
Iako su cene nafte u protekle dve sedmice pale u svetu za više od 12 odsto, građani Srbije teško mogu očekivati da će gorivo pojeftiniti.
Naftna industrija Srbije, koja je najveći snadbevač pumpi u Srbiji, saopštila je da su njene cene na prosečnom nivou u regionu.
"NIS će težiti da zadrži konkurentne cene u Srbiji i pratiti da budu prosečne po regionu. Dalje promene cena zavisiće od cene nafte na svetskom tržištu i situacije na regionalnom tržištu naftnih derivata", rečeno je u NIS-u.
Kako navode u toj kompaniji, nagli pad cene sirove nafte na svetskom tržištu prouzrokovan je dnevnopolitičkim uticajem, a ne ekonomskim: "Cena nafte u 2011. godini podložna je spekulativnim uticajima", navodi NIS.
Cena nafte na međunarodnom tržištu u protekle dve sedmice opala je za više od 12 odsto, a blago je oslabio i kurs dolara u odnosu na evro.
Na pumpama NIS, evro-dizel danas košta od 130 do 136 dinara za litar, dizel D2 od 119 do 123 dinara a bezolovni benzin od 125 do 131 dinara za litar.
Predsednik UO Kompanije Nafta Nebojša Atanacković je kazao da je teško proceniti da li će doći do smanjenja cena goriva u Srbiji, jer to umnogome zavisi od NIS.
Atanacković smatra da bi bilo logično da se cena goriva smanji zbog pada cene nafte na medjunarodnom tržištu, ali je to pitanje u Srbiji kompleksno i zbog valutne razlike: nafta se plaća dolarima čija je vrednost opala u odnosu na evro, a dinar je poslednjih dana ojačao prema evru, tako da je gorivo u Srbiji sada čak i skuplje kada se računa u evrima.
On je dodao i da, bez obzira na to što postoji konkurencija, i što se cene razlikuju, tržište naftnih derivata u suštini još nije slobodno, zbog različitih akciza za uvozno i domaće gorivo, a cene diktira NIS kao glavni snadbevač gorivom.
Izvor : Beta.rs / B92.netAli će zato poskupeti.
"NIS će težiti da zadrži konkurentne cene u Srbiji"
Koje bre konkurentne cene?
Pa sta? Ma ni ne treba da pojeftini, nek poskupi barem jos 20%.Nasa ddrzava barem ima dobru politiku, i jedini smo kojima to bas uspeva, idemo u evropu, za njihovim cenama itd, a plate i primanja africka.Ulazemo kao u obrazovanje, ali kolko god da ulozimo nasim poli******ma nikada nece nista uci u glavu, njima ulazi jedino u dzepove, ma bravo poskupite jos malo.pa posle dva dana jos i tako...da celu platu damo na vase gluposti, registracija poskupela, tablice sa pogresnim grbom, sta je sledece?Prodajte i ono malo firmi, pa onda okle para?Mi necemo docekati smak sveta, mi smo smak sveta.
@Bruce Lee
Ne razumeš ti šta je to budžet, kao se puni i troši.
To isto se radi i u celoj EU.
U Grčkoj je cena benzina pteko 1.7evra. U Sloveniji i Hrvatskoj je nešto skuplji nego kod nas. Jedino zemlje kao BiH koje žive od pomoći imaju nešto nižu cenu.
Zato, shvati da nije svačije da krsti.....
@Miselinko
Dobro u pravu si za hrvatsku, ali kolike su njihove plate u proseku? a koliki je nas prosek u srbiji?Pa ne mozes ti iste cene u nemackoj i kod nas, kolika su im primanja, kolko puta veca od nasih?...nuncake na retrovizoru...
@Bruce Lee
E tu i jeste kvrka. Kad bude skuplji benzin biće i veće plate. Jer kad kupiš gorivo sam sebi upalćuješ platu.
Iskreno, gorivo i nije skupo koliko će biti, pa se sad navozaj, ako imaš čime.
Meni za sada cena goriva nije nesnošljiva a i većini, jer su putevi i ulice zakrčeni krševima. Povećanjem cene regulisaće se i gužve. Ko ne može da plaća neka ne vozi. Ima gradski prevoz, cipele, bicikla, čamac na vesla...
Inače moja želja je da se uveze kvalitetan benzin po Euro normama sa 98 oktana, pa neka košta koliko košta. Nije bitno.
Energy saver, gde ti živiš majke ti? Ajde objasni molim te kako će meni koji radim kod privatnika biti vraćene pare kroz platu ukoliko plaćam skuplje gorivo? Naša država uzima po litri goriva isto, ako ne i više od zemalja u regionu. Pošto ne vidim da su nekome plate porasle zbog skupljeg goriva trebalo bi da te pare idu na poboljšanje putne mreže. Opet, ne vidim da su nam putevi u rangu hrvatskih ili bosanskih. Naravoučenije, treba ukinuti poreze i akcize koje idu državi jer je ista nesposobna da uradi bilo šta sa tim parama osim da napuni džepove kvazi političke i ostale elite. Sa druge strane, te pare bi dobro došle napaćenoj raji koja bi možda uspela da skrpi koji dinar kako se više ne bi vozila u krševima dok vozi dete kod lekara, a i kad izađe iz ordinacije istog neće se hvatati za glavu što nema pare da kupi lek koji je do juče bio besplatan.
@Energy
Moze biti da i ja ovog puta nisam shvatio humor, ili stvarno vidim neki blentavi elitizam u tvojim recima?
Nije ni logicno, a ni normalno da gorivo u Srbiji poskupljuje - kad jaca dinar, kad slabi dinar, kad pada cena sirove nafte, kad pada raste cena nafte, kad bombarduju pobunjenike u Nigeriji, kad duva jak vetar u Francuskoj pa vetrenjaca br. 53 ne radi punom parom itd.
Potrebno je da gorivo kosta onoliko koliko treba da kosta - ni manje ni vise, a ne da se drzava ponasa kao mega-svercer.
I da - niko ne vozi krs zato sto tako voli.
Ja sam samo rekao da oni koji voze kola znači da im nije dogorelo do nokata. Putevi puni, u Beogradu kolaps a ima jeftin gradski prevoz.
Znači ko ima pare nek vozi, ko nema ima drugi vid prevoza.
Cena goriva odgovara ceni u okruženju sa manjim odstupanjima gore dole.
Cena samoga goriva sa troškovima prevoza ne čini ni 50%, cene goriva i to je svugde, pa i u Nemačkoj. E sad ko gde sa razlikom krpi rupe, pitanje je. Ali naš džak ima velike rupe a osnova slaba.
Nisu naši putevi gori od makedonskih, bosanskih, crnogorskih. Znači ista meta isto odstojanje.
Najveća razlika je u kvalitetu goriva. Mi u okruženju imamo najgore i to daleko najgore kvalitetom gorivo. E to me boli, em ga kupim, em mi kradu na pištolju, em šteti boljim kolima.
I vozili smo mi i na flašice a plata bila 5 litara benzina. I to ne zaboravite u razmatranju.
Valjda prođe i ova kriza i daće Bog biće bolje generalno.
Sad se nisam šalio, mislio sam ozbiljno :)
Ko ima pare kupa se u moru a ko ne, kući u lavoru, vazda bilo!
@miselinko
e pa ovaj put se prvi put delimicno slazem s tobom, oko onoga da auta na ulici ima mnogo, bez obzira na cene goriva itd. Evo primera radi pocetak 90ih, naftni sverc, neki su placali i po 5 maraka za litru, ali se vozio.
Ali se ovde ne slazem, gorivo i cene goriva u regionu i kod nas, kakav je nas kvalitet goriva, a kakav nemacki, ti si navodio poredjenje! Kakvi su nasi putevi a kakvi njihovi autobanovi?Kolka su njihova mesecna primanja, minimalno 3 puta veca od nasih! Razmisli o tome...nije sve kako ti se cini.
@Bruce Lee
Nemoj nas mešati sa rarvijenim svetom. Posmatraj region i dešavanja u njemu.
Neki, kao hrvati imaju značajnije bolje puteve, ali njihovo kreditno zaduženje po tom osnovu, je neverovatno. Uzgded, imaju osetno skuplje gorivo.
U Grčkoj cene benzina su preko 1.7 Eura, a putevi nisu bajni, osim novih deonica autoputeva, koje su glavni uzrok njihove prezaduženosti.
Inače kod nas se iz cene benzina izdvaja mali deo za puteve. U Evropi to iznosi od 10-18%, a kod nas oko 10tak posto do akcize, što je smešna cifra.
AQko hoćeš, mogu i još da pojasnim dok sam raspoložen.
I da znaš, danas je druga smena Energy brenda.
@Energy saver
ovo ti je najbolji komentar do sada, u moru bisera...
Mada, ja vise volim one druge! :)))
P.s. nigde putevi nisu losi kao kod nas (izuzimam Albaniju jer nisam upoznat)...
@carobnjak
Makedonija ima neuporedivo gore puteve, Bosna takođe ima haos a Montenegrini su ubitačni.
Upravo putna mreža je pokazatelj ekonomske moći i razvijenosti jedne zemlje.
Srbija ima veliki problem sa velikim porastom obima saobraćaja koji ne prati infrastruktura, što dovodi do prekomernog habanja postojećih puteva i smanjenjanivoa usluge istih, što podrazumeva smanjenje bezbednosti i efikasnosti saobraćaja i upotrebne vrednosti puteva.
@Energy saver
prolazio sam kroz Makedoniju vise puta kad sdam isao u Grcku, nisam primetio da je gori...
U SAT reportazi do jadranskog mora su cak preporucili put preko Bosne je je bolji a za crnogorske su rekli da su modernizovani u odnosu na ranije. E sad ako oni lazu, film ne laze...
Ja svakako nisam isao na tu stranu vise od 10 godina, a skoro i necu...:)))
P.s. ne znam sta podrazumevas pod putevima Srbije? Ja govorim o glavnim deonicama i ovom prilikom te (Vas) pozivam na nezaboravnu voznju autoputem Subotica- Novi Sad!
Ni Renoovo ogibljenje ti nece pomoci...:)))
@carobnjak
Ono što ima Makedonija od autoputeva, nije za uptrebu, preko 50%. Redovno vozim na tim linijama. O sekundarnoj putnoj mreži neću da pričam. Trenutno rade niekih 10km novog auto puta od granice prema Skoplju. Inače stanje kolovoza do Skoplja, zaštita kosina, signalizacja, je katastrofa. Još gore stanje je ispred Velesa i to leva strana odavde, je da polomiš točkove.
Grčka deonica od Mak. granice do Soluna je katastrofalna, izuzimajući lepe lijandere, koje nijko ne raskresuje iz putnog pojasa :) Deonice prema Atini do Larise, su mestimično u rastrojstvu a sekundarna mreža je upolovačena sa američkim standardima koji su smešni za područija Evrope.
U Bosni je stanje da mestimično se i točkovi mogu otkinuti, osim par rekonstruisanih deonica. I sve je bolje osim Morače.......
Ne mogu više......
@Energy saver
kazem ti ja, dodji u Vojvodinu da vidis sta je autoput(poluautoput), na svaka 203 metra imas ZAKRPE! Mozes zamisliti kakav je osecaj kad ides velikom brzinom po njima a jos placas putarinu?!?
P.s. verovatno su u Bosni i CG i isli tim novim deonicama...
@carobnjak
Do kraja godine će biti kompletiran autoput u Vojvodini. Srbija a posebno Vojvodina ima problem naplate putarine i bežanja glavnih tokova na sekundarnu mrežu. To bi i bila glčavna primedba i ne razumem razlog zašto se ne uvode vinjete. To bi rešilo mnogo što.
Inanče Vojvodina je ipak bolja od ostatka Srbije, po pitanju mnogo čega a posebno po pitanju puteva.
Najgore puteve ima istočna i jugoistočna Srbija.
@Energy saver
nisi u pravu! Do kraja godine bi trebala biti gotova jedna polovina autoputa, tj.nova, a sta je sa postojecom? Odma mogu i nju za "zanove"...
P.S. ti si ocigledno davno vozio "ovamo"! Stari put SU-NS nije nista gori od nazovi "autoputa"...
@carobnjakž
Stara deonica je zrela za rehabilitaciju, ali nije gora od Makedonskih i pojedinih Grčkih.
Prioritet posle Vojvodine je Preševo, a rehabilitacije idu iz posebnih ktreditnih aranzmana, Evropske banke za obnovu i razvoj.
@carobnjak
Stari put NS-SU je rađen preko starog betonskog kolovoza sa dilatacijama, koje su se reflektovale kroz asfalt. Problem je veliki i jedino ređšenje je rušenje cele konstrukcije, što zahteva ogromna sredstva. Mislim da će to rešenje morati da sačeka bolje dane i da će se krpariti do daljnjeg.
@carobnjak
Vidim da si upoznat sa putevima u Vojvodini, putevi su losi, a ni u gradu nisu bolji, (iz Subotice sam) kod nas ti je glavni Beogradski put pun kolotraga, i ima zakrpa, a o sporednima da ne pricamo.Somborski, jos gori, pogotovo ako ima zapreznih vozila...
@Miselinko
Smena energyja!? pa kolko vas ima, jel ono ko za pandure sto idu u paru? jedan cita drugi pise?
Putevi su nam losi, i treba da ti je jasno, gorivo je najskuplje u regionu, (sem Bosne, pa u pogranicnim mestima kod bosne ima malo "uvoza" iz bosne), a ti spominjes grcku, grcka ima dugova, nije za dzabe duzan ko grcka!
Kad smo kod kvaliteta goriva, lose je al jako, ne znam sta koristis benzin ili naftu, ali su ocajni.
U madjarskoj ti je otprilike ko i kod nas, pa po neki put kad sam na putu tamo tankujem, malo je bolji dizel nego nas.pozdravlja te Bruce Lee!
@Bruce Lee
Ni putevi ti nisu jača strana. Složena je to problematika. Kod vas gore, zaletiš izbaciš na ler i gulinjaš, štediš gorivo. Još kad pogodiš da ideš niz vetar....
Oćeš autoban. E to nema, jer nismo mi Nemci. I kod njih nije kao što je bilo. Vozi polako i uživaj.
@miselinko
kada je tako slozeno, jos ajde, ali ti si jos slozeniji, pricas bez veze.
kazes cena treba da raste, kao nemacka ima takvu cenu, evo tvog poredjenja, a kad uporedimo puteve kazes to je nemacka, jos kad bi i sam znao sta oce bilo bi dobro.Ne jurcam, cuvam HDI! Znas... u potpisu... Bruce Lee, e kako JTD nesto si ga pominjo, koji ono bese punto 1.9d ili JTD? pazi ima razlike.