? Daleko od toga da Reno nije dobar, ali bolji i pouzdaniji od svaba i japanaca sigurno nije.Volim francuska vozila(pogotovo Peugeot) ali ipak od mecke niko nije bolji, kad je bilo vise slucajeva da mecka svrti preko 1.000.000 km, pa i malo vise, ali francuzi su po dizajnu bili revolucionarni (setimo se Citrone DS kada se pojavio 1955 cuvena ajkula, pa Traction Avant iz 1930ih),...Sada su sa Xsarama, C2 itd izgubili ono po cemu su bili prepoznatljivi, a imali su i slabu elektroniku u slucaju Peugeota, a Renault je sa svojim malim Cliom 2 dizel, jako pokvario utisak, barem tako kazu u servisu.
A kako smarate sa tom meckom i njenim kvalitetom. Ja imam 407 a otac e270 w211, znaci predzadnji model, realno nista joj nije bolje od mog pezoa a kosta 5 000vise (polovna a o novoj da ne pricam).
I kad se mecka kupuje onda je to da je biznismeni voze na duze pa se prelazi autoputem i sl. i auto se cuva maximalno, a kad kupis pasata karavana to je da ga tovaris citav zivot i ne pazis sve kao kod mecke.
Kasnije se ta ista mecka prodaje po prilicno visokoj cijeni nekom manjem biznismenu koji je cuva kao da je nova i tek prilikom neke trece prodaje ona pocinje da se posmatra kao prosjecan auto.
Zbog tog tolikog cuvanja ona moze da predje milion.
U Hrvatskoj presretači su prešli sa C 320 cdi milion kilometara. A oni ga baš i ne štede zar ne? Mečka najviše trpi "akanje". I druga kola se čuvaju pa nisu toliko izdržljiva.
Ja takodje imam W211 (320 cdi),auto je toliko udoban,ladja,nijedan auto mi nije tako sladak za vožnju kao on. Milina je putovati sa njim.
Mečka je Mečka.
@hh
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Mercedes-Benz_E-Class/
Kraj priče.
Lee
Hajde prosvetli me, molim te, sa problemima sa elektronikom kod pezoa. 20 godina vozim razlicite modele i nisam znao za te poznate probleme.
@ceda
ne obracaj paznju na njegove provokacije, i dete vidi da nema veze sa zivotom a ne sa automobilima!
Peugeot & Co. najčešće imaju problem sa trajnošću elemenata sistema za oslanjanje i upravljanje, sa menjačima... a elektronika je Fiatov problem, pored niza drugih stvari... a PCM motori su odlični...
carobnjak
Jesi video i čuo? I sad pominješ korupciju kod Nemaca u ADAC-u! Nemoj se brukati.
I da ti kažem da karabinjeri u patroliranju na auto stradama severne Italje, veoma često koriste Lagune, limuzine i karavan. Imao sam priliku da me zaustave.
Inače sam se iznenadio koliko malo je zastupljen Fiat & CO u Italiji, što se promenilo od moje zadnje posete pre 7-8 god. Čak je klio 2 češći od puntiše. Neverovato, ali im i oni više ne veruju...
carobnjak
Misliš italijanska bruka, ili bruka Fiata, ili bruka ADAC-a?
Ili sve zajedno?
P.S. bio sam letos u Italiji tako da znam da tvoja prica NE STOJI! To mozes da prodajes Energy-ju, Brus Liju i slicnima...
@Mange
ADAC-ova, vec sam pisao o tome sta rade, vidi na:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/04/29/adac-statistika-kvarova-2010-nemacki-proizvodjaci-ispred-ostalih
Gde si gledao ne znam. Ja sam prešao više od 1500km prošle nedelje po njihovim putevima i gradovima. Ima po neka nova Alfa, uglavnom ih voze žene, za čudo.
carobnjak
Ja ADAC-u verujem beskrajno (i pored skrnavljenja mojih ljubimaca), više nego sebi, jer još nisam naišao na njihovu "pušku".
Tako da to što si ti pisao nemam potrebe da čitam. Nije relevantno, unapred kažem.
@Mange
a gde se onda po tebi proda na stotine hiljada italijanskih vozila? Mozda u Srbiji?
@Mange
evo samo uporedi naslov od gore i taj link sto sam postavio pa ces videti da nesto ne stima...
carobnjak
Šta je to u odnosu na 7mil VW ili više mil Renaulta i PSA.
Utope too sirrootinji širom Evrope, i ne vidi se u gomili.
Fiat Group je ostvarila snažan start na domaćem, italijanskom tržištu jer im je prodaja januara 2010. godine veća za 30.2% u odnosu na januar 2009. godine. Sva tri brenda, odnosno Fiat, Lancia i Alfa ostvarili su rast prodaje. Uopšte, italijansko tržište u celosti se znatno popravilo u odnosu na početak krizne 2009. godine, jer je na njemu tokom januara registrovano 206.341 novih automobila što je za skoro 50.000 automobila više nego u istom mesecu prošle godine.
U proteklom mesecu, Fiat Group je prodala 66.204 automobila što je za dobrih 15.000 automobila više nego u januara 2009. godine. Učešće Fiat grupacije na italijanskom tržištu je visokih 32.1%, što u praksi znači da je svaki treći nov automobil kupljen u Italiji proizvod Fiat grupacije.
Od tih 66.204 automobila, značku Fiata imala su 51.994 što je rast za 29% u odnosu na januar 2009.
Ipak, najveći skok je imala Lancia koja je prošlog meseca u Italiji prodala 8.984 automobila što predstavlja rast od 42.5%. Tom rezultatu brenda Lancia najviše su doprinele stimulativne mere italijanske vlade za automobile pokretane na TNG, jer je od tih skoro 9.000 automobila, malo preko 4.000 čine modeli Ypsilon i Musa na gas.
Alfa Romeo je prodao 5.103 automobila, što je rast u odnosu na januar 2009. godine za 24%. Ovaj rezultat je pre svega zasluka modela MiTo koji ima odličan januar iza sebe. Ali, Alfa tek očekuje rast prodaje jer u februaru na italijansko tržište dolazi zamena za Alfu 147, novi automobil C segmenta ( najprodavanijeg u Evropi ) Alfa Romeo Giulietta.
Što se tiče ostalih brendova u okviru Fiat Group, Ferrari je prodao 85 automobila tokom januara u Italiji, od čega su 72 primerka Californie i 13 primeraka novog Ferrari 458 Italia.
Maserati je prodao 38 automobila, od čega je 26 modela GranTurismo i 12 modela Quattroporte.
Najprodavaniji model Fiata je Punto ( Punto Classic, Grande Punto i Grande Punto Evo ) prodat u 20.496 komada. Sledeća je Panda sa 14.992 jedinica, na trećem mestu je Fiat 500 sa 7.358, dok je Lancia Ypsilon na četvrtom mestu u okviru grupacije sa 3.845 jedinica.
U A segmentu ukupnog italijanskog tržišta, prva dva mesta drže Fiat Panda i Fiat 500.
U B segmentu ukupnog italijanskog tržišta na prvom mestu je Punto, Lancia Ypsilon je na 7. mestu, dok je još jedan model Fiat grupacije ušao u prvih 10 - MiTo na 9. poziciji.
U C segmentu ukupnog italijanskog tržišta, Fiat Bravo je tek na 5. poziciji sa 2.463 prodatih tokom januara, dok je Lancia Delta tek malo iza, tj. na 7. poziciji sa prodatih 1.831 primerkom u proteklom mesecu. Ostaje da se vidi da li će MY ( model year ) izmene i unapređenja na Bravu uspeti da mu poprave poziciju.
U D segmentu ukupnog italijanskog tržišta, Alfa Romeo 159 je jedva ušla u prvih 10 sa 788 prodatih tokom meseca, dok Fiat Croma sa 661 prodatim primerkom tokom januara nije ušla u prvih 10 na italijanskom tržištu.
U kategoriji karavana ( odnosno kako italijani kažu SW-Sportwagon ), Alfa 159SW je na devetom mestu, dok je Croma u kategoriji stationwagon na 6. poziciji.
Najprodavaniji kabriolet u Italiji je Fiat500C sa 402 primerka prodata tokom januara.
Lancia Phedra sa prodatih 147 primeraka je na drugom mestu u klasi velikih MPV vozila, dok je Fiat Ulysse sa prodatih 77 komada na petoj poziciji.
U klasi MPV automobila srednje veličine, Lancia Musa sa 3.160 automobila je suvereno na prvom mestu jer je to skoro duplo bolji rezultat od drugoplasiranog Citroena C3, dok je Fiatova Multipla na četvrtom mestu sa 943 primerka prodatih tokom januara.
carobnjak
Ti pominja i Srbiju, gore...
Očigledno je da je Fiat pao sa proodajom u Italiji u prethodnim godinama. Zato se očigledno i proizvoodnja seli.
@PITBULL™
Ako ti pod akanje podrazumijevas brzu voznju onda je makadam i sl perje :P
A i ti modeli se redovno servisiraju tako da je moguce i motori da su promijenjeni a ti ne znas ;)
,,Ja takodje imam W211 (320 cdi),auto je toliko udoban,ladja,nijedan auto mi nije tako sladak za vožnju kao on. Milina je putovati sa njim,,
Normalno je da je voznja auta od 220ks milina, ovaj moj ima 180 i auto leti, al isto 407 iz 2.7 motora ima 204ks tako da je to jos veca milina, a odgovorno ti tvrdim da je udobniji od E klase (stabilnost je ista).
Kod e klase mi se ne svidja volan nekako je tezak, veliki itd.
Ne kazem ja da ona nije dobro auto, ali ako pogledas cijene nove i novog pezoa 407, ne da je precijenjen brend nego je nevjerovatno :D
Skuplja je jer, mnogo ljudi gleda brend i zbog toga kupuje nesto, ako ti je to dovoljan razlog da bude duplo skuplja, od auta koje je skoro isto kao ona, onda si ti... :P
@hh Mecka je s razlogom skuplja, e sad ako ti to ne vidis onda jbg
carobnjak
Taj snažan rast znači da su loše prodavali u prethodnim godinama. I ja sam primetio više "glanc" novih kola Alfa i Lancija a razočaralo me malo prisustvo Grande punta i Bravaa.
@Mange
sto se ADAC-a tice, Fiat 500, Panda i Punto su dobili odlicne ocene a ti si ranije tvrdio da lazu! Sta je sad pa to?!?
carobnjak
Nikada nisam tvrdio da ADAC laže. Nikada.
Drugo je kako nepismeni novinari komentarišu rezultate, i trpaju ih gde im odgovara.
Tamo ima neka podela, starosti vozila...
@Mange
Ostavio sam ovde nešto za tebe:
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2011/05/07/novi-fabia-family-paket-sa-metalik-bojom-i-aluminijumskim-felnama#730408
@Mange
jesi kad sam ti govorio koliko je Fiat popravio kvalitet i da se dobro kotira na nemackim listama, linkovao sam ti ADAC-ove tabele koje ocigledno nisi ni pogledao...
Cisto da podsetim na objektivnost od strane ADAC-a... Da li se neko seca pojavljivanja u Nemackoj dacie logan i testa za nemacke kupce- polovni golf ili novi logan.
@carobnjak
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/02/18/evropsko-trziste-automobila-u-januaru-vw-raste-toyota-pada-fiat-na-dnu
Predrag
Ja sam ti rekao da po satu može dobro preko 200km/h.
Inače, vozio sam ovih dana po autoputevima i jetija 1.2 tsi.
Troši na 130 preko 7.5L.
Očigledno je velika čeona površina dominantna.
Mange
Kada budem pokušavao da dostignem 5000 o/min. pratiću trenutnu potrošnju i brzinu na km satu, a opremiću se i navigacijom ;)
Danas se nas troje vozilo, a u 5-om stepenu prenosa, išla je uz Begaljičko brdo (valjda ga tako zovu - uspon na auto putu pre skretanja za Mladenovac), 150 km/h. Leti ;)
@Predrag
da ali se to odnosi samo na januar. Pri tom je ukpupna prodaja u Italiji opala za cak 20%...
A ovo:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/04/08/alfa-romeo-u-martu-povecao-prodaju-u-nemackoj-za-154-u-v.-britaniji-za-66
carobnjak
Pročitaj komentar Enerdžija, koji lepo opisuje poboljšanje kvaliteta Fiata, koji je "internacionalnog" karaktera:
https://autoblog.rs/blog/auto/domace-trziste/2011/04/17/odrzan-fiat-open-day
@Mange
procitao sam, ne brini i raduj se!
Zaboravio je da napise na kom forumu je to nasao, ovako smatram da je IZMISLIO!
@Predrag
pa to je ogroman napredak za tako surovo trziste! Uostalom, nisu to obicni modeli za sirotinju tj. Skode...:)))
carobnjak
Nije je bilo... Inače ne vozim toliko, ali red je da probam koliko može da ide. Kada "nabacim" navigaciju, idem u još jednu turu, a onda ću se kretati uz mala prekoračenja (ona kojima se gleda kroz prste) ;)
Predrag
Niz Bregaljičko brdo sa Fabijom HTP idem 190, Talijom 1.4 75ks, nizbrdo idem 200 :)
Uzbrdo sa cliom 75ks, 140km/h.
@Mange 08 Maj 2011, 00:38
u ptanju je Classic, sto znaci DOMACI proizvod a ne internacionalni, ne lupetaj!
carobnjak
Šta da radim kada sam sirotan ;) Najvažnije je biti srećan i zadovoljan ;)
@Mange
Ovo je bilo bez zaleta, pošto sam na pola brda morao da kočim zbog nekog Audi-a ;) Sledeći put ću da probam sa zaletom ;)
@Predrag
nisam mislio na tebe, nego da su modeli za masovnu prodaju, tj. vozi je svako...
Jel znas na kom nivou je Fabia, sto se tice utiska?
carobnjak
Pa za poojmove Fiata, to znači internacionalni karakter :)
Tu kreće proizvodnja nove Fiat kočije:)
Namenjena elitnim tržištima, a inače kažu da im je farbara sređena tip top i da je u nju uloženo ohoho....
Valjda se pištolji još nisu razradili, pa brljaju ;)
@Mange
to ce tek da dodje, ne mesaj babe i zabe!
Evo boja na mom desetogodisnjem Puntu je odlicna (metalik) , cak je otporna i na letece projektile (provereno)...
@carobnjak
To se onda tako kaže ;) Znam ja na šta ti misliš ;)
Ne znam stvarno... Kod mene je na vrlo visokom ;)
Specijalno za Mangea:
"Frizirana statistika
Vise od 2 decenije japanski automobili uverljivo su pobedjivali u statistikama kvarova na nemackim putevima, napravljenim na temelju intervencija ADAC-a, najveceg i najorganizovanijeg evropskog autokluba. Bio je to snazan marketinski adut Toyote, Mazde, Honde, Nisssana, Suzukija, Subarua..., koji je pomogao njihovom uspehu na evropskom trzistu.
Nove statistike pokazuju kako se stanje promenilo iz temelja, pa su nemacke marke cvrsto zasele na vrh. To sigurno pokazuje da je povecana pouzdanost evropskih automobila ali mnogi tvrde da su te statistike frizirane i neverodostojne.
Veliki je biznis u igri, u kojem se vrte MILIJARDE evra, da bi sve bilo "cisto". Naime, pored ADAC-a, na teren izlaze i slep-sluzbe odredjenih marki, u okviru mobilnih garancija, a to NE ULAZI u ADAC-ove statistike. a takve sluzbe su najbrojnije za nemacke marke!
Uz to mobilne garancije cesto angazuju ADAC-ovu sluzbu, sto se takodje NE racuna u ADAC-ove statistike, jer se ubrajaju samo direktni pozivi."
(Tekst objavljen u dodatku "Auto" od "Kurir-a" od 16.oktobra 2010., str.12)
Eto, sad znate sta je istina...
@Predrag
na nivou Punta iz 2003. Ozbiljan sam, ima dosta slicnosti, pravi oldtajmer :)))
carobnjak
Ja ti i kažem da je današnja bola na Grande spravi, lošija nego na tvojoj.
A o Clasicu, neću, veliki broj je prošaran, boja se ljušti pod makinom za pranje čak i po krovu i rizlom sa puta poo pragovima i rubovima.
I sve to posle samo pola zime.
carobnjak
Čuj, ADAC i Kurir, šta da kažem? Treba li komentar?
Oni i vremensku prognozu pišu po ćefu ili narudžbini!
@Mange
problem je u nasoj lakirnici i radnoj "snazi" a ne u Italiji!
Samo naivan moze ocekivati da ce nasi sklopiti auto bez greski, posle onoliko sklepanih krseva iz Zastave...
@carobnjak
Gde si pročitao to lupetaranje? Ona je jedan od najfunkcionalnijih i najprostarnijih automobila u B segmentu. Ni počemu ne može da bude na nivou Punta iz 2003. jer je daleko solidniji automobil, od svih Fiata zajedno.
@Mange
tekst je objavljen u Auto dodatku, ne u Kuriru, i nisu ga oni izmislili nego preveli...
Sta ti tu zvuci nemoguce, zar mislis da se sve radi na lepe oci , bez love? Ne budi smesan, cemu toliko "iskustvo"?!?
@carobnjak
Evo, moj Yugo je proizveden u Zastavi, pa se ni posle 6 godina ne ljušti, ne bledi, ne matira, nije izgreban, ne korodira...
Ja lično mogu da kažem da je Škoda fabija auto za Grande makinu.
A Oktavija, S-B, Jeti, su nedostižan cilj za Fiat.
@Predrag
nisam procitao, to je moje misljenje, pomalo mi lice, to treba da ti je kompliment!
Nisam pominjao kvalitet (Skoda je vrh, bolja od Volkswagena, cak i od Mercedesa a kosta kao Fiat...), nego su onako stilski slicni, i spolja i iznutra tj. na istom razvojnom nivou...
Fiat i škoda ne mogu da se porede. Fiatov jedini pandan je Chevrolet, Dacia i Lada su lošije, a svi ostali su bolji ;)
carobnjak
ADAC nije Italijanska, nego Nemačka marka, tj. državni auto klub.
To što tek zadnjih godina nemci se penju na vrh, i jeste pokazatelj cele priče. Ustvari, sve je manja razlika između proizvođača. Uniformnost dolazi do izražaja, što je rezultat ukrupnjavanja auto industrije i koncentracije određenih dobavljača sklopova na više kompanija.
@carobnjak
Blago meni, kada moja Fabia liči na tvog Punta :))))) hahahah
@Mange
sta ti lupas, ko kaze da je italijanska?!? Posedovao sam ADAC Motorwelt jos iz 1985. nemoj meni prosipati pamet, nisi ni ukapirao o cemu se prica!
Predrag
Poređenje Fiata sa Chevrol... Dacij... & Co je pravo. Malo im je pleharija bolja a mehanika gora ;)
@Predrag
ajde sad budi objektivan pa lepo objasni sta to Skoda poseduje a Fiat ne, adekvatni modeli i verzije tj. motori?
Mange
Fiat ima odličnu zaštitu od korozije (zbog pocinkovanog lima), a sam lim mu je debljine limenke ;) Pa mučeni Classic ima 830 kg, isto kao i moj Yugo :)))
carobnjak
Ja ti pominjah ADAC i Italijane iz razloga što da italijani imaju veze sa njim, niko ga ne bi shvatao ni pod razno.
Mislio sam da ćeš razumeti, ali ti opčinjenost italy mašinama to ne dozvoljava.
Trenutno Nemci drže EU na plećima. Već godinama sarađujem sa nekim njihovim državnim institucijama i mogu ti reći da ne lažu:)
A italijani čim stgnu, prevare te ko mene pre neki dan:)
@Predrag
to je osnovna verzija bez dodatne i sigurnosne opreme! Pa nije valjda lim najtezi?
@Mange
ja ih nisam pominjao, nego ti kao sto kazes, mada ne vidim gde?
@carobnjak
Imaju Fiati sve delove na broju, ali...
Provozaj Fabiju, Octaviju, Superba, pa sedi u Fiate iz odgovarajućih segmenata, i kazaće ti se samo ;) Ne znam samo koji Fiat može da parira Superbu :))
Vozio sam Dobla 1.4 16v. Ide katastrofa!!! Kao Yugo 45...
Proizvodi se u Turskoj...
Predrag
Hoće li biti bolji Srpski ili Turski Fiat?
Biće to po meni, mrtva trka.
@Mange
"Ustvari, sve je manja razlika između proizvođača"
Jao dobro jutro! Ovo pricam skoro 2 godine a ti si prvi koji je tvrdio da nemam pojma! E to me najvise nervira kod tebe: "danas sam plus a sutra sam minus"!
"A italijani čim stgnu, prevare te ko mene pre neki dan:)"
I treba da te prevare kad mozga nemas ili :"ovce su za shishanje"...
@carobnjak
In L i Classic imaju isto kg, a In je 30 cm kraći. Gde je razlika? Pri tom, Classic ima 5v, a In 3v...
@Predrag
a necemo tako! Hocu KONKRETNE ARGUMENTE, ako ih nadjes!
Ostavi Superb na miru, rekao sam ADEKVATNE modele!
carobnjak
Ja jesam mange, ali što kod njih ima mangaša...
A rekao sam da je razlika sve manja a ne da je nema.
Najmanja razlika je do 3 g. starosti vozila. Tad počinje raskol.
@Predrag
da, odlican je Yugo, steta samo sto je nestao bestraga...
@carobnjak
Šta god da ti navedem kao razlog, ti ćeš reći nije tako. Zato, bolje bi bilo da provozaš modele koji su, bar po segmentu isti, pa ih sam iskreno uporedi. Izađi malo iz Punta...
Ostaviću Superba na miru, ali on je dokaz da je Fiat, kao proizvođač, ispod Škode, čim nema predstavnika u D segmentu...
@Predrag
ima Cromu, tu je i Alfa!
Da li si mozda njih vozio? Izadji ti iz Fabije malo...
Ako budes objektivan i ja cu, izvoli!
@Mange
Mislim da će "naš" biti bolji, ali i da bude najbolji i najjeftiniji na svetu, nikada ga neću kupiti...
carobnjak
Ja nisam ciganin pa ne znam. Inače mene zovu mange, još od malih nogu one koje sam deljao. Ljube ruku i ostalo...
A za rumunski fiat ne znam. Možda je neko greškom u servisu na Grande makinu montirao limariju Dacije. I onako je Sandero preslikan Grande M, pa možda paše a jeftinije.
@Mange
a kako mene nisu prevarili u Italiji? Cak su insistirali da vrate kusur u cent!
Verovatno su osetili da sam "njihov"...:)))
Zasto se ne hvalis kvalitetom Renoa iz Turske?
@carobnjak
Pozivaš se na Alfu, kao kada bih se ja pozvao na VW ili Audi :)))
Izašao sam ja iz Fabie, ne sekiraj se ;)
Hajde, napiši listu svih automobila koje si vozio...
@Mange
ljudi govore razne strane jezike pa ipak nisu stranci! Raspitaj se...
carobnjak
Jedino sam ja pričao o Renou iz Turske. I dalje pričam a neki oće i da se biju :)
A Hromom sam taksirao pre par godina. Posle sam se vratio na samaru i odmorio se:)
@Predrag
pozivam se jer je Fiat prepustio Alfi i Lanci vece segmente...
Kad budem izasao iz Punta sigurno necu uci u Skodu!
Necu da ti pisem jer je spisak dug...
@Mange
pa nastavi da pricas, ostavi Fiat na miru...
A sta je to Hroma?
@Predrag
samo cu te jos ovo pitati : sta je Skoda konstruisala a da nije uzela od VW?
@carobnjak
Fiat prepustio Alfi... Šio mi ga Đura, pa skrojio tesno...
Niko te ne tera ;) Svaka roba nađe svog kupca, pa tako i Fiat ;)
Hroma ti je veliki auto, još veći krš, popularan kod cigana, jer je jeftina, a oni se samo sa njom par puta presele i ne prelaze mnogo.
@Predrag
ne razumem prvi deo komentara? Sa drugim se slazem...
@Mange
prvo nauci kako se izgovaraju nazivi...
p.s. cigani voze Mercedes...
@Mange
ako si vozio u Italiju onda si mogao da vidis sta voze bogati Cigani, posebno su koncentrisani na granicnim prelazima...
@carobnjak
Karoseriju, enterijer... sve osim platforme ;) Sama proizvodi motore i menjače (po VW licenci), pa čak i za potrebe ostalih firmi iz grupacije. Ko zna šta su sve inženjeri Škodinom razvojnom centru razvili za potrebe grupacije, a da mi to i ne znamo...
Fabrika postoji još od 1895. godine, i godinama, pa i danas, je bila jedan od vodećih proizvođača menjača. Zvuči smešno, ali je tako ;)
@carobnjak
U prethodnom komentaru ima puno grešaka. Izgleda da je došlo vreme za spavanje ;)
Prvi deo rečenice znači, da je to što pričaš bezveze, mada, što se tiče Fiata, brojne stvari nemaju veze sa mozgom...
@carobnjak
Ako ti tako kažeš ;) U tom slučaju još bolje za nas, vlasnike Škoda ;)
@Predrag
nije bez veze, ne poznajes njihovu strategiju tako da, bolje - na spavanje!
Carobnjak
Fiat je bio u braku sa raznima i niko mu nije mogao da pomogne, već je on mnoge odvukao na dno.
Pa cela GM grupa nije mogla da uradi ništa.
Sad će ih valjda malo Zastava unaprediti.
@Predrag
mislio sam na neko tehnicko dostignuce, uredjaj, vrstu motora, kad ono nista!
@Mange
aha, i zato je preuzeo Chrysler...
A sta je GM trebalo da uradi?
Carobnjak, kad si bogat, sta ces drugo da vozis. :D Nebitno koje si navije, vere i rase. :)
@carobnjak
jesi video šta je Stig rekao za Alfu 8C?
Tj gde je svrstao. Imaš u novom autobildu.
@carobnjak
Da, nije pridev da bi bilo bezveze, već je bez veze ;) Strategija mu je glupa, da ne može biti gluplja...
@PITBULL™
video sam i samo je potvrdio ono sto sam vec mislio , da je IDIOT!
@carobnjak
Kada imaš više firmi u okviru grupacije, ne može da se pohvata koja šta radi. Evo, na pr. 1.2 TSi je ugrađen prvo u Yeti. To ne znači da ga je Škoda projektovala. Ko zna šta koji razvojni centar razvija...
@McLaren
hvala, vec sam bio...
@Predrag
gresis, sve se odlicno zna, gazda je VW!
@carobnjak
Važno je da ti poznaješ tu jedinstvenu strategiju, po kojoj sve firme koje Fiat kupi, dobije... treba da se prekste u Fiat, a ne da se stvara grupacija sa većim brojem brendova (kao što to rade svi ostačli). Fiat bi da izmisli toplu vodu, ali takva strategija vodi u sigurnu propast.
@Predrag
kazem ti da ne razumes, radi se o strategiji izmedju Fiatovih marki sa kraja osamdesetih...
@carobnjak
Da je tako kao što ti pričaš, postojao bi samo jedan razvojni centar (to je Fiatova ideja), i ne bi svaka firma u okviru grupacije imala zaseban razvoj...
@carobnjak
Pazi,ja ga gotivim,stvarno je ubica vozač. Verujem da je stručan za to što priča jer je trkač i to kakav. Opasan vozač. Rekao je "da je jedan od najlepših automobila koje je video ali da su mu kočnice,ogibljenje i upravljački sistem jako loši ,što on objašnjava lošim rasporedom težine."
Alfa 8C je "osvojila" 5-o mesto na njegovoj top listi najgorih automobila koje je vozio. A prvo mesto najgorih je TVR Sagaris za koga je pored nabrojanih argumenata naveo "ako nekome ovo nisu dovoljni argumetni,evo još jednog : Džeremi Klarkson ga voli !
Hahaha,kralj.
@carobnjak
Fiat, Alfa, Lancia... to mi je jasno (ali ne vidim onda čemu model 500 i Croma (kada postoje ovi šatro "premium"), i čemu Alfa i Lancia (isto s... samo drugo pakovanje). A Fiat-Chrysler, Fiat-Zastava, to mi nije jasno... To je budalaština.
P.S. Čarobnjak,da me ne shvatiš pogrešno,nisam ti ovo rekao da bi pljuvao Alfu. Nego samo sam se setio tebe kad sam čitao. Znaš da mene ne zanimaju druga ss kola osim Lamba,tako da. :)
Nego samo sam hteo da te pitam jesi pročitao ovo.
Meni je svejedno i da je najgora i da je najbolja,opet bi uzeo samo Lambo. :)
Nisam vozio tu Alfu ali nemam razloga da sumnjam u ono što Stig kaže. Ipak je on profi vozač,trkač. Po meni odličan vozač,ja ga gotivim. E sad,ne verujem da su loši ti automobili što je naveo,već samo lošiji od najboljih.
Vrv su finese u pitanju.
U svakom slučaju,pored Aventadora ni Veyron mi nije zanimljiv. :)
@Predrag
strategija se odnosila na te tri marke a ne na one dve zadnje koje si naveo!
Fiat pravi obicna komercijalna vozila, Lancia luksuzna a Alfa sportska, sta ti tu nije jasno?
Dele mehaniku radi smanjenja troskova ali svaka marka ima pravo na individualnost i poseban razvoj.
Model 500 je posebna prica jer je to retro model, reinkarnacija starog, kao sto je i VW uradio kod Bube.
Fiat/Chrysler je po meni pametan potez da bi se dobilo americko trziste koje je najvece na svetu, i da bi se dobile Mercedesove platforme za dz (Daimler/Chrysler) ali nisam za to da se na Chrysler stavlja znak Lancie i obratno!
@Predrag
Delta je vrh! Samo neupucen moze da kaze bilo sta lose...
@PITBULL™
ma ok je! U sustini ja ne pratim njihove emisije jer mi se ne svidja taj ironicni i potcenjivacki stav prema odredjenim markama, tako da njihove "utiske" ne registrujem...
@carobnjak
Dokle god budu držali Chrysler značku, prolaziće. Fiat tamo nema šanse. A Lancia je pukla! Kada nemaju obzira prema svojoj tradiciji, kako da cene tuđu? Užas!
@Predrag
u sustini se slazem, mada nije jos pukla ali su je stvarno zapustili! Do nedavno Lancia je bila sinonim za luksuzne velike limuzine, uz premijum trojku a sad ih ni nemaju u programu?!?
@carobnjak
Delta - "napucana" Croma :))) Čemu Croma, ako postoji Delta? Ostali modeli su lom...
@ceda
pozdrav! Kad su izasle fotke prvo sam bio razocaran. Medjutim kad sam je video uzivo, skoro sam pao u nesvest!
@carobnjak
Bas su te tamo u Italiji primili...Italija je fantasticna,ali nisu bas svi gostoljubivi kada kazes da si SRBIN :) Imam jedno lepo iskustvo kada sam usao u jednu prodavnicu u Rimu da pitam za WC,covek mi kaze da mu je iza sanka,i pita me odakle sam,ja kazem iz Srbije,i on odjednom kao,moras da kupis nesto ako hoces u Wc,ja rekoh,ok,nije problem,pazarim koka kolu,i onda me je bukvalno vukao do Wc-a,onako namrsteno,pa me je brze bolje sproveo napolje :) ;) Ahhh :)
@carobnjak
I mene malo nerviraju nekad sa nekim glupim izjavama,ali čupavi ume nekad da zasmeje.
Stiga najviše gotivim od njih je jer profesionalac za razliku od njih i ništa ne govori,samo vozi. :)
E sad kad se odvojio,videćemo kakav će biti.
U svakom slučaju,Lambo je meni br 1. Ni Ferarri me ne zanima pored njega a kamoli neko drugi. :)
Pazi ovu foru da se nasmeješ. :)
https://www.youtube.com/watch?v=RmeeF9ZtkCA
Premotaj na 05:58 ako te mrzi da čekaš .
Ludak,dobra je fora. Samo po meni bi bila ok da je 911 u pitanju.
Panamera se meni ekstra svidja,baš je moćna,za razliku od 911.
@dusan
pa niusam rekao da sam Srbin, pricali sam na engleskom!
A znas sta sam kupio? Mali crveni Fiat 500, model iz 1957.! :)))
@carobnjak
Delta odlično izgleda, ali zbog tereta ostalih neuspelih modela, Lancia sigurno propada...
@Predrag
Delta nema veze sa Cromom,ona je napucani Bravo!
Jel sam rekao da ne razumes? :)))
Pozdrav i tebi. Delta je bila ubedljivo najbolja kupovina na sajmu. 22000 u totalo ful opremi, doduse sa popustom. Treba sacekati sledecu generaciju lancijinih modela pa tek onda ocenjivati i pricati..
@Predrag
ipak se nadam da ce ovi hibridi sa Chryslerom biti samo prelazni modeli i da ce sledece generacije biti cistokrvne Lancie u duhu tradicije...
Ako budu na nivou Alfi , ja sam zadovoljan (skromno)...
Jedva cekam da izadje Giulia!
@carobnjak
Pa ja sigurno sa ovim nisam pricao na nasem jeziku!Takodje na engleskom,ali pitao covek odakle sam,a ja ponosni SRBIN,i kazem iz Srbije. ;) Onda,dobro da me kroz portal nije izbacio.Kakvi ljudi...Ali taj i jos par namrstenih me nece naterati da prestanem da volim Italiju kao jednu prelepu zemlju ;)
@PITBULL
Kad cenis Stig-a,onda ces ceniti i TIFF Nedel-a,bivsi prof.vozac formule i raznih drugih trka,5th gear,znas sta najvise voli da vozi?Porse ;)
@carobnjak
Da nije bilo Punta, Pande i pomoći države, Fiat bi propao odavno. Bravo, Brava, Marea, Stilo, Multipla, Bravo 2, Croma 2... sve sami tržišni promašaji, koji su prodavani ispod projektovanih kapaciteta...
@PITBULL™
Alfa 8C ima platformu od Maseratija GT i Ferrarijev V8 motor. Znas i sam kakvo mesto oni zauzimaju tako da je lako provaliti sta je istina...
@carobnjak
Mislim da grešiš ;) Pogledaj međuosovinska rastojanja. Delta je ipak napucana Croma ;)
@Rax
Pa baš tu je ubedljivo najbolja. Što teži uslovi,tu se više pokazuje njen kvalitet. A što se tiče presretača,govorim ti ovo zato što znam a ne napamet.
1 000 000 kilometara uz samo redovan servis,motor nije pipan !
Inače,presretači znaš da moraju često da ga voze u "iberu" jer oni upravo jure one koji brzo voze,znači oni moraju da voze još brže.
Kod njih ti je ograničenje 130 a kamere tolerišu do 140. Čak i do 150-160 možeš da se provučeš a preko toga love.
Što se tiče E klase,ne znam gde si ti primetio da je volan težak? Najnormalniji je,baš kako treba da bude.
Inače auto je krstarica prava,plovi samo. Jedino može da se zameri da nije toliko precizan volan i sportsko vešanje (standardno ogibljenje ne AIR-MATIC). Ali E klasa i nije sportski auto već udobna krstarica. Zato niko od konkurenata ne može da joj pridje po udobnosti,a ovoj mojoj (320cdi) ni po performansama.
@Predrag
da, kad bi bilo tako Fiat bi odavno propao pa ipak nije! Ili mozda jeste?
Nece biti druskane!
Croma je na "GM Epsilon platform" a Delta/Bravo na "Fiat C-platform"!
@PITBULL™
ovo je mnogo realnije:
http://www.roadandtrack.com/tests/impressions/2010-alfa-romeo-8c-spider
@carobnjak
Na Wikipediji može da piše šta hoćeš. Međuosovinsko rastojanje govori više od 1000 reči ;)
da, kad bi bilo tako Fiat bi odavno propao pa ipak nije!
...tako je, samo što ti to ne želiš da vidiš. Nijedan od navedenih modela, nije ispunio planirani godišnji broj prpizvedenih (prodatih) vozila.
@carobnjak
Za mene postoje samo dva auta,Mercedes i Lambo. :)
Mogu još neki da se provuku,ali ova dva su omiljena.
@dusan
Nisam njega toliko pratio tako da ne znam kakav je vozač. Verujem da Stigu nije ni do kolena al ok.
Znam da je Porše dobar za vožnju,ne osporavam to ja,samo kažem da mi se ne svidja dizajn (911). A meni kad se vizuelno ne svidja auto,džaba,može da je "zlatan",džaba.
Večeras sam video devojku tvojih snova. :)
Plavuša,baš dobro izleda a vozi Kareru 996 (onu najslabiju). Ti ne bi znao u šta pre da gledaš ali ja sam znao,u nju. :)
@Predrag
to ne znaci da je propao! To je samo tvolja zelja jer si zao, i subjektivno-nostalgicno-bezrazumski-povredjen! Mozes misliti...
Medjuosovinsko rastojanje je samo jedan detalj. Da li je tebi jasno da je Delta HB a Croma MPV? A sto ne pogledas razliku u visini? Oblik karoserije?
Da li ti meni drzis predavanje o kolima i to italijanskim?!? Da li ja to sanjam? Molim te idi na spavanje!
@PITBULL
Gledas nju...Pa sa tom Karerom ces imati 10 takvih :D :P Kako ne razmisljas :D
Bas sam danas imao viska vremena,i pokusao da nacrtam 911 iz profila,jako tesko ide!Pokusas galjarda,ide kao podmazano,par ostrih ivica,i eto Lamboa! :D
Testirao je Tiff Nedel R8 5.2 spyder vs 911 Turbo cabriolet,kaze,jeste R8 boljeg izgleda,ali posle jednog kruga vi ne zelite iz 911 da izadjete ;)
@carobnjak
Samo ovo :
http://www.lambocars.com/aventador/aventador_lp700-4_specifications.html
@dusan
Moguće,ali opet bi mi trebao i auto koji mi se svidja. :)
Nisam ga nikad vozio tako da ne znam. Ali iskreno da ti kažem,jedina Karera koja q valja po meni je Turbo. ;)
U ovo drugo ni ne bi seo ;)
Naravno,podrazumeva se i jače verzije od Turba,Turbo S,GT2 itd.
Meni je želja Panamera. :)
Baš sam je večeras video,brutalna je !
E to je za moj ukus pravi auto. ;)
Po mogućstvu Turbo S. ;)
@carobnjak
Panda i Punto ga vade. Da njih nema, propao bi sigurno.
To je moja želja od kraja 2008. godine, ne zbog toga što sam zao, već pravedan.
Da smo svi čuvali ono što smo imale, gde bi nam sada bio kraj. Tvoja razmišljanja su bezrazumska, bezosećajna i neodgovorna.
Ti još nisi savladao pojam platforme, čim pričaš o obliku karoserije, visini... Tu ti izgleda više niko ne može pomoći...
Nemam nameru da ti držim predavanja, o pretposlednjem proizvođaču automobila iz Evrope. Rusija je ipak većim delom u Aziji :))
@dusan
Bogami..
Znaš kako je dobra,nisi je video. :)
Pre bi uzeo nju nego Kareru. ;)
A kad sam došao gledala me je. ;)
I ja sam nju,baš je lepa.
Inače,čekali smo red zajedno u Bucku,tako sam je i video ;)
Sve je Luj V. na njoj. Kaže joj neka "ista si Karleuša" (a nije,lepa je) :)
A ona kaže "više bi volela da budem ko Paris Hilton" e onda ti dodje iz dupeta u glavu. :)
Šteta.
@PITBULL
Da ne sirimo o Porseu i ostalima...Uglavnom,nikada mi nece biti jasno kada neko kaze da dizajn ovog automobila nije ok...911 je prelep.
http://www.netcarshow.com/porsche/2008-911_turbo_cabriolet/1024x768/wallpaper_03.htm
http://www.netcarshow.com/porsche/2008-911_turbo_cabriolet/1024x768/wallpaper_08.htm
Kad nemaaaaccc napravi :D :PP
@PITBULL
HAhahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahha...
Paris Hilton...Hahahaahaha...Koja jadnica,ko li joj je uopste kupio tog Porsea...Oh,malo smeha za lep san :D
Hvala za ovo,hahaha...Zelim vam svima laku noc :)
@Predrag
imas ZUTI karton od mene, pa sam sebi pomozi!
Kad budes shvatio da je nase rukovodstvo krivo zbog Zastave a ne Fiat, mozda ti se razum i vrati. Do tada mozes samo da kukas i prosipas zlobu teseci se Fabijom...
"Tvoja razmišljanja su bezrazumska, bezosećajna i neodgovorna."
Nisi mogao bolje opisati sebe, laku noc i tebi!
@Predrag
U Francuskoj. ;)
@dusan
Pa... Verovatno joj je kupio neki bachje. :)
Još prolazi neka cigancica što prodaje ruže,a ova je zna vidim. I pita je "kako ide" a ova kaže "slabo".
Kaže ova "nema više kavaljera i ako ih ima svi su u zatvoru".
E to je tek da ti se zgadi ili da ti bude sve jasno.
Nažalost.
Nema na čemu,Laku noć,poz ;)
@dusan
Inače imaš još dosta slučaja "da povraćaš" i to bez reči,samo da vidiš. Npr video sam dosta kola sa seljačkim tablicama po meni.Stavljaju svoje ime na tablicu,užas. Primeri : Hamer H2 tablica "BG-Tanja" , GL tablica "Bane" ima i "Panta" mislim na X5 ili X6. Ima i na Shiroku jedna takva.
Onda E kabrio nova "EMA" to još i nije strašno. :)
Kako je dobra ta E kabrio,znaš kakav zadnji deo ima i AMG felne 19".
Ovakva samo crna :
http://www.carsendse.com/wp-content/uploads/2010/12/PIECHA-Mercedes-E-Class-Cabrio.jpg
http://carsroute.com/piecha-design-mercedes-e-class-cabrio/piecha-design-mercedes-e-class-cabrio-5/
I ovakve felne 19"
http://www.tempetyres.com.au/content/products/bg_SL63_CAR_3.jpg
Baš je bomba E klasa,lešpu nisam video (kabriolet).
@carobnjak
@mange
Tema je Renault, a vi na svakoj temi skacete na Punta, pa je*o vas on, to dokazuje mentalitet nasih vozaca, a ti ako oces da poredis punta italijana i zastavu 10 ne trudi se , ionako loseg punta nasi su jos vise pokvarili, Yugo redizajn, mozda ali nista vise, ko misli da mecka nije dobra, ima psihijatara pa neka sa njima poprica, a sto se tice slabe elektronike Peugeota, kod novijih modela je slabija, a sad ko vozi peugeota iz 1970-1980ih treba da svati da oni nisu imali bog zna sta od nje.Peugeot je udoban, pouzdanih motora, a stariji primerci, (iz 1980 i raniji) imali su losu zastitu od korozije, a 90tih sa modelom 406(kraj 1995) i dobrim pocinkovanim karoserijama problem je resen.Svakako ako ima redovno odrzavanje svaki auto duze traje, ali nije zadzabe mecka mecka.Ko predje milion kapa dole!Mercedesi su skupi, ali kvalitet kosta, ko hoce jeftino, eno nov punto, pa posle godinu dana tek vidi sta ima kad pocnu nevolje, slaba zavrsna obrada itd.Ali vas podsecam da poredite aute u klasi(E class - BMW 5 - A6, Punto - Clio - 206...)Pozdrav
@Lee
pozdrav i tebi sa napomenmeom da ti treba da se drzis teme...
@Lee
tema je ADAC ako nisi primetio, zato se pominju ostale marke i njihova "mutljavina" oko listi...
@carobnjak
Na istoj platformi možeš da napraviš hatchback, karavan, MPV, kabriolet... što znači da visina i oblik karoserije, nemaju veze sa platformom.
Da Fiat ima drugačiju strategiju, recimo kao VW, Zastava sigurno ne bi nestala, tako da nije samo rukovodstvo (pojedinci iz DS-a), odgovorno za to što se dogodilo.
Drago mi je, da si bar ti razuman, osećajan i odgovoran ;)
Idem da se bavim drugim stvarima. Ne mogu stalno ovce da krstim :))
PoZz!
Na jednoj platformi mogu da nastanu vise auta, to si upravu, (primer> Dacia logan - platforma renault clio 2), sa kojim deli i motore, Nissan Qashkaieva platforma je posluzila za razvoj dacie dustera itd, renault deli motore sa nissanom, 1,5dci iz megane II i clia II ugradjuje se i micru, Qashkaija,kombi Renault Master, vauxal/Opel Movano, nissan interstar, dele motore, isti kombi drugi znak, peugeot/citroen 2.0HDI, 2.2HDI, u 206,307,406,407, i u citroenu C5 1,4HDI 206,207 i C2 itd.A kad se setimo Fiata 124, 125, Fiata 600, koji su se proizvodili u vise zemalja kao Seat 124, Seat 600, Zastava 600(1955-1962) kasnije 750(1962-1985 i 850 od1980) Fiat 128-Zastava 128, Zhiguli, Fso 125pz, zastava 125...Suradnje je bilo i bice, ovo zadnje bas nema neku vezu sa temom al ajd...
u prethodnom tekstu 2.2Hdi sam mislio na 406,407 i Citroen C5, a ne da se taj motor ugradjivao u 206 i ostale manje, jer nije, moja greska pri kucanju.
@Predrag
naravno da mogu, to i deca znaju ali Croma i Delta nemaju NISTA zajednicko, ni platformu niti spoljne linije, niti enterijer, niti motore!
Bravo i Delta imaju skoro identicne linije sa boka, slican enterijer, ISTU platformu i ISTE motore!
Croma je zajednicka sa Vectrom i Saab-om 9-3, nastala u vremenu saradnje Fiat/GM.
Cudi me da to ne znas i da takve stvari brkas a takav si "strucnjak"...
http://www.lincah.com/wp-content/uploads/2009/02/2009-lancia-delta-executive-cockpit-interior.jpg
http://www.thecarterminal.com/carblog/wp-content/uploads/2011/01/Fiat-Bravo-interior.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_1XknPAfZhcs/Sh0wONP6jMI/AAAAAAAAJXU/sMumdrZ-ES8/s400/2008+Fiat+Croma+interior.jpg
Lee
Hdi motori se ugradjuju i u Ford, Mazdu,Volvo,Jaguar,Range Rover i doskoro i u Mini...
@Lee
ne znam cemu ta agresivnost kad su moj komentar pod 19:48 i tvoj pod 22:40 u vezi ADAC-a skoro identicni?!?
Evo nesto slicno, setimo se Crome 1 koja je prakticki skoro isti auto kao i Saab 9000 i Lanchia Thema.
@Lee
nije isti, bila je znatno jeftinija, slabiji motori (1.6 B na primer).
Zajednicka je samo bila platforma, zaboravio si i Alfu 164, zajednicki projekat se zvao "tipo 4" !
alfa 164/168 se i nesto duze proizvodila mislim do 98 ili 99, a croma do 96.
čarobnjak, opet provokatori a? hahaha
Nego, stvarno brate, ni meni nešto ne pije vodu ta priča da je Reno među najkvalitetnijima.
@Mange
Nemoj tako o Fiatu! To je omiljena tipa onih koji tek treba da postanu vozači a takvih ovde ima dosta.
@carobnjak
Bolje nešto nauči od ADAC da ne bi učio na svojoj koži. To je najskuplje i najbolnije, zato
@Predrag
Nemoj ti da učiš carobnjaka. On je to već sve izučio iz priručne literature tipa Kurira. Inače praksi ne pridaje značaja, već samo novinarsku teoriju poštuje.