home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Švedski "Volvo" je saopštio da je više nego udvostručio zaradu u prvom tromesečju ove godine na 640 miliona kruna (103 miliona dolara), u odnosu na 280 miliona kruna u istom periodu 2010., prema prvim zvaničnim rezultatima objavljenim nakon što je kompaniju preuzeo kineski "Džili."

Kompanija "Džedjijang Džili Holding", jedan od najvećih kineskih proizvodjača automobila, okončala je početkom avgusta minule godine kupovinu švedske firme od američkog "Forda", za 1,8 milijardi dolara.

Grupa "Džili", u okviru koje posluje i firma "Džili automobili" ima ambiciozne planove širenja "Volvoa", ne samo u Kini.

"Volvo" je nagomilao velike gubitke u periodu globalne finansijske krize, ali je uspeo ponovo da se oporavi u poslednjih godinu dana, zahvaljujući delom i "bumu" potražnje za terencem XC60, koji se dobro prodaje na svim tržištima.

Uprava švedske fabrike procenjuje da će prodaja njihovig modela nastaviti da raste i u 2011. godini, naglašavajući da će obezbediti rast proizvodnje u švedskoj fabrici u Torslandu, kao i u pogonu u Gentu, u Belgiji.

Potpredednik "Volvoa" Hans-Olov Olšon bio je mnogo eksplicitniji prošlog meseca ističući da kompanija, koja je počela da izradjuje automobile i na kineskom tržistu sa izuzetno visokom stopom rasta, očekuje da će prodati 70.000 više jedinica u odnosu na prethodnu godinu. Na buduće rezultate kompanije, negativno bi mogli da utiču nestabilan kurs i neizvesno kretanje cena sirovina.

Kompanija "Džili" obezbedila je kupovinom "Volvoa" pristup najsavremenijim zapadnim tehnologijama, povećala je proizvodne kapacitete i ojačala prisustvo na kineskom i stranim tržištima. Kupoprodajnim ugovorom, sklopljenim u martu minule godine, dogovoreno je da "Džili" plati "Fordu" 1,8 milijardi dolara, a da u razvoj poslovanja švedskog koncenra uloži još 900 miliona.

"Džili", koji je u avgustu postao vlasnik "Volvoa", želi da podigne tri nove fabrike u Kini, dok uprava švedske firme pokušava da odloži širenje kompanije dok ne stabilizuje poslovanje.

Nakon što je "Džili" preuzeo "Volvo", šef kineske kompanije Li Šufu rekao je da će osnovne vrednosti švedskih vozila, kao što su bezbednost, kvalitet, briga o ekologiji i moderan skandinavski dizajn, biti sačuvani u budućnosti. On je dodao da će taj brend stabilizovati poziciju na evropskom i američkom tržištu i da će se proširiti u Kini i na ostalim tržištima u usponu.

Izvor : 24sata.rs

Foto : Volvo


čitanja : 747



Komentari

Ova boja ubija koliko je dobra na njemu!

Autor Uros Cuore Sportivo 14 Maj 2011, 16:50

Sigurno da kod Kineza pali ,,kupujmo domace" :))

Autor Bagzi 14 Maj 2011, 20:25

svaka cast...napred Volvo...ovaj XC60 mi je favorit iz njihove game...

Autor DaMir 16 Maj 2011, 10:26