
Češka fabrika automobila "Škoda Auto" prodala je u aprilu najviše
automobila u svojoj istoriji - 78.200, što je za 23,7 odsto više nego u istom
mesecu prošle godine.
Povećano interesovanje za češke automobile pokazali su posebno kupci u Rusiji,
Holandiji i Kini. U prva četiri meseca ove godine "Škoda" je prodala
295.300 vozila, što je godišnji rast od 22 odsto, rekao je portparol firme
Rudolf Drajthaler agenciji ČTK.
Prodaja čeških automobila, prema njemu, porasla je na svim tržištima. U
zemljama srednje i istočne Evrope najveći rast je ostvaren u Ukrajini, od 81,5
odsto. Broj prodatih automobila na zapadnoevropskom tržištu u aprilu je povećan
deset odsto, na 32.100 vozila. Najznačajniji rast prodaje je zabeležen u
Holandiji - 83,3 odsto i u Belgiji 26,8 odsto.
Stalni rast prodaje pokazuju tržišta Rusije, Indije i Kine. "Škoda"
je u Rusiji prodala 5.900 vozila, što je na tom tržištu najbolji mesečni
rezultat u istoriji.
"Drugi najbolji mesec svih vremena postigla je 'škoda' u Kini. Isporuke su
u aprilu povećane za 66,2 odsto, na 20.100 jedinica", dodao je Drajthaler
i napomenuo da je u toj zemlji u istom mesecu lane prodato 12.200 automobila.
U Indiji je prodato 2.200 automobila što je godišnji rast od 71 odsto.
Na domaćem, češkom tržištu, kompanija je uspela da u prva četiri meseca ove
godine poveća prodaju na više od 19.000 vozila. Samo u aprilu je prodato 4.900
automobila.
Među modelima je dominirala "oktavija", sa ukupno prodatih 34.500
vozila. Sledi "fabija", sa 23.100, "superb", sa 10.700,
"jeti", sa 5.800 i "rumster", sa 2.900 prodatih vozila.
Najviše je poraslo interesovanje za "oktaviju", čija je prodaja
porasla 37 odsto na godišnjem nivou.
"Škoda Auto" je 2010. godine prodala rekordnih 762.600 automobila,
što je bio rast na godišnjem nivou od 11,5 procenata. U 2009. godini najveća
češka fabrika automobila je prodala 684.200 vozila.
Fabrika, koja već dvadeset godina pripada koncernu "Folksvagen", ne
proizvodi automobile samo u Češkoj, nego i u Kini, Rusiji, Indiji i Ukrajini,
podseća ČTK.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Škoda
Ne izgleda lose ovaj jeti. Onaj na sajmu mi se bas svideo(do duse bio je napucan opremom :))
Kupio sam novu Škodu Feliciju 1998. godine. Sad se toliko kajem što nisam kupio Yuga ili Fiat punto. Škoda je u takvom stanju da me je sramota da je vozim i da me ljudi vide u istoj, za razliku od gore navedenih automobila istog godiša koji su u dest puta boljem stanju (mislim na limariju). Dođe mi da je odvezem ispred fabrike i da je tamo ostavim da vide šta proizvode, pod uslovom da mogu preći granicu sa ovom mojom Škodom. Topla preporuka svima, bežite od Škode dok još niste pogrešili kao ja!!!!
Miodrag
Felicija je bila kao Dacija danas. Videćeš Dandule za desetak godina.
Inače felicije koje su se sklapale u Sarajevu su bile katastrofa.
Fabija je sasvim nešto drugo, ozbiljan automobil, koji je za jednu generaciju peskočio Fiat, Opel, Ford.... poluaute.
Miodrag
Škoda od Fabie 1 ima 12-ogodišnju garanciju na limariju, tako da su problemi tog tipa davna prošlost.
Znao sam da će ovaj da se javi ... On je svoju škodu folijom oblepio samo da mu ne rdja ...
Da, lepim foliju na krov i retrovizore, a "neki" mažu bitumen i farbaju auspuh :)))
I da, gde je sad onaj Dejan L, koji na feliciji nije menjao ništa, tj. samo jednu sijalicu?
@ Energy
Felicia korodirala 5 vrata i desni rub
Fabia sem sijalica, skoro nšta
@ Miodrag
Jesi je držao pored puta ili u podrumu kad je toliko potrulila.
Felicija je tranzicioni auto od NEPOCINKOVANOG lima.
Ko mi nađe trulu fabiju, častiću ga (nelupanu)
P.S. Maska na feliciji je bila sva iščvrkana od kamenčića.
Prodali je 1 dečku iz Aranđelovca, sredio 5. vrata rub, sajtne (kod nas nisu bile trule kad smo je prodali) , taj dečko ugrađuje roletne, i kad smo se zanji put videli, prešla je 330.000 bez generalke. Motor 1.3 benzinac
I da nismo prezadovoljni škodom , ne bi kupili ni 1. ni 2. fabiju
O lošoj fabiji može samo da priča onaj što je s njom vozio frižidere CocaCola i Rosa voda, po seoskim putevima i vadio joj dušu. Nemam komentar
Yeti je "mama", ja sam dosada prezadovoljan, penje se gde oces, na putu super stabilan i necujan do 140km/h,
a 1.4 TSI trosi manje nego 1.2 TSI na otvorenom.
Potrosnja ibarskom uz najnormalniju voznju bez gledanja na gas je ~7.2l/100 po kompjuteru. U gradu retko vozim, ali ide oko 10l.
Zasad nema zamerki niti cudnih zvukova iz kabine i sl.
@lok
Pozdrav! Što te nema?
Mislim da će mi Yeti ostati neostvarena želja :( Svaki put kada počneš da ga hvališ, meni iznova postane žao što ga nisam kupio... Želeo sam i mogao sam da ga kupim, ali racionalnost mi je stalno "govorila" ne... Nekada treba poslušati "dušu" ;)
Da li 1.4 TSI ide osetno bolje od 1.2 TSI?
Ima jedan sa Bloga, koga zanima 1.4 TSI u Superbu, pa bih da mu prenesem utiske ;)
Cao Predraze!
Ne stizem od posla, pogledam blog samo naslove. :)
1.4TSI ima zalihu snage, te je mnogo opustenije za preticanje ili autoput. Sve ostalo je egal sa 1.2 TSI koji stvarno zavrsava posao.
Ne znam koliko je SUperb tezi od Yetija, ali cenim da bi 1.4 bio nesto kao i 1.2 u Yetiju, tj. dovoljno.
Btw, 140KS je izmerio neki englez na Dynou sa 1.4TSI, 95 oktana benzin. :)
@Predrag
Ja imam Superb 1.8 TSI, ali sam probao i 1.4 TSI, razlike naravno da ima i u gradu i na auto putu. Auto put, manja potrosnja (za 1.4) pri brzinama do 120, preko toga na strani 1.8. Po gradu naravno veca potrosnja 1.8 i to cini mi se dosta ( 1.8 po centru Beograda 13 l, po Novom Beogradu oko 9). Sto se same voznje tice razlika se oseca na Ibarskoj prilikom preticanja.
@lok
Superb 1.4 TSI je od Yetija 1.4 TSI teži 107 kg. Zbog većeg otpora vazduha, Yeti ima manju maksimalnu brzinu (185 km/h, naspram 201 km/h kod Superba), a potrošnja ima je skoro ista (osim što prema fabričkim podacima Superb troši 0,5 l manje na 100 km pri vožnji otvorenim putem). Ubrzanje do 100 km/h im je isto (10,5 s), a za elastičnost ne znam...
@Uzelac
Hvala na iskrenim podacima ;) Znači za normalnu vožnju, sasvim je dovoljan i 1.4 TSI? Inače, cena od 17.000 za osnovni model je vrlo povoljna, a za još do 2000 €, može da se odabere dobra dodatna oprema ;) 1.8 TSI je od 1.4 TSI skuplji 2800 €. Mislim da im je razlika u ceni prevelika...
Voleo bih da probam Superba 1.4 TSI, ali ga nemaju kao test vozilo :(
@Predrag
Ali ta razlika u ceni je samo za osnovnu opremu, za vise nivoe opreme ta razlika se prepolovljuje, tako da je cena od 17.000 eur samo deo cenovne politike u smislu privlacenja paznje i da sa tom cenom nema zarade, a da se sa ostalim motorima i opremon zaradjuje.
Da, sasvim je dovoljan za normalnu voznju i 1.4 TSI.
Sto se tice lagane voznje po auto putu, uvek trosi ispod 7,5, a ukljucivanje klime kao i da se ne odrazava na potrosnju.
@lok
To sam i ja cuo, na Dyno testu 1.4 oko 140 ks, umesto 122, a 1.8, 182-185, umesto 160ks.
@Uzelac
Znam za tu foru ;)
Ko hoće Superb 1.4 TSI, trenutno se najviše isplati kada se na osnovni paket dodaje oprema po želji. Nisam siguran da to važi i za ostale motore...
P.S. Isti važi i za osnovni Yeti 1.2 TSI ;)
@Predrag
Bravo.
Da, razlika je 150 evra u korist ACTIVE verzije kada joj "napucas" sve iz Ambition opreme, ali postoji caka...
Caka je sto " Spoljašnji retrovizori i spoljašnje ručice na vratima u boji vozila" ne mozes da dokupis na ACTIVE verziju, eto..samo to.
Vizuelno mozda nekom znaci, ali da li vredi 150 evra, pa ne znam, zavisi od korisnika.
Posto si ti napisao za akcijski model, i to sto si rekao stoji 100%, moram da napisem i u drugoj situaciji:
ko god zeli puno opreme, preporuka je da krene od Elegance verzije, jer u tom slucaju izadje povoljnije.. pocevsi od vrste materijala koje je nemoguce odabrati u ACTIVE i AMBITION opremi,pa nadalje.. apsolvirao sam sve krajem godine kod kupovine drugog Yetija :)))