home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanska kompanija opet je zauzela poziciju najvrednijeg automobilskog brenda uprkos masivnim opozivima koji su je pratili u poslednje vreme.

Vrednost Toyota brenda skočila je 11 odsto na 24,2 milijarde dolara na godišnjoj listi 100 najvrednijih brendova na svetu. 

Preuzela je mesto BMW-u, koji je bio broj jedan u 2010. godini u automobilskoj kategoriji.

Rangiranje za 2011. godinu izvršila je kompanija Millward Brown.

Peter Walshe, generalni direktor ove kompanije, izjavio je da opozivi Toyote nisu poljuljali poverenje potrošača u ovog auto-proizvođača: "To je bio pouzdan brend pre opoizva, a nakon toga, Toyota je postupila odgovorno. Tako je pokazala da je na "udarce" veoma otporna".

Toyota je bila najvredniji brend svake godine od 2006. do 2009.

Mercedes-Benz pomerio se na treće mesto u auto-kategoriji, prestigao je Hondu nakon skoka vrednosti od 12 odsto.

Japanski Nissan zabeležio je rast od 17 odsto zahvaljujući marketinškoj kampanji za električni automobil Leaf. "Nissan se pozicionirao kao zeleni lider i uvideo da se takav njegov stav višestruko isplati. Takođe, ekipa iz ove kompanije shvatila je da je to brend-izazivač na mnogim tržištima, zato sada pokušavaju da menjaju stanje sa novim strategijama i novim modelima", smatra Walshe.

Lista najvrednijih auto-brendova

Toyota

24,2 milijarde dolara

Rast od 11 odsto

BMW

22,4 milijarde dolara

Rast od 3 odsto

Mercedes

15,3 milijarde dolara

Rast od 12 odsto

Honda

14,2 milijarde dolara

Rast od 1 odsto

Porsche

12,4 milijarde dolara

Rast od 3 odsto

Nissan

10,1 milijarda dolara

Rast od 17 odsto

Preuzeto sa : B92.net 

Foto : Toyota



čitanja : 1192



Komentari

Pa svaka čast, još da nije bilo papučice gasa......

Autor Dejan L 10 Maj 2011, 12:20

I pored svega !
Svaka cast.

Autor ... 10 Maj 2011, 12:22

Cale ima Corollu...odlican auto!
Mora da uzmete i ovo sve sada sto se desava sa Japanom, da imaju poteskoca u tamosnjim fabrikama...
Neka im je sa srecom!

@AUDI
Da vas pecnem malo...a gde je AUDI ?? :)

Autor NemanjaBB 10 Maj 2011, 12:25

Audi je na nekom tamo mestu, sa vrednoscu od 3 milijrde.....

Autor toma 10 Maj 2011, 12:29

Tojota mi je nekako uvek bila smor brend. E onda mi je nekako ovaj uspeh samim tim i veci. Svaka im cast, uprkos problemima sa katastrofom sto neko rece i tom cuvenom "papucicom"....

Autor Uros Cuore Sportivo 10 Maj 2011, 12:32

svaka cast!

Autor DaMir 10 Maj 2011, 12:33

Ne znam na osnovu cega mere vrednost brenda,ali meni licno svakao vrednije zvuci Audi nego recimo Toyota,Nissan,Honda.
Vozis najbolju Toyotu npr ili A8. Sta je bolje? Ja tako gledam. Po meni je i VW jaci brend od Nissana i Honde.

Autor ... 10 Maj 2011, 12:34

Pogledajte kako svetli veliki Porse.

Autor dusan 10 Maj 2011, 12:37

@Autor
U ime Oca i Sina, i Golfa mi dvojke... :)
Mozda da se Srbi pitaju, ali svetsko trziste je mnogo, MNOGO vece.

Autor loshmi89 10 Maj 2011, 12:39

@loshmi89
Pa VW se vise prodaje od Honde i Nissana. Bice najveci svetski proizvodjac do 2018-e. Sada im dise za vratom. Svaka cast svima,ali mislim da je VW kvalitetniji od Honde i Nissana.
znaci uzmes R8 i ovaj sto vozi Toyotu,Hondu ili Nissana ima "vredniji" brend,vazi...
Ja bi se radije mucio u jadnom R8 nego najjacoj Toyoti.
Kazem,ne znam na osnovu cega donose ovakve zakljucke.
Da li po tome sto je milion prodatih Corola vece od npr 1 000 prodatih R8 ili po cemu vec?

Autor ... 10 Maj 2011, 12:45

Predlazem da od sad ljudi uzimaju Hondu i Nissan kao statusni simbol,a A8 nek zapale. :) To je macji kasalj za Avensis. :)
A i verovatno je Avensis bolji auto od A8,A6...

Autor ... 10 Maj 2011, 12:48

@...
U pitanju je vrednost brenda, izracunava se na osnovu broja prodatih vozila, ali i mnogih drugih "neuhvatljivih sadržaja", pretežno prisutnosti, procentualnog učešća prodatih vozila u različitim ciljnim grupama itd.
VW planira da bude najveći proizvođač vozila do 2018. Što ne znači da će u tome i uspeti. Kada se meri vrednost brendova, porediti toyotu i audi je kao porediti lexus i VW. Ovde je pitanje kako ovde nema VW. Audi je premium brend, i ovde ga nema jer je njegova ciljna grupa relativno mala. Meni nije jasno kako nema VW-a. Moguće da je rađeno istraživanje samo na američkom tržištu. Inače, u ovom istraživanju je verovatno dosta poena davano i na inovativnost u auto industriji, čim je Nissan tu. Verovatno da je uzet u obzir veliki uticaj koji će Leaf imati na auto industriju celinu u sledeće tri godine.

Autor Goran M 10 Maj 2011, 12:54

R8 je Lamborghini Galjardo
A Nissan je Reno japanskog dizajna i japanskog kvaliteta.
Honda je ružna, sirova, praza i šuplja. Nekako kad je gledaš kao da zvono koje kad čukneš odzvanja, Audi je najkvaliteniji po završnoj obradi i preciznosti, po tome je uvek bio poznat!
Highest quality car

Autor Dejan L 10 Maj 2011, 12:55

@Dejan L
Reno je tehnoloski procvetao otkako je usao u partnerstvo sa Nissanom. Sta mislis odakle novoj Laguni upravljanje na cetiri tocka? I koji to Reno poseduje i mrvicu tehnologije jednog GTR-a? Naravno da su najjeftiniji modeli dobili komponente od Renoa da bi spustili trosak razvoja, ali najnapredniji modeli u toj grupaciji se razvijaju samo u Japanu.

Autor loshmi89 10 Maj 2011, 13:09

Hvala Bogu pa se licni izbor automobila u velikom broju slucajeva ne vrsi prema vrednosti marke.

Autor milan 10 Maj 2011, 13:16

Samo pojedinci neka pljuju VW, a dobro znamo sta on poseduje... hehe Da pocnem da nabrajam? :D

Autor McLaren 10 Maj 2011, 13:19

@McLaren
'Ajde pocni, svi umiru od zelje da cuju ...

Autor dokolicabesmislica 10 Maj 2011, 13:26

@Goran M

vw je na nekom 8. ili 9. mestu sa vrednoscu oko 7.5 milijardi.

Autor toma 10 Maj 2011, 13:26

evo ga top10:
1. Toyota $24.2 -- 27 --11%
2. BMW $22.4 -- 30 -- 3%
3. Mercedes $15.3 -- 50 -- 12%
4. Honda $14.2 -- 56 -- -1%
5. Porsche $12.4 --66 -- -3%
6. Nissan $10.1 -- 88 -- 17%
7 VW $7.4 -- * -- 6%
8. Ford $7.4 -- * --5%
9. Audi $3.8 -- * -- 5%
10. Lexus $3.7 -- * --new

Autor toma 10 Maj 2011, 13:29

пре него се поубијате између себе, идите на сајт http://www.millwardbrown.com/Home.aspx , и погледајте ко су ти стручњаци који одређују вредност бренда, елем, схватићете да то нема везе са реалном вредношћу аутомобила које нека фабрика производи већ са виртуелним ранглистама базираним на степену успешности маркетиншке обраде тржишта... српски речено... преваранти

Autor Столе 10 Maj 2011, 14:52

Ne znam ja, ne shvatam ja ovo, ali da je Toyota, (ne kazem nista lose o tom autu, svi znamo da su japanci na 2 mestu, odmah iza... Nemaca)
Meni je mecka uvek pre svih, i svetskih i nemackih, kolko je ono mecki porastao promet?
12%, konkurencija sa 2 mesta?kolko ono?
Merdzo je jedno vreme zatvorio fabriku pre oko mesec dana, na nekoliko dana jer nisu imali posla zbog krize, a sad ce i nadoknadjivati jer im potraznja raste, znaci prvo su smanjili proizvodnju, a kasnije moraju da prave jos i vise jer potraznja raste... Sta to govori, mecka je mecka, ali svaki svabo je dobar... da ne ispadne da pljujem audi i bmw...pozdrav!

Autor Lee 10 Maj 2011, 15:11

@tri pametne tackice
@Столеd

Realno je porediti VW i "tojotu", odnosno "audi" i "leksus". A ne babe i zabe kao ti, pa ispadas, srpski receno kako kaze Stole, "prevarant". Tako da, ako ti bitno sta ce da kaze Milojko kad prolazis kroz Mali Mokri Lug - ti kupis "pasata", ako nije - ti kupis "avensisa". ;)

Autor Cika Sima 10 Maj 2011, 16:15

@Столе - ovo "d" je greskom 'uletelo'

Autor Cika Sima 10 Maj 2011, 16:15

avensis nije u klasi a8, nego pasat, a cika sima je dobro rekao
wv se poredi sa tojotom, kao marke, a njihove luksuznije marke kao audi (wv) je sto i toyota - lexus, napominjem lexus je nastao kao toyotin luksuzni brend.

Autor Lee 10 Maj 2011, 16:26

Neki su ograniceni kao akvarijum..

U Toyotu spada i Lexus, to je njen brend koji je ona napravila, nije ka kupila kao VW Lamburdzinija...

Imate Lexus LFA, Nissan GTR, imas jos neki model Acure Hondine sigurno....
A sto se tice kvaliteta, Japanci su poznati po tome...

Autor NemanjaBB 10 Maj 2011, 16:46

@NemanjaBB
izgovara se "lamborgini", italijanski ne poznaje "DZ"!
Ne zameri ...

Autor carobnjak 10 Maj 2011, 17:03

@carobnjak
Šta je bio Lamb.... dok ga VW nije ustrojio i upristojio?
Našta je ličio? Na par ravni koje se seku, kutijasto.

Autor Energy saver 10 Maj 2011, 17:07

@Energy saver
predlazem da malo ponovis istoriju, ima dosta materijala ali ja verujem u tebe...

Autor carobnjak 10 Maj 2011, 17:10

P.s. i kakve to veze ima sa ovom temom i jos vise sa mnom?!?

Autor carobnjak 10 Maj 2011, 17:11

Ti ga pomenu a ja odgovorih.

Autor Energy saver 10 Maj 2011, 17:15

@Energy saver
nisam ga ja pomenuo, malo ti je suzeno vidno polje...

Autor carobnjak 10 Maj 2011, 17:18

Tojota je Tojota. Pravi od jeftinih automobila do super luksuznih. Nisu lepi, al su najkvalitetniji na svetu. Tako se uči i kod nas na Mašinskom fakultetu, a i svuda gde se izučava proces proizvodnje (pogotovu nultog škarta). Problem je što neki ljudi ne mogu da se pomire sa tim da jpanci prave najkvalitetnije automobile. Nemci koji promil lošiji. Ali promil.

Ako je neko uzo japanca i niej zadovoljan s njim i kvalitetom, može slobodno a mi ga pokloni.

Autor car 10 Maj 2011, 18:11

Pošto Mercedes i CocaCola ove godine slave 125 godina postojanja, predlažem da ulože zajednočki kapital i naprave Auto sa pogonom na CocaCola-u!
:)))))

Autor Dejan L 10 Maj 2011, 18:27

@Energy
I dalje je Lambo par ostrih linija...
Kod nekog je to VRH dizajna,ali dobro...

Autor dusan 10 Maj 2011, 18:31