
Između
200.000 i 300.000 Fijatovih automobila bi godišnje iz Kragujevca trebalo da se
transportuje u svet preko crnogorske Luke Bar.
Delovi
za te automobile bi brodovima iz Italije stizali u barsku luku, potom
železnicom i kamionima transportovani do Kragujevca, gde bi bili sklapani i
gotovi automobili bi bili vraćani u luku, preko koje bi se izvozili u svet.
Do kraja ovog meseca predstavnici Luke Bar, italijanskog Fijata, kragujevačke fabrike i brodara trebalo bi da potpišu ugovor o izvozu Fijatovih automobila preko ove crnogorske luke, potvrdio je predsednik barske opštine Žarko Pavićević.
On je pre nekoliko dana sa gradonačelnikom Kragujevca Veroljubom Stevanovićem potpisao sporazum o ekonomskoj saradnji dva grada.
Pavićević i izvršni direktor Luke Slobo Pajović kažu da je taj posao skoro završena stvar, koja bi do kraja maja trebalo ugovorom da bude i ozvaničena.
„Već u septembru ove godine prvi kontejneri sa delovima iz Italije bi trebalo da krenu preko barske luke za kragujevačku fabriku na sklapanje“, kaže Pavićević. On dodaje da su odgovorni ljudi iz Kragujevca lobirali da preko Luke Bar ide tranzit Fijatovih automobila jer je bilo drugih luka koje su bile veoma zainteresovane za ovaj posao.
Realno je, kaže predsednik opštine, da proizvodnja automobila u Kragujevcu počne u februaru ili martu.
„U kragujevačkoj fabrici procenuju da bi prve, odnosno 2012. godine moglo da bude izvezeno oko 80-90.000 vozila. Narednih godina očekuje se 200.000 do 300.000 vozila da bude sklopljeno i godišnje izvezeno preko crnogorske luke“, kaže Pavićević.
On podseća da je prodajna cena automobila između 13.000 i 14.000 evra i dodaje da „kada se to pomnoži sa 200.000 dolazimo do cifre od 2,8 milijardi evra prometa na nivou godine“.
Po sadašnjim informacijama oko 20 odsto izvoza Fijatovih automobila išlo bi za Ameriku, veliki deo za zemlje Mediterana, ali i za druge evropske i svetske destinacije. Ovaj posao bi, po svim procenama, bio od interesa za obe države - Crnu Goru i Srbiju, kao i za i Bar i Kragujevac.
Montaža i u Baru?
Razmišlja se i o otvaranju pogona u slobodnoj zoni u Luci Bar u kojima bi se montirali neki sitniji delovi na Fijatovim vozilima. „U planu je montiranje protivpožarnih aparata, rezervnih guma, alata... Na taj način bi se mogao zaposliti određeni broj radnika“, kaže Pavićević.
Posao diže prihode luke za trećinu
Da je na pomolu veliki posao za Crnu Goru, Luku, Željeznicu, brodare, špeditere smatra i izvršni direktor Luke Slobo Pajović. „Očekujemo da bi to lučke prihode povećalo između 35 i 30 odsto, možda čak i više. Naši proračuni govore da bi se to kretalo od 2,5 do 3,5 miliona evra“, kaže Pajović.
Izvor : Pobjeda, B92
Tuga! Opat namestamo crnogorcima poslove iako nam je to skuplja i duza varijanta!
Znam da je Solunska luka jeftinija, a Rijeka bliza i takodje pristupacnija!
Van pameti mi je sada prica o "zahtevima stranih investitora za blizinom autoputa". Pa gde ces gore saobracajnice od one za CG. Ili je ovo jos jedna crnogorska podvala da im Srbija izgradi autoput pod izgovorom da to treba Fiatu. Sa Crnogorcem na celu Srbije nista nije nemoguce.
Јел може нешто у овој држави да се уради,а да Црногорци не буду у тој причи?
@Logandzija
Jel ti mislis da su putevi nepotrebni, bez obzira na razlog gradnje.
Makar vodio i u Albaniju svaki put donosi prosperitet drzavi koja ga gradi.
Pa necemo valjda da se vozimo taljigama po kaldrmi??????
Pocnite da volite drzavu u kojoj zivite. I svima ce biti bolje.