
Preuzeto sa : Novosti.rs
Planovi kragujevačke fabrike vozila: Stiže oprema vredna 750 miliona evra. Pored dva najavljena nova modela, najverovatnije kreće i treći automobilski adut „Fijata“
„Fijat grupa“ je za torinsko-srpsku fabriku u Kragujevcu pazarila opremu vrednu 750 miliona evra u najboljim svetskim kompanijama za proizvodnju automobilske opreme. S obzirom na to da će to biti najmodernija italijanska fabrika, iz Šumadije će sledeće godine, pored dva najavljena nova modela, najverovatnije krenuti i treći automobilski adut ove kompanije za osvajanje evropskog i američkog tržišta - saznaju „Novosti“.
Čelnik kompanije „Fijat automobili Srbija“ Đovani de Filipis je nedavno za „Novosti“ izjavio da će u novu fabriku do kraja godine biti investirano 940 miliona evra. Oprema vredna 400 miliona evra iz Nemačke, Italije i Japana već pristiže u Kragujevac. Gradi se potpuno robotizovana „Lakirnica“ vredna više od 100 miliona evra, a najsavremenije prese i automatizovane mašine za proizvodnju i sklapanje automobila dobiće i pogoni „Karoserija“, „Montaža“ i „Preseraj“. Samo u ove tri celine Fabrike automobila biće instalirano oko 120 robota.
Torinsko-srpski stručnjaci su u proteklih nekoliko nedelja pazarili opremu vrednu još 350 miliona evra, koja će u Kragujevcu početi da pristiže krajem juna.
Pored toga, u rekonstrukciju 400.000 kvadrata proizvodnog i poslovnog prostora već je uloženo više od 150 miliona evra.
Autor : M. Đošović
Hajde neka neko napise nesto ako bolje zna...jedan je na fazon novog Topolina, izmedju modela Panda i Grande Punto.
Drugi je na fazon Fiat Idee i u luksuznijoj varijanti kao Lancia Musa.
Ja za treci model mislim da ce biti neki sedan, varijante tipa Fiat Linee.
Ima li neko druge podatke ? :)
Bas sam srecan zbog KG i tih ljudi tamo. Nekako sam optimista...
@ NemanjaBB
Fijatova strategija je da se napravi konkurent Dačije LOGAN, Ni B ni C klasa, dok će manji model biti isto to samo u hečbek varijanti, konkurent Dačiji Sandero. Dok se nije pojavio Logan, Fijat je bio jeftina alternativa, sada žele da se vrate tamo gde su godinama bili. A kvalitetom Idea-e i Musa-e nisu bili ni sami zadovoljni, a kako navode zbog lenjosti i bahatosti radnika, dok su u Srbiji uočili veću sposobnost radnika (u kombinaciji sa nižim platama, to je logičan potez Fijata)
Ја бих искрено волео да се у Кг било шта производи,али бојим се да од тога нема ништа.Ко год прати ауто индустрију зна да и месецима пре изласка неког модела излазе слике и рендери,а овде нема ништа.Чак се не зна и који модели ће се правити,те муза,те идеа,те тополино,те гранде пунто,... Дај боже да нешто крене и да људи раде,али по свој прилици мрка капа.
@NemanjaBB
bilo je vise varijanti, informacija/dezinformacija u vezi novog modela iz KG, nekako imam utisak da je ta konfuzija namerno odradjena...
Poslednja verzija je bila o 2 modela, oba MPV, kraci sa 5 sedista i duzi sa 7...
Postoji prica za jos jedan model u sedan varijanti koji bi se pravio za americko trziste verovatno pod znackom Chryslera.
Prvobitna prica je bila za mali model A segmenta ( a ne izmedju Pande i Punta!) pod nazivom Fiat 600, sto mi se najvidse dopada i mislim da bi bio pun pogodak za nase trziste kao autic za grad i mlade, ili kao drugi auto u porodici uz nekog veceg, vrednijeg i "kvalitetnijeg' polovnjaka od 200 hiljada i kusur km...:)))
Navodno se od tog malog modela odustalo zbog svetske krize jer je na njemu manja zarada a ne bi bio prihvacen u SAD!
To je ono sto ja znam...
P.S. ovo je taj model:
https://autoblog.rs/blog/auto/top-secret/2010/06/02/fiat-citycar-topolino-za-2013.
@carobnjak
bilo je nekih prica za topolina, ali se pre godinu dve nagadjalo i neka montaza i saradnja sa indijskim Tatom.Montaza njihovog pick-up modela, a i nesto nezvanicno, chrysler 200c ali u to sumnjam, ali bas me zanima sta ce biti finalna verzija svega ovoga, i koje ce modele da prave, ali samo neka prave nesto i neka ta fabrika radi...
@Lee
da, 200c bi bio taj sedan...
I meni je svejedno samo da se nesto pravi, da privreda krene. Cela ta prica sa gomilom kooperanata i pratece industrije je jako lepo zamisljena teorijski, a sta ce od toga biti...
@carobnjak
tako je bilo i sa astrom classic 2, montaza ovako onako, i kada je 2006 uzeta licenca za punta, nasa Z10, pa evo ukinuli zastavu, stojadin, yugo i florida se ne prave a punto classic mi je nekako precenjen, ako gledamo cenu, licno meni je nekako i lepsi i bolji sandero.
Nasli su i fabrike koje ce dostavljati delove, kao akumulatori Black Horse iz Sombora, gume Trayal itd.
Samo kod nas ljudi ocekuju cuda i misle da je moguce napraviti fabriku i izbaciti nove modele automobila u godinu ili dve dana. Ne treba sumnjati uopste da ce FIAT napraviti odlicne stvari u Kragujevcu.
Nije mi jasno zasto te modele kriju kao zmija noge kad je do proizvodnje (ne premijere!) ostalo samo 6 meseci !?!
Evo upravo Tadic na b92 rece da novinari ne smeju vise da pitaju za datume pocetka proizvodnje ???
Šta da pitaju novinari kad je sve šuplja priča za sada. Šta će biti izgleda ni Tadija ne zna.
Sandero je meta.
Sad posle ruzne restilizacije Fiat treba da napadne sa novim modelom dimenzija 415x172x150 sa 5v, gepekom od 380 litara, motorom 1.4 sa 90KS i fabrickim plinom, sa baznom opremom: m.klima, 4 jastuka, abs, servo, mp3 muzika, prednji podizaci za 8500E u Srbiji, naravno lepsim od Sandera, sa lepim imenom npr. Fiat Stela sa veselim bojama, napravio bi veliki uspeh u prodaji.