
Predstavnici Evropske investicione banke (EIB) i Srbije potpisali
su u Luksemburgu sporazume o zajmovima od ukupno 750 miliona evra. Prvi ugovor
u vrednosti od 250 miliona evra odnosi se na finansiranje malih i srednjih
preduzeća, dok se drugi, u vrednosti od 500 miliona evra odnosi na investicije
koje će u Srbiji imati Fijat.
"Danas
smo sa EIB zaključili najveći aranžman u jednom danu i ova institucija, koja je
zapravo banka Evrope se sve više afirmiše kao ključni strateški finansijski
partner naše zemlje u izgradnji izvozne ekonomije, infrastrukture, borbe protiv
siromaštva i izgradnji ekonomije znanja", rekao je
potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić.
Ministar ekonomije Nebojša Ćirić je rekao da su ugovori veoma važni za razvoj
srpske privrede i izvoza i posebno ukazao na težinu koju će imati ulaganje 500 miliona evra,
koji će tokom ove i naredne godine biti investirani u zajedničku kompaniju
Fijata i Srbije.
"To
dovoljno pokazuje ozbiljnost onoga što smo do sada radili i da ćemo zaista
krajem ove godine imati novi model, a u
martu ili aprilu iduće godine punu serijsku proizvodnju od oko 200.000
automobila godišnje", rekao je Ćirić.
On je dodao da će jedan deo novca od ugovora Apeks 4, odnosno 80 miliona evra,
biti iskorišćeno za razvoj automobilske industrije, odnosno kompanija koje se
bave proizvodnjom delova za automobile.
"To će biti
prilika za naše kompanije da apliciraju za izuzetno povoljne kredite pod
uslovima kakve imaju kompanije u evropskim zemljama", rekao je
on.
U okviru ugovora vezanog za Fijat, Republika Srbija će dati 200 miliona evra garancija, a preostalih 300 miliona evra garancije daće Fijat i italijanska agencija za osiguranje poslova Sače. Ovim novcem finansiraće se najveći deo izgradnje fabrike automobila u Kragujevcu, koja bi, kako se očekuje, mogla Srbiji da obezbedi izvoz vredan i do 1,4 milijarde evra.
Izvor : Tanjug.rs, Beta.rs i B92.net
Moron
Druže pozdrav.
To je ono što sam ja uorno pričao sa Sribija ima ogromne finansijske obaveze prema FAS-u i fiatu.
Jednostavno, javnost izgleda ne zna detalje finansijske konstrukcije, koju političari kriju kao zmija noge.
Dobili su zemlju, hale, infrastrukturu, džabe, prebrali su radnu snagu, kako im odgovara, uništili brend Zastava i naše mašine, čak i opremu poput teških presa, koje su bile od državnog značaja.
Ostaje još samo da skinemo gaće...
Da nas bar okupra neka ozbiljna kompanija, nego fiat...
Srecan je onaj kome je Fiat ili FAS najveci ili jedini problem u zivotu!
Srbija je puna vizionara, i velika je steta sto ne dolaze do izrazaja...
carobnjak
Koliko je ljudi u Srbiji moglo da dobije radno mesto za 200 milja evra? A koliko su dobili u fiatu? Dali su polovini otkaz!
A to što će fiat praviti svoje konzerve kod nas ni malo nisam ponosan. I baš mene briga za fiat, nego me biga što nam krv pije. I to za naše pare.
Sve je ovo bezčasna rabota.
Valjda će jednog dana i onog nesretnog, po nas Dinkića neko pitati nešto. Bar, onda kad ne prođe cenzus.
@Mange
a sto se ti osecas prozvanim? Da ne smatras sebe za vizionara?!?
carobnjak
Moje vizije o finansiskoj konstrukciji su se, za razliku od tvojih ostvarile.
Ostaje još vizija o proizvodnji konzervi, i protraćenoj mogućnosti da se nađe ozbiljan partner.
@Mange
izvini a otkud ti znas kakve su moje vizije?!?
I da te podsetim, jos nista se nije ostvarilo...
carobnjak
Svi znaju da tvoje vizije sežu do prednjeg branika fiata punta.
U mašti ti se povremeno pojavi i Đuđaro, Borove šume dizajner (Pini Fa..) i sl. Ali ozbiljno ništa.
Nisi ti kriv što ti struka nije vezana za hobi.
Laku noć.
@Mange
sta god da je to apsolutno nije tvoja stvar!
I drago mi je da si se upecao na 23:25...
Kad bi takvi kao ti bili u vladi, davno bi bili Amerika...
Zemlja Srbija se zadužuje za privatnu firmu Fijat?? I još se hvalimo kako je to najveće viđeno zaduživanje za jedan dan??? Ma nema nama spasa...otišlo je ovo društvo u ku**c...Šteta samo što nas je godišnje manje po 50 000. Kad bi samo vladajuća elita pronašla način da taj broj podigne na 350 000 - 400 000 godišnje i da nas pretrebi za petnaestak godina sve pa onda eto širine za južne susede...naseljavajte se!!
A kao miraz dobićete Fijat fabriku... :))
Srbija se ne zaduzuje, zaduzuje se FAS. Srbija samo daje garancije za 200 mil od ukupnog iznosa kredita od 500 mil. Neko mora da garantuje, bez toga FAS ne moze da dobije kredit.
Pišete gluposti. Jel čitate tekst? 500mil.! Niste valjda očekivali da vlasnik Fíata to izvadi iz slamarice. Pisalo je o tome još u Januaru. Osim toga Sr. je vlasnik trećine FASa, logično je i ona da ulaže u fabriku. Dalje, koliko se zadužio NIS, EPS, JAT...Telekom...i koliki je njihov izvoz?
Šta znaju deca koliko je 500mil. a ulaganja Fiata su blízu miljardu. Poređenja radi kad se otvori nova fabrika za par milona to biva udarna vest. Koliko samo dadosmo na odbranu dinara.
Umesto da se radujete što je Fijat uzeo namenski kredit i više ne može nazad, svirate kyrcu. Jeftine radne snage i pomoći države i EIB Fiat bi dobio i drugde, Bugarskoj, Rumuniji...možda i povoljnije jer su u EU.
Fiat ovde nije dobio pomoć. On je došao da nam oguli i ono malo kože sa slomljene grbače, opere pare a od našeg tabora jedinu korist ima Mlađo & CO.
A mi ostali možemo samo da gudimo u gusle.
Ovaj događaj se može smatrati društvenim prolivom, za koji pojedini misle da je lepo ići ukakelih gaća, i nezgodnog mirisa.
I slepci su rekli----videćemo!
@Mange,
svaka cast za objašnjenje o carobnjakovoj viziji!
Zemlja Srbija, zemlja prosvetitelja i vizionara, nabedjenih pametnjakovica, a ustvari neostvarenih zanatlija koje kompleks vise vrednosti zaslepljuje.. Da,da FIAT ne valja, losa fabrika, jos gora kola, dosli ovde da nas pokradu i upropaste zajedno sa neznalicama i nesposobnjakovicima, domacim lopovima... Svako ko ima mrvicu zdravog razuma zna da ce FIAT napraviti pravu stvar i za sebe i za Srbiju, generalno i dugorocno a nerealna i megalomanska ocekivanja dela naroda su deo duboko ukorenjenog problema koji je, nazalost i meni se cini, neresiv!
@ceda
Care, ti si naš idol!
Ajde da nas prosvetliš sa Gej 17+ softverom, da nam svetla popališ, da ne sedimo kraj očiju, slepi u mraku!
Energy saver
Decko ili covece( ne znam ko pise),
nema tebi pomoci a ni prosvetljenja jer si ostrascen i zaslepljen. Ono sto napisah nema nikakve veze sa strankama, a pogotovo ne sa tom odvratnom koju pominjes vec sa osnovnim i opstim poznavanjem trzista i ekonomije. Sudeci po postovima koje postavljas evidentno je da ti to fali. Uzivaj...
Čeda
Mada realno još jesam dete, a možda i iskompkesiran, mislim da ima istine u tvojoj izjavi da su "dosli ovde da nas pokradu i upropaste zajedno sa neznalicama i nesposobnjakovicima, domacim lopovima...". To je ( po meni ) pretežan način funkcionisanja sistema kod nas ( pre i posle "uvodjenja demokratije", a dan njenog uvodjenja biraj sam ). Jedine razlike se javljaju u tome što neki učesnici u tom organizovanom kriminalu "padnu", a neki ne ili ne "padnu" u isto vreme. Organizovani kriminal je svuda oko nas, a ko to ne vidi, tome pomoći nema. Kako se MER nije zaj..ao pa zalegao da Srbija "garantuje" za kredite drugih smrtnika, nego baš za FAS...
Moron
Daleko od toga da ja nisam svestan da je u nasoj zemlji korupcija i privredni kriminal na visokom( u svakom smislu) nivou ali ovde nije u pitanju to, vec je poenta da je dolazak FIAT a odlicna stvar za nas. Razlicite fabrike razliciti modeli, planovi, ciljne grupe kupaca i naravno na sve to nerealne zelje i ambicije dela naroda.. Iskreno, i ja bih voleo vise da je neka druga fabrika kupila Zastavu( npr Reno, bili su pregovori cini mi se 90 ih) ali nije, kupio ju je FIAT i ozbiljan posao poceo da radi i to je odlicna stvar. Nijedna ozbiljna svetska fabrika( a FIAT to jeste, stagod pisali ovde neki strucnjaci) ne ulazi u posao tolikog obima bez analiza i procena rizika i isplativosti i treba to prihatiti i shvatiti kako treba. Nijedna fabrika svetske auto industrije nije napravljena u Istocnoj Evropi bez garancije i pomoci vlada tih zemalja pa tako i ovde. Zelje su jedno a objektivna situacija nesto sasvim drugo.
Ceda
Nije Fiat kupio Zastavu, a kao što možeš da vidiš na sajtu APR-a u podacima za FAS, "pomoć" Države Srbije je ( blago rečeno ) ogromna
http://pretraga.apr.gov.rs/RepsisPublicSite/Public/Enterprise/Founder.aspx?BusinessEntityId=2393502&RegistryCode=20468122&rnd=1079941200
Samo na ime osnivačkog uloga Država je unela i uplatila čak 101,5 milion EUR-a, a FAS ( prema zvaničnom poreskom bilansu ) zapošljava samo 937 ljudi ... Dobro ulaganje ...
@Moron
Bravo! FAS je budalaština!
Fiat nije kupio Zastavu, već mu je ona poklonjena, sa opremom, bez radnika, koji su tek naknadno zapošljavani. Stari radnici su jednim delom zapošljeni (svi inženjeri su otpušteni), zadržana je linija velikih presa iz Preseraja, a sva ostala oprema je rasprodata (putem tendera ili u staro gvožđe) ili je pobacana...
@ceda
Bojim se da ti nisi jedan od teoretičara koji se po vascijele dane vuku po kladionicama i kafićima, bezciljno i celom narodu predstavljaju ekonomske modele.
I što reče Moron, na kraju investicije će ispasti da je za svako radno mesto uloženo milion evrića, pri tom ne računajući tri puta veći broj otpuštenih.
I ko sprečava fiat da fabriku za par godina po skupe pare recimo uvali Kinezima?
@Moron
Kao sto su u Prokuplju otvorili fabriku kablova(Leoni),drzava im dala po 10.000e za svakog radnika,inace ih ima oko 800(tako nesto).
Kakva investicija covece...
Za ovih 500 miliona eura, mogli su da naprave do 5 novih modela (Daciju je Sandero koštao 65 miliona eura). Za početak su mogli da urade ozbiljan redizajn Floride (nešto kao Felicija od Favorita), i već bi bili na konju. Imali su licencu za proizvodnju(!!!) Zastave 10, a bili su i na korak od potpisivanja ugovora sa Opelom. Na taj način su mogli da "ojačaju", pa da se tek onda nađe odgovarajući strateški partner (na pr. VW), a ne da ovako sramno i užasno završe. Ovo je blago rečeno tragedija!
P.S. Kada sam bio na praksi u Zastavi, pitao sam inženjere zbog čega ne ojačaju Floridi karoseriju da bi prošla crash test. Rekli su mi da nemaju 500.000 eura za tako nešto! Samo 500.000 eura je bilo potrebno da bi Florida prošla sve testove i postala bezbedan automobil. Pa j.b.m ti državu!
Hajde da uprostimo, da bi nasa drzava privukla investitore kojima je potrebna jeftina radna snaga, mora da daje najpovoljnije uslove, jer je to jedini nacin da se pokrene "nazovi" privreda. Zastava, konkretno, je samo u ocima ovdasnjeg naroda neka vrednost i neko ime, a stvarnost je da je to fosil iz nekog drugog vremena sa prevazidjenim masinama i tehnologijom, apsolutno bezvredna. Druga prica ce se pricati za godinu dve,tako je bilo i sa Sartidom pa ga agresori pretvorise u , ubedljivo, najveceg izvoznika u zemlji..
@Energy saver
Nisi samo vedrog duha, visprenog jezika, nego si pronicljiv i blago vidovit... Odusevljavas me!
@Predrag
Cudi me da ti kao inzenjer ne znas da je Reno pre 8-9 godina ulozio vise od 500 milina evra u razvojni centar koji je potpuno kompijuterizovan da bi smanjio vreme i troskove razvijanja novih modela . Svi novi modeli Renoa, samim tim i Dacije izlaze iz istog. S' obzirom na efikasno investiran novac u centar sasvim je logican ishod da novi modeli kostaju manje. Svi modeli Zastave su davno bili zastareli i apsolutno nije bilo isplativo ulagati u njih. Ni 500mil evra ne bi bilo dovoljno da se ceo proces ostvari.
Fiat je prvo hteo da pravi fabriku u Rumuniji ali su u to vreme bili neki štrajkovi u Dačiji pa su odustali od Rumunije. Inače još od Koštunice nagovaramo Fiat da uzme Zastavu, i za dzabe samo da opstane fabrika.. I za izgradnju Zastave i početak Fiće država se takođe zadužila.
Koliko samo brinete za državne pare, ganut sam. ccc Najbolja investicija države bi bila kupiti svakom po motiku, to je najmanje ulaganje po radnom mestu.
Ceda
Sve što kažeš i nekako, ali u kontekstu Zastave i FAS-a to tvoje pominjanje "Sartida" ti nije baš svetao primer ( za državu i narod Srbije ) uspešne privatizacije. Sartid ( sa svim zavisnim firmama ) je bukvalno otišao u bescenje "Amerima" po ugovoru iz marta 2003. godine, pri čemu ( i tako mala ) prodajna cena je trebalo da se isplati priroritetno poveriocima Sartida, što do danas nije uradjeno. Posle osam godina ... A kako je "dobro" uradjeno svedoči i krivični postupak koji se pred Specijalnim sudom i danas vodi u vezi te prodaje. Kada se jednom na isti način "preispita" i "slučaj Zastava", verujem da će epilog biti isti.
@auto, greška, na mob. A za ovo drugo stvarno fascinira briga za državu. Ne znam jel postoji neka privatizacija a da nije predmet kritike i omalovažavanja.Ne valjaju domaći kupci, ne valjaju strani, male firme a ni velike.
Kamo sreće da je i EI Niš kupila neka velika kompanija, da se razvija i ta industrija, pa nek država garantuje. Ili ćemo u razvoj preko kukuruza i maline.Uzgred počeo je izvoz IMT traktora za Etiopiju, ili je i to loše.
@ceda ili carobnjak (ista glava)
Moja visprenost je tvoja nedostižna želja a moja vizija seže dalje od prednjeg branika fiata punta.
Nije ovde reč samo o poklanjanju fabrike, i infrastrukture, već je reč o fascinantnim sredstvima, koje Vlada ulaže u FAS.
U isto vreme se prodaje u bescenje, najuspešnija srpska kompanija Telekom.
Iskreno se nadam da će se jednog dana sva šuplja ulaganja u FAS preispitati, što reče Moron.
Tako je, energijo severa, sve to treba preispitati, neće oni nama više muljati i prodavati našu i državnu svojinu. Nema više Tita da garantuje potpisom kao kad su se kupovale mašine za Zastavu i IMT. A dotle pustimo ljude nek rade.
Problem je što sve to nije više društvena već državna svojina, a država može prodavati kome hoće i za koliko hoće bez da pita narod. A nisam primetio da vlade padaju zbog prodaje Sartida, Nís-a ili Telekoma. Naprotiv, narod je jedva dočekao akcije.
Najzanimljiviji su mi Kragujevčani koji napadaju FIAT. Bez njega, i oni kojih zbog njega dolaze, KG bi bio srane od grada..Živim u centru, i iako se para nema vidi se napredak. Sve više dolaze stranci kao i domaći sa strane. Kg počinje da liči na grad.
@Bole
Do sada smo rasprodavali, davali poludžabe a sada ulažemo velike pare (naše pare) u propali Fiat.
To je nova faza prevara. Znači zaduženje, kao kockarski dugovi.
Nazdravlje!
A misliš kao mi možemo nešto? Naše je samo zaokružiti na izborima, a šta će dalje biti niko te više ne pita. Fiat ima mnogo veći obrt nego cela Srbija, i mi ćemo njemu određivati neke uslove.
@Energy saver
ja nisam "ceda", vrlo dobro znas da se ne krijem iz drugih imena...
Da nisi pogodjen sto si u manjini mozda?
I molim te da mi objasnis sta je to moja vizija posto ja to ocigledno ne znam?!?
@Energy saver
"Moja visprenost je tvoja nedostižna želja" =idotizam!
Toliko o mojoj viziji, bar sa moje strane...
@Bole
Nemoguca misija je ubediti retrogradne demagoge u bilo sta. Kako si sam rekao vec se oseca i vidi boljitak u tvom gradu i tak ce se osecati i to je poenta cele price FAS-u. Mene to , iskreno, raduje i voleo bih da je sto vise takvih projekata u
@Bole
Srbiji( slucajno sam poslao nezavrsen post...)! Pozdrav.
@carobnjak
Pozdrav za tebe!
@Energy saver 16:45
Samo se ti nadaj, veseljace, nada umire poslednja...
@carobnjak
Nisam ja u manjini, naravno, jer bi onda bio sumrak....
Ili ima navatane ribe, znači marketing je delotvoran za neupućene, i sl.
Onaj ko se razume u automobilizam, ima iskustva, jednostavno se nasmeje fijatu.
Fiat ne može zauzeti u Evropi poziciju koju Yugić ima kod nas trenutno. U Americi Jugo je brend za Fiat.
Sa ovim srpskim poslom, fiat će zapušiti rupe za jedno 2 godine. Očigledno je da trenutno sem Dacije (koja je trenutno na nvou fiata) nema gorih kola. Jednostavno dno dna.
Moj drugarski predlog je da malo proširiš vizije i fiata sa kojim si se slučajno sreo po preporuci jednog kombajn majstora.
Šta da si kupio klija?
Znači šire gledaj, radi tebe samog.
@Energy saver
ako je neko ogranicen onda si to ti, svaka rec ti VRISTI!
Uostalom sta tebe zabole sta ja mislim? Gledaj svoja posla i nastavi da prebrojavas i meris dubinu sare na gumama, ionako ti je to vrhunac u zivotu...
@ceda
nisam do sada zapazio tvoje komentare ali imas moju podrsku jer slicno razmisljamo. Uostalom svet nikad nisu pokretali pesimisti nego optimisti. Njihova uloga je samo da nas podsete da je dobro sto nismo takvi...
Pozdrav!
@carobnjak
Nemoj se sekirati, samo stavi prst na čelo!
I odgovori mi, koji je to evropski auto gori od Grande mande ili bilo kog fijata?
Ja sam otvoren čovek, a ti si žabo fiatski orjentisan. Pa ga porediš sa Mercom?
E sad kao doktor, šta bi ti sam sebi rekao, za tvrdnju da je Tvizzy pegla, pogazila Merca?
@Energy saver
i20, Aveo, Sandero...
Ti da si otvoren covek i da ti je razum cist, shvatio bi da nigde nisam poredio Fiat sa Mercedesom.
Normalno, kad covek poludi i kad je ispunjenm mrznjom , nesrecom i klevetanjem onda mu se prividja svasta ali to vec nije moj problem niti struka...
@Energy saver
nisam primetio da se sekiram, stavi ti prst na celo, tj. bolje pistolj, sam bi palio... :)))
@carobnjak
Ja te pitah za evropski brend!?
Ne živim mi u Aziji, Africi...
Za Daciju sa reka da je barabar sa fiatom.
I žao mi je što su tvoji prijatelji ovde ili virtuelni ili kućni filozofi, za volanom usisivača.
Jer jedino fiat kad kupiš desi se da si kupio nov-polovan automobil, koji traži nežnost servisa.
@Energy saver
izvini sto se nisam dovoljno koncentrisao na tvoje komentare...
"Jer jedino fiat kad kupiš desi se da si kupio nov-polovan automobil, koji traži nežnost servisa."
Pa ti ga tuzi, sigurno ces dobiti odstetu, navijam za tebe! :)))
@carobnjak
I zašto si onda zagržen za fiat?
Zbog kotarice koju si kupio po preporuci kombajnera?
E, kad budeš pazario novog brava, onda ćeš ti njih da tužiš.
Ja se ne petljam sa fiatom u vlasništvu, tako da ja pravni problem "fiat" neću imati. Samo u održavanju tuđih primeraka.
@Energy saver
nisam zagrizen, trenutno to vozim i zadovoljan sam jer ispunjava sve moje potrebe.
Iste komentare bih ostavljao i da je u Srbiju dosao Chery, VW ili Opel, nebitno, sustina je da ti ne razumes sustinu...
P.S. necu pazariti novi Bravo, jel si sad srecniji?
@Energy saver
"Šta da si kupio klija?"
E pa to se ne bi desilo jer bi me bilo sramota da me neko vidi da vozim takvu spodobu! (Clio 2)
@carobnjak
Clia sam naveo samo kao primer, jer sa si njega kupio, on bi ti bio idol. I nisi ti jedini. To je ostrašćenost mnogih koji kupe svoj prvi auto.
Inače clio je svetski auto za punta, po svim parametrima. Da imaš prilike da ga duže voziš, to bi znao. ( Nemoj samo, ulazio, gledo, sedo.... kao Dejan L)
I ne zaboravi da je lepota relativna. Meni je cilo 2, lepši od punta, mada ja kola gledam, kao privatljiva, više ili manje i neprihvatljiva, po pitanju dizajna.
@Energy saver
probao sam sve polovnjake B segmenta pre nego sto sam izabrao. Bez imalo predrasuda osim sto sam Clio u startu izbacio zbog razumljivih razloga.
U Corsu, Fiestu i Polo, nisam mogao da se smestim kako dolikuje zivom bicu.
Japance sam iskljucio zbog slabije ponude, vece cene i problematicnog odrzavanja.
Izbor je pao na Punto i 206 ali je Pezo bio 1000 eura skuplji a i brat ne voli francuska vozila.
U dogovoru sa njim posto ga on odrzava, naravno besplatno, odabrao sam Punto i nisam se pokajao!
Da li je to dovoljno argumenata ili ces ti da mi otvoris oci i prosvetlis me?
@carobnjak
Ne mogu te ja prosvetliti kad ne daš to.
Moraćeš kroz to sam da prođeš i to trnovito, pošto si jako zagoreo.
Kažeš, Clio iz razumljivih razloga. Koji su to, prosvetli ti mene? Kao i za pola, koga si naveo?
@Energy saver
sta ne dam? Zasto sam zagoreo?!?
sve razloge sam naveo napred, tvoj problem sto ne umes da citas i rezonujes...
Ajde da te pitam sta bi ti uzeo da si bio na mom mestu i zasto?
@carobnjak
Polo, fabiju, tojotu jaris, clia, peug 206.
I to baš ovim redosledom. Morao bi da poređam još 10-tak auta da dođem do punta.
@Energy saver
svaka cast, slobodno ih kupuj tim redom, imas moju podrsku!
206 je jedan od najtesnijih automobila u B segmentu, tačnije ne mogu da se setim modela koji ima manje prostora za vozača. Od njega je i Yugo napred prostraniji...
@Predrag
pozdrav!
Da li si procitao moju poemu posvecenu heroju Energy-ju? Eno je tamo kod Alfista... :)))