
Švedski "Volvo" je saopštio da je više nego udvostručio zaradu u prvom tromesečju ove godine na 640 miliona kruna (103 miliona dolara), u odnosu na 280 miliona kruna u istom periodu 2010., prema prvim zvaničnim rezultatima objavljenim nakon što je kompaniju preuzeo kineski "Džili."
Kompanija "Džedjijang Džili Holding", jedan od najvećih kineskih
proizvodjača automobila, okončala je početkom avgusta minule godine kupovinu
švedske firme od američkog "Forda", za 1,8 milijardi dolara.
Grupa "Džili", u okviru koje posluje i firma "Džili
automobili" ima ambiciozne planove širenja "Volvoa", ne samo u
Kini.
"Volvo" je nagomilao velike gubitke u periodu globalne finansijske
krize, ali je uspeo ponovo da se oporavi u poslednjih godinu dana, zahvaljujući
delom i "bumu" potražnje za terencem XC60, koji se dobro prodaje na
svim tržištima.
Uprava švedske fabrike procenjuje da će prodaja njihovig modela nastaviti da
raste i u 2011. godini, naglašavajući da će obezbediti rast proizvodnje u
švedskoj fabrici u Torslandu, kao i u pogonu u Gentu, u Belgiji.
Potpredednik "Volvoa" Hans-Olov Olšon bio je mnogo eksplicitniji
prošlog meseca ističući da kompanija, koja je počela da izradjuje automobile i
na kineskom tržistu sa izuzetno visokom stopom rasta, očekuje da će prodati
70.000 više jedinica u odnosu na prethodnu godinu. Na buduće rezultate
kompanije, negativno bi mogli da utiču nestabilan kurs i neizvesno kretanje
cena sirovina.
Kompanija "Džili" obezbedila je kupovinom "Volvoa"
pristup najsavremenijim zapadnim tehnologijama, povećala je proizvodne
kapacitete i ojačala prisustvo na kineskom i stranim tržištima. Kupoprodajnim
ugovorom, sklopljenim u martu minule godine, dogovoreno je da "Džili"
plati "Fordu" 1,8 milijardi dolara, a da u razvoj poslovanja švedskog
koncenra uloži još 900 miliona.
"Džili", koji je u avgustu postao vlasnik "Volvoa", želi da
podigne tri nove fabrike u Kini, dok uprava švedske firme pokušava da odloži
širenje kompanije dok ne stabilizuje poslovanje.
Nakon što je "Džili" preuzeo "Volvo", šef kineske kompanije
Li Šufu rekao je da će osnovne vrednosti švedskih vozila, kao što su
bezbednost, kvalitet, briga o ekologiji i moderan skandinavski dizajn, biti
sačuvani u budućnosti. On je dodao da će taj brend stabilizovati poziciju na
evropskom i američkom tržištu i da će se proširiti u Kini i na ostalim
tržištima u usponu.
Izvor : 24sata.rs
Foto : Volvo