home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

75 godina BMW-a 328

14 Maj 2011 - 19:08 Vesti Link

Pravljen između 1936-te i 1940-te, BMW 328 predstavlja prekretnicu u automobilskoj istoriji, a bio je najuspešniji sportski automobil 30-ih na takmičarskoj sceni.

BMW 328 je težak samo 780 kilograma i raspolaže sa 80 konjskih snaga u serijskom produkcijskom obliku, a predstavlja spoj idealnog rasporeda težine, aerodinamičkih linija i savršenog motora.


Trkački život započeo je sredinom 1936-te, dok je serijska proizvodnja drumske verzije počela na proleće 1937-te. Kombinovanjem šasije razvijene za model 315/319 i novorazvijenog motora sa šest cilindara zapremine 1971 cm3, BMW je stvorio deo automobilske istorije - model 328.

Proizvodnja: 1936.-1940.

Motor: R6, 1971 cm3

kW/KS: 60/80 @ 4500/min, trkački model: 100/136 @ 6000/min

Masa (kg): 780-850

Maksimalna brzina (km/h): 149, trkački model 220 km/h

Dimenzije DxŠxV (mm): 3900x1550x1400

Impresivan debi

Subota 13. jun 1936., dan pre premijere BMW-a 328. Vremenska prognoza za sledeći dan bila je manje više obećavajuća, ali Ernst Jakob Henne (vozač) je opušteno rekao: "Mi smo navikli na svakakve uslove na Ringu", i slegnuo ramenima.

Nürburgring – Nordschleife, 14. jun 1936., kišno vreme. Premijerni nastup potpuno novog modela BMW 328. “Neverovatno je šta Henne uspeva da radi sa svojim novim dvolitrašem. Kakvo veličanstveno ubrzanje! Sportski BMW je brži od kompletne kompresor konkurencije...S velikom prednošću Henne kao prvi prolazi kroz cilj…” Ovako je glasio originalni ton nemačkog Motorwelta.

Između aprila 1936. i septembra 1939. godine BMW je lansirao samo 464 modela 328. Danas ih je samo oko 200 koji su preživeli, a od tih 200, 120 može da se nađe u Nemačkoj (većinom po aukcijskim kućama). Do 1940. ti modeli su učestvovali na 172 nacionalne i međunarodne trke. Bilans: 141 pobeda, od toga su najznačajnije pobede u Le Manu 1939. i godinu dana kasnije na legendarnoj Mille Miglia.

Mille Miglia 1940 - najveći trijumf BMW-a 328 

Politička situacija dovela je do toga da je samo nekoliko trka održano 1939-te i 1940-te. Jedna od tih je Mille Miglia (1940). Tačnije, 28. aprila 1940. godine nemačke legende Fritz Huschke von Hanstein i Walter Bäumer krenuli su u najdužu, najtežu, ali i najprestižniju trku. Od početka do samog kraja bili su u vođstvu u konkurenciji od 74 izuzetno snažnih takmičara. Za deonicu od 1.503 kilometara trebalo mu je manje od 9 sati (8 sati, 54 minuta i 46 sekundi) vozeći prosečnom brzinom od gotovo 170 km/h ! Ovde nije reč o pisti, već o običnim putevima, i to putevima 1940. godine.

BMW 328 (označen brojem 70) je na cilj stigao 15 minuta pre do tada neprikosnovenog fabričkog Alfa Romea. Bila je to najvažnija pobeda za mladi BMW-ov trkački tim. Uz to, ostale 328-ice zauzele su treće, peto i šesto mesto.

Izvor : Presretac.com



čitanja : 1428



Komentari

Najbrzi auto ikada na Mille Miglia. :)

Autor loshmi89 14 Maj 2011, 19:44

cekamo ove sto ce sad da se izsvadjaju!! :)

Autor ALEKSANDAR BG 14 Maj 2011, 20:10

Ako je ovo najuspesniji auto 30-tih,zasto se za te godine uglavnom veze Audi,tj Auto Union Type C?Uz njega takodje Type A,B,D...Uz Auto Union-a tih 30-tih se spominje i Bugati,Alfa,Maserati...

Autor dusan 14 Maj 2011, 21:25

Bubrezi?

Autor Dejan L 15 Maj 2011, 00:43

Jedini od 3 premium brenda koji bi i bez amblema mogao da se prepozna....

Autor toma 15 Maj 2011, 01:44